**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Roona82 Poika, kun nukkui kiltisti koko matkan niin ei lähdetty sitten nostelemaan sitä pois siitä :ashamed: Tiedän, että se asento ei ole hyvä, mutta luin jostain että max 4 tuntia siinä voi pitää ja menin sitten sen mukaan.. Huh, kun tuli huono omatunto :ashamed: :'( Matkan jälkeen kyllä sitten jumpattiin ja leikittiin sekä pidettiin eri asennoissa, mutta ois varmaan kesken matkankin pitäny..

Meillä poitsu on alkanu jäämään yöksi viereen nukkumaan. Poden siitäkin huonoa omatuntoa.. Äitinä ei ole kyllä helppoa! On vaan niin mukava imettää poika heti, kun hän haluaa maitoa. Ei ehdi tulla kitinöitä ja nukahtaa aina niin hyvin siihen viereen syönnin jälkeen. Nukkuu myös pitempiä pätkiä vieressä kuin omassa sängyssä.

Nyt kutsu käy, joten pitää mennä!

uneksija85 ja poika
Ei siitä ny morkkista kannata ottaa kun autolla matkustaa :) Eiköhän se oo suuri osa erittäin hyvistä vanhemmista jotka kuskailee vauvaa autossa pitkiäkin matkoja.. Eikä vaavit varmaan niistä mitään traumoja saa. Mut ei varmaan jokapäiväinen kaukalossa reissaaminen oo hyvästä.

Ja tosta vieressä nukuttamisesta ny ei ainakaan kannata huonoa omaatuntoa potea?!! Lapsellehan se on paras paikka maailmassa. Enemmän mun mielestä on ikävää laittaa alle vuoden ikäinen esim johonkin toiseen huoneeseen nukkumaan?! Meillä yleensä nukutetaan omaan pinnasänkyyn, mut kyl mä yöllä sen otan meidän väliin jos ei syönnin jälkeen meinaa nukahtaa pinnikseen. Ja nyt ku on ollu flunssassa, on nukkunu kokoajan meidän välissä, oon tehny siihen sellasen pesän :heart:
Ja tänään nukuttiin aamulla taas pari tuntia ihan niin lähekkäin kun pystyy, vili nukku kyljellään mun kainalossa, helpotti vähän nuhaa... Niin paljon rakkautta ja läheisyyttä vauvalle kun vaan mahdollista! Se jos mikä on parasta mitä voi omalle lapselleen antaa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja tosta vieressä nukuttamisesta ny ei ainakaan kannata huonoa omaatuntoa potea?!! Lapsellehan se on paras paikka maailmassa. Enemmän mun mielestä on ikävää laittaa alle vuoden ikäinen esim johonkin toiseen huoneeseen nukkumaan?! Meillä yleensä nukutetaan omaan pinnasänkyyn, mut kyl mä yöllä sen otan meidän väliin jos ei syönnin jälkeen meinaa nukahtaa pinnikseen. Ja nyt ku on ollu flunssassa, on nukkunu kokoajan meidän välissä, oon tehny siihen sellasen pesän :heart:
Ja tänään nukuttiin aamulla taas pari tuntia ihan niin lähekkäin kun pystyy, vili nukku kyljellään mun kainalossa, helpotti vähän nuhaa... Niin paljon rakkautta ja läheisyyttä vauvalle kun vaan mahdollista! Se jos mikä on parasta mitä voi omalle lapselleen antaa! :)
Näin ajattelin aluksi kunnes kerroin äidilleni, että vauva nukkuu vieressä - olen saanut nyt kuulla kuinka vielä joku kerta vauva tukehtuu, kun pyörin päälle. Mutta mä en ole vielä kertaakaan vaihtanut asentoa, kun vauva nukkuu vieressä. Muutenkin jäi raskausajasta tavaksi herätä vaihtamaan asentoa, kun sillon ei ison mahan kanssa muuten se onnistunut :) Pitäis vaan sulkea korvat noilta "hyviltä" neuvoilta ja tehdä siten kuten parhaalta tuntuu. Vauva tuntuu nauttivan ja itsekin nukun paremmin, kun ei tarvitse nousta jatkuvasti siivoamaan pukluja ja nostamaan syöttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja tosta vieressä nukuttamisesta ny ei ainakaan kannata huonoa omaatuntoa potea?!! Lapsellehan se on paras paikka maailmassa. Enemmän mun mielestä on ikävää laittaa alle vuoden ikäinen esim johonkin toiseen huoneeseen nukkumaan?! Meillä yleensä nukutetaan omaan pinnasänkyyn, mut kyl mä yöllä sen otan meidän väliin jos ei syönnin jälkeen meinaa nukahtaa pinnikseen. Ja nyt ku on ollu flunssassa, on nukkunu kokoajan meidän välissä, oon tehny siihen sellasen pesän :heart:
Ja tänään nukuttiin aamulla taas pari tuntia ihan niin lähekkäin kun pystyy, vili nukku kyljellään mun kainalossa, helpotti vähän nuhaa... Niin paljon rakkautta ja läheisyyttä vauvalle kun vaan mahdollista! Se jos mikä on parasta mitä voi omalle lapselleen antaa! :)
Näin ajattelin aluksi kunnes kerroin äidilleni, että vauva nukkuu vieressä - olen saanut nyt kuulla kuinka vielä joku kerta vauva tukehtuu, kun pyörin päälle. Mutta mä en ole vielä kertaakaan vaihtanut asentoa, kun vauva nukkuu vieressä. Muutenkin jäi raskausajasta tavaksi herätä vaihtamaan asentoa, kun sillon ei ison mahan kanssa muuten se onnistunut :) Pitäis vaan sulkea korvat noilta "hyviltä" neuvoilta ja tehdä siten kuten parhaalta tuntuu. Vauva tuntuu nauttivan ja itsekin nukun paremmin, kun ei tarvitse nousta jatkuvasti siivoamaan pukluja ja nostamaan syöttämään.
Se on se äidin vaisto joka valvoo silloin kun sinä nuku, tiedostaa alitajunnassa lapsen olevan vieressä. Ja pitää huolen, että et jyrää vauvaa. Niin mä oon asian käsittäny. Ennen sikeänä nukkujana ihmettelen, ku herään heti kun jäbä alkaa venyttelemään ja haukottelemaan -> heräilee syömään. Harvoin yöllä herätään nälkäitkuun, vaan mä herään jo ennen Viliä.

Sit ku nuo on täysikäisiä, ehkä me sit voidaan nukkua SIKEITÄ yöunia :LOL:
 
Mulle sanottiin jo sairaalassa, että ainoastaan humalaiset, huumausaineissa ja lääkkeissä olevat äidit voivat kääntyä oman lapsensa päälle.
Itse olen hyvällä omalla tunnolla nukuttanu Saaran kainalooni joka yö ja nukkuu siinä koko yön. Varsinkin nyt kun tyttö on nuhainen, niin ei puhettakaan, että saisin siirrettyä edes vähää kainalosta pois, nukkuu ainoastaan kunnolla poski mun tissin päällä :D
Pinniksessähän tyttö ei oo ainottakaan yötä nukkunu. Kerran tässä yks yö siirsin tytsyn pinnikseen kun halusin oikasta itteäni hetkeks, niin heräsi heti ja seurusteli sänkynsä kanssa puol tuntia ja sitten tuli itku.
Oon tullu tulokseen, että nukkukoon meijän sängyssä ja laitan sitten pinnikseen, kun sen aika koettaa. Jostain luin että puol vuotiaana saa jo paljon helpommin vauvan nukkumaan omassa sängyssä.

Ootteko muut harrastanu pihalla vaunuissa nukuttamista? Mä oon nyt ottanu ihan tavaksi, joka päivä saa nukkua päikkärit pihalla. Nukkuu tosi paljon paremmin siellä pidemmät päikkärit.

No mutta vaunut rupee uhkaavasti partsilla heilumaan, joten kohta se on taas menoa.

Todella flunssanen VK + nukainen Saara 1kk ja 2 päivää
 
Tervehdys kaikille!

Vieläkö mahtuu mukaan kirjoittelemaan vauva-arjen ihanuuksista?! Olen jonkun aikaa lueskellut teidän kuulumisia,mukavaa huomata että muut painiskelee ihan samojen "ongelmien" kanssa kuin itsekin! :)

Itse olen 30-vuotias espoolainen, esikoispoika syntyi 23.9. Kotona pyörii miehen lisäksi kaksi koiraa eli aika ei ole vielä toistaiseksi käynyt pitkäksi... :LOL:

Palailen paremmallamajalla kertoilemaan lisää kuulumisia, tarjoilijan työ maitobaarissa kutsuu!
 
Anu-Marika tottakai mukaan mahtuu.

Meillä oli muuten perjantaina kuukautisneuvola. Ikää tytöllä tuolloin 4vk ja 1 päivä.
4835g (syntymäpaino 3585g)
54,3cm (syntyessä 48cm)
päänympärys 37cm (syntyessä 32,5)

Päähän oli syntyessä ihan alienin pää, oli ollut niin pitkään synnytyskanavassa että oli muotoutunu. Synnytyskanavaan meni niin ajoissa kuulemma sen takia että mahtuis kasvamaan pituutta. Itse olen siis lyhyt 161cm, ja Saara ei päässyt hirmusti pituutta tuolla kasvamaan.
Muuten neuvolatäti kirjoitti että terhakka ja jäntevä tyttö, näkö ja kuulo ok, katsekontakti +. Kaikki oli siis erittäin hyvin.

Sain jälkitarkastusajan ja Saaran seuraavan neuvola-ajan samalle päivällä 24.11. Ensin itte aamulla tarkastukseen, kun mies on vielä kotona ja jää Saaran kanssa kotiin ja sitten iltapäivällä tytsyn kanssa neuvolaan. Jännittää se rotavirusrokote jonka hän sitten saa... Että tuleeko hirmusti masuvaivoja yms... Neuvolatäti sanoi että siitä oireet kestää pidempään, kun muista rokotteista...
Neuvolatäti kysy myös ehkäsyasioista, sanoin etten näillä näkyminen ota mitään, jos vaikka sais puhuttua miehen tekemään vuoden päästä toista vaavia.

Mutta taas "työt" kutsuu sitterissä.
 
Moikka

Nyt on lähetetty kaikki kutsut kastajaisiin!
Tänään oli kummit kattomassa tyttöä :heart:
Mäkin harrastan välillä tota ulkonanukkumista, justiinsa ku tehtiin ok-talo, siellä takapihalla on iso terassi jossa on hyvä kelliä vaunuilla=)
Yöt alkaa menemään paremmin pikku hiljaa.

VempulaVimpula ja Emma 1kk ja 15pv
 
Huomenta!

Meillä oli eilen neuvolalääkäri ja samalla Arttu sai ensimmäisen annoksen sitä rotavirusrokotetta. Hieman pelotti tuo yö kun luin miten muiden vauvat on ko rokotteeseen reagoineet mutta turhaan. Meillä nukuttiin yksi parhaimmista öistä ilman turhia kitinöitä... :D Ei vääntänyt mahaa eikä mitään muutakaan.

Artun mittoja (suluissa syntymämitat kun en muista noita 1kk-mittoja)

pituus: 60cm (52cm)
paino: 5825g (4300g)
pipo: 39,5cm (37,5cm)

Hyvin on pikku-ukko korvikkeella kasvanut eikä oikeastaan yhtään harmita tuo imetyksen aikainen loppuminen. :D

Olkkis ja Arttu
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Me testattiin eilen ekaa kertaa tuttipulloa ja tyttö söi siitä ihan kiltisti mun lypsämää maitoa! Eli pääsen ehkä rauhallisin mielin jälkitarkastukseen, hammaslääkäriin, kampaajalle ja hierojalle. :D Pullo oli tuollainen MAM Ultivent, jossa 2-koon tutti. Aika paljon sieltä tuli kerralla, mutta ei kyllä läheskään samaa tahtia kuin omista paloletkuista...


Rosehip ja typykkä 6 viikkoa
Mekin testattiin eilen Aventin hitaan virtauksen pullotutteja ja tyttö söi nätisti ja ei hylkinyt tissiä sen jälkeen! Jee,äiti aikoo mennä tänään PARILLE kaljalle, jos raaskin lähteä :D
 
Helou.
Tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan Anu-Marika! Mukaan mahtuu aina uusia mammoja, vauvoja ja mielipiteitä ym. tietoa ja vaikka mitä. Mitä enemmän porukkaa, sen parempi.

Jos täällä on muitakin joiden nimi ei oo tuolla vakkarikirjoittelijoiden listassa, laittakaas yksärillä tietoa niin lisäilen! :)

Eilen tuli sitten paska. :LOL:
Viimeksi Vili kakkinut lauantaina, joten sitä oli ihan mielettömästi! Mä en ymmärrä kun joku sanoi, että vauva kakkaa kerran viikossa... Miten paljon sitä sit tulee? Ja miten ihmeessä se vauva voi pantata niin kauan? Täällä kyllä huomas jo jätkän ilmeestä, että sais pikkuhiljaa paska tulla... Huvittavinta oli, et mies meni eilen sitä kakkavaippaa vaihtamaan, ja huusi mut kameran kanssa paikalle. Naureskelin, että tuleeko meille joku "Vilin paskat värikuvina"-kirja... Mutta kiivaasti käski kuvata ja näyttää neuvolassa, kun se kakka oli eri väristä kun yleensä. "Eikös sen kuulu olla keltaista? Kato nyt, toi on tollasta hernekeittoo, ihan väärän väristä, ei oo kyllä nyt ihan normaalia!!" Mä repesin ihan totaalisesti. Otin paskapyllystä kuvan, ja käskin laittaa tietokoneelle taustakuvaksi. Selitin sitten huvittuneena, että vauvan kakka voi olla minkä väristä vaan, oranssia, keltaista, vihreää... Ja Vili tankkas vklp niin hyvin tissimaitoa, että ei mikään ihme että on erivärinen kakka kun yleensä :D

yonnazzz Minkä koon pullotutteja kokeilitte 1 vai 2 reiän? Meillä siirrytty jo 2-reikään... Ja voi että kun mun välillä tekee mieli päästä parille... Toisaalta tulee kauhee olo, kun miettii, että pitää olla Vilistä erossa niin pitkään. Mietin sitäkin, että jos lähtee viihteelle, en haluu sit haista alkoholille yhtään kun otan sen syliin seuraavan kerran. Mulla on meinaan tulossa omat polttarit joulukuulla! Ja mä veikkaan, että kaverit saa mut kyllä muutaman ottaan :ashamed: Yks kaveri vihjas, että otettaan likkaporukalla hotellihuone Tampereelta, et nukutaan sit siellä koo porukka... Mut ajatus olla yötä pois kotoo...! |O :eek: :'( Pakko se on ennenpitkää tehdä, mut silti... Vaikka mä en täysimetyksellä ole, ja vili syö öisin pullosta, silti se äidin syli on poissa... Vaik toisaalta, jätkä on vklp ihan isin poika, se on melkein jatkuvasti miehen sylissä vklp.
Ah... Noh, kattoo ny. On tässä vielä joulukuulle aikaa :D

Olkkis, hyvä että ei tullu mitään... Meillä sen rokotteen jälkeen oli kyllä sellaset paskajuhlat sen päivän ja yön, kokoajan tuli löysää kakkaa, ja mahaa väänsi... Ei ollu kiva. Laitoin muuten Artun tonne listaan, pikku A:n sijasta. Ok? :)

Mä oon taas kauhee valittava ämmä, mut voi helvetti noi hävittäjät tekee mut hulluks!!! Taas niillä jotain harjotuslentoja ja vetää ihan tästä meidän yli kokoajan... YÖLLÄKIN JOPA! Vaikka se armeijan lentokenttä on jossain Pirkkalassa... niin eipä se auta ku niiden koneiden reitti menee tästä oikeesti meidän talon yli! Ja lentää helkkarin matalalla. Kamala jyrinä käy... Hävittäjjistä ei meinaan mikään pieni ääni tuu ku ne lentää! :kieh: :kieh: :kieh:

Tänään mennään neuvotteleen Vilille vakuutusta... Täytti 2kk niin saadaan IFiltä se lapsivakuutus. Täytyy vaan käydä läpi mitä se kattaa ja millä omavastuulla... että onko edes järkeä ottaa sellaista. Kun ei se vakuutus kuitenkaan lasta estä sairastumasta tai telomasta,, eikä lasta paranna.

Nyt mun tissiä kaivataan. Jätkä murisee, tuhisee, kuolaa, haistelee, röhkii ja hakkaa päätä mun rintaa vasten tossa Manducassa. Oliskohan nälkä??? :LOL:

Roona&Vili 2kk+6pv
 
Anu-Marika: tervetuloa munki puolesta!!! :)

Jee jee... huomenna jälkitarkastus ja edelleen jälkivuotoa holottaa!!! Ei varmaan oo loppumassa laisinkaa!! :/

Stellalla oli tosiaan kuusviikkos neuvola/lääkäri torstaina ja kaikki oli mainiosti! Pituutta oli 56,5cm ja painoa 4960g, pipo 38,3 (syntyessään siis 51cm ja 3640g, pipo 33)! Hyvin siis kasvaa!!! Stellalla on nyt ollu nuha tms. jo kaks viikkoa... kauhee pelko päällä, et tulee joku korvatulehdus tai jotai...!!! Itellä kans nyt pari päivää ollu himpun verran kipee fiilis ja yöllä sain jonku tajuttoman yskä kohtauksenki, aattelin et tulee keuhkot pihalle!!!

Oon täs kans kovasti oottanu, et tulis toi 2kk täyteen, et pääsis ottaa pikkuselle vakuutuksen!!! Täytyy vaan tosin perehtyy niihin hiukan... varmaan kyl tulee otettuu samasta paikasta, ku esikollaki on!!?! Tai sit jos vaihtais kokonaisuudessaan kodin kaikki vakuutukset johki uuteen paikkaan, jos vähä kilpailuttais!?!?

mama ja Stella 7viikkoa tasan! :D
 
Pitkästä aikaa palstailemassa.. Meidän modeemi päätti hajota viime viikolla ja vasta eilen ehti mies laittaa uuden kondikseen.. :kieh: Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

Täälä arki rullaa aika mukavasti, rytmi pysynyt melko lailla sellaisena kuin aiemmin siitä kirjoitin. D-vitamiinit tuottaa mulle päänvaivaa ja Otukselle mahavaivaa.. Kokeiltu Jekovitia ja Dee-tippaa, mutta molemmista pojan vatsa menee ihan löysälle, kakka on niin vetelää, että melkein imeytyy vaippaan. Ei se tommosta ollu ennen tippojen aloitusta, vaan keltasta ryynimäistä. Oltiin sitte viis päivää antamatta tippoja ja soittelin neukkutädille ja kysyin neuvoa. Antoi nyt ohjeeksi aloittaa uudelleen Jekovitit yhdellä tipalla ja antaa yhtä tippaa 3-5 päivää ennenkuin lisää annosta. Eilen aloitettu kokeilu ja "saaliina" kahdet ruikut. :kieh: Rela-tippoja oon nyt antanu siinä rinnalla. Onneksi ei hirveesti huuda mahaansa, muuta kuin paskatessa..

Vauvakuume83, mä myös nukutan poikaa ulkona vaunuissa. Aamupäiväunet ottaa yleensä sisällä n. klo 11-13. Sitte herää syömään ja seurustelee hetken ja kun vaikuttaa väsyneeltä, puen ja laitan vaunuihin ja "pökkään" ulos terassille. Yleensä laitan sinne klo 14-15 tienoilla ja nukkuu pari-kolme tuntia ulkona. Ja tän pojun kanssa päätin, että totutan sen heti alusta asti nukkumaan yhdet unet vaunuissa niin että vaan "pökätään" ulos ettei opi sille, että nukkuu vaunuissa ainoastaan niiden liikkuessa. Lenkkeilyn oon siis ajoittanu noihin aamupäiväuniin..

Meillä ristiäiset 7.11. ja eilen raapustin Otuksen nimet papereihin, enää ei siis niitä muuteta! :D Eka ja kolmas nimi tuli valittua melko helposti, mutta keskimmäisessä nimessä jouduin tyytyä enemmistön päätökseen.. :LOL: Mä kun olin ajatellu, että me miehen kanssa valitaan yhdessä nimet tälle niinkuin vanhemmillekkin pojille, mutta käytännössä sitten huomasin, että pakkohan on ottaa isoveljet huomioon päätöksen teossa.. =) Ja se hyvä puoli siinä oli, että ne sai "markkinoitua" ukolle vauvan kolmanneksi nimeks sen nimen, mitä olin ehdottanu odotusaikana ja sillon mies ei siitä tykänny.. :D Pojille ei sanonut vastaan yhtään ankä mä tietenkää muistuttanu, että et aikasemmin siitä nimestä piitannu :saint:

Jahas, pyykkikone piippaa, pitäs mennä laittaan pyykit kuivumaan ja uutta koneellista pyörimään.. Sit vois vähän safkatakkin, kun Otus vetelee sikeitä :)

Micade ja Otus 1kk + 1pvä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Oon täs kans kovasti oottanu, et tulis toi 2kk täyteen, et pääsis ottaa pikkuselle vakuutuksen!!! Täytyy vaan tosin perehtyy niihin hiukan... varmaan kyl tulee otettuu samasta paikasta, ku esikollaki on!!?! Tai sit jos vaihtais kokonaisuudessaan kodin kaikki vakuutukset johki uuteen paikkaan, jos vähä kilpailuttais!?!?
Kannattaa kyl laskettaa muillakin firmoilla mitä teidän vakuutukset maksais yhteensä... Melkein joka firmalla nykyään kyllä se keskittämis-etu?
Meillä on kaikki vakuutukset IF:ssä... Eli siis kotivakuutus, auton liikennevakuutus+kasko, kummankin henki- ja tapaturmavakuutukset... Ja tosiaan kun oltiin viime viikolla käymässä Osuuspankissa, se pankkineuvoja sitten teki meille myös Pohjolan vakuutustarjouksen - se oli montasataa enemmän vuodessa kun mitä nyt maksetaan..!! On niin hyvät edut esim. miehen ammattiliiton jäsenyyden kautta alennusta siellä IF:ssä... Ja vielä S-bonukset saa. Joten me ei kyllä varmaan vaihdeta firmaa... Mutta tulipahan testattua mitä muut tarjoaa :D
 
Aattelin joutessani tulla kertomaan kuulumisia täältä suunnalta. Täällä Jade kasvaa hirmusta vauhtii, tai ainaki itestä siltä tuntuu.

Huomenna ois jälkitarkastus, tuntuu ihan oudolta ajatella et pääsen sinne yksin. Jaden kummi nimittäin lupautu tulla hoitaa tyttöö siks aikaa. Jotenki surettaa jättää Jade hoitoon, mut tiedän sen et tekee mulleki ihan hyvää välillä saada sitä omaa aikaa.

Perjantain ois sit Jaden neuvola ja saadaan eka annos sitä rota-juttuu. Vähän kyl jännittää ku ollaa lähössä neuvolan jälkeen etelä-suomeen sukuloimaan et jos siit tulee jotain haittavaikutuksia. Muutenki vähä jännittää se perjantai, koska ollaa menossa junalla sukuloimaan, et miten tuo matka meneee. Kuitenki matka kestää vähä reilu 2,5 tuntii. Odotan kuitenki innolla et päästään moikkaa sukulaisii ja viettää siskon tytön 2 v synttäreit. Aattelin sit et samalla reissulla pystyy sit näkee kavereitakin, jotka asuu tuol suunnalla. Voi siis olla ettei minuu taas kauheest näy täällä ku on niin paljon "tekemistä". Ihanaahan se on ku pääsee sukuloimaan näkee mummoki taas Jaden ja tietää sen et saa ite välillä hetken hengähtää ja vaan olla, kun on joku toinen joka hoitaa Jadea.

 
Moikka,

Roona: Syötätkö Vilille Rela-tippoja? Olen kuullut et ne voi mm. muuttaa kakan värin vihreäksi. Kerro mulle sitte millasen vakuutuksen sait neuvoteltua. Olen kans ite kysynyt tota ja täällä sen vuosimaksu olis 458 euroa. Olen miettinyt et kannattaako se ku jos tyttö on kipeänä vaikka vaan kerran vuodessa ja maksan siitä julkisella pyöreesti 30 euroa. Mitä mieltä te muut ootte?

Mun mies on siis vastaan kaikkia vakuutuksia, mutta itse olenkyl ton kannalla. Eihän sitä tiedä millaiseksi uo julkinen palvelu tuosta vielä muotoutuu. Otin itselleni tuon vakuutuksen, vaikka en ole ollut viime aikoina kovinkaan kipeä kop* kop*puuta koputan*

Mä en tiedä mitä teen ton tytön masun kanssa. Nytkin tossa puklaa maitojaan ulos. Se on sellasta väritöntä mitä sieltä tulee ylös. Se yrittää koko ajan pykää kakkaa ulos, mut sitä ei tule ku se käyttää kaiken saamansa ravinnon painon nostattamiseen ja sitä tulee. Onko kellään muulla tällasta? Onko tää ihan normaalia? voiko sillä olla joku allergia? en tiedä mitä teen oon ihan neuvoton ja neuvolassa ne ei ole moksiskaan. Auttakaa mua! Mun vauva tosiaan kakkaa normaalisti sen kerran viikossa ja nyt duphalakin avulla joka 4 päivä. Pumppaa tulee jatkuvasti ulos ja sen mukana myös maitoa

Jooseppi & Alexandra 1kk 22 päivää
 
Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä ongelmaan? Meidän vauva innostuu hieman liikaa syömään pullosta joskus iltaisin maitoa. Se ei rauhotu millään, muuten kuin antamalla vain lisää maitoa. Tästä seuraa aina todella isot puklaukset tai oksennus. Tätä tapahtuu pari kertaa viikossa. Ja siis sen pystyy aina ennustamaan siitä maitomäärästä mitä se juo ja mahan koosta. Kysymys siis kuuluukin, että miten vauvan saisi rauhoittumaan ilman että antaa lisää maitoa. Tutti ei auta, eikä sylissä pitäminen/heijaus/olkapäällä pitäminen/ royhtätys vähän väliä/syöttäminen mahdollisimman pystyssä sekä syötön jälkeen pitäminen pystyssä. Tisseistä on aina tässä vaiheessa jo maito loppu, joten niistäkään ei voi enää antaa. Ja tuttipullot on hidasvirtauksisia. Ei se puklaus mitään haittaa tavallaan, mutta kun itse saan aina ne puklut päälle, niin on kaikki omatkin vaatteet siinä karmean hajuisessa maidossa. Ja vauva pitää sitten pistää suihkuun kun se haisee niin järkylle. Eikä sohvalla silloin uskalla syöttää, kun tietää mitä on tulossa. Mutta tätä tapahtuu onneksi vain 1-2 kertaa viikossa ja vain iltaisin.

Järkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa. Ja eilisen vauvan neuvolan perusteella vauva kasvaa erittäin hyvin.
 
Ohhoijaa, eilen poika nukkui ihan yhdet tunnin päiväunet. Just kun olin suunnitellut kaikkea puuhaa päivälle niin mitään en saanut tehtyä... tyypillistä! Tänään sentään ollaan päästy vaunilee koirien kanssa ulos, tunnin lenkki käveltiin.

Meillä on nimenantojuhla vasta 28.11. Kutsuja pitäisi lähettää, mistähän saisi yhden käden lisää niiden tekemiseen?! :D Minkälaista ohjelmaa tms teillä on ollut ristiäisissä/nimiäisissä?

Poika on pari päivää ollut kun pahempikin teini- naama täynnä hormoninäppyjä. Aika hurjan näköinen kun naama helottaa punaisena hetkittäin.

Jospa kahvittelisi hetken, hankala palstailla kun yks äheltää samalla sylissä. :wave:
 
Vivid
Tervehdys tännekin taas hetkeen :wave:

Vauvan nukuttamisesta ulkona Me lähetään aina lenkille noin kahentoista aikaan päivällä ja lenkkeillään noin tunnin lenkki. Se jälkeen jätän vauvan vielä ulos terassille nukkumaan vaunuihin. Siellä uni maistuu vaihtelevasti alle tunnista jopa reiluun pariin tuntiin.

Vauvan nukkuminen yöllä Me nukutetaan vauva aina omaan pinnasänkyyn, mutta joskus aamulla saatan ottaa vauvan viereen, kun mies on lähtenyt töihin. Ja jos se vauva on siinä vieressä, niin ei sitä kyllä tuu jyrättyä. Isyysloman aikaan huomasin kyllä, että mies meinas jyrätä vauvan. Onneksi vaan meinas.. Miehiltä vissiin puuttuu sama suojeluvaisto kuin äideiltä?!

Ehkäisy Mä otin jälitarkastuksessa ne Cerazetet, mutta aattelin eka oottaa omat luomumenkat ennen kun alotan niitä. Mua harmittaa ihan hirveesti, että imettäessä ei voi käyttää yhdistelmäpillereitä, kun ne on sopinut mulle niin hyvin. Cerazettehan on pelkkää keltarauhashormonia ja yhditelmäpillereissä on myös estrogeenia. Keltarauhashormoni sinänsä hoitaa molemmissa sen ehkäisyn, mutta yhdistelmäpillereissä se estrogeeni on tasapainottamassa kiertoa. Cerazette tosiaan voi siis aiheuttaa jatkuvaa tiputteluvuotoa tai sit se saattaa ollaa täysin vuodoton ehkäsy. Tiedä sitten siitä, mitä kellekin tulee. Mä en todellakaan aio kestää mitään jatkuvaa tiputtelua, kuten Roonakin jo sanoi.

Rela-tippa-pullosta Onko muilla ongelmaa saada pullosta tippoja ulos? Meillä ei meinaa välillä tulla millään ja pulloo pitää ravistella, että sieltä saa jotain ulos...

Ristiäiset on sunnuntaina, kivaa! Ihana saada vauvalle nimi. Voin kyllä kuvitella, että aluks on tosi hankalaa alkaa kutsua vauvaa oikeella nimellä, kun se on ollut meille jo niiin kauan "Hippu" ja uutta nimee ei oo käytetty lähes ollenkaan. Huomenna sit treffataan kastepappi ja sovitaan juhlan kulusta.

Vauvan liikkuminen Niska alkaa oleen jo kovin terhakka ja masulta on käännytty jo monet kerran selälleen. Nyt lähipäivinä on myös ollut tosi kovaa yritystä päästä selältä mahalleen, mutta vielä ei oo onnistunut, vaikka tosi lähellä on ollut.

Mä taidan tästä alkaa täytellä taas vauvakirjaa, kun pikkunen on vielä unilla.

Vivid ja "Hippu" 2kk
 
Helinä: Ootko kokeillu pitää selkeitä taukoja syöttämisen välissä? En tiedä mul on kans tuo sama ongelma ja tyttö syö tota tissiä noihin masukipuhinsa ku kakkaa ei tule. Nyt kun näen et masu on täynnä niin laitan vaan tuttia suuhun. Harmittaa vaan niin vietävästi tää. Tulee sellanen olo et on jotenkin epäonnistunut.

Jooseppi
 
Roona82 1-reiän! En sit raaskinut lähteä tänään illalla oluelle :D Satsaan mieluummin parin vkon päästä vkonloppuun, kun miehen ei tarvii mennä seuraavana päivänä töihin niin voin rauhassa nauttia enemmänkin kuin pari ja mies saa hoitaa vielä aamusyötötkin. Ja haluan varmistua, että KAIKKI alkoholi on poistunu verestä!

Anu-Marika tervetuloa,juu oon huomannut, että palstailu on vaikeaa tällänen äheltäjä sylissä!!

Korvikkeesta HUOM HUOM! kaikki imetysintoilijat,jättäkää tämäosa lukematta:

ihmeteltiin eilenmiksi tyttö raivoaa tissillä lopuksi ja heräileeyhtäkkiä 45min välein syömään ja on kokoajan kärttyinen. Syötän siis jo kummatkin tissit tyhjäksi.Koitin eilen pumpullakin syöttämisen jälkeen ja ei kyllä ollut tisseissä MITÄÄN! Annettiin iltapalaksi enne yöunia sitten aventin pullolla tissien jälkeen puolet tissimaitoa mitä tulee maidonkerääjällä ja puolet korviketta.-> Valvoi pirteänä 2 tuntia (ENNÄTYS!) ja sitten tyttö nukkui 5½ tuntia ihan rauhassa, söi aamuyötissin ja nukkui taas 9 asti. Parhaimmat unet vkoon!
Ja ei, älkää ehdottako imetystukea tms.. Kyllä näistä maitoa tulee, mutta en vaan MITENKÄÄN jaksa yöllä noista tunnin välein syöttämään. Päähän siinä hajoaa!!!! Äitiydestä pitäisi kuitenkin nauttia. Ja sitä teen. EI tuo miksattuun korvike-äidinmaitoon kuole.

Ihanaa kun sai avautua!

Muskareista
tuossa kirkolla on auvamuskari 0-1 vuotiaille. Oon yrittänyt soittaa sinne 2 päivää, että onko vapaata. Sitä naista ei saa kiinni. Toiottavasti olisi, se on sopivasti päivällä klo 12 jälkeen. Meillä ollaanmuutenkin musikaalisia. Itse soitan huilua, jonkun verran fonia, viulua ja pianoa sekä kitaraa. Huilua ja pianoa opiskellut opistossa, muita soittimia ihan itseopiskeluna. Mies taasen bassoa ja kitaraa ja jonku verran pianoa. Toivomus olisi, että lapsi joskus innostui jostain soittimesta :D Siitä tulikin mieleen, että pitää soittaa tädille, jolla on kaikki lastenlaulukirjat! Kyllä sen huomaa, jos pienenä on laulettu lastenlauluja; jostain syystä osaan ne kaikki ulkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Olkkis, hyvä että ei tullu mitään... Meillä sen rokotteen jälkeen oli kyllä sellaset paskajuhlat sen päivän ja yön, kokoajan tuli löysää kakkaa, ja mahaa väänsi... Ei ollu kiva. Laitoin muuten Artun tonne listaan, pikku A:n sijasta. Ok? :)
Tietysti on ok. Ei tuo Artun nimi mikään salaisuus ole, enää. :D

Arttu on tänään ollut vallan ihana. Hymyillyt tosi paljon ja arvatkaas mitä se on tarkoittanut? Sitä, että vaipasta on löyhkännyt vallan mahtavat aromit. Kakkaa on tullut tänään ovista ja ikkunoista kun eilinen kakka jäi välistä. Onneksi Arttu normaalisti kakkailee päivittäin niin näitä kakkavyörypäiviä ei tuu usein. Ootteko muuten huomannut että teidän vauvat kakkais jotenkin säännöllisesti johonkin tiettyyn aikaan päivästä? Arttu on yleensä tosi tarkka kakkaamisestaan. Joko se on yövaipassa tai sitten ensimmäisessä vaipassa aamupesujen jälkeen. Sen jälkeen ei yleensä tule kakkaa ennen kuin seuraava aamu saapuu.

Nyt suihkuun ja ruuanlaittoon kun mies tuli kotiin. Saa hetken edes hengähtää.

Olkkis ja Arttu
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :wave: Mä en oo muistanu moneen viikkoon kirjotella mitää ja tekstiäki oli tullu ihan kamalasti.. :ashamed: Täytyy yrittää olla nyt taas aktiivisempi..
Oltiin lasten kanssa keskenään 1,5vkoa mun kotona pohjosessa.. oli kyllä kivaa vaihtelua vaikkaki toisaalta aikas rankkaa kolmen pienen kans ku ite oli niistä kokonaa vastuussa. mut mies sit haki meiät viikonloppuna tänne kotia takas ja oli kyl mukava alottaa normi arki :)

Meillä on Luukaksella ollu nyt jtn ihmeellistä syömisen kanssa.. nimittäin toisinaan syö tosi hyvin ja toisinaan taas huutaa vaan ku yrittää tissiä antaa,vaikka on selkeästi nälkäinen! :/ Sammasta ei oo suussa,eli siitä ei ainakaa johdu.. tosi rasittavaa vaan tuollanen,ku ei saa lasta syömään vaikka näkee että toisella on nälkä! :/ Onneks ne tilanteet on kuitenki menny aina ohi ja monen yrityksen jälkeen vauva on suostunu sit syömään!! Muuten on pojan kans menny kyllä hyvin, kasvaa ja kehittyy päivä päivältä..

Roona kirjoitteli tuosta turvakaukalosta istumisesta.. meilläki oli matkaa mummilaan 450km/suunta ja kaks kertaa vaan pysähdyttiin vauvaa syötteleen! En usko että tuollasista kaukalossa oloista on mitään haittaa, eriasia jos joka päivä pitäis vauvaa aamusta iltaan kaukalossa nukkumassa!! Eli älä huoli
:)

Mut nyt siivoileen..

Anrika & Luukas (kohta jo 3kk!!!) :heart:
 

Yhteistyössä