Suuttuiko mun mies aiheesta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
Kyse on ilmeisesti Reisjärvestä ja vanhustenhoidosta? Samassa paikassa on myös kesäloman sijaisuuksia tarjolla. Olisiko mahdollista taipua kompromissiin, jossa saisit pidettyä työkykyä yllä, mutta työ ei olisi kuitenkaan pitempikestoista?

Veikkaan, että ap:n mies suuttui, koska tietää, että Reisjärvellä niitä työpaikkoja ei kasva joka oksalla, joten niitä pitää hakea aina kun jotain tulee auki.

Aloittajana olisin sanonut: "Kyllä kultaseni, hyvä idea, haen paikkaa", ja tehnyt sen jälkeen niin huonon hakemuksen, etten olisi tullut valituksi. Kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.
No ei todellakaan ole kyse mistään reisjärvestä :D Paikka näyttää olevan p-pohjanmaalla juu, mutta ei todellakaan asuta reisjärvellä päinkään! Mistä sä sellasen revit tähän?

No, siellä etsitään lähihoitajaa vuorotyöhön 1.7. alkaen. Pahoittelen, että meni metsään.
Ahaa. Tätä työpaikkaa, mistä puhun, ei edes näytä olevan ainakaan mollissa, ainakaan vielä ja ainakaan en sitä löytänyt. Voi olla, että paikallislehden avulla ensin katsovat, onko kiinnostuneita, en tiedä heidän tapaansa.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliks tässä ketjussa nyt kysymys susta?

Ja jos oli niin onko sulla niin huono omatunto siitä ettet jäänyt kotiin, että se pitää täällä purkaa syyttelemällä muita? Sä olet valinnut isomman asunnon ja työssäkäyvän tulot, vaikka sun lapset on pieniä. Mikäs se olikaan lapsen kehitykselle hyväksi ja onko sillä sulle edes väliä? Toiset tekee erilaisia valintoja ja on tyytyväisiä niihin.
mä olen kertonut oman mielipiteeni ja nyt viimesillä sivuilla keskustellut yleisesti asiasta..
mulla ei ole huono omatunto, mä en syyttele ketään.. jos haluaa lapsen hoitaa kotona, siihen päätökseen molemmat suhteessa olijat ovat tyytyväisiä ja siihen on sellainen rahallinen mahdollisuus että ei tarvitse niitä tukia jokapaikasta nostaa, niin siitä vain
mä itse henkilökohtaisesti en näe sellaista mahdollisuutta meillä, mutta se ei tarkoita sitä ettenkö lapsen parasta ajattelisi..
jokainen saa tehdä omat valintansa, mutta mä olen tässä keskustelsusa korostanut sitä että se ei ole vain sen toisen päätös.. kun suhteessa on kaksi henkilöä niin elämään vaikuttavat päätökset tehdään yhdessä...
Mutta tässä tilanteessa, kerro mulle hyvä ihminen, miten saat tämän asian menemään niin, että molemmilla on hyvä olla??
kompromissi..
esim. menet tekemään keikakluontoisesti hommia, tai osa-aikaseks.. niin että lapsenne hoidetaan silti kotona...
teette suunnitelman mitä tapahtuu syksyllä, yhdessä mietitte mikä olisi teidän perheen kannalat paras ratkaisu, eli mitkä on realistiset vaihtoehdot, otat selvää että jos lähdet opiskelemaan niin paljonko saisit rahaa ja mistä.. jos taas töihin niin minkälaista työtä haluat tehdä ja missä..
Hmm, mä menenkin niinkuin me sovittiin, eli syksyyn asti olen kotona lapsen kanssa. Onko sinun mielestä miehellä oikeus tulla purkamaan jo sovittuja juttuja, ja vaatia yhtäkkiä töihin? Minusta ei. Ja miten muka saisimme lapsemme hoidettua kotona, jos menen tekemään keikkatyötä tai osa-aikaista?? Kerro mulle siihen vastaus, kun näytät tietävän niin pirun hyvin.
No voitko jo vastata, vai etkö keksi mitään? ;)
no esimerkiksi niin et mies on kotona kun sä oot töissä.. niinhän se yleensä toimii...
ei ole reilua että sovittuja juttuja muutetaan,. mutta mikäli miehesi ehdottama työpaikka olisi alaknut heinäkuussa, muutama kk sovittua aiemmin niin mä en kyllä pitäis sitä sovitun jutun perumisena.. kun niitä työpaikkoja ei kuitenkaan ihan joka oksalla ole..
Niin, mutta jos yhtään olet lukenut ketjua, (tuntuu siltä että et ole) niin kerroin jo aiemmin, että olenkin ehdottanut miehelle, että jäisi itse kotiin, kokonaan, tai sitten nimenomaan niin, että käyn tekeen jotain iltatöitä tai viikonloppuisin silloin tällöin, niin ei mies halua jäädä kotiin lapsen kanssa niin pitkäksi aikaa, ei tunne itseään koti-isäksi. Ei tunne pärjäävänsä. Hyvä että maanantain jumppaan pääsen menemään, tunniksi poistumaan kotoa, kun mies jää tytön kanssa. Joskus joudun kyllä viemään mummolle tunniksi, kun miehellä on niitä omia menojaan. Eli onko se tasa-arvoa, että vien lapsen hoitoon vasten tahtoani. Olen miehelle siis yrittäny ehdottaa vaihtoehtoja, mutta kun ne ei käy. Olen sitten varmaan itsekäs paskavaimo, jos minäkään en suostu ihan kaikkeen.
Niin ja lisään vielä sen verran, että mä en todellakaan halua täältä VAKITUISTA työpaikkaa, koska olen melko varma, että syksyllä muutetaan täältä kokonaan pois, kun siitäkin on puhuttu yhteistuumin. Miksi hitossa mennä parin kk takia vakituiseen työhön, esittämään, että työ ei kiinnosta. Ihan sama alkaako se pari kk ennen sovittua aikaa, vai viikkoa sovittua aikaa, niin miten sä sit selität sen, että hoet koko ajan, että "en mä sitä tarkottanutkaa, että pitäs mennä siihen työpaikkaan mikä ei kiinnosta, vaan blaa blaa blaa." Just tuollahan sä nimenomaan sitä meinaat!
Anteeks, tuli kirjotusvirhe. Tarkotin, että miksi mennä esittämään, että työ KIINNOSTAA, kun se ei todellakaan kiinnosta.
luin ketjun uudestaan,. ihan alusta asti.. ja eelleenkin pysyn kannassani kaiken sen suhteen mitä olen kirjoittanut..

sä laitoit tuolal aiemmin että olet sanonut miehelles että voi jäädä kokonaan kotiin, ja silloin sä voit mennä töihin.. eli mistään keikkatyöstä ei oel tuolal aiemmin ollut puhetta, tai siitä että miehes hoitais lasta parina päivänä viikossa kun teet keikkaa..
sun juttu on muuttunut täsä ketjun edetessä, ja teidän syksyn suunnitelmat kuullostaa vähintäänkin epäselviltä.. sanot että menet kyllä töihin sitten joskus.. kun löydät duunin mitä haluat tehdä (mutta samalla toteat että lähärin duuni ei kiinnosta, ja että opiskelemaan voisit lähteä ehkä, ja muutto toiselle paikkakunnalle jos löytyy joku hyvä duuni, tai sitten toinen lapsi) ehkäpä miehsi juurikin siksi tuota työpaikkaa ehdotti, teillä on ihan kokonaan tulevaiuus auki noiden sun selitysten perusteella.. sä sanot että et ole valmis työelämään, etkä oman alasi töitä halua tehdä kun et pidä niistä ja haluat hoitaa lapsesi kotona, mutat kuitenkin samaan aikaan sanot että voisit lähetä töihin jos olis duuni mitä haluat tehdä.. (mikä nyt jäi epäselväksi että mikä ala se sitten on)
ja se että sovitte sun olevan kotona syksyyn asti, miehesi ehdottama duuni alkais muutama kk ennen tätä "syksy" määritelmää... joten en usko että kyse on mistään sovitun jutun perumisesta...
Ihan sama teenkö keikkatyötä, osa-aikaista vai vakituista, niin mies ei ole valmis olemaan lapsen kanssa pitkiä päiviä kotona. Ei missään muodossa. Se on tullut selväksi. Töihin meno kiikastaa enimmäkseen siitä, että en halua viedä lastani hoitoon, tiedän että meistä kumpikaan ei ole valmiita siihen. Miksi ihmeessä siis veisin lapseni hoitoon vastentahtoani? Minun käsittääkseni äidillä on kuitenkin mahdollisuus valita, jääkö kotiin hoitovapaalle, vai palaako työelämään. Tuskin kelakaan korvaisi äidin "löhöilyä" kotona, jos se ei olisi kannattavaa.

Ja itseasiassa, se toisen lapsen saattaminen alkuun tässä vaiheessa, oli täysin miehen idea. Itse sanoin, että ei nyt vielä, koska esikoisen alku oli rankka. Sovittiin miehen kanssa, että syksyllä koitetaan toista lasta, mikäli silloin siltä tuntuu. Ja senkin perusteella tehdään sitten tarkemmat suunnitelmat. Eikä se tarkoita sitä, että syyskyyn eka päivä aletaan suunnittelemaan, tottakai tässä kesän aikana katsotaan, mikä kiinnostais ja mitä haluttas alkaa tekeen. Koska mieskin on alkanut tympiintymään vähän nykyisessä työssään, koska on siellä ollut kohta 10 vuotta, ja tahtoo todellakin elämässään yrittää muutakin, kuin tehdastyötä, näin hän minulle sanoi. Joten on ihan uskomatonta, että te väännätte asioita sille kantille, että mun mies ei halua muuttaa ja mä pakotan sen muuttaan ja siks se ehdottaa töitä ja blaa blaa blaa. Asia on näin!

Oman alani töistä en pidä lähinnä sen takia, koska en vain sopeudu siihen 3 vuoro rytmiin, se ei yksinkertasesti sovi mulle. Ja eipä olisi muutenkaan mahdollista lapsen hoitojen perusteella meidän molempien tehdä vuorotyötä.

Ja edelleen, minusta on kohtuutonta mieheltä vaatia mua tekemään työtä, mistä en pidä, alkaa se sitten pari kk ennen sovittua aikaa tai päivää ennen sitä.
 
Näkökulma
Minä aloin miettiä, onko se kotihoito välttämättä lapsen edun mukaista.

Mitä aloittaja on itsestään muun muassa kertonut? Hän tuntee olevansa masentunut, itkee iltaisin, vuorotyö tuntuu ajatuksenakin liian uuvuttavalta, eikä hän ole ihan varma, jaksaisiko päivätyössäkään, hän ei halua edes miettiä tulevaisuutta ennen ensi syksyä, ei ole päässyt yli 2-3 vuoden takaisista kuolemantapauksista, kiroilee ja raivoaa keskustelukumppaneille.
 
hivenenhullu
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
 
hivenenhullu
niin ja et aluks ilmoitit että et halua duunipaikkaa koska et pidä duunista ja halua asua sillä paikkakunnalla, ja kuitenkin kyse on paikkakunnasta missä asutte ja siellä haluat olla kotona hoitamassa lasta...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma:
Minä aloin miettiä, onko se kotihoito välttämättä lapsen edun mukaista.

Mitä aloittaja on itsestään muun muassa kertonut? Hän tuntee olevansa masentunut, itkee iltaisin, vuorotyö tuntuu ajatuksenakin liian uuvuttavalta, eikä hän ole ihan varma, jaksaisiko päivätyössäkään, hän ei halua edes miettiä tulevaisuutta ennen ensi syksyä, ei ole päässyt yli 2-3 vuoden takaisista kuolemantapauksista, kiroilee ja raivoaa keskustelukumppaneille.
:D Tää oli aika hyvä ;) Sitäkö ei saa olla stressaantunut ja maassa elämäntilanteen takia? Ja mä tunnen itseni, katsos jos mun pitäs tässä vielä mennä töihin paikkaan joka ei kiinnosta, niin johan olis...

Ja tuo "itkee iltaisin" tarkoittaa kyllä sitä, että itken sen takia, kun mies pakottaa. Olen stressaantunut sen takia, että koskaan mies ei päästä mua mihinkään. Aina olen kotona. Se jumppa on ainoa oma aika, mitä saan itselleni. Haluaisin oikeasti joskus käydä kaupoilla ihan itsekseen, tehdä omia juttuja, mutta kun ei voi, kun mies ei jää lapsen kanssa hetkeksiskään. Paitsi se jumppa! Ja johan mä kirjoitin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan ja puhutaan, mietitään tulevaisuutta ja keskustellaan ja vertaillaan asioita. En suinkaan sanonut, että syksyllä vasta aletaan miettiä. Ja isän kuolemasta en minä ainakaan pääse koskaan yli. En myöskään mummoni onnettomuudesta ja hänen kuolemasta. Sääli, jos sinä unohdat kuolleet vanhempasi. Sitten kun kuolevat, jos eivät ole jo kuolleet. Sulla ei oo kyllä mitään oikeutta alkaa sanomaan, että lapseni paikka olisi muualla kuin kotona täysillä, koko sydämestä rakastavan äidin kanssa! Ja älä yritä, sä oot se sama "hivenenhullu".
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
 
hermot kireellä
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!
Kuka se teidän perheen elättäjä miehen ohella on? Exä? Yhteiskunta?
Minä olen toinen elättäjä.
Hoitovapaalla kerroit olevasi. Pimeänäkö teet töitä?
Kuule, mulla ainakin on hoitoraha, lapsilisä... En tiedä sit susta. Ehkä kela ei vaan pidä susta ;)
niin no, ethän sä siis itse elätä ;)
ja ne rahat ei ole paljoa.. lapsilisä on lapsen rahoja, ei sun.. eli miehellä ihan yhtä suuri oikeus käyttää niitä kuin sullakin...
LAPSILISÄ ON RAHAA LAPSEN ELATUKSEEN. SE EI OLE TARKOITETTU LAPSELLE KARKKIRAHAKSI TAI AJOKORTTIA VARTEN VAAN SE ON VANHEMMILLE.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
 
F U
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sä sitten haluaisit tehdä työksesi?
Jotain aivan muuta!! Mä oikeesti oon ihminen, joka masentuu aika helposti. Tai musta on tullu sellanen, en ollu ennen sellanen. :O Mä en jaksa esim. sellasta, että teen illan jonka jälkeen heti aamun. Eikä mulle sovi yötyö yhtään! Väsyn ihan sikana. Jokin säännöllinen työrytmi on mun juttu. Tai mistä senkään tietää, kun ei ole kokenut, mutta luulisin ainakin.
Ei se ole masennusta!! Se on LAISKUUTTA!

'tuttaa tämmöset jotka ovat "masentuneita" kun eivät vaan halua tehdä mitään. Toiset ovat oikeasti masentuneita..
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja hermot kireellä:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mies siis saa mielestäsi päättää, mihin töihin nainen menee, millä palkalla, milloin ja mihin vuoroihin? Paskat sanon minä. Ja tuo sinunkin väitteesi menee aika lailla metsään, meidän perheessä katsos mullakin on tulot, vaikka olenkin kotona. Ja mies ei todellakaan ole AINOA elättäjä!
Kuka se teidän perheen elättäjä miehen ohella on? Exä? Yhteiskunta?
Minä olen toinen elättäjä.
Hoitovapaalla kerroit olevasi. Pimeänäkö teet töitä?
Kuule, mulla ainakin on hoitoraha, lapsilisä... En tiedä sit susta. Ehkä kela ei vaan pidä susta ;)
niin no, ethän sä siis itse elätä ;)
ja ne rahat ei ole paljoa.. lapsilisä on lapsen rahoja, ei sun.. eli miehellä ihan yhtä suuri oikeus käyttää niitä kuin sullakin...
LAPSILISÄ ON RAHAA LAPSEN ELATUKSEEN. SE EI OLE TARKOITETTU LAPSELLE KARKKIRAHAKSI TAI AJOKORTTIA VARTEN VAAN SE ON VANHEMMILLE.
se on juu lapsen elatukseen, mutta se ei ole mikään tulo äidille.. siis se ei automaattisesti kuulu äidille, eikä se ole sellainen summa jolla äiti voi maksaa oman osuutensa asumisesta..
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
toi minkä kirjoitin on ihan päätelmä niistä sun kirjoituksista, olet itse kirjoittanut että hoidat lasta kotona syksyyn asti, sitten päätät mitä teet.. eli laitoin noin ajat sen mukaan mitä niissä mahdollisesti kestää.. ja niistä voi hyvin päätellä että hoidat lasta paljon kauemmin kuin syksyyn saakka, ja tästä syystä ehkä miehesi nyt ehdottelee sulle duunipaikkaa joka alkaa heinäkuussa...
siis jos haluat syksyllä tehdä jo jotain, niin nythän on se aika kun pitää päätöksiä tehdä, alkaa hakemaan duunia,opiskelupaikkaa etc. ;)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
toi minkä kirjoitin on ihan päätelmä niistä sun kirjoituksista, olet itse kirjoittanut että hoidat lasta kotona syksyyn asti, sitten päätät mitä teet.. eli laitoin noin ajat sen mukaan mitä niissä mahdollisesti kestää.. ja niistä voi hyvin päätellä että hoidat lasta paljon kauemmin kuin syksyyn saakka, ja tästä syystä ehkä miehesi nyt ehdottelee sulle duunipaikkaa joka alkaa heinäkuussa...
siis jos haluat syksyllä tehdä jo jotain, niin nythän on se aika kun pitää päätöksiä tehdä, alkaa hakemaan duunia,opiskelupaikkaa etc. ;)
Hmm, niinpä, kun sä päättelet, et tiedä puoliakaan, ja tuskin olet lukenut koko ketjua. Vaan poiminu sieltä täältä ja muutellu omaan sävyyn :D Oot aika lapsellinen, sori vain. Katsos ku mä NIMENOMAAN kerroin, että kesällä jo suunnitellaan, mikset sitä huomioinut, vaan jauhoit koko ajan, että syksyllä vasta suunnitellaan, ja siten venyy tammikuulle, tai jopa toukokuulle. Niin mä en ole katsos kirjoittanut, ne on sun omia PIKKUPÄÄTELMIÄ.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja F U:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sä sitten haluaisit tehdä työksesi?
Jotain aivan muuta!! Mä oikeesti oon ihminen, joka masentuu aika helposti. Tai musta on tullu sellanen, en ollu ennen sellanen. :O Mä en jaksa esim. sellasta, että teen illan jonka jälkeen heti aamun. Eikä mulle sovi yötyö yhtään! Väsyn ihan sikana. Jokin säännöllinen työrytmi on mun juttu. Tai mistä senkään tietää, kun ei ole kokenut, mutta luulisin ainakin.
Ei se ole masennusta!! Se on LAISKUUTTA!

'tuttaa tämmöset jotka ovat "masentuneita" kun eivät vaan halua tehdä mitään. Toiset ovat oikeasti masentuneita..
Voi hitto, miksen heti tajunnu, että laiska paskahan mä olen, kun haluan olla kotona lapseni kanssa :D Olisin aika paska, jos veisin lapseni hoitoon tän ikäisenä. Koskaan ei ole hyvin.
 
plääh
En mä jaksanu lukee kuin ekan sivun ja vähä tätä vikaa ja tais mennä inttämiseksi...vastaan vaan sun ekan viestin perusteella että et oo itsekäs, kyll mun mielestä äiti on paras hoitaja jos siis itse HALUAA hoitaa. <JA vaikka kopuluikään asti , ei ainakaan ennen 4v hoitoon vierailla ja siis <MUN mielestä.
Eli miehes suuttu aiheetta, ja varsinkin jos ootte jo aiemmin puhunu niin että haluut itte hoitaa (en siis jaksa alkaa ettimään kohtia missä kerroit mitä ootte sit sopinu jne.)
 
plääh
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
En mä jaksanu lukee kuin ekan sivun ja vähä tätä vikaa ja tais mennä inttämiseksi...vastaan vaan sun ekan viestin perusteella että et oo itsekäs, kyll mun mielestä äiti on paras hoitaja jos siis itse HALUAA hoitaa. <JA vaikka kopuluikään asti , ei ainakaan ennen 4v hoitoon vierailla ja siis <MUN mielestä.
Eli miehes suuttu aiheetta, ja varsinkin jos ootte jo aiemmin puhunu niin että haluut itte hoitaa (en siis jaksa alkaa ettimään kohtia missä kerroit mitä ootte sit sopinu jne.)
Oho, siis kouluikään asti...
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
toi minkä kirjoitin on ihan päätelmä niistä sun kirjoituksista, olet itse kirjoittanut että hoidat lasta kotona syksyyn asti, sitten päätät mitä teet.. eli laitoin noin ajat sen mukaan mitä niissä mahdollisesti kestää.. ja niistä voi hyvin päätellä että hoidat lasta paljon kauemmin kuin syksyyn saakka, ja tästä syystä ehkä miehesi nyt ehdottelee sulle duunipaikkaa joka alkaa heinäkuussa...
siis jos haluat syksyllä tehdä jo jotain, niin nythän on se aika kun pitää päätöksiä tehdä, alkaa hakemaan duunia,opiskelupaikkaa etc. ;)
Hmm, niinpä, kun sä päättelet, et tiedä puoliakaan, ja tuskin olet lukenut koko ketjua. Vaan poiminu sieltä täältä ja muutellu omaan sävyyn :D Oot aika lapsellinen, sori vain. Katsos ku mä NIMENOMAAN kerroin, että kesällä jo suunnitellaan, mikset sitä huomioinut, vaan jauhoit koko ajan, että syksyllä vasta suunnitellaan, ja siten venyy tammikuulle, tai jopa toukokuulle. Niin mä en ole katsos kirjoittanut, ne on sun omia PIKKUPÄÄTELMIÄ.
ei vaan toi kesällä suunnitellaan ja sovitaan juttu tuli ihan avsta näissä sun viimosissa vieteissä ;)
ja onhan ne päätelmiä, mutta meinasitko että jos haet sykysllä opiskelupaikkaa niin saat sen samantein? tai duunin aloitat heti.. tai jos toista lasta meinaatte niin menetkö välissä töihin.. kun sun viesteissä se on juurkin ollut perustelu sille miksi et tuota duunipaikkaa hakis..
mä olen lukenut koko ketjun, ihan kaikki sun kirjoittamat jutut, ja en ole niitä muutellut, sä olet itse muutellut..
ja lapsellinen olet sä, keksit kokoajan uusia perusteluita sille miksi sä olet oikeassa ja miehes on nyt paska joka muutti sovittuja päätöksiä.. ja juuri sillä tavalla se sun tarina kokoajan muuttuu...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
toi minkä kirjoitin on ihan päätelmä niistä sun kirjoituksista, olet itse kirjoittanut että hoidat lasta kotona syksyyn asti, sitten päätät mitä teet.. eli laitoin noin ajat sen mukaan mitä niissä mahdollisesti kestää.. ja niistä voi hyvin päätellä että hoidat lasta paljon kauemmin kuin syksyyn saakka, ja tästä syystä ehkä miehesi nyt ehdottelee sulle duunipaikkaa joka alkaa heinäkuussa...
siis jos haluat syksyllä tehdä jo jotain, niin nythän on se aika kun pitää päätöksiä tehdä, alkaa hakemaan duunia,opiskelupaikkaa etc. ;)
Hmm, niinpä, kun sä päättelet, et tiedä puoliakaan, ja tuskin olet lukenut koko ketjua. Vaan poiminu sieltä täältä ja muutellu omaan sävyyn :D Oot aika lapsellinen, sori vain. Katsos ku mä NIMENOMAAN kerroin, että kesällä jo suunnitellaan, mikset sitä huomioinut, vaan jauhoit koko ajan, että syksyllä vasta suunnitellaan, ja siten venyy tammikuulle, tai jopa toukokuulle. Niin mä en ole katsos kirjoittanut, ne on sun omia PIKKUPÄÄTELMIÄ.
ei vaan toi kesällä suunnitellaan ja sovitaan juttu tuli ihan avsta näissä sun viimosissa vieteissä ;)
ja onhan ne päätelmiä, mutta meinasitko että jos haet sykysllä opiskelupaikkaa niin saat sen samantein? tai duunin aloitat heti.. tai jos toista lasta meinaatte niin menetkö välissä töihin.. kun sun viesteissä se on juurkin ollut perustelu sille miksi et tuota duunipaikkaa hakis..
mä olen lukenut koko ketjun, ihan kaikki sun kirjoittamat jutut, ja en ole niitä muutellut, sä olet itse muutellut..
ja lapsellinen olet sä, keksit kokoajan uusia perusteluita sille miksi sä olet oikeassa ja miehes on nyt paska joka muutti sovittuja päätöksiä.. ja juuri sillä tavalla se sun tarina kokoajan muuttuu...
:D Sä oot niin huvittava. Tiedätkös miks oikeestaan sun kanssa väittelen, siks että mä saan niin mojovat naurut ;)

Niin, no kesällä sovittaan juttu on tullut tähän siks, että tottakai ihminen suunnittelee elämäänsä jatkuvasti, ei sitä sovita yhtenä päivänä. Että juu, sovitaanpas, että 5.9.2010 sovitaan meidän elämän kohtalo! Tottakai sitä suunnitellaan jatkuvasti, pikkuhiljaa, kuunnellaan omia tunteita. Ja kyllä mä miestäni kuuntelen, musta se on vaan tyhmää, että sovitaan jotain, ja sit mä asennoidun siihen, mitä sovitaan ja sitten tuleeki yllätyksiä kaapista. Ja huomaatkos, että olet itse vääntänyt tähän ketjuun sen, että en halua mennä MIHINKÄÄN töihin. Tässä ketjussa kyse oli siitä ainoasta työpaikasta, johon en halua mennä! Ja joo, jos syksyllä tärppää pikkukakkonen, niin menen töihin ennen kuin jään äitiyslomalle, pakkohan se on tienata, jotta saa sitten kunnon ä-päivärahaa. Ja juu, en tietenkään oleta, että syksyllä hakemani opiskelupaikka on mun HETI, vaan tammikuulla vasta, jos siis sittenkään. Mutta tottakai menen siinä välissä sitten johonkin töihin tienaamaan, jotta on varaa opiskella. SÄ olet se, joka on vääntänyt tän keskustelun siihen, että kyse on nyt siitä että en haluaisi mennä MIHINKÄÄN töihin. Katsos alotus, siellä lukee selvästi, että kyse on YHDESTÄ paikasta, johon en halua.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Huhhuh...

Mistä vetoa, että ap hankkiutuu raskaaksi pian, ettei vaan tarvitsisi lähteä töihin eikä ottaa mitään vastuuta mistään.
Säkään tuskin luit koko ketjua. Koska kirjoitin aiemmin, että nimenomaan EN HALUA VIELÄ TOISTA LASTA. Miksi väännät mun kirjoituksen ihan toiseksi?
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
niin ja vielä, jos olette sopineet että syksyyn saakka hoidat lasta kotona, niin eikö se tarkoita sitä että sun pitäis nyt sitten päättää mitä se meinaat syksyllä tehdä, esim hakea opiskelupaikkaa,töitä,tai laittaa lapsi aluilleen, koska muutoinhan sä hoidat lasta kotona tammikuuhunasti kun mahdollisesti opiskelu alkaa (tai vaihtoehtoisesti seuraavaan syksyyn) tai jos sä alat työpaikkaa etsimään vasta syksyllä niin saat sen sitten jossain vaiheessa esim seuraavan vuoden alussa kun löytyy mieleinen.. tai jos teette toisen lapsen niin sitten hän sä hoidat lasta kotona toukokuuhun asti jos heti tärppää..
että kovin on avoimet suunnitelmat..
Voi että sä oot ärsyttävä! Miksi et voi ymmärtää mun sanomisia, vaan ymmärrät ne tahallas väärin! Johan mä kirjotin, että tottakai kesälläkin suunnitellaan jne. Että syskyllä sitten toteutuu ne suunnitelmat jne. Toivottavasti et ole oikeassa elämässä noin vaikea ihminen, toivottavasti et oikeassa elämässä tahallasi ymmärrä väärin. *Halaus sulle* :D
kuule kun noi jutut sä oot tänne itse kirjoittanut.. en mä ymmärrä tahalleen väärin :)
Niin, mutta mähän olen kirjoittanut aivan eritavalla ku sä nyt.
toi minkä kirjoitin on ihan päätelmä niistä sun kirjoituksista, olet itse kirjoittanut että hoidat lasta kotona syksyyn asti, sitten päätät mitä teet.. eli laitoin noin ajat sen mukaan mitä niissä mahdollisesti kestää.. ja niistä voi hyvin päätellä että hoidat lasta paljon kauemmin kuin syksyyn saakka, ja tästä syystä ehkä miehesi nyt ehdottelee sulle duunipaikkaa joka alkaa heinäkuussa...
siis jos haluat syksyllä tehdä jo jotain, niin nythän on se aika kun pitää päätöksiä tehdä, alkaa hakemaan duunia,opiskelupaikkaa etc. ;)
Hmm, niinpä, kun sä päättelet, et tiedä puoliakaan, ja tuskin olet lukenut koko ketjua. Vaan poiminu sieltä täältä ja muutellu omaan sävyyn :D Oot aika lapsellinen, sori vain. Katsos ku mä NIMENOMAAN kerroin, että kesällä jo suunnitellaan, mikset sitä huomioinut, vaan jauhoit koko ajan, että syksyllä vasta suunnitellaan, ja siten venyy tammikuulle, tai jopa toukokuulle. Niin mä en ole katsos kirjoittanut, ne on sun omia PIKKUPÄÄTELMIÄ.
ei vaan toi kesällä suunnitellaan ja sovitaan juttu tuli ihan avsta näissä sun viimosissa vieteissä ;)
ja onhan ne päätelmiä, mutta meinasitko että jos haet sykysllä opiskelupaikkaa niin saat sen samantein? tai duunin aloitat heti.. tai jos toista lasta meinaatte niin menetkö välissä töihin.. kun sun viesteissä se on juurkin ollut perustelu sille miksi et tuota duunipaikkaa hakis..
mä olen lukenut koko ketjun, ihan kaikki sun kirjoittamat jutut, ja en ole niitä muutellut, sä olet itse muutellut..
ja lapsellinen olet sä, keksit kokoajan uusia perusteluita sille miksi sä olet oikeassa ja miehes on nyt paska joka muutti sovittuja päätöksiä.. ja juuri sillä tavalla se sun tarina kokoajan muuttuu...
:D Sä oot niin huvittava. Tiedätkös miks oikeestaan sun kanssa väittelen, siks että mä saan niin mojovat naurut ;)

Niin, no kesällä sovittaan juttu on tullut tähän siks, että tottakai ihminen suunnittelee elämäänsä jatkuvasti, ei sitä sovita yhtenä päivänä. Että juu, sovitaanpas, että 5.9.2010 sovitaan meidän elämän kohtalo! Tottakai sitä suunnitellaan jatkuvasti, pikkuhiljaa, kuunnellaan omia tunteita. Ja kyllä mä miestäni kuuntelen, musta se on vaan tyhmää, että sovitaan jotain, ja sit mä asennoidun siihen, mitä sovitaan ja sitten tuleeki yllätyksiä kaapista. Ja huomaatkos, että olet itse vääntänyt tähän ketjuun sen, että en halua mennä MIHINKÄÄN töihin. Tässä ketjussa kyse oli siitä ainoasta työpaikasta, johon en halua mennä! Ja joo, jos syksyllä tärppää pikkukakkonen, niin menen töihin ennen kuin jään äitiyslomalle, pakkohan se on tienata, jotta saa sitten kunnon ä-päivärahaa. Ja juu, en tietenkään oleta, että syksyllä hakemani opiskelupaikka on mun HETI, vaan tammikuulla vasta, jos siis sittenkään. Mutta tottakai menen siinä välissä sitten johonkin töihin tienaamaan, jotta on varaa opiskella. SÄ olet se, joka on vääntänyt tän keskustelun siihen, että kyse on nyt siitä että en haluaisi mennä MIHINKÄÄN töihin. Katsos alotus, siellä lukee selvästi, että kyse on YHDESTÄ paikasta, johon en halua.
mä en ole sanonut ettet sä menis mihinkään duunipaikkaan ikinä..
sä olet itse sanonut että sä et halua tuohon yhteen duunipaikkaan, sitten jatkat kertomalal ettet ole valmis työelämään ja olette sopineet sun hoitavan lasta syksyyn asti kotona.. sitten sä kerrot että lähihoitajan ala ei kiinnosta sua koska sä et jaksa pyyhkiä mitään perseitä.. ja menet töihin JOS löydät sellasen duunin minkä haluat, haluaist opiskella esim fysioterapeutiksi, mutta sitten miehes olikin sitä vastaan kun siitä opiskelusta ei tienaa... perustelit myöskin työpaikan hakematta jättämistä sillä että haluat opiskelemaan, tai sitte muuattet toiselle paikka kunnalle, tai teette toisen lapsen..
ja typaikasta sanoit että et aio mennä duuniin mitä et halua tehdä, ja työ on sellasian työaikoina joita et halau tehdä, lisäks sun mielestä oli perseestä että miehes vaatii sua ottamaan duunin sellaselta paikkakunnalta missä sä et edes halau asua.. ja lopulta käy ilmi että se onkin teidän nykyisellä paikkakunnalla, jossa ilmeisesti kuitenkin viihdyt lasta kotona hoitamassa, aj kivaa on kun kulut on niin pienet jne.
sitten kerrot kaiken näköisiä esteitä töihin menolle edes keikkaluontoisesti.. sanot että syksyyn asti ja että syksyllä sitten katsotte mitä teette.. ja kun joku siitä mainitsee niin se muuttuukin että yhdessä keskustelette pitkin kesää siitä mitä teette jne.
kauhean kiva jos saat mojovat naurut tästäö.. mä en voi kuin hämmästellä tota sun asennetta koko touhuuun, aj sitä ettet itse näe minkälaisen kuvan annat koko tilanteesta.. koska mä en toki ole ainut joka on tehnyt ne samat päätelmät sun teksteistä.. ;)
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No, minä lähen nukkumaan. En olis uskonut, että tästä tulee 9 sivun ketju. Eniten itseäni huvitti se, että aina palstalla kaikki mammat on niin vastaan niin vastaan sitä, että pieni lapsi viedään hoitoon, mutta sitten kun tulee tällainen ketju, niin ollaan niin olevinaan supermammoja, jotka tietää muidenkin elämän paremmin kuin asianomainen itse.

Jokatapauksessa, täytyy vielä puhua miehen kanssa, mutta päätökseni olen tehnyt. En mene työpaikkaan, joka ei miellytä, vain ja ainoastaan sen takia, kun mies haluaa elää leveämminkin. Elämäni on täydellistä näin. <3
Mä taas olen aiemminkin huomannut että tää palsta on täynnä rahanahneita saavuttajia, joiden vaan pitää saada ne lapset jossakin välissä ja lykätä ne sit äkkiä hoitoon jotta pääsee jatkamaan omaa elämää. Surullista.

Sano sille miehellesi että ajattelee teidän lasta. Lapsi ei tarvii rahaa muuta kun sen välttämättömän määrän. Huolenpitoa sitä enemmän. Ja että se muutama vuosi minkä sä kotona olet, hurahtaa ohi todella nopeasti, sen jälkeen pääsee sitten elämään leveämmin ilman että se haittaa ketään.
ei se tee ihmisestä rahan-ahnetta saavuttajaa jos haluaa elättää perheen itse ilman tukia, ja haluaa että perheellä on riittävä elintaso jotta perusasiata on kunnossa.. ja ettei tarvitse elää kädestä suuhun kituuttamalla... :eek:
ja fakta on se että lapseen menee rahaa, elämiseen menee rahaa, lapsi ei elä pelkällä rakkaudella..
No eihän ap mitään ylimääräisiä tukia nostakaan. Perusasiat voi olla kunnossa pienelläkin summalla, kuten ap:llä. Jos kituuttaminen tarkoittaa sitä, että pitää vähän kaupassa katsoa mitä ostaa, niin se on tän kulutushysterian aikaan vaan hyvä asia.

Lapseen ja elämiseen menee rahaa, mutta ei niin paljon, etteikö voisi olla kotona pari vuotta pienen lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä