Suutuinko ystävälleni turhasta?!

Mulla on semmonen ystävä, joka on ensinnäkin mulle velkaa kauheesti, eikä se maksa koskaan niitä pois, siis noin 300?. Se on myös mun lapsen kummitäti. Olen miljoona kertaa tarjonnu sille pizzat, ruuat, leffat, leffamässyt ja kaikki, koska hänellä ei ole kuulemmaan rahaa, vaikka hänen mies on töissäkin ja on niillä kyllä keskenään rahaa mennä vaikka minne, mut ikinä mulle ei ole ja kuulemmaan joskus tarjoaa mullekki, vaan eipä oo koskaan tarjonnu. Paitsi kerran tarjos, eli osti yhen pizzan, joka syötiin puoleksi ja juoman jouduin ostaan itse!
Sitten tää kaveri aina kysyy, että mennäänkö uimaan ja sitten se peruu ne jutut viime tingassa ja kuittaa asiat mm, pääkivulla tai aikasella herätyksellä. Kaiken lisäksi tää kaveri aina vittuilee mulle. Ku liikutaan vaikka kaupungilla, niin huutaa isoon ääneen "ethän sä mistään mitään tiiä", "no toi sun tukkas on päin persettä" ja "sä syöt ihan liikaa roskaruokaa, mähän en syö koskaan itse". Ja tää kaveri on just semmonen, joka käy joka päivä hakemassa noutoruokaa ja itse käyn jotain 2-4 kertaa kuukaudessa. Pidän ihan kirjaa siitä, että millon käyn hakemassa, ettei tuu syötyä liikaa.
Aina siis tää kaveri mollaa mua, joka ikisestä asiasta! Sitten kehuu kuinka itsellä on kaikki täydellisesti.

Nyt näyttää siltä, että tää mun "kaveri" on yrittämässä lasta ja sitten kun sanoin sille, että alkuun voi olla rankkaa jne, niin se oli heti "no sulla oli, kyllä mä muistan ku ruikutit". Mä en tiedä itkeä vai nauraa tän kans.

Annanpa hyvän esimerkin tyypin kypsyydestä. Tää tyyppi alko valittaan mulle, että sen pitää mennä tekemään kotiin opinnäytetyötä, koska siinä on niin paljon vastuuta. Mä sanoin, että kyllä lapsessa on enemmän vastuuta kuin siinä opinnäytetyössä, niin tää alko heti valittaan, että tajuanko mä kuinka paljon siinä on vastuuta, ku se ei pääse koulua läpi, ellei se mee hyvin ja että siinä on paljo enemmän vastuuta kuin jossain lapsessa.

Lisäksi ku me käytiin ennen yhteisissä harrastuksissa, niin mä kuskasin senki sinne ja takasi, aina. Nyt ku ne yrittää lasta, niin kuulemmaan ne ei tartte autoa, ku niillä on mut! Mä kuskaan ne kauppaan, neuvolaan ja vieraille ja joka paikkaan. |O

Oonko reagoinu ihan yli, ku sanoin tälle kaverille, etten enään halua nähä sitä tai harrastaa sen kanssa mitään?
 
no
no et kyllä oo reagoinu yli, aivan uskomaton kaveri. tuntuu että sä et saa enää tollasesta "ystävyys"suhteesta mitään, vaan se saa todellakin kaiken hyödyn ja mukavan. kyllä suhde kuitenki on kakssuuntanen.
iteki oon kyllä laittanu ihan kaikessa hiljasuudessa vaan offille tollaset suhteet. kyllä ihmiset jossain vaiheessa lakkaa soittelemasta ja toivottavasti vähän miettivätki että miksi soittelevat aina sille samalle ihmiselle ja mistä asiasta...
 
vieras
Ensinnäkin, kasva aikuiseksi. Tekstistäsi paistaa teiniys läpi.

Mutta olet oikeassa. Et tarvitse moista ystävää. Jos sitä edes ystävyydeksi voi kutsua. Rahojasi et kyllä varmaan tule saamaan takaisin ellette ole väsänneet mitään velkakirjoja yms.
 
bud
Oletteko teinejä?! Älä nyt välejä katkase. En jaksa kaikkeen kommentoida, mutta itse oot ollut tyhmä, jos noin paljon kaverille kaikkea makselet. Tuntuu, että teette vaan asioista vaikeita=lapsellista kiukuttelua/draaman hakua.
 
Wertin pikkusisko
Jokaisella on sietokykynsä. Olet vissiin juuri löytänyt omasi, hienoa! Hyväsydämisyyttäsi hyväksi käytetään niin kauan kuin itse annat sen tapahtua, ts. suostut kuskaamiseen ja kustantamiseen.
 
Mä alkuun aattelin, että kait se menee ohi ja kuitenki ku se on mun lapsen kummi. Muutenkaan tää tyyppi ei koskaan halunnu lenkille tjs lähtä, mutta jos syömään mentiin, niin lähti heti, kuhan tarjosin ruuat. Kuitenki pakotin itseäni tapaamaan tätä jollain keinolla, ku jotenki inhottaa, että menee välit lapsen kummiin. Pitikään edes laittaa kummiksi. :ashamed:
 
ok
Kaverisi on ikävä tyyppi, en haluaisi tuntea, mutta tyhmä olet itsekin kun makselet kaikkea ja alistut. Ja typerä kommentti, kun kaveri valittaa opinnäytestressistä "Kuule lapsessa on vielä isompi vastuu" :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Miks sä alunperin oot ystävystyny tollasen ihmisen kanssa, ja vielä valinnu sen lapsesi kummiksikin?
Alkuun meillä oli tosi hyvät välit, ollaan oltu monta vuotta kavereita ja tää kaveri oli raskausaikanaki ainoa, joka pysy mun vierellä ja tukena, joten sitten lupasin jo sillon laittaa kummiksi. No mutta sitten ku lapsi tuli, niin tää kaveri muuttu ihan täysin. Olisko ollu sen syytä, että muutti miehensä kanssa yhteen ja tällä mun kaverilla on siitä asti ollu pinna tosi kireällä. Enpä tiiä.
 
Kikka
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa,kesti kauan,ennenkuin tajusin että minua/meitä käytetään häikäilemättä hyväksi!Ja se ystävyys on nyt takana päin,onneksi! Tee sinä samoin,jätä tuollaiset "ystävät",voit paljon paremmin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Siis miten niin sä kuskaat ne neuvolaan ja kauppaan? Soittaako ne aina sulle kun pitää johonkin lähteä ja sä menet?
En ole sanonu mitään siihen kuskaushommaan, aina vaan nauran siihen, ku ottanu sen vitsinä, mutta vähän alko tuntumaan nyt parin viimeisen kuukauden aikana siltä, ettei se mikään vitsi olekkaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Mä haluisin tietää, mitä tuo teiniksi toteaminen auttaa? Kai sitä silti voi jotenkin neuvoa/kommentoida fiksusti, vaikka alle 20v oliskin kyseessä.. ?
Se on ihmisistä mukava todeta, että toinen on vielä niin pikkunen, jos on kirjoittanu "epäkypsästi". :D Ja jos toisella on nuorena kavereita, niin sehän on heti sitten bestis tai jotaki. ;) Muutenki ku tänne voi kuka vaan kirjottaa, niin kirjottaa sitten mitä haluaa, ku nimettömänä voi.
 
Impi
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä-91:
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Mä haluisin tietää, mitä tuo teiniksi toteaminen auttaa? Kai sitä silti voi jotenkin neuvoa/kommentoida fiksusti, vaikka alle 20v oliskin kyseessä.. ?
Se on ihmisistä mukava todeta, että toinen on vielä niin pikkunen, jos on kirjoittanu "epäkypsästi". :D Ja jos toisella on nuorena kavereita, niin sehän on heti sitten bestis tai jotaki. ;) Muutenki ku tänne voi kuka vaan kirjottaa, niin kirjottaa sitten mitä haluaa, ku nimettömänä voi.
Juuri noin. Ollaan muka aikuisia, mutta sitten ei kuitenkaan osata käyttäytyä niin. Täällä saa muutenkin antaa ainakin puolet vastauksista mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Täytyy vaan osata poimia ne fiksut joukosta.
 

Yhteistyössä