Suuttuisitteko puolisollenne tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja tosikkoko?
  • Ensimmäinen viesti
tosikkoko?
Humalapäissään yhteisen illan päätteeksi alkoi kehua ulkonäön ja luonteen puolesta erästä naista. Kehui siis yhteiselle tutulle vaikka minä olin vieressä. Alkoi kysellä mitä mieltä toinen siitä oli ja antoi ymmärtää että itse piti niin hyvännäköisenä ja mukavana. En tiedä, mä kyllä pahoitin mieleni. Ja mies heti selvinpäin katui. Mutta eikö sanota että kännisen suusta totuus tulee.
 
En suuttuisi. Ei se, että kehuu jotain tarkoita että samalla moittii jotain muuta. Eikä se, että on parisuhteessa tarkoita että muuttuu sokeaksi jonkun toisen mukavuudelle tai viehättävyydelle.

Eri asia tottakai jos asian esittää tyyliin " toi Mirja on niin simpsakka ja mukava ihminen, meidän Maijan perse kun on levinnyt ja on naama vinossa kaiken aikaa"
 
vierass
Ei tosta mun mielestä ole oikeutta suuttua. Miehellä on oikeus mielipiteeseen eikä se tarkoita ettei sinusta tykkäisi. Sisäisesti ehkä loukkaantuisin mutta yrittäisin ohittaa. Kyllä mä itsekin välillä katon hyväkroppaista miestä eikä se tarkoita että siippani häneen vaihtaisin.
 
tosissaan tosikko
Humalapäissään yhteisen illan päätteeksi alkoi kehua ulkonäön ja luonteen puolesta erästä naista. Kehui siis yhteiselle tutulle vaikka minä olin vieressä. Alkoi kysellä mitä mieltä toinen siitä oli ja antoi ymmärtää että itse piti niin hyvännäköisenä ja mukavana. En tiedä, mä kyllä pahoitin mieleni. Ja mies heti selvinpäin katui. Mutta eikö sanota että kännisen suusta totuus tulee.
Mikä tuossa on sellaista mistä pitäisi suuttua? Vai eikö miehesi saa pitää muita kauniina ja mukavina? Ja miksi katui selvänä?
 
"outoa"
Oudolta tuossa kuulosti että mies katui puheitaan. Minusta toisen kehumisessa ei ole mitään pahaa enkä todellakaan suuttuisi tuollaisesta. Itsekin saatan miehelle sanoa jos joku on erityisen kiva tai komea mies. Tai yhtä lailla jos vaikka uusi naispuolinen tuttavani pukeutuu upeasti.
 
m1es
Ja ongelma oli?

Kännisen suusta tuli totuus, että nainen oli hyvännäköinen ja mukavaluonteinen. Mutta jos asia on näin, miksi tosiasiaa ei saisi kertoa? Parisuhde on heikolla tolalla, jos toisen läsnäollessa pitää puhua muunneltua totuutta, jotta tämä voisi elää pumpulissa ja kuvitella olevansa ainutkertainen ihme.

Sinulla on itsetunto-ongelma.

Minua ei häiritse pätkääkään, kun vaimoni kutsuu jotakuta miestä komeaksi tai mukavaluonteiseksi.
 
"akka"
Minua ei häiritse pätkääkään, kun vaimoni kutsuu jotakuta miestä komeaksi tai mukavaluonteiseksi.
Just näin se pitäisi ollakin, mutta eipä vaan meilläkään ole. :( Aina saa varoa sanojaan, ettei vaan tule aihetta epäillä että on jotain meneillään. Ketään miespuolista ei saa puolella sanalla kehua, ei mielellään edes muuten mainita.

Hemmetti vieköön kaikki nämä paskalla itsetunnolla varustetut hullun mustasukkaiset puolisot. :(
 

Yhteistyössä