Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.



Tämä on jakautuneiden jatkopino Syyskuun Sydäntenmurskaajien ketjusta. Eli meillä on ollut LA siinä syyskuulla 2009
Tervetuloa keskusteluun, muutkin syksyisten vauvojen äidit!

Syyskuun Sydäntenmurskaajat keskustelemassa::

Roona82 27v & Vili s.21.8.09 Esikoinen. Tampere
Vivid 24v & Luka s.26.8.09 Esikoinen. Tampere
Hiljaisuus & "tytylä" s.29.8.09 Kolmas. Oulu
tyttönen & "prinsessa" s.3.9.09 Kakkonen
jooseppi & Alexandra s.4.9.09
esmeralda- & Veetu s.5.9.09 Kakkonen. Kuopio
odottava ja onnellinen 21v & "rinsessa" s.6.9.09 Esikoinen. Helsinki
Usvatähti 32v & "neiti" s.6.9.09 Oulu
Tepa75 & Ilona s.6.9.09 Neljäs.
mama-84 25v & Stella s.8.9.09 Rauma
Tikrutar82 & Jade s.8.9.09 Esikoinen. Järvenpää
ViiVi09 25v & "poitsu" s.090909 Esikoinen. Riihimäki
Naksos & "Miina" s.090909 Neljäs.
olkkis74 & Arttu s.10.9.09 Kakkonen. Vantaa
zeny 21v & Arttu s.11.9.09 Kakkonen. Kuopio
Cummastelija & Erica s.11.9.09 Esikoinen.
Tiia86 & Ville s.11.9.2009 Esikoinen.
MillionNights-82 & Sanni s.13.9.09 Viides. Mustasaari
Helinä83 & Venla s.13.9.09 Esikoinen. Tampere
Rimpulakissa & "Tyttö" s.14.9.09 Kakkonen.
Rosehip & "Typykkä" s.14.9.09 Esikoinen.
Miimumaija 23v & Kaapo s. 15.9.09 Esikoinen. Helsinki
uneksija85 23v & Nooa s.15.9.09 Esikoinen. Tampere
ElämänIlo3 & "Typynen" s. 16.9.09 Kolmas. Oulu
Kerttuneiti & Vilgot s.17.9.09 Esikoinen. Tampere
HappyHippo & "Sulo" s.19.9.09 Esikoinen. Tampere
Anu-Marika 30v & poika s23.9.09 Esikoinen. Espoo
Jellona84 25v & Samu s.24.9.09 Kolmas. Orivesi
Micade 32v & "Ukko-Pekka" s.26.9.09 Kolmas.
hipuli09 & tyttö s.30.9.09 Lahti
inka85 24v & Elle s.2.10.09
dindei 22v & Mico s.2.10.09 Esikoinen. Espoo
Virtahepo 26v & tyttö s.2.10.09 Kolmas. Lahti
Kristelle 25v & "Sammakkoprinsessa" s.3.10.09 Toinen. Pori
ninja85 & Pikku-ukko s.6.10.09
yonnazzz & Tyttö s.8.10.09 Helsinki

Etusivun soppaa hämmentää Roona82...
Ja laittakaa mulle yksityisviestiä: jos vakkaripalstaajana haluat nimesi ja esittelyn ylläolevaan listaan!



Syyskuun Sydäntenmurskaajat löytyy myös FACEBOOKISTA
Laittamalla yksityisviestiä [oman sähköpostiosoitteesi] nimimerkille Usvatähti [ryhmän perustaja], niin sut voidaan kutsua jengiin, koska se on siis salattu. Multa voi toki myös kysellä lisää.. ** Myös mä voin nykyään hoitaa sinne fb-ryhmään, joten viestiä allekirjoittaneelle jos haluaa mukaan!

Tampereen seudun syksyiset mammat ovat treffailleet, ja myös meillä on oma FB-ryhmä "Mansen Maribut" . Jos löytyy kiinnostusta, lisätietoja allekirjoittaneelta..

Myös pääkaupunkiseudun äidit ovat alkaneet järjestäytyä, eli Facebookista löytyy myös ryhmä syksyisille pk-mammoille. Lisätietoa nimimerkiltä yonnazzz !

Linkit edellisiin keskusteluihin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505277 [Syyskuun pino odotuspuolelta]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1515392 [Syyskuu-09]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531622 [Lokakuu-09]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1557573 [Marraskuu-09]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585027 [Joulukuu -09]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1610109 [Tammikuu -10]

Että näin.

Ja ihan tippa tuli itellä linssiin, kun löysin tämän pinon: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1271654,25

Odotusajan pinot löytyy helpoiten, kun avaa ton linkin tonne syyskuun pinoon odotuspuolelle, ja sen aloitusviestissä on linkitetty joka kuukauden keskustelut.

- Roona82 & Vili09 -
 
Muistuttelen tässä vielä uusille ja vanhoille ja urpoille, että huhtikuulle ollaan järjestämässä tapaamista, kaupungiksi valittu Tampere. Eli tulkaa ihmeessä vaikka vaan syömään ja juttelemaan... Saa toki jäädä myös juomaan ja juhlimaan ;)

Facebookissa lisää!
 
Tässä vielä viime pinossa kerätyn 4kk "neuvolakortin" satoa:

-Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm
 
Mä voisin vielä pistää alulle 5kk-neuvolakortin, kopsatkaa ja jatkakaa painojärjestyksessä sitten kun on tuloksia tullut?

5kk Neuvolakortti:

-Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
 
Helmikuu jo...Mihin tämä aika katoaa?? :LOL:

Meillä on keskiviikkona 5kk neuvola, joten tulen laittamaan tiedot tohon "neuvolakorttiin" , jos vaan suinkin muistan :)

Tällä erää ei enempää, poika vaatii viihdykettä lattialla. (Alkais jo ryömimään, niin ei ehkä kitisisi niin paljoa. On se varmaan turhauttavaa vaan paikallaan maata ja sätkiä.)
 
Noniin.. nyt se räyhä-roope nukahti vihdoin... joten aikaa kirjoittaa :D

Tervetuloa takas kotiin, TiiuHti ;) Cummastelija taitaa ainakin noista allergioista tietää ehkä eniten täällä, vinkkaan kyseleen sieltä suunnalta niistä!! Perunan korvikkeena bataatti on tosi hyvä, siitä saa ihanan sileetä velliä ja mun mielestä paljon paremman makuistakin! Se kypsyykin tosi nopeesti kun kuorii ja pilkkoo. Suosittelen koklaamaan, ja kun kerralla tekee pakkaseen ison satsin, ei se niin kauhee homma oo kerran viikossa keitellä safkoja vauvalle. Itellä olis tänään urakka, pakastin alkaa oleen taas aika tyhjä :)

Vili sit vähän nukkui eilen! Tais olla rankka päivä rellestäessä iskän kanssa... Jäbä söi maidon siinä 18.30 ja nukahti vähän klo 19 jälkeen... heräsi seuraavan kerran vasta klo 01 syömään! :eek: Mä olin ihan ihmeissäni, kun yleensä AINA se herää syömään siinä22-23 aikoihin kun me mennään sänkyyn... Mut ei eilen. Tuhisi vaan poikittain meidän sängyssä :LOL: Noh, mut sit oliki taas kakkahätä loppuyön. Heräs siitä sit 2h välein sen jälkeen... vetäs aina 60ml maitoo ja piereskeli ja ähisi paskaansa ja taas nukahti. Ja kakka joka tuli sit vasta siinä 8 jälkeen aamulla, helkkarin iso pökäle. Ei mikään ihme että ähisi koko aamuyön. Mut MIKSI se kakka tulee aina aamuyöllä? :headwall: Mä en jaksaaaaa :saint: :headwall: Noh, mut antibiootit loppu vklp joten nyt alettiin taas syömään luumua ruuan päälle. Tänään meni satsi kaurapuuroa ja luumusosetta. Hyvin muuten tykkää kaurapuurosta! Ihana homma :heart: Toivon mukaan isompanakin vielä maistuisi, coco popsit ym jää kyllä taatusti anyway kaupanhyllyyn... mut silti jänskättää et miten käy sit isompana noiden ruokien kanssa...

Mitäköhän muuta mun piti kirjoittaa? Noh... en muista.

Ah joo; kuin moni on pistäny merkille, että vauvasta on tullu enemmän huomionkipee, tai siis hellyydenkipee? Mä oon nyt muutamana iltana huomannu, että nukkumaan mentäessä ei saakaan lähteä heti pois siitä, vaan pitää olla ihan vieressä kunnes nukahtaa kokonaan. Sit saattaa alkuillasta tosi tiheään heräillä itkustaan, mutta kaikki hyvin kun menee viereen ja silittään päätä. Viikonloppuna Vili nukkui aamuyön meidän välissä, ja se siinä parin tunnin aikana hinkkas ittensä ihan muhun kiinni. Piti mun naamasta kiinni ja unissaan hinkkas ja puristeli sitä ja nuuhkutti mua... Ihanaahan se oli! Samoin kun herätään, niin nykyään pitää aina olla mun sylissä 10-15min, muuten tulee huuto jos laskee lattialle heti... hinkkaa päätään mua vasten ja hymyilee. Tollasia pikkujuttuja alkanu tuleen entistä enemmän, mistä huomaa, että äiti ei olekaan ehkä enää itsestäänselvyys? Eli siis tämähän vaan enteilee sit sitä mikä jossain vaiheessa kehittyy eroahdistukseksi, lieväksi tai pahaksi... mutta kuitenkin.

Syöttötuolissa istuminen
on muuten meillä nykyään jo ihan vakio. Äkkiä se tasapaino ja taituruus siihen tuli... kun vielä vähän aika sitten se vaan huojui siinä ja näytti tosi nykivältä ja väsähti kesken syönnin siinä... ja sit alkoi vaan röhnöttää jommallekummalle kyljelle siinä tuolissa. Nyt jaksaa jo istua koo ruuan ajan, ja sen jälkeenkin kun siivoan pöydän ym. Aamulla leikki tyytyväisenä siinä puurokattilan kannella :D
Viikonloppuna Vili istui myös lattialla pitkään ilman mun tukea. Piti omista varpaistaan kiinni :LOL: Ihanaa, näin ne oppii :heart:
Ja ryömiminenkin on jo selkeästi hahmottumassa... liikkeet on jo ihan oikeanlaiset; lonkat liikkuu jo ketterämmin, ja pylly nousee lattiasta välillä...

Nyt tiskaileen tuttipulloja :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja May85:
Helmikuu jo...Mihin tämä aika katoaa?? :LOL:

Meillä on keskiviikkona 5kk neuvola, joten tulen laittamaan tiedot tohon "neuvolakorttiin" , jos vaan suinkin muistan :)

Tällä erää ei enempää, poika vaatii viihdykettä lattialla. (Alkais jo ryömimään, niin ei ehkä kitisisi niin paljoa. On se varmaan turhauttavaa vaan paikallaan maata ja sätkiä.)
:LOL: Niinpä. Täällä vaan se huuto yltynyt mitä enemmän se on hoksannut, että siitä ehkä pääsis liikkeelle kun vähän vielä treenaa. Ilmeetki on niin tuskastuneita ja turhautunutta karjuntaa samalla kun sätkii siinä... kunnon karpaasi suojalumessa! :D Ja pahinta kaikesta, et kun yrittää päästä eteenpäin, meneekin vahingossa pakki päälle... Kamala huuto kuuluu aina ku tuo pakittelee tuolla lattialla :LOL:
 
J84
Hemaisevaa helmikuuta kaikille :D

Huomenna mun esikko täyttää 10 vuotta, herra isä sentää :eek: Muutama vuosi eteenpäin niin murkkuikä on alkamaisillaa ja jäbä rupee juoksee likkojen perässä. Peeriaatteessa odotan innolla sitä aikaa, kun eka tyttöystävä tuodaan näytille...voi sitä nuorta lempeä :heart:

Mäkin laitan Samu päivärytmiä syömisineen...

07:00-09:00 Herätys ja tissittely
10:00-11:00 Tissiä ja pienet nokka unet (max 1h)
13:00-14:00 Kasvissosetta n.60ml ja hedelmä/marjasosetta n.2rkl,
Sen jälkeen joko tissitellään tai juodaan korviketta 70-100ml.
15:00-17:00 Tissittelyä ja pitkät unet
17:00-18:00 Tissiä tai korviketta 150-180ml, vähän hedelmäsosetta
20:00 140-200ml velliä ja ehkä tissiä jos jaksaa
21:00 Viimeistää yöunille
01:00-02:00 tissille
05:00-06:00 tissille
07:00-09:00 herätys

-KIITTI ROONA UUDESTA PINOSTA!!-

...meen tästä jatkaan siivoilua :wave:
 
schnuller
Kiitos ja kumarrus Roonalle uudesta pinosta!

Niin se on helmikuu, ja kevättä kohden mennään.Aurinkokin paistaa niin kauniisti. B)

Mä yritin antaa neidille äsken sitä itse tehtyä perunasosetta pakkasesta.Sylki kaikki pois! :(
Sitten ei huolinut maistaa enää bataattiakaan, kun jäi vissiin perunasta paha maku suuhun.Olikin se peruna sellaista rakeista, vaikka sitä kuinka lantrasi maidolla.En tiedä pitäskö nakata kuikkaan koko pakastemuusi. :kieh:

 
IHQUU..uus pino ja uus kuukausi ja uudet kujeet..kiitos Roona :hug:

Tälläisiä jutskia löysin googlettamalla tuosta potun pakastamisesta...

Perunaa ei kannata pakastaa. Sen rakenne muuttuu. Soseutusvaiheessa voi lisäillä nesteitä ihan hyvin, korvike-pohjaista sosetta en pakastaisi, vaan soseuttaisin veden kanssa ja sitten lisään se korvikkeen ennen syömistä, jos sitä käyttää.

Perunan voi ostaa myös valmiina pakaste sose-aineksena. Täytyy vaan huolehtia että siihen ei ole lisätty suolaa tms. Hyvää on mm. Oolannin luomu peruna-sose aines. Muita soseita voi pakastaa, ja myös pakaste vihanneksista voi tehdä soseita. Niitä ei sitten kannata uudelleen pakastaa enää, vitamiinit häviää...

Meillä pimu rupes eilen ihan ykskaks nostamaan käsiä mahallaan ollessa melkein suoriksi ja yritti eteenpäin...jaloilla ja käsillä kaikinvoimin...hauskan näköistä äheltämistä...
:wave:
Taitaa fysioterapeutin sanat pitää paikkansa, että ette saa kauaa pitää häntä vauvana...että kuulemma lähtee pian liikekannalle...

Jihuu...kohtapuolin lähetään kiertelemään lastentarvikeliikkeitä ja hankitaan kunnon rattaat...sellaiset isopyöräiset ilmakumiset, jotta täällä landella pääsis eteenpäin...tota lunta kun nyt vallan piisaa....niinkuin kaikki on varmaan huomanut...oltiin ostettu käytettynä sellaiset yhdistelmät mis on aivan liian pienet pyörät ja joka kerta kun niiden kanssa ulkoontuu...niin hirmu iso K otsikossa yrittää päästä eteenpäin...tuloksetta... :headwall: :headwall:
Noh kohta pääsee... :p

Tyttö ollut rytmityksen jlk aivan ihana...ja tyytyväinen ja kaikkee...ei turhia kitinöitä eikä väninöitä saatikka sitä jatkuvaa huutamista...olla möllöttää ja juttelee kovasti...siis aivan ihanaa kun mahis oli päästä tuollaiseen rytmitykseen...tässä sen nyt näkee...että vaikka kuinka olis 5 lapsen äiti, niin siltikään ei välttämättä osaa lastansa oikein hoitaa tai ruokkia...yms :x :ashamed:

Nyt likan pariin... :heart:

Äippä ja K 4,5kk
 
J84
Mä oon ite myöskin tehny Samulle safkat....pakkasesta löytyy soseina neljää eri sekoitusta jotka käytän joko sellaisenaan tai teen velliksi.

- peruna-porkkana
- peruna-bataatti
- porkkana-bataatti-kukkakaali
- peruna-parsakaali

Muita en ole vielä kokeillut, mutta kunhan pääsen seuraavan kerran kauppaan niin nappaan sielta muitakin kasviksia.
 
Soseiden pakastamisesta!! Eli siis meille ainakin jo neuvolassakin sanottiin, ettei perunaa kannata pakastaa. Eli siis sen rakenne muuttuu pakastamisen jälkeen, eikä vauva välttämättä syö sitä. Itse ainakin olen keittänyt aina uuden perunan jokapäivä. Eihän siinä loppujen lopuksi niin kauaa mene :)
 
schnuller
Kiitos Nuppu09 ja May85!: En mokomaa tiennyt, joten nakkaan ne perunat pois sieltä pakkasesta! :(
J84:Miltäs ne soseet vaikuttaa olomuodoltaan kun niihin muihin vihanneksiin on sekoitettu sitä perunaa?Onko sekin rakeista?

Loistavaa Nuppu että teillä se rytmitys toimii.Nyt pääsette nauttimaan vauvasta ihan erilailla.Sellainen huseeraaminen niitten syömisten ja nukkumisten kanssa rasittaa varmasti.
En olekaan moisesta rytmityksestä kuullut, mutta sehän tukee hyvin sitä vanhempien jaksamista.

Mä harjotutin vaavia eilen ryömimään.Kun tuntui että sillä menee hermo siellä lattialla kun yrittää päästä eteenpäin.Näytin sitten sille muutaman kikan, että miten kannattaa tehdä.Muuten ois oikea tyyli, mutta unohtaa aina siirtää ne kädet takas eteen, kun on pukannut jaloilla.Meillä siis nykyisin vakioasento lattialla on se, että siellä tökötetään pylly kohti taivasta, varpaat ja otsa maassa.No, ehkä siitä tulee joogan harrastaja. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Kiitos Nuppu09 ja May85!: En mokomaa tiennyt, joten nakkaan ne perunat pois sieltä pakkasesta! :(
J84:Miltäs ne soseet vaikuttaa olomuodoltaan kun niihin muihin vihanneksiin on sekoitettu sitä perunaa?Onko sekin rakeista?

Loistavaa Nuppu että teillä se rytmitys toimii.Nyt pääsette nauttimaan vauvasta ihan erilailla.Sellainen huseeraaminen niitten syömisten ja nukkumisten kanssa rasittaa varmasti.
En olekaan moisesta rytmityksestä kuullut, mutta sehän tukee hyvin sitä vanhempien jaksamista.

Mä harjotutin vaavia eilen ryömimään.Kun tuntui että sillä menee hermo siellä lattialla kun yrittää päästä eteenpäin.Näytin sitten sille muutaman kikan, että miten kannattaa tehdä.Muuten ois oikea tyyli, mutta unohtaa aina siirtää ne kädet takas eteen, kun on pukannut jaloilla.Meillä siis nykyisin vakioasento lattialla on se, että siellä tökötetään pylly kohti taivasta, varpaat ja otsa maassa.No, ehkä siitä tulee joogan harrastaja. :LOL: :LOL:

Niin ja siis enitenhän se rassas mua, kun mies paljon töissä, joten olen suhtpaljon yksin tuon likan kanssa...iltaan mennessä oli jo niin uuvuksissa, että melkein joka ilta huus kurkku suorana ja selkä kaarella välillä jopa 2h putkeen...elikkäs kyllä tosi hyvään saumaan toi "rytmitys" tuli... :attn:

Juu ja tuohan oli ainakin ennenvanhaan nimellä "unikoulu" ja jopa siloiseen aikaa 15v sitten kun esikoinen oli sellaisessa, niin hän oli vasta 2kk vanha ja saivat hänelle ihanteellisen rytmin...söi 4h välein ja nukkui yöllä 22-06...siksi osasin tuollaista kysyä ja hakea... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Kiitos ja kumarrus Roonalle uudesta pinosta!

Niin se on helmikuu, ja kevättä kohden mennään.Aurinkokin paistaa niin kauniisti. B)

Mä yritin antaa neidille äsken sitä itse tehtyä perunasosetta pakkasesta.Sylki kaikki pois! :(
Sitten ei huolinut maistaa enää bataattiakaan, kun jäi vissiin perunasta paha maku suuhun.Olikin se peruna sellaista rakeista, vaikka sitä kuinka lantrasi maidolla.En tiedä pitäskö nakata kuikkaan koko pakastemuusi. :kieh:
Joo, perunan rakenne muuttuu pakastettaessa! Oon ite tullu siihen tulokseen, että jos on pottua aterialla, keitän sen perunan samana aamuna... Ni ei tarvi antaa sitä kamalan makusta raemössää pojalle - meillä kävi meinaan ihan sama ilmiö!!

*** edit ***
Mä tarjoan yleensä joka soseaterian siis sillain, et on paria kasvista + peruna tai bataatti (jotka on mun käsittääkseni ravintoarvoiltaan melko samat...)

Meillä pakkasessa yleensä ruoka-annoksia esim;
-Bataatti-kesäkurpitsa-kukkakaali
-Bataatti-parsakaali-maissi
-Kukkakaali-parsakaali (keitän lisäks perunan sekaan tuoreena)
-Kesäkurpitsa-parsakaali (peruna lisäks)

-Pelkkää bataattia on pakkasessa monta kippoa, niistä teen velliä tai laitan soseen sekaan jos ei oo perunaa tai ehdi keittää.. tai annan sellaisenaan.

Ja noita oon siis sekotellu aina miten sattuu keskenään.
Taimenta meillä on keitetty/soseutettu/ pakastettu nappuloiks, joita laitan sit yhen aina kasvissoseen sekaan.

Tänään pitäs käydä ostamassa palsternakkaa, niin sitä voi kokeillla uutena, tänään pitäs keitellä uudet soosit pakkaseen.
 
Mä muuten tuolla facebookin puolella yritin herättää keskustelua noista ruuista... Mut ei siel vissiin kukaan oo käyny lukeen :(

Ja sit kans avasin uuden keskustelupinon siellä, mihin voi ite käydä laittaan omia neuvolakuulumisia; mitat ja neuvolatädin kommentit...
 
Hyvää helmikuuta vaan kaikille :wave: Meillä se alkoi aika ikävissä merkeissä....

Tänä aamuna jätin Kaapon minuutiksi yksin kylppäriin hoitopöydälle ilmakylpyilemään... Kaapo tippui hoitopöydältä naama edellä kaakelilattialle.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :snotty:

Kuulin tömähdyksen, juoksin kylppäriin. Siinä se pikkuinen makasi nakuna vatsalteen, nenä lattiassa siinä. Heti alkoi itku, pojalla ja minulla. Soitin hätäkeskukseen, mutta eivät laittaneet ambulanssia kun Kaapo oli tajuissaan. Yritä siinä sitten hysteerisesti itkien yrittää pukea sekä poika ja itsesi ja selvityä jollain tavalla taksiin. Taksissa Kaapo sitten jo rauhoittuikin. Sairaalassa saatiin heti nopeaa ja hyvää hoitoa. Kovin oli itkuinen poika, pää selvästi kipeä. Kaapo sai kipulääkettä ja kun se alkoi vaikuttamaan muuttui poika omaksi itsekseen ja ruokakin rupesi maistumaan. Kaikki nyt onneksi hyvin, päästiin kotiin vaikka aluksi oli puhetta että saatetaan joutua jäämään yön yli tarkkailuun. Oltiin sairaalassa 5 tuntia ja kyllä oli oli kamalaa!!!!!!

Ei tästä voi syyttää kuin itseään. Rupeaa heti itkettämään kun mietin sitä kun näin Kaapon siinä lattialla. Ihan kamalaa. Voi olla varma että tästä lähin en päästä Kaapoa enään sekunniksikaan silmistäni. Minä hölmönä olin ajatellut että ei se siitä hoitopöydältä pääse tippumaan kun toisella puolella on seinä ja toisella puolella iso kori jossa kaikkia vaipat, rasvat sunmuut. Jotenkin hän on hilannut itsensä siihen reunalle, varmaan pungertanut istumaan ja läts. Hyi kamalaa !!!
 
J84
Schnuller, en itseasiassa oo huomannu mitään eroa. Teen sauvasekoittimella soseesta tasaista mössöä ja perunan osuus pakastimeen joutuessaan on 1:4. Oon kuullut tästä perunan pakastamisesta keskimmäisen kohdalla, kun tein silloinkin pojan safkat. Periaatteessa pakasteessa olevat kerta-annokset on tota meitin isiä varten..se, kun ei tee noita mössöjä niin oon sit tehnyt sille niitä sinne valmiiksi. Lauantaina viimeks isi antoi pojalle ruokaa ja hyvin oli uponnut. Normaalisti syödään samana päivänä tehdyt ruoat.

Roona, ooks laittanu "nappuloiks" jääpalamuotteihin vai miten? Hittolainen, toi sun ruoka-politiikka kuulostaa aina niin järkevältä :D

miimumaija, :hug: Voin vain kuvitella kuinka pahalta tuntuu. Itellä on saman tyylisestä tapauksesta kokemusta ton keskimmäisen kohdalla.

Poika oli just oppinu konttaamaan, kun jätin hänet isoveljensä (silloin 8,5v) kanssa olohuoneeseen siksi aikaa, kun menin tekemään välipalaa, sillä esikko oli tullut juuri koulusta. Sitten esikko ilmoitti menevänsä ylös viemään reppua ja hetken päästä kuului jumalaton rytinä ja armoton huuto. Esikko oli jättänyt välioven auki ja tottakai juuri konttaamaan oppinut oli mennyt perään. Juoksin oven suulle ja näin pojan makaamassa X-asennossa 5 rappusta itsestäni alaspäin. Silmäkulma oli auki ja verta tuli hullunlailla myös poskessa oli rappusista tulleet naarmut. Siitä sitten poika äkkiä syliin ja sidettä painamaan haavan kohtaan. Poika rauhoittui hyvinkin nopeasti..ei muuta kuin jannut autoon ja terveyskeskusta kohti. Poika tutkittiin ja haavaan laitettiin liimaa, kaiken todettiin olevan hyvin. Itsesyytöksiä oli muutaman päivän, mutta meni ohitse..niin ja lapun laitoin oveen molemmille puoli "LAITA OVI KIINNI!!" ja kiinni on mennyt sen jälkeen..kaikilta.
 
miimumaija, hui kun teillä on tapahtunut! Onneksi Kaapo (ja äiti ) selvisi säikähdyksellä.

Joku päivä taas kuulumisia, tultiin vajaa tunti sitten vauvajumpasta ja Nooalle jäi kauhea vauhti päälle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja J84:
Roona, ooks laittanu "nappuloiks" jääpalamuotteihin vai miten? Hittolainen, toi sun ruoka-politiikka kuulostaa aina niin järkevältä :D
.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mä nauroin täällä vedet silmissä tolle järkevälle ruokapolitiikalle :LOL: :LOL: :LOL:

Unohtu ostaa jääpalamuotti, joten vuorasin tyhjän kananmunakennon muovilla ja lusikoin siihen, lisää muovia ja toinen kerros päälle. Sit mä ne "nappulat" napsin kannelliseen pakasterasiaan ku oli jäätyny...

....tsihihihih, ruokapolitiikkaa..... :LOL: :LOL: :LOL: :heart:

Mä meen nyt takas keittiöön politikkoimaan kukkakaalin ja bataatin kanssa :D
 
Ja vielä tätäkin kautta miimumaijalle iso :hug: :flower: :flower: :flower: Älä syyllistä liikaa ittees, tollasia juttuja mitä sulle ja J84 on käyny, tapahtuu aivan varmasti vielä meille muillekin tässä vuosien saatossa. :'( :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Joku päivä taas kuulumisia, tultiin vajaa tunti sitten vauvajumpasta ja Nooalle jäi kauhea vauhti päälle :)
Vili jatkoi kotona kränäämistä... Aina ei voi onnistua :) Mut kun sai sosetta naamaan niin oli kuin eri poika; aurinkoinen ja naureskeleva, kotona jumpattiin vielä vähän ja sammui kuin saunalyhty :D
 
Miimumaija voin vaan kuvitella kuinka säikähdit :eek: Onneksi kuitenkin kaikki kunnossa eikä mitään vakavampaa sattunut :hug: Hyvä muistutus meille kaikille, että nuo pikkuiset ovat käsittämättömän vikkeliä liikkeissään.

Mä laitoinkin jo tuonne naamakirjan puolelle kuvan (erittäin epäselvän sellaisen :| ) kun Erica KIERI eilen hyvän matkan. Tuli ihan puskista, en osannut ollenkaan odottaa yuota kierimistä ihan vielä. Toki E on kääntynyt jo jokusen viikon mutta nyt se rullasi eteenpäin ihan kunnon vauhtia. Voi mun pientä :heart: :heart: :heart:

Nyt jää txt vähän lyhyeksi kun neii haluaa huomiota. Palaan myöhemmin...heippa
 
schnuller
Onneksi ei Kaapolle käynyt kuinkaan!!Varmaan säikähdit aivan älyttömästi!Meillä ei äiti ja täti ole hokeneetkaan mulle viimeiset 3kk, kun että "älä jätä sitä yksin mihinkään korkealle!".No ei ne vissiin turhaa varoittele.Toivottavasti kenellekään ei satu mitään vastaavaa.Mä olen kyllä vielä entistäkin tarkempi tämän uutisen kuultuani.
Toivottavasti mustelmat paranevat pian! :hug:
 
Onneksi ei sattunut sen pahemmin Kaapolle :hug:
Meilläkin kaikki varoittelee jatkuvasti korkealle jättämisestä, nykyään en käytäkkään niin hoitotasoa vaan vaihdan vaipan yleensä sohvalla tai lattialla kun Nuutti hoitotasolla venkuloi.

Olikos se niin että Cummastelija tietäisi enemmän allergia ruokavaliosta?

Oon kanssa tehnyt bataattia, parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa pakkaseen ja sit oon niitä vaan sekoitellut erinlaisiksi sekoituksiksi.

tänään tuli piltti kerhosta kirje kun laitoin sinne viestiä kun kaikissa 5kk soseissa on perunaa ja lupasivat laittaa asiani eteenpäin :D

Onko kellään käytössä Quinnyn dreami koppaa? meillä on noi speedit ja siihen toi kyseinen koppa ja nyt on ongelma kun Nuutti ei yksinkertaisesti mahdu koppaansa enään :eek:

TiiuHti
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä