Suurperhekuumeilijoiden loppuvuosi 2012 <3

Hyvin sanottu kerttu tuo, että sitten kun teitte päätöksen niin murheetkin unohtui. Aivan, juuri noin sen täytyy olla. Miten olenkaan niin kova jahkailemaan asioita? On sulla toimeliaat unet :LOL:

Kiva kuulla emmipine etten yksin märehdi näitä asioita...vaan on muitakin! :flower:

Huomaan kyllä niin tosiaan tuon hedelmällisen aikani kuukaudesta, kun petipuuhat kovin mielessä ja limaa tulee vaikka kuinka...taitaa vaan meidän petipuuhat tältä vk lopulta jäädä kun mies poissa, joten ei oikein voi sitten edes "ehkä jännäillä" menkkojen alkua parin viikon kuluttua...nyt kun kp 15/30 ja se kiertokin venähteli sitten viimeksi ettei täs tiedä et miten mitäkin laskisi...hmmmm
 
Moikka vaan kaikille.

Syyslomaa on täällä vietetty, niin oon ollu enemmän tai vähemmän nettipimennossa mökillä.

Lily-rosella oli ajatus, että täytyy hoitaa olemassa olevat eikä haaveiden perässä juosta. Ajattelen suunnilleen samalla tavalla. Olen onnellinen jo olevista lapsista ja he ovat törkeintä maailmassa. Meidän perhe on hyvä näinkin, jollei lasta enää tule. Ehkä siinä kuitenkin on vähän perää, että kaikilla naisilla jää yksi lapsi tekemättä ?

Emmipine, meillä on nimet valmiina sekä tytölle ja pojalle ja kun en yhtään ole taikauskoinen ( ;) ), niin jotenkin takaraivossa kolkuttaa, että se on huono enne!! Vaikka tiedän tietysti järjellä että ei se siitä kiinni ole.

Muutenkin nuo ajatukset siitä, että onko aikaa ja rahaa ja muita resursseja tuntuu viiltävän tutuilta... Tuo "ykkössarja" alkaa olla teini-iässä ja kovasti lähestyä sitä enkä haluaisi, että heille tulisi tunne että jäävät vauvan varjoon. Sitäkin mietin, että kuinka sitä jaksaa, kun on näin "vanha"... äsh, ihan turhaa huolehtia kun ei vielä ole edes syytä.

Kierto alkaa puoltaväliä lähentyä ja sen kyllä huomaa innokkuudesta ja valitettavasti myös siivous- ja jäkätysvimmasta...

Huomenna on tarkoitus lähteä siskonpojan synttäreille pitkän pitkän matkan päähän, joten täytyy käydä nukkumaan, niin vanhakin jaksaa:LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä kans jäin miettiin että entä jos tää neljä lasta olis hyvä määrä meille..pojat vahtimassa pikku prinsessaa..on tää vaikeeta..mies jo kyseli että aijotaanko me tehdä sitä viidettä..hohoijaa..

siinäpä sitä kysymystä..tosin eipä oo yhtään tehnyt mielikään..kierroista en osaa sanoa yhtään mitään..no sen näkeemihin aikavie..
 
ÄssÄ5 :hug: no voi itku.

täällä ollukkin vähän syksyiset fiilikset kaikilla... itsekin ollut jotenkin tosi väsynyt ja epäröivä... mutta ensi viikolla ainakin pitäisi kelien parantua, joten toivotaan että tästä se loppuvuotta kohden alkaisi plussatuulikin puhallella täällä!
 
Voi Ässä5, :hug: voi että.

On tosiaan vähän syksy heittäny matalapainetunnelmaa tänne palstalle. Päätin, että ostan heräteostoksen, oikein kirjaimellisesti:p Nimittäin kirkasvalolamppu hommataan meidän huusholliin. Sellaista sarastelamppua en hommaa, koska herään monta tuntia aikaisemmin kuin mies. En halua herättää samaan aikaan kuin ite noustava.

Aamusta lähettävä taas työmaalle, joten kauniita uneja :wave:
 
Halauksia Ässä5 :hug:

Aurinkoinen päivä tänään :flower: Nyt nostatetaan vähän fiiliksiä tänne palstalle!!!
Jokuhan haaveilun, toiveilun kipinä meillä kaikilla täällä palstalla kävijöillä on =) kun tänne jaksellaan ruksailla ajatuksia. Karkotetaankos me nyt syksyinen masennus ja keskitytään niihin positiivisiin ajatuksiin :LOL: ja oikein urakalla!

Moni täällä tuntuu miettivän vielä, että olisiko se sittenkään hyvä nyt raskautua tai yleensäkään saada se uusi vauva perheeseen. Mitäs jos laitettaisi ajatuksia siitä miksi juuri nyt olisi hyvä raskautua tai saada uusi vauva siis perheeseen? Karkotettasko me se syksyn synkkäpöpö sillä!!!

Vuorikristalli ihan hemskatin hyvä idea se kirkasvalolamppu!

iloa ja aurinkoista mieltä :wave:
 
Ihana idea, Miab5 =)

Siis miksi juuri nyt olisi hyvä raskautua tai saada uusi vauva siis perheeseen?

Noh...1) teini-ikäisethän kaipaavat hellyyttä siinä kuin kaikki muutkin. Pienet sisarukset on luonnollinen tapa helliä ja hoivata :)
2) Sisaruus on voimaa!! Sekin on hyvä syy saada lisää porukkaa perheeseen. Koko kylmässä maailmassa on sitten ainakin muutama ihminen, jotka tuntee sinut alusta saakka.
3) Miehellä ei ole biologisia lapsia. Haluan hirveästi kokea raskauden ja uuden elämän odottamisen, syntymisen ja kasvamisen ihmeen juuri tämän miehen kanssa :heart: (enkä tarkoita etten aikoinaan halunnut lapsia exän kanssa. Hyvä isä hän edelleen on :))
4) Miehen äidillä on selvästi hirmuinen halu tulla mummuksi. Hän ei ole vielä.
5) Minä olen aina halunnut ISON perheen.

Siinä nyt muutama syy näin alkuun. Pää on tietysti täynnä vaaleanpunaista hattaraa =)
 
vuorikristalli voi että miten loistavia syitä!!! :kiss: tulipa heti itsellekin parempi olo =)

lisäänpä tähän itsekin vettä myllyyn:
1)koska meillä on kaksoset ja sit kolmas on ykkönen, pitäshän hälläkin olla "pari".
2) ja myö vaan halutaan se uus vauva :LOL:
 
:wave:

No johan kanssakumppanit! Tännehän on positiivisuutta tullutkin, hienoa =)

Mä menin ihan sanattomaksi noista vuorikristallin syistä! Täytyy sanoa, että ymmärrän niin hyvin!

Mitenkäs sitten meillä:
1) Tunne, että vielä kaikki eivät ole paikalla...ainakin yksi perheenjäsen puuttuu...

2)Siskoille ja veljille se upein lahja vielä, toisensa.

3) Rakkaus lapsiin jota niin hurjasti jaettavaksi ja tunne sen kautta, että vielä haluan antaa mahdollisuuden uuden tulokkaan tulla.

4) Tahto saada SUURI perhe :heart: se tunne, että se on oikein, näin on tarkoitettu :heart:

...Hormoonit täällä buustaa....jokunen tuttava on kysellytkin jo, että joko teille se vitonen on kohta tulossa....hah...kaiken ne arvaa, enhän asiasta ole muille tirskunutkaan, että toiveissä vielä yksi, kaksi...en tiedä!

Ovulaatio meni jo ja tuskin siis pääsen jännäilemään kierron lopulla olisiko sitä raskaana. Harmi kyllä...mutta ensi kuu jo mielessä ja loppuvuosi mielessä vielä enemmän! Syys vauva....ehkä?

Aurinkoa päivään! :heart:
 
Moikka!

Mahtuuko taustalle seurailemaan vielä yksi äiti, joka ei ole vielä edes itselleen myöntänyt taas kuumeilevansa? ;) Meillä on neljä lasta, poika 12/06 ja tytöt 02/09, 10/10 ja 05/12.

Olen kovin koittanut kaikille väittää, että tässä tämä nyt oli. Nelosenkin piti tulla vasta vuosien päästä iltatähtenä. :D Vauvatavaroista koitan luopua sitä mukaa kun tulee tarpeettomaksi, vaatteistakin olen nyt säästänyt vain ne ehdottoman tärkeät aarteet. Kovin koitan itselleni uskotella, ettei meille enää tulisi vauvoja, vaan silti huomaan haaveilevani jo seuraavasta pikkuisesta. Autoonkin mahtuisi vielä yksi, ja aina vaatteita saa lisää hommattua! :D

No,nuorimmainen on vielä tissillä ja menkkoja ei ole ollut sitten joulukuun -09, jonka jälkeen aloin kolmosta odottamaan.. :LOL: Imetys varmasti pöitää vielä joitain kuukausia huolta siitä, ettei meille vielä uutta vauvaa tule, mutta saa nähdä miten onnistun jatkossa pitämään itseni ruodussa. Tutun kuuloisia ajatuksia teistä monilla on kuin mitä itselläkin päässä liikkuu. Pitäisi vaan nauttia näistä neljästä, mutta silti takaraivossa pieni ääni sanoo "mitä jos sittenkin". :)
 
ÄssÄ5 iso lohtu:hug:

Ihania syitä olitte löytänyt, eipä noihin taida juurikaan lisäämistä olla. =) Iso lapsikatras on vaan niin ihana. :heart:

Täällä mennään kp 18/28-31. Mitään ihmeempiä tuntemuksia ei oo ollunna mihinkään suuntaan. Mie kun oon semmonen etten tiiä raskaana olemisestakaan mitään ennenkun oon tikkuun suhauttanu. :LOL:

Positiivisia tuulia nyt hurjasti kaikille: :whistle: :whistle: (ihan jokaisessa mielessä ;))
 
Täälä minäkin olen ja pysyn:ashamed:
Soudan ja huopaan,haluan ja en halua...

Mun sylistä puuttuu vielä yksi,mutta uskon että se tunne ei koskaan katoa vaikka "se yksi"tuliskin...
Mutta kyllä mä sen haluan.Oon tässä tutkiskellut sydäntäni ja kyllä se vaan on ettei siitä pääse yli eikä ympäri.
Ei nyt eikä ihan lähiaikoina,vuoden päästä kenties:heart:
 
Hei vaan kaikille!
Täällä kanssa yksi ikuinen kuumeilija ilmottautuu Taustailijoihin, äiskä-73, 39v, Lapset P-00, P-07, T-09 JA T-12/08.
Jotenkin on ruvennut tuntumaan tässä kahdenviikon aikana että vielä tännekin perheeseen mahtuis yksi ihana tuhiseva nyytti :heart:, vaikkakin silloinkun tätä nuorimmaista nyt 2kk ikäistä tyttöä kuumeilin ja sitten odotin niin miehen kanssa juteltiin että tässä sitten olisi meidän perhe. Mutta nyt vaan tämä kuume on noussut uudestaan enkä ihan ole varma onko aitoa kuumetta vai kaihoa siitä että olemme miehenikanssa päätyneet tähän perhekokoon ja tietäen etten enää voisi kokea raskaana oloa ja uutta nyyteröä kainalossa... voih ja plääh tätä mietiskelyä:ashamed: Miehelleni en ole vielä maininnut piilevästä vauvakuumeesta, mutta tiedän ettei mieheni uutta raskautta vastaankaan olisi, vaikka kyllä siitä ensiksi keskusteltaisiin:)
Tsemppiä kaikille Suurpehekuumeilijoille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Halit:hug:ässä5...itsekin liityn pettyneiden joukkoon:headwall: eli tänään kp24/25 vaihtuu kp1 ja yk3 alkakoon, jotenkin tuntuu että kai sitä sitten on vanha jo kun ei onnistu niin ei onnistu, joo mä tiedän, junioriakin odoteltiin se viisi kuukautta mutta kuitenkin, aina se pettymys vetää mielen matalaksi. Ja suurempi pettymys oli taas se, kuinka miljoonia kuviteltuja raskausoireita oli ja nyt vakaasti päätin ettei tällä kierrolla ole oireen oiretta, ainoa asia mitä ajattelin oli se, että tilaisin ovistikkuja, kun vain tietäisi milllaisia?: /
Miab5 kyseli niitä ihania syitä miksi haluta vielä se yksi lapsi...
Tässä meidän syyt;
1) Ehdottomasti se, että nuo kolme edellistä tehtiin niin lähekkäin että tuntuu menneen usvassa tuo odotus/vauva-aika, nyt osaisi ottaa siitä kaiken irti...ehkä on jo elämänkokemustakin kertynyt tässä välissä:LOL:
2) Ruokapöydässäkin on yksi paikka tyhjänä:LOL: no joo, ei ehkä niin vakava pointti mutta kuitenkin.
3) Rakkautta riittää vielä yhdelle pienokaiselle...
Hirveästi plussatuulia puhaltelen niille joilla tässä kierrossa on vielä mahdollisuus...itse painun siipi maassa potemaan pahaa mieltä *huokaus*, josko ensi kerralla

Kp1/25
 
Lisää porukkaa! KIVAA tervetuloa :wave:

Ei mua vielä niin kovasti huolettanut kun yk oli jotain 5 mutta kyllä nyt kunyk13 on menossa ja se vuosi yritystä lähenee niin kyllä sieltä lattianraosata on pirun vaikea päästä enää ylös... :(

Meillä mieheni kanssa haaveiluun on vain yksi syy, vahva tunne siitä että 1 joukosta puuttuu...

tänään siis kp1/26 ja yk13
 
:wave: ihanasti tekstiä tullut! Ja uudet tervetuloa!

kerttu harmittelut :hug: ymmärrän harmituksen. Niin monien pienien yhteissumma tuo raskaaksi tulo, että kaikki pitäisi niin natsata kohdalleen. Huomaan ajattelevani, että mitä jos/ kun itsekin sitten yrityksen alettua, jos raskautumiseen menee tovi niin miten se mieleen vaikuttaa. ÄssÄ5 olet rautaa yk13 koettelee varmasti hermoja. Oliko teillä ne ovistikut käytössä? Mä taisin aikanani tilata niitä tikkuja netistä...monta edulliseen hintaan ja ainakin se tuotti tuolloin tulosta!

Tuota ajatusta mitä lily-rose pohti, että vaikka se yksi tulisikin...niin lähteekö se tunne koskaan pois, että yksi vielä. Mä luulen, että mulla se menisi juuri noin!

Ei vain ole mitään parempaa kuin perhe jossa muksuja vipeltää ja temmeltää pienestä isoon :LOL: ja kaaoshan on arkipäivää ja siitä se huumorikin revitään!

Minä se vain lasken lasken ja lasken...koska yritys olisi hyvä aloittaa....plaaahhhh
 
Ässä5 ja Kerttu2013 pahoittelut... :hug:

Teillä on ihania syitä ja ajatuksia perheen kasvamisen suhteen. Itse olen samoilla linjoilla. Syli on avoin. :heart:

Omaa napaa sitten vähän. Täällä on ovisaika ollu menoillaan jo monta päivää (luulisin ainakin) ja ollaan ahkerasti vauvaa yritetty. Mieskin on tosi innoissaan varsinkin tässä yritysvaiheessa. :whistle: Täytyy sanoa, että odotukset on korkealla sitten muutaman viikon kuluttua... :ashamed:

Lunta odotellessa...

Wilhelmiin@ kp16 ja yk1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pahoitteluista ihanat kanssasisaret:) kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu....toivottavasti, tuntuu vain vähän synkältä kun lähestyy oma syöpäkontrolliaika, silloin kaikki synkät muistot palaa mieleen...olisi ollut kivempi mennä kontrolliin kun olisi ollut mukavia vauvanodotusuutisia matkassa mukana.Miab lopettaa laskeskelut ja antaa luonnon hoitaa loput;)
Ässä5 kanssa mennään samoja polkuja, mulla vain heittää päivällä parilla tuo kierto...edellinen 25 nyt 24.
Ai niin ja nyt on ovistikut tilattu, leikitään nyt sitten niillä tässä kierrossa, kun ei kerran niitä oireita saanut tutkailla:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Miab5
Pikaisesti...

Kerttu niiiin paljon haleja tohon kontrolliin:hug: ja aivan, kiitos kommentistasi, olet niiiiin oikeassa...!! Märehtimisestä ei tule kuin kökkö fiilis!

Wilhelmiin@ yleensähän se ahkeruus palkitaa ;)

Jih, nyt uni painaa silmään...huomenna me turistaan miehen kanssa tätä vauva asiaa sitten taas =)
 
Aurinkoiset huomenet:) tai päivähän nyt jo alkaa olla.....ja heti omaan napaan. Öö, menkat eivät koskaan vielä alkaneetkaan, mitä hittoa tämä nyt on?? Tiistaina siis pikkasen limaista veriviirua, eilen vähän verta paperiin kun oikein syvältä kaiveli:ashamed: ja tänään ei niin mitään!!!! Kroppa varmaan ihan stressitilassa. Nyt mieli rauhalliseksi ja odotellaan uudelleen tädin saapumista ainoa asia on nyt sitten se, että oliko eilinen kp1 vai onko tänään kp25???
Kiitos haleista Miab5, kummasti sen pahan aina unohtaa vuoden ajaksi, mutta kun tuo kontrolliaika lähestyy, sitä mietiskelee kaikenlaista:(
Lapset olivat aamulla ihan onnesta sekaisin kun taivaalta tuprutti muutama lumihiutale:)
 
Uusille tervetuloa ja Kertulle :hug: kontrolliin. Tuolla syöpä-sanalla on niin ikävä kaiku, toivottavasti kaikki on hyvin.

Miusta tuntuu nyt kun oikeesti annettiin vitoselle lupa tulla, että samalla kaikki ajatukset selkeni ja tuntuu niin luonnolliselta ja jotenkin että näinhän se kuuluukin olla. Kamalan vaikeesti selvitetty, toivottavasti ymmärrätte mitä yritän sanoa. =)

Eihän se tunne "puuttuvasta lapsesta" varmaan ikinä kokonaan poistu, mut omalle kohdalle aattelen että johonkin se raja pitää vaan laittaa. Meillä käy neliöt vähiin tuvassa (vajaa 90neliöö, kolme makkaria, joten ei tod. tule omia huoneita joka iikalle ;)) ja autokin on vaan 7-paikkanen (tosin eihän se ole homma eikä mikään vaihtaa isompaan!)

Onneks meillä mies on vähän enempi lämmiteltävissä eikä ihan samalla sekunnilla ole mukana, muuten oisin varmaan pulassa kuumeitteni kans. Nimim. krooninen vauvakuumeilija :snotty:
 
Kiitos haleistaemmipine:) varmasti kaikki on ihan hyvin, se vain jännittää aina niin pirusti, euhän silloin murkkuikäisenä kun sairastui, oikein tajunnutkaan kuinka lähellä kuolemaa käytiin...no nyt on kontrolleerattu jo parikymmentä vuotta, välillä peloteltu uusimisella kuitenkaan mitään löytämättä: /
Ja tuo on niiiiiiiiiiiiiin totta, että kun sen luvan vauvalle vain antaa tulla, ne mieltä painavat kysymykset painuu unholaan ja kaikki järjestyy. Kaikki meistä painii niiden samojen kysymysten kanssa=)
On myös mukava kuulla, että isompia perheitä mahtuu myös pienempiinkin koteihin. Itseänikin on mietityttänyt tuo neliö ongelma, tai ei kai se mikään ongelma ole, jos ei siitä tee ongelmaa. Tuntuu vain että nykypäivänä jokaisella lapsella ja vanhemmalla pitää olla oma huone! No meillä ei niin ole, eikä tule olemaan. Kertokaapas vain se mulle, miten mahdollisen tulevan vauvan saa yhdistettyä sopivasti samaan huoneeseen isompien sisarusten kanssa. Nyt siis kaksi vanhempaa ( tyttöjä; 9v ja 7v) ovat samassa huoneessa ja nuorimmainen omassa huoneessa (poika 5v)??
Ai niin, ja nyt siis kp26 muuttui kp1...vuoto edelleen minimaalista, eli saattoi olla että viime kierrossa ei sitten ovuloitu ollenkaan.

Kerttu kp1/23-26
 
Hei taas!

Halit täältäkin Kerttu2013 kontrollikäyntiin ja tsemppiä uuteen kiertoon,
Tuosta neliö ongelmasta kanssa, meillä poika 12v omassa huoneessa sitten
poika 5v ja tyttö 3,5v jakavat saman huoneen, tämä nuorimmainen taas
nukkuu meidän makuuhuoneessa ja kun kasvaa niin varmaan sit me siirrytään
nukkumaan olkkariin ja lapsille jaetaan makkarit, sitten jos vielä tulee yksi
pienokainen lisää niin sekin sitten jakaa makkarin jonkunkaa... ei ehkä ongelmaa
tai sitten on pakko vaihtaa isompaa :D
Osaisitteko neuvoa että miten pystyy arvioimaan ovulaation? jos synnytyksen
jälkeen imetyksentakia ei ole menkat vielä alkaneet, aattelin että jos sitä
koittas tikutella aina sillon ku tuntuu että vois olla ovislimat meneillään!!!!
tänään kun tikutin ni ei ainakaan tullu toista viivaa. Täällä nyt jonkinverran omanapajuttuja sori :|
 

Yhteistyössä