Sydänäänet ei kuuluneet 13+3 *kaikki ok*

mullakin
Ei kuulunut äänet 14 viikolla ja kaikki oli ihan hyvin kuitenkin. Olin tosi huolissani viikon kunnes oli seuraava käynti ja silloin äänet saatiin kuuluviin. Ja joskus on ollut vaikeuksia löytää äänet vielä 17-18 viikoillakin. Älä murehdi, ihan normaalia, ettei kuulu.

Eikö ole mahollista päästä ultraan omaan neuvolaan heti?Mä ainakin pääsin heti seuraavana päivänä kun soitin ja kerroin että epätietosuus aiheuttaa niin kamalan stressin ettei pysty nukkuu ja kaikki pyörii vaan sen asian ympärillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eikö ole mahollista päästä ultraan omaan neuvolaan heti?Mä ainakin pääsin heti seuraavana päivänä kun soitin ja kerroin että epätietosuus aiheuttaa niin kamalan stressin ettei pysty nukkuu ja kaikki pyörii vaan sen asian ympärillä..
Kaikissa neuvoloissa ei ole ultraa.

Mä kävin viime viikolla neuvolassa ku oli viikot 14+4. edellisellä kerralla viikoilla 13 ei kuulunut ääniä ja en ollut huolestunut koska pientä liikettä jo tunsin. No liikkeet loppuivat ja huolestuin ja menin sit tosiaan viikoilla 14+4 ja sydänääniä ei taaskaan kuulunut. Neuvolassa onneksi oli vanha ultra ja kyllä siellä syke löytyi ku ultrasivat =) Istukka edessä niin ei sydänäänet kuuluneet.

Meillä on neuvolan lääkäri terkkarissa (kunnan ainoa ultralaite) vaan torstaisin ja sen sedän mielestä mun ei tarvinnut päästä kun vasta ensi viikolla..

Yksityistäkin toki harkitsin, mutten varmaan pääsisi kovinkaan paljoa nopeammin kuin sinne äitipolille. Sinne saan ajan oletettavasti huomiseksi tai ylihuomiseksi.

vilmis
Mulla kakkosesta ei kuulunut rv 12+. Olin käynyt samana aamuna ultrassa, joten en huolestunut. Istukka oli edessä, joten se vaikutti asiaan. Kun miettii, miten pieni vauva on tuossa vaiheessa, on varmasti todennäköistä, että se vain karkasi anturin alta. Kaikki voi olla aivan hyvin!! Jos kamalasti stressaa, soita vielä neuvolaan, että haluat päästä nopeammin. Tai sitten sinne yksityiselle. Toivotaan parasta!

On kuitenkin erittäin todennäköistä, että kaikki on hyvin! Onhan sentään np-ultrassakin nähty pieni heilumassa. Tsemppiä ja yritä pysyä tyynenä! :hug:

No mä olisin vielä sen hyväksynyt, ettei se sijaislääkärisetä saanut niitä kuulumaan, mutta kun mun oma tätikään ei löytänyt ääniä niin se vähän pelottaa. Se on nimittäin maailman paras nuevolantäti =)

Toivottavasti soittavat pian sieltä äitipolilta, täytyy yrittää olla rauhassa siihen asti ja kuulostella, tuntuuko mitään liikehdintää. Muutamana iltana olen tuntenut epämääräistä muljuntaa. Ei vielä mitään oikeita potkuja tai liikkeitä, mutta sellaista puolelta toiselle liikkumista.

voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Neuvolan lääkäri oli tänään ja sanoi kohdun olevan vähän taakse ja istukkakin saattaa olla tiellä. Ei saanut ääniä kuulumaan, joten olisi antanut uuden ajan loppuviikolle ja ultrannut ensi viikon loppupuolella jos ei vieläkään kuulu. Neuvolantäti sitten yritti myös ja kun ei saanut ääniä kuulumaan niin laittoi suoraan lähetteen äitipolille. Nyt odottelen sieltä soittoa, että koska pääsen tarkistettavaksi.

Nt-ultra oli pari viikkoa sitten, silloin oli kaikki vielä normaalisti.

Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta, oliko kaikki hyvin?
mulla oli sama tilanne keväällä.:( Np-ultrassa rv 12 kaikki hyvin mut rv13+4 sykkeitä ei enää ollut. Lapsi oli kuollut.:(

mulla
Viikolla 16 sai vielä tovin etsiä eka raskaudessa niitä ääniä etuistukan takia. Koti-doblerilla sai kuuluviin ne äänet vasta joskus lähemmäs 30-viikolla.
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Olisiko mahdollista päästä yksityiselle ultraan?

joanna
mulla kuului kolmannesta vasta rv 14 jälkeen sydänäänet.
oisin ollu huolissani jos en ois ultrassa käyny jo parrinkertaan ja tuntenu liikkeitä.
kahdessa edeltävässä kuului äänet rv 11 ja rv12.
toihan on yleistä ettei ne kuulu noin aikasin. mutta paremopihan se on selvättää ultralla ettei tarvitse pelätä.

pullero
Minulla oli np-ultra raskausviikolla 13+1, sitä ennen ei edes sydänääniä kokeiltu neuvolassa kuunnella. Ja kun tuon ultran jälkeen kuunneltiin niin sillä ensimmäisellä kertaa meni aikaa että ne löytyi (läskiä oli välissä..)

Minttu
Mulla oli sama tilanne ja olin ihan varma että huonosti on käynyt, mutta tuossa se tyttö nyt konttailee lattialla. Ultrassa näkyi että kaikki oli ihan hyvin vaikka neuvolassa ei sydänääniä saatu kuuluviin.

Ensimmainen
Minulla oli ensimmainen ultra 11+5, jossa sikio nakyi erittain selvasti ja heitti moneen otteeseen viela kuperkeikkaakin. (ei varmaan tykannyt kun tokittiin ;)
Seuraava ultra olikin 14+3, ja kuva oli paljon huonompi (tehtiin ulkomailla) mutta siitakin nakyi etta liikuttiin reippaasti, mutta sydanaania ei kuulunut.

16+1 nain katilon, joka sitten sai ne sydanaanet kuulumaan, joten se on nakojaan hieman vehkeestakin kiinni.

Tsemppia ja toivottavasti seuraavassa ultrassa todetaan etta kaikki on hyvin.

mää
Mulla ei lääkäri saanut kuulumaan viikolla 13+5, ja kaikki kuitenkin hyvin. Olen hoikka ja istukkakin takana eli joskus ei vain kuulu vaikka mitään ihmeempiä syitä ei olisikaan!
Voimia!

Yhteistyössä