Hei taas todella pitkästä aikaa! :ashamed:
Oon käynyt vaan luskelemassa ja kirjoittelu aina jää. Yleensä istun koneella imettämässä, niin on hankala yhdellä kädellä kirjoittaa pitkää stooria.
Sairastelusta on ollut puhetta. Sannilla on tällä hetkellä kauhea räkätauti. Taitaa olla kolmas tai neljäs kerta. Meillä nuo koululaiset tuo pöpöjä kotiin, joita sitten kotona olevat sisarukset sairastelee ja koululaiset pysyy terveinä. Viime viikolla neiti oli niin täynnä räkää, että kaikki maidot tuli kerta holauksena ulos kesken ruokailun. Kyllä on saanut sänkyä siivota. Todella mukava herätä 5:ltä yöllä, kun neiti kesken ruokailun oksentaa mun päälle väh puoli litraa maitoa. Ei kun suihkuttelemaan neiti ja kuivittelemaan sänkyä ja vaihtamaan petivaatteita. Sitten kun Sannilla on sitä tukkaa niin paljon, niin lattialla selällä ollessa kaikki valuu aina niskaan :kieh:
Lisäksi viime viikolla oli pari yötä, kun neiti ei nukkunut kun pari tuntia yhteensä koko yönä. Yhden vuorokauden unisaldo oli alle 5h
Sais jo mennä mokoma räkätauti!
Rinnoista oli myös ollut puhetta. Tämä on ensimmäinen kerta (viidestä) kun jo imetys aikana tuntuu rinnat olevan tyhjät nahkapussit, jotka roikkuu napaa kohti. Mikähän on tilanne imetyksen jälkeen :kieh:
Myös omasta vartalosta olitte jutelleet. Mulla tuli n. 21 kiloa odotus aikana, josta jäljellä on noin 4kg. Vartalo ei todellakaan näytä enää samalta kuin ennen. Siis vielä neljännen jälkeen paino lähti huimaan laskuun synnytyksen jälkeen ja jatkoi tippumistaan melkein koko vuoden imettämisen ajan. Mutta nyt! Nahka ei tuu perässä. Omat housut kyllä mahtuu jalkaan, mtta paidoissa pituus menee leveyteen. En oo kyllä päässyt kävelemään montaa kertaa Synnytyksen jälkeen.
Sikapiikki ollaan otettu lapsille, mutta en oo kyllä edes ehtinyt miettiä otetaanko vielä Sannillekkin. Mies taisi sen sairastaa loppuvuodesta.
Ruokailuista en osaa sanoa mitään, kun mennään vielä rintamaidolla. Tarkoitus olisi jatkaa sinne 6kk:n ikään asti. Nyt tämän viikon yöunet on olleet ennätyspitkiä, 23-8.30. Välillä muutaman tunnin heittoja. Vielä kun tuo meidän 2 vuotias nukkuisi yönsä heräämättä ja huutamatta
Eli unien perusteella ei ole vielä kiire soseille.
Saunaan ei vielä olla Sannia viety. Oon itekin päässyt saunaan vasta 3 kertaa Synnytyksen jälkeen. Lisäksi oon niin sokea ilman laseja, etten uskalla lähteä pienen vauvan kanssa sinne suunnistamaan
Vauvan käsistä olisi kysyttävää:
Tarttuuko teidän vauvat jo itse leluun kiinni? Sanni ei ota kunnolla lelusta vielä kiinni, lähinnä ne tuntuu olevan vahinkoja. Nyrkkejään kyllä katselee kovasti ja laittaa suuhun, mutta muuten tuntuu olevan kyllä heikot kädet. Isosiskolla oli kyllä sama vauvana, mutta en muista koska ne kädet lopulta löytyi. Kääntymään Sanni oppi reilu 4kk vanhana. Hän pyörii napansa ympäri ja vaihtaa paikkaa lattialla, mutta ei vielä ryömi. Jalat menee konttaus asentoon ja potkii kovasti kyllä. Ja vatsalla ollessaan nostaa jo jäntevästi käsillä itseään ylemmäs. Nyt pari viikkoa todella jäntevästi.
Kauheaa stressiä vaan pukkaa, koska 4kk neuvolassa päänympärys oli kuulemma liian pieni (40cm). Olis fb:ssä laittanut väärin! Ja lääkärin mielestä pieni päänkoko yhdistettynä vastasyntyneenä kuuluvaan sydämen sivuääneen voisi johtua aivovauriosta! Sokeaksikin meidän neitiä arveli :kieh: Sen johdosta neiti on skarpannut todella nämä viikot ja koko maailma on auennut hänelle aivan erilaisena ja kiinnostavana. Yrittää reppana näyttää äidille, että kaikki on kunnossa, älä huoli! :heart:
Tepalle vielä hirmuisen isot onnitelut pienestä ihmeestä :heart:
MN ja Sanni kohta jo 5kk