Suuttuisitko ? Tai onko törkeää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkymöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törkymöykky

Vieras
Olen raskaana viikolla 36, esikoistyttömme (näin ultrassa veikattu,varmaahan ei tietty oo) siis syntynee piakkoin ja nimiasiat ovat olleet jo kuukausia mielessä.
Olen jo kauan ennen raskaaksi tuloa ollut aivan täysin rakastunut yhteen nimeen - tai siis kolmeen nimeen. Enkä osaa ajatellakaan mitään muuta nimeä, en kertakaikkiaan löydä mitään muuta nimeä minkä kelpuuttaisin.

Ongelmana vain on se, että tämä sama nimi on kaverini lapsella. Heiltä siis alun alkaen koko nimen kuulin ja saman tien rakastuin. Kyseinen kaveri ei ole kovin läheinen, emme siis tapaa viikottain emmekä usein kuukausittainkaan. Olimme joskus nuorempana hyvin tiiviisti yhteydessä, samasta kaveriporukasta (tämä ks kaveri on kyllä hyvin tiiviisti yhteydessä pariin muuhun kaveripiirimme henkilöön. joiden kanssa myös minä paljon tekemisissä) mutta nykyisin juttelemme lähinnä vain naamakirjassa ja kerran kuukaudessa parissa tapaamme kaveriporukan kesken.

Olisiko siis törkeää jos lapsemme saisi saman nimen kuin kaverini lapsella on ? Suuttuisitko sinä jos sinun lapsesi nimi "varastettaisiin" ? Kyseessä ei ole mikään täysin yleinen nimi, muttei ehkä täysin harvinainenkaan ? (nimeksi siis tulisi Lumia Aada Olivia)
Vai pitääkö mun kerta kaikkiaan keksiä jotain muuta, mitä ehkä loppuelämäni katuisin ? Saisiko nimeä ehkä muokkailtua jotenkin.. min' en keksi mitään yhtä kaunista, vaikka olen kuinka yrittänyt !

Ja sinä kaverini jos tunnistat, otan sen riskin tämän kirjoittaessani.
Kerro mielipiteesi, kunnioitan sitä kyllä, minulla vain ei ole rohkeutta kysyä asiaa suoraan !

Siis onko kaverillasi aivan samanlainen nimi lapsella? Siis kaikki 3 nimeä on aivan samat?

Minusta on jotenkin outoa, jos aivan samanlainen nimiltä tulisi. Asutteko vielä samalla paikkakunnalla?

Itse en antaisi nimeä joka on kellään tutulla tai edes tutun tutulla, varsinkaan kutsumanimeä. Tuskin kuitenkaan loukkaantuisin vaikka joku nimeäisi lapsensa tismalleen samalla nimellä kuin omani. Olivia Aada Lumia voisi myös olla kiva nimi, Olivia siis myös kutsumanimenä.

En kehtaisi laittaa kokonaan samaa nimeä, en kyllä edes samaa etunimeä kuin jollain tutulla on... Joten olisi varmasti parasta joko kokonaan vaihtaa nimeä tai muokata tuota jotenkin esim. Lumi Amanda

En suuttuisi...mutta säälisin. Säälisin ihmistä, joka ei keksinyt lapselleen nimeä, joten joutui kopioimaan sen toisen lapselta.

Siis jos kaikki kolme nimeä on samat. Jos vain eka nimi, niin ei väliä.

Miltä kuulostais nimet Lumi, Aida tai Aava?
Tai muokkaisit pikkuisen ja laittaisit vain yhden nimen saman kuin kaverillasi.
Ps: melko tusinanimi, eikä kovin kauniskaan tuo Lumia Aada Olivia.

Olisi tosi outoa ja ärsyttävää, jos joku kavereistani kopioisi lapseni kaikki nimet. En suosittelisi tekemään niin,ihan taatusti löydät jotain muuta toisiksi etunimiksi.

Pakko kompata edellisiä. Ei nimeä voi sinänsä varastaa, mutta olisi se kyllä käsittämätöntä, jos kaikki kolme nimeä olisi tismalleen samat. Etkö keksisi toista ja kolmatta etunimeä sen perään, josta pidät eniten?

Jos tosiaan kaikki kolme nimeä samoja niin se olis mun mielestä aika sairasta... Jos olisin ystäväsi, jonka lapsen nimen antaisit omalle lapsellesi, pitäisin sinua todella outona enkä mielelläni olisi enää missään tekemisissä kanssasi.... :/
Se olisi jotenkin ahdistavaa...

No en nyt hirveesti tykkäiskään ja kävis varmaan sääliks sekä sua ja lapseasi mutta en nyt jaksais varmaan mitään ruveta raivoon. Lähinnä kai pitäisin sua outona. Itse haluaisin pojalleni jos joskus sellaisen saan nimeks Noel mutta se on pois laskuista koska kaverin siskon pojan nimi on Noel.. Kyllä se vähän kismittää ettei saakaan sitä mutta enköhän keksi muutakin.

No en nyt hirveesti tykkäiskään ja kävis varmaan sääliks sekä sua ja lapseasi mutta en nyt jaksais varmaan mitään ruveta raivoon. Lähinnä kai pitäisin sua outona. Itse haluaisin pojalleni jos joskus sellaisen saan nimeks Noel mutta se on pois laskuista koska kaverin siskon pojan nimi on Noel.. Kyllä se vähän kismittää ettei saakaan sitä mutta enköhän keksi muutakin.

Nooa tai Joel?

Mua ei kyllä haittaisi tippaakaan. Nimiin on mun puolestani kaikilla täysi oikeus, ehkä enemmänkin ilahtuisin jos joku tykkää nimivalinnasta. Ei nyt niin herkkähipiäinen voi olla että maa romahtaa jos samanniminen lapsi tulee vastaan, individualismi vähän yliampuvaa.
Lapset on persoonia, vaikka samaa nimeä kantaisivatkin.

ekaks: aika kamala muoti nimi
tokaks: jos joku puolituttu-tuttu joka tietää meidän nappulan nimen pistäis täysin saman nimen lapsellee, niin mun mielestä aika outoa ja pimeää. keksi oma, parempi. en suuttuis mut en kyl tiedä kui seuraavalla tapaamisella suhtautuisin. ---- kaveri tulee "kuule pekka mattia matias tässä on sun kaimas pekka matti matias. eiks oo söpöö kun on sama nimi!!!"

Yhteistyössä