Suvaitsevainen, miksi kannatat kuolemantuomiota aviorikkojille ja homoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liig
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ylivoimainen enemmistö niistä monikulttuurisista henkilöistä joita Suomeen olisi tulossa vaikka kuinka paljon jos suvaitsevaiset saisivat asiasta yksin päättää tulee ns. sharia-maista. Tämä tarkoittaa sitä, että heidän keskuudessaan vallitsee tietty asenneilmasto. Toistaiseksi tämä asenneilmasto on länsimaissa ottanut valtaansa korkeintaan yksittäisiä lähiöitä ja kaupunkeja, mutta suvaitsevaisen linjan jatkuessa sitä tullaan epäilemättä näkemään myös valtiotasolla. Esimerkiksi Ruotsissa maahanmuutto on nykyään sillä tasolla, että on vain vuosikymmenten kysymys, milloin sharia-kulttuurin edustajat ovat maassa enemmistönä.[/QUOTE]

sen verta mitä lukenut ruotsin muslimi nuorten juttuja siellä käydään sotaa huumekaupan hallinnasta ja eikös huumeista saa kuoleman tuomion shariaa noudattavilta bokolta ja isilitä? nuorisoo taitaa enempi kiinnostaa hauskanpito ja jännitys ja seikkailun eikä vanhollisten lakien noudattaminen? mutta varmasti liikkuu värväreitä ei ole toimeentulo tule tänne saat helposti rahaa ja mainetta. nuoriso joka on hukassa pelossa ei tiedä mitä teekee . suvis sanana on muuten lukkittava ja asenteellinen ilmaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30798478:
Onko meillä ollut mellakoita sen vuoksi, että jonkun ryhmän uskontoa tai kulttuuria ei ole tuettu valtion taholta?

Happygirl vaan ehdottaa että ongelmia tulee ja kotouttaminen ei onnistu, jos ei kulttuuria=uskontoa tueta.
Mutta mä sanoisin että ei kaikki mamut pistä mellakoita pystyyn, kuten virolaiset, chileläiset...olisikohan heillä samanlainen kulttuuri- ja uskontotausta kuin länsimaissa?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30798454:
Eli sinä et ole ollenkaan ymmärtänyt, mitä minä tässä olen sanonut. Se olit sinä, joka sanoi, että taloudenpito on helppoa ja eletään vain suu säkkiä myöden. Jos aina vaan leikataan ja leikataan, niin miten sinä kuvittelet säilyttäväsi koulutus- ja terveydenhuoltosysteemit ennallaan. Eihän tämä liity enää mitenkään niihin ulkomaille hassattaviin rahoihin, nehän leikattiin ensimmäisenä, mutta vielä pitää leikata lisää. Ja lisää. Ja lisää. Ja lisää.
Tällä hetkellä ei tarvitse leikata muusta kuin mamuista ja ulkomaille jaettavasta rahasta ja talous olisi tasapainossa. Jos siihen ei ryhdytä alkavalla vaalikaudella niin sitten on edessä leikkaukset terveyspalveluista ja koulutuksesta, ja monesta muustakin asiasta.

Toivotaan uuden hallituksen olevan ei-säpälemäinen b:)d.

Happygirl vaan ehdottaa että ongelmia tulee ja kotouttaminen ei onnistu, jos ei kulttuuria=uskontoa tueta.
Mutta mä sanoisin että ei kaikki mamut pistä mellakoita pystyyn, kuten virolaiset, chileläiset...olisikohan heillä samanlainen kulttuuri- ja uskontotausta kuin länsimaissa?

Jos eri uskonto/kulttuuri aiheuttaisi mellakoita, pitäisi aasialaisten (japanilaiset, kiinalaiset) polttaa Euroopassa jo täysillä autoja. Ja toisaalta Viro taitaa olla aika ateistinen valtio.

Mutta tottakai ongelmia tulee, jos ihmiset eivät pääse osaksi yhteiskuntaa vaan jäävät johonkin välitilaan. Kotouttamisen tarkoitus on juuri auttaa heitä tulemaan yhteiskunnan jäseniksi.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Tällä hetkellä ei tarvitse leikata muusta kuin mamuista ja ulkomaille jaettavasta rahasta ja talous olisi tasapainossa. Jos siihen ei ryhdytä alkavalla vaalikaudella niin sitten on edessä leikkaukset terveyspalveluista ja koulutuksesta, ja monesta muustakin asiasta.

Toivotaan uuden hallituksen olevan ei-säpälemäinen b:)d.

Tämä on nyt se ainoa virheellinen asia, mitä minä yritän selittää. Ei mikään muu, mitä te nyt luulette. Minä en ole haalimassa tänne muslimeja. Minä en ole ajamassa terveydenhuoltoa ja koulutusjärjestelmää alas. Minä en sano, ettei maahanmuuton kustannuksia saa leikata.

MUTTA kun tarvitaan muitakin muutoksia ja Suomi ei pelastu pelkästään tämän avulla. Ei ole mitään "joko leikataan koulutuksesta tai maahanmuutosta" -valintaa.

Kyllä voi olla vaikeaa.

kulut maahanmuutosta
hallinnolliset

http://prntscr.com/6yeh7k

http://prntscr.com/6yei14

http://prntscr.com/6yeidf

en kyllä saannut lähellekkään miljardii mut toi on hankalaa luettavaa mut suuntaa antavaa

Esim. nämä. Osassa näistä on ihan hyvää ja tarpeellista neuvontaa Suomen oloista, mutta kaikki puhtaasti kulttuurilliset jutut ei ole ihan tarpeellista. Rasismin vastainenkin työ on tärkeää, siitä en leikkaisi.

Caisa - Caisan esittely
Mimosassa tapahtuu - Mimosa ry
Apurahat ja avustukset - www.taike.fi
https://www.google.fi/search?q=moni...&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=FAc9VZbmMcm-ygPRxICAAw

Valtionapuja meni vuonna 2013 mm.näille yhdistyksille, listassa ainakin 40 tahoa, otin listasta selkeästi muslimitaustaiset. Eri mamu-kulttuuriprojektien hintoja en löytänyt, ne on vielä erikseen.

OKM - Monikulttuurisuuden tukeminen ja rasismin vastainen työ

"Äs-sänääbil" arabilaisen kulttuurin yhdistys Toiminta-avustus 2 000
Africans and African-Europeans Association AFAES ry Pikku-Afrikka/tapahtuma-avustukset 3 000
Albaaniyhdistys Bashkimi ry Albaniyhdistys Bashkimi ry:n kulttuuri ja tiedotustoiminta v.2013
5 600
Jyväskylän Iranilaisten kulttuuriyhdistys ry Toiminta-avustus 4 000
Pirkanmaan Somali yhdistys ry Toiminta-avustus 2 000
Rural Development and Relief Agency RDA ry Somalinkielen kirjallisuusmessut ja kulttuuri-ilta
3 700
Varsinais-Suomen afganilaisten kulttuuriseura ry Kulttuuri- ja tiedotustoiminta 1 600

Löysitpä pitkän listan - käyn linkkejä läpi myöhemmin. Mutta siis ne puhtaasti kulttuuriset jutut vertautuvat mihin tahansa muuhunkin kulttuurihankkeeseen ja esim. Caisan tapahtumissa voi käydä suomalaisiakin - ja varmaan käykin. Kai siinä halutaan vain mahdollisimman monenlaista toimintaa. En näkisi tuota erityisen vaarallisena, ja tuossa yhdessä listassa ovat saadut summat ainakin tosi pieniä.

Musta esimerkiksi Tyttöjen talon monikulttuuriset hankkeet ovat olleet todella hyviä ja tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30798523:
Jos eri uskonto/kulttuuri aiheuttaisi mellakoita, pitäisi aasialaisten (japanilaiset, kiinalaiset) polttaa Euroopassa jo täysillä autoja. Ja toisaalta Viro taitaa olla aika ateistinen valtio.

Mutta tottakai ongelmia tulee, jos ihmiset eivät pääse osaksi yhteiskuntaa vaan jäävät johonkin välitilaan. Kotouttamisen tarkoitus on juuri auttaa heitä tulemaan yhteiskunnan jäseniksi.

Tai sitten jotkut kulttuurit eivät vaan mellakoi kovin helposti, se ei kuulu heidän kulttuuriinsa. Afrikkalainen ystäväni (en kerro maata) just laittoi whatsapp-kuvan hiljattain tapahtuneesta, väkijoukon tekemästä riepottelusta kuolleen varkaan ruumista kohtaan.

Kulttuureissa ON eroja.

Tai sitten jotkut kulttuurit eivät vaan mellakoi kovin helposti, se ei kuulu heidän kulttuuriinsa. Afrikkalainen ystäväni (en kerro maata) just laittoi whatsapp-kuvan hiljattain tapahtuneesta, väkijoukon tekemästä riepottelusta kuolleen varkaan ruumista kohtaan.

Kulttuureissa ON eroja.

On eroja, joo. Siksi onkin outoa, että vastustat sitä kotouttamista, vaikka se vähän maksaisikin. Tosin täytyy kyllä sanoa, etten ihan yhden whatsapp-kuvan perusteella tekisi laajoja päätelmiä välttämättä edes siitä yhden maan kulttuurista, mutta en varsinkaan kaikista maailman islaminuskoisista. Olisi vissiin vähän yhtä tyhmää kuin tehdä vanhoillistlestadiolaisten perusteella päätelmiä kaikista suomalaisista.

Mutta toki joissain kulttuureissa mellakoidaan helpommin. Kyllähän vaikka Ranskassa tulee mielenosoituksissa hurjempaa jälkeä kuin Suomen vaisuista miekkareista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30798550:
On eroja, joo. Siksi onkin outoa, että vastustat sitä kotouttamista, vaikka se vähän maksaisikin. Tosin täytyy kyllä sanoa, etten ihan yhden whatsapp-kuvan perusteella tekisi laajoja päätelmiä välttämättä edes siitä yhden maan kulttuurista, mutta en varsinkaan kaikista maailman islaminuskoisista. Olisi vissiin vähän yhtä tyhmää kuin tehdä vanhoillistlestadiolaisten perusteella päätelmiä kaikista suomalaisista.

Mutta toki joissain kulttuureissa mellakoidaan helpommin. Kyllähän vaikka Ranskassa tulee mielenosoituksissa hurjempaa jälkeä kuin Suomen vaisuista miekkareista ;)

Ranskassa tehdään mielenosoitukset tyylillä. :D

Mä vaan ajan sitä takaa, että kotouttamiseen tarvittaisiin niin paljon rahaa, että se ei ehkä kannata. Tai ainakin mutuna luulen, että Ruotsi on laittanut mamuihin aikalailla rahaa, mutta kun heidän perusluonne ja kulttuuri on mitä on, niin siinä saa maltilliset ja kiltit skandinaavit pian väistyä.
Siis kiteytettynä: on kuin lunta veteen heittäisi.

Mun se ystävä on Saharan eteläpuolelta ja sanoo itse, että maassaan olevat ihmiset ovat kuin eläimiä, ja että luotettavia ihmisiä on erittäin harvassa. Lähetystyöntekijöitä on siellä ollut vaikka kuinka ja ovat sieltä monien vuosien jälkeen tulleet takaisin Suomeen hyvin kyynistyneinä. :D

Mutta nyt saunaan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30798570:
säpäleestä suomen diktaattori. ei tartte enää vääntää mistään asiasta kun on vain yksi ja ainoa oikea mielipide.
:stick:

Onko se diktaattorimaista, jos toteaa, että Suomen talous on vähän syvemmällä, kun maahanmuuton kustannukset? Aika monta poliitikkoa on samalla diktaattorilinjalla.

Maahanmuuton kustannuksiahan ei tunneta kunnolla. Soini tais tehdä jonkin aloitteenkin että ne pitäisi juurta jaksain selvittää mutta esitys luonnollisesti tyrmättiin.

Niin. Siksi onkin minusta erittäin hämmentävää, että näissä keskusteluissa niiden oletetaan olevan se miljardi. Ja kun vielä otetaan huomioon, että maahanmuuton kustannuksethan ei ole sama kuin muslimipakolaisten kustannukset.

Jos tuo arvio perustuu näiden piakaumojen oletuksiin, niin ei kuulosta kovin hyvältä.

Ap on siten oikeassa että vaikka suurin osa muslimeista on rauhanomaisia ja Koraani ei ole sen sotaisempi kuin Vanha Testamenttikaan (ainakin mitä nykymuslimit opettaa), niin ei voida tietää etukäteen, millainen islamin muoto täällä saa jalansijaa, rauhanomainen vai väkivaltainen.
Koska jos muslimimamuja tulee jatkossakin samalla tavalla Suomeen ja jos he jatkavat ahkeraa lisääntymistään, niin oliko se vuosi 2050 vai 2030 kun on arvioitu että Eurooppa on islamin vallassa.

Nyt on rauhanomaisessakin muslimimaailmassa saaneet väkivaltaiset piirit jalansijaa ja mennään tavallaan taaksepäin ajassa, mitä jos Suomeen tulevien muslimien seassa on myös heitä, ja mitä jos he saavat valtaa?

No, kristittynä en kannata väkivaltaa mutta tärkeintä ei mulle siitä huolimatta ole, miten väkivaltainen tai tiukka joku suuntaus on.
Mulle on tärkeintä, tappaako se suuntaus iankaikkisen puolen meissä, eli ikuisen sielun.

Kysymys: Pysyykö rauhanomainen muslimi rauhanomaisena jos uskonnollinen johtaja vaatii häntä ottamaan osaa pyhään sotaan?

Toisaalta, monikulttuurisuudessa on hyvätkin puolensa, keskustelu eläinten syömisestä ja lihansyönnin tärkeydestä loppuisi lyhyeen.

[QUOTE="Purppura";30798670]Kysymys: Pysyykö rauhanomainen muslimi rauhanomaisena jos uskonnollinen johtaja vaatii häntä ottamaan osaa pyhään sotaan?

Toisaalta, monikulttuurisuudessa on hyvätkin puolensa, keskustelu eläinten syömisestä ja lihansyönnin tärkeydestä loppuisi lyhyeen.[/QUOTE]

Sitä en tiedä, miten maltillinen muslimi tekisi, maltillisimmat eivät käänny ääriliikkeisiin vaikka mikä olisi.

Mutta tää oli Wikistä mielenkiintoinen teksti:

Isisin ideologia perustuu sunni-islamilaiseen wahhabismiin, joka syntyi Arabiassa 1700-luvulla ja on nykyisin Saudi-Arabian valtauskonto. Isis levittää wahhabilaisia tekstejä ja käyttää hallitsemissaan kouluissa saudiarabialaisia wahhabistisia kirjoja.

Isisin teologian tutkijan, professori Bernard Haykelin mukaan Isisin uskonnollinen ideologia perustuu kokonaisuudessaan kaikkein varhaisimpaan islamiin, missä suhteessa he ovat vielä wahhabistejakin vanhoillisempia. Wahhabisteja on hillinnyt se, että he ovat olleet muiden muslimien ympäröimiä, mutta Isis katsoo kaikkien muidenkin muslimien olevan vääräuskoisia ja kohtelee heitä sellaisina.
[/I][/SIZE]
Mielenkiintoinen löytö...eli Isis olisikin sitä aitoa islamia tuon tutkijan mukaan. No, en tiedä mitä tutkimustuloksia maltillisemmat muslimit on vuorostaan löytäneet.

Vrt. kristinuskon alkuaikoina (ennen vuotta 100 jKr.) ei päitä pudonnut kuin kristityiltä itseltään, sen jälkeen kun tuli Konstantinukset sun muut valloittajat niin sotaisuus tuli kristinuskoon ja katolisuuteen.

Viimeksi muokattu:
Sitä en tiedä, miten maltillinen muslimi tekisi, maltillisimmat eivät käänny ääriliikkeisiin vaikka mikä olisi.

Mutta tää oli Wikistä mielenkiintoinen teksti:

Isisin ideologia perustuu sunni-islamilaiseen wahhabismiin, joka syntyi Arabiassa 1700-luvulla ja on nykyisin Saudi-Arabian valtauskonto. Isis levittää wahhabilaisia tekstejä ja käyttää hallitsemissaan kouluissa saudiarabialaisia wahhabistisia kirjoja.

Isisin teologian tutkijan, professori Bernard Haykelin mukaan Isisin uskonnollinen ideologia perustuu kokonaisuudessaan kaikkein varhaisimpaan islamiin, missä suhteessa he ovat vielä wahhabistejakin vanhoillisempia. Wahhabisteja on hillinnyt se, että he ovat olleet muiden muslimien ympäröimiä, mutta Isis katsoo kaikkien muidenkin muslimien olevan vääräuskoisia ja kohtelee heitä sellaisina.
[/I][/SIZE]
Mielenkiintoinen löytö...eli Isis olisikin sitä aitoa islamia tuon tutkijan mukaan. No, en tiedä mitä tutkimustuloksia maltillisemmat muslimit on vuorostaan löytäneet.

Vrt. kristinuskon alkuaikoina (ennen vuotta 100 jKr.) ei päitä pudonnut kuin kristityiltä itseltään, sen jälkeen kun tuli Konstantinukset sun muut valloittajat niin sotaisuus tuli kristinuskoon ja katolisuuteen.

Lauseet ''maltillisimmat eivät käänny vaikka mikä olisi'' ja '' aito Islam pitää muita vääräuskoisina'' ovat ristiriidassa keskenään. Islam ja veganismi taasen eivät sovi myöskään yhteen, joten vegaanin kohtalo on ennustettavissa.

[QUOTE="Purppura";30798708]Lauseet ''maltillisimmat eivät käänny vaikka mikä olisi'' ja '' aito Islam pitää muita vääräuskoisina'' ovat ristiriidassa keskenään. Islam ja veganismi taasen eivät sovi myöskään yhteen, joten vegaanin kohtalo on ennustettavissa.[/QUOTE]

Siis tuon Wiki-tekstin tulkinta on se, että maltilliset muslimit eivät edusta alkuperäistä islamia, jos tuota yhtä tutkijaa on uskominen.
En tiedä onko rauhanomaiset muslimit kiinnostuneita tuosta tutkimustuloksesta, kun kristittyjenkin puheista ja toiminnasta voi päätellä että eivät tunnu aina lukevan Uutta Testamenttia kauhean huolella.

Mitä olen maltillisten muslimien juttuja lukenut niin sanovat, että Koraanin sotaisat kohdat (tappakaa vääräuskoiset jne) liittyvät lähinnä erityisiin sotatilanteisiin, ei jokapäiväiseen elämään. Tiedä sitä sitten.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30798524:
Tämä on nyt se ainoa virheellinen asia, mitä minä yritän selittää. Ei mikään muu, mitä te nyt luulette. Minä en ole haalimassa tänne muslimeja. Minä en ole ajamassa terveydenhuoltoa ja koulutusjärjestelmää alas. Minä en sano, ettei maahanmuuton kustannuksia saa leikata.

MUTTA kun tarvitaan muitakin muutoksia ja Suomi ei pelastu pelkästään tämän avulla. Ei ole mitään "joko leikataan koulutuksesta tai maahanmuutosta" -valintaa.

Kyllä voi olla vaikeaa.

Kerro nyt ne muutkin vaadittavat muutokset

Kerro nyt ne muutkin vaadittavat muutokset

Miksi sinä minulta niitä vaadit? Minähän olen monta kertaa jo sanonut, että asia on vaikea eikä se ratkea parin minuutin miettimisellä. En ole missään sanonut, että minulla on aukoton ratkaisu (kuten eräät muut tässä ketjussa). Se on priorisointikysymys. Miten tämä liittyy asiaan? Ongelman tiedostaminen on eri asia kuin ongelman ratkaiseminen.

Ihan uskomatonta että jotkut oikeesti kuvittelee että maahanmuuton estäminen on se millä saadaan suomen talous hyväksi. En usko hetkeäkään että sen kustannukset on suuremmat mitä kaiken muun yhteensä ja sellanen tärkeä juttu mitä ainakin mä näen päivittäin ettei mikään toimisi enää ainakaan pääkaupunkiseudulla ilman mamuja. Ne täällä siivoaa ja ajaa busseja ja myy kaupoissa ruokaa ja on hoitajina jne. Ihan sama juttu kun ruotsissakin ja ruotsissa ne on jo heränneet siihen ja sen takia ne niitä ottaa paljon. Suomalaisista nuorista suurin osa ei suostu tekemään mitään yhtään raskasta ja sellasta jossa likaa itsensä. Vanhemmat taas ei jaksa eikä pysty. Suomalaisia on työttöminä joo mutta ei halukkuutta tehdä kun sellaista josta tykkäävät. Sitä porukkaa te ette saa ikinä tekemään noita paskahommia ettekä korkeammin koulutettuja. Mä tiedän omista lapsistani ja niitten kavereista että on saavutus jos noi saadaan klo 12 johonkin ja paria tuntia kauempaa ne ei jaksa eikä niitä huvita. Se vaan on tätä päivää ja kyllä munkin ikäluokassa on aika vähissä ne jotka suostuu tekemään työtä jossa tulee likaiseksi ja on fyysisesti kamalan raskasta.

Yhteistyössä