Suurperheen kasvattajat

Omanapainen päivitys:
Naikkarilla käyty ja magneettikuvauksen tulokset saatu. Kuvaus oli onnistunut ja toi lisätietoa vaikka lääkäri varoitteli ettei läheskään aina kerro sen enempää kuin ultrauskaan.
Istukka on kasvanut kohdun lävitse ja on virtsarakossa kiinni. Olivat tehneet jo pitkän tähtäimen suunnitelmat lopun suhteen.
Aikaistettiin seuraavaa käyntiä rv 31+0 jolloin viime kertainen lääkäri, joka perehtynyt näihin eteisistukoihin ja niiden ongelmiin on vastaanottavana lääkärinä. Hän järjestää sitten samalla sektioajan ja sektio tehdään Meilahdessa hybridisalissa leikkauksen vaikeuden takia.
Lääkäreitä tulee liuta: Naikkarilta joku asiaan erikoistunut, Meilahdesta urologi (mahdollisen virtsarakon typistyksen takia mikäli istukka pahasti kiiinni), radiologi, joka pistää nivusista sisään johdot kohdun verisuonien tukkoon laittamista varten eli ruiskutetaan jotain ainetta, jolla saadaan verenvuoto kuriin, narkoosilääkäri ja vielä mahdollisesti Meilahden kirurgi.
Hieman päästäni olin pyörällä enkä tajunnut ennen kuin kotimatkalla, että olisi pitänyt kysyä mahtuukohan mieskin mahdollisesti saliin vai ei.
Rv 33 on tarkoitus kortisoonit pistää keuhkojen kypsytystä varten ja seuraavalla viikolla eli heti vuoden vaihteen jälkeen leikata.
Kovasti varoitteli, että muutoksia voi vielä tulla ja siksi ei päivää lyödä vielä lukkoon, kun vuotoja odotettavissa ja sen takia voidaan joutua aikaistamaan entisestään, mutta jos nyt 34+ jotain päästään niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Istukkavirtaukset olivat todella hyvät ja istukka toimi kuulemma erinomaisesti. Lääkäri oli silminnähden ilahtunut asiasta! Neidin paino oli 1200gr. eli +1 käyrällä menee ja oli kanssa tyytyväinen vauvan kasvuun.

Maarit ja Hattivatti 27+1
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä menee ihan kivasti mut kyl meinas suu auki loksahtaa neuvolas tänään ku toi meijän neuvolantäti sanoo et meijän Julius on ylipainonen!!!Syö kuulemma liikaa ja pitäs vähentää syömistä!! :O
Pojan 3v mitat oli tänään siis 96.3cm ja paino 17.3kg!!!

Julius täyttää 3v jo 18.11 :heart: mihin tää aika oikein menee ku nuorinki on jo noin vanha...
 
Heissan kaikki!
Onpa Maaritsulla hurja tilanne. En oo tollasesta koskaan kuullutkaan että istukka noin voi kasvaa. Hyvä kun sulle on jo noita suunnitelmia lääkärit sanoneet. Toivotaan että pääset tosiaan tuonne 33/34vkolle asti (ainakin).

Meillä tilanne tällä hetkellä on se että kävin tänään äitipolilla. Vauvan paino-arvio 1630g. Ja kaikki rakenteelliset jutut NORMAALIT! Missään ei poikkeamia, ei nähtävissä mitään ns markkereita enää :) Seuraava aika vasta rv 36+2 ja sillon painoarvio ja mietitään sitten synnytyksen ajankohtaa ja mahd käynnistystä. Kromosomien osalta asiat auki edelleen, mutta rakenteet ois nyt kunnossa :) Tällä hetkellä hyvä fiilis. Ensi viikolla olis muutto. Ja tuli tässä avioerokin eteen. Että haasteita riittää vielä mutta päivä kerrallaan.

Reppis rv 30+0.
 
Maaritilla on kyllä hurja tilanne! :O Enpä ole minäkään ennen tuollaisesta kuullut, mutta pidetään pukkuja pystyssä, että kaikki nyt menisi niin hyvin kuin vain voi ja pääsisitte mahdollisimman hyville viikoille. :hug:

Reppis ihania uutisia vauvasta! :heart: Ja hyvin on tyttö kasvanut, miedän tytön painoarvio oli noilla viikoilla 1290g. Hienoa! :) Mutta sitten kuitenkin kovasti voimia muuten elämään. :hug: Sinulla on ollut nyt vastoinkäymisiä toisensa perään. Vaikutat kuitenkin todella vahvalta ihmiseltä ja niinhän se on mentävä, että päivä kerrallaan. Tsemppiä! :hug:

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok, mutta tyttö on sitten perätilassa! Nice.... vajaa pari viikkoa olisi neitokaisella aikaa ymmärtää itse, miten päin sieltä mahasta ulos tullaan. Mulla on ultra parin viikon päästä keskiviikkona, silloin viikkoja 35+5 ja jos silloinkin vielä istuskelee, niin sitten lähetettä äippäpolille ja katotaan miten edetään. Kaikki edelliset meillä on ollut tässä vaiheessa jo pää alaspäin ja aika rauhallisin mielin kuitenkin itsekin olen, että ymmärtäisi itsellään kääntyä, kun terkkakin sanoi, että vauvalla on tosi paljon tilaa, ei vaikuta isolta ja on aivan irrallaan tuolla masussa. No, parin viikon päästä ollaan sitten viisaampia.
Mulla on ollu kovin supistuksiakin, mutta ne suurimmalta osin selittyy sillä, kun tyttö mahassa heittää volttia. Terkkari sanoi, että jos vauva vielä noin kovin pyörii, niin se kyllä herkemmin ärsyttää kohtua supistelemaan.

Mä lähden tänään hommaamaan loput vauvakamppeet valmiiksi. Tein jo vähän listaa ja eipä siinä kovin paljoo hommattavaa oo niin eiköhän sitä sen verran jaksa kaupungilla raahustaa. :D

Äippälomakin alkaa ja viikkoja poksahtaa 34+0! :)

Lynette ja viides muru 34+0
 
Pitääpä nostella tätä ylemmäksi ja kysellä samalla mitä muille odottajille kuuluu?

Lynettellä viikot käyvät vähiin :)

Omaa napaa
Itsenäisyyspäivä meni naikkarilla supistuksia torjuessa. Tuli minuutin parin välein sinne saapuessa ja hoitaja ja lääkäri tuumivat heti, että naamasta näkee jo missä mennään, että kortisonia vaan takamukseen ja sitten tutkimuksia tekemään. Supistuksen estoon sain sitten päivästyksessä ja osastolla yht. 5 tabua suun kautta ja suoneen kipulääkkeitä. Välillä supparit yltyivät jo minuutin välein tuleviksi eikä taukoa ollut lainkaan. Onneksi helpottivat lääkityksellä ja pääsinkin eilen illalla kotiin toisen kortisonin jälkeen, kun lupasin palata herkästi takaisin ja maanantaina on sitten tarkastus jälleen.
Kyllä oli osastolla lähtötarkastu todellista liukuhihna hommaa. Ei niin etteikö lääkäri olisi tiennyt mitä tekee, mutta suit sait ultrasi just ne tarpeelliset hommat ja siinä se. Kohdunkaula kiinni, mutta pehmeä ja pituutta onneksi vielä 3,3cm (lyhentyi 0,5cm vuorokaudessa ja viikossa yht. 1,2cm).
Hoitokatto taitaa ruveta tulemaan täyteen, kun siihen lasketaan kuulemma lastenkin sairaalamaksut ja meillä on parin päivän sairaalajakso kuopuksen kanssa takana tänä vuonna. Ja mun sairaalareissut eivät varmasti tähän lopu. Olen ollut vakkaripotilas lokakuun alusta alkaen 8-9 vrk välein päivystyksessä.
Seuraavaa etappia rv 32+0 odotetaan kuumeisesti :) Sen jälkeen ehkä uskallan huokaista helpotuksesta eikä tartte enää stressata milloin mistäkin oireesta.

Maarit ja Hattivatti 30+5
 
Viikot tosiaan vähenee, eilen poksahti 36+0 ja viikon päästä vauva olisi virallisesti täysiaikainen. :)

MUTTA, mun puolesta saa kasvatella vielä itseään tuolla masussa hyvinkin sinne laskettuun aikaan. Viikolla oli neuvolalääkäri, jossa ultrattiin ja katsottiin vauvan tarjonta ja painoarvio. Ja meidän pikkuinen oli nyt ymmärtänyt kääntyä itse pää alaspäin. :) Huokaisin todellakin helpotuksesta. Tyttö kuitenkin on aika sirpakan kokoinen. Painoarvio nyt rv36 oli 2,5kg. Muut lapset meillä on näillä viikoilla olleet arvioissa n.3,0kg paikkeilla ja painaneet sitten laskettuna aikana syntyessään 3,5-4,0kg väliin. Eli selkeesti pienemmältä vaikuttaisi kuin sisaruksensa. Toki nuo arviot ovat vain arvioita ja voivat heittää paljonkin, mutta meidän kaikkien lasten kohdalla nuo painoarviot ovat aina olleet yläkanttiin jopa puolellakin kilolla. Mullahan oli se, että oma paino ei edelleenkään ole noussut koko aikana kuin toista kiloa ja vaikka vauva kyllä se omansa ottaa, niin kyllä se hieman taitaa kuitenkin vauvankin koossa näkyä. Että mun puolesta kasvatelkoon itseään rauhassa tuonne tammikuulle, toivoisin kovasti, että vauvan paino syntyessä alkaisi kolmosella. Kaikki ultrassa näytti muuten hyvältä ja tytöllä kaikki kunnossa.
Sit tietysti käy niin, että tämä vauva on meidän kohdalla se poikkeus joka vahvistaa säännön ja onkin paljon isompi kuin mitä on arvioitu. :D Tosin kaikki ihmisetkin huomauttelee mun pienestä vatsastani....

Oma vointi on suht ok. Väsymys on iskenyt ja liitoskivut on aika kiitettävää luokkaa taas, mutta eipä mulla mitään isompia murheita ole. Tämä joulunalusaika on vaan niin hektistä, että koko ajan tuntuu, että saa olla menossa paikasta toiseen tai sitten on vaan jotain muuta ohjelmaa.

Maaritilla on kyllä kaikkea muuta kuin rauhallista odotusta. :hug: Kovasti edelleen toivottelen voimia ja toivotaan pikkuisenkin vielä edes hetken malttavan kasvattaa itseään. Onneksi siellä pääkaupunkiseudulla on hyvät mahdollisuudet hoitaa pientä. :) Mutta pidetään peukkuja, että saisit sen 32+0 rajan rikottua. Voi kuitenkin olla aika saavutus päästä enää noin kovien suppareiden ja muden jälkeen ensi vuoden puolelle vauva masun sisäpuolella.

Lynette ja viides muru 36+1
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Voisin liittyä myös tähän ketjuun, kuudetta lasta odotellaan tulevaksi joskus toukokuussa. Laskettu aika siis tarkemmin 9.5.2013 :)

Edelliset ovat tyttö -99, pojat -00, poika -05 ja tyttö -06. Itse olen 33v ja Turun seudulla asustellaan eli Tyksissä synnytetään.

Tänään on siis rv 18+2 ja olo mitä mainioin! Alun pahoinvoinnit ja väsymykset on ohi eikä pahempia vaivoja ole vielä ehtinyt tulla. Tarkoitus olisikin koittaa opiskella mahdollisimman pitkälle ensi kevääseen, mahdollisesti jopa koko vuoden loppuun jos tuuri käy, sillä opiskeluissa loppuvat läsnäoloa vaativat jutut 10.5. :p Saa nähdä miten käy, mitään stressiä ei ole vaikka pitäisi lopettaa aiemminkin.
 
Lyneten kuulumisia tulin kurkkimaan, jokos olet jakautumispuuhissa?

Neuvolaan aamusta aika kortisonipiikin saamista varten ja sitten labraan sektion tiimoilta. Enää 2 yötä sektioon ja mitään en ole vauvaa varten vielä tehnyt... no ehkä mä vielä kerkeen.

Hyvää vuoden vaihdetta kaikille ja onnellista uutta vuotta!

Maarit ja Hattivatti 34+0 *poks* (ja se oli viimeinen poks!)
 
  • Tykkää
Reactions: Lynette
Meidän vauva pistää pelin jännäksi. Eilen illalla yhdentoista jälkeen supistukset muuttui. Nyt ne ovat jo sellaisia, joista tiedän, että ovat ihan oikeita suppareita. Ne kuitenkin tulevat ihan kuinka sattuu, ilman mitään säännöllisyyttä. Yöllä en ole juurikaan nukkunut, aamulla torkahdin hetkeksi sohvalle, kun tilanne on nyt aamulla ollut taas vähän rauhallisempi.Nyt sitten kysymys kuuluukin, että kauanko tätä "epämääräistä" oloa kestää ja koska alkaa se kunnon rytinällä tulo. Voihan siihen mennäkin vielä useampi päivä, mutta en millään enää uskoisi, että tästä enää viikkoa ainakaan mentäisiin. Eli tämä vauva haluaa laittaa kaikki todenteolla jännittämään, syntyykö hän tänä vai ensi vuonna. Jännäillään. :)

Maaritille paljon tsemppiä ja onnea sektioon! Toivottavasti kaikki menee mahdollisimman hyvin niin sinun kuin vauvankin osalta. Todella iso leikkaushan sulla oli edessä. Täällä eletään hengessä mukana. :hug: Ties vaikka saataisiin vauvat samana päivänä maailmaan. ;) Tuu sitten kertomaan kuulumisia, kun olet sen verran toipunut. :)

Lynette ja viides muru 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Tulin toivottelemaan uusia vuosia ja tsemppiä loppuodotukseen, mutta täältähän kohta saa lukeakin vauvauutisia :) Jos teillä ei oo nyytit jo kainalossa niin kamalan paljon onnea ja jaksuja synnytykseen ja tulevaan!

Anteeksi etten ole täällä kauheasti käyny, sivut tökkiny mulla ihan hirveästi sillon ku se hetki ois ollu aikaa, on vieläki hakusessa tuo ajankäyttö ja sen ongelma ku ei opi millään että meitä on monta..aikaa ku ei oo mihinkään ylimääräseen..

Meillä meni joulu kokonaan noron kanssa, ei tehty sitte mitään muuta ku tutustuttiin wc-istuimen ergonomiaan lähemmin..jäi sitte ruuat syömättä ja kyläilyt tekemättä, saati sitten raksahommien kaluste-yms.tilaukset...ja tietty ne miehen ainoat vapaapäivät meni sitte tuossa...

No lyhyeksi se jäi nytkin, kutsu käy! Koitan tulla kohta uudelleen, josko niitä vauvauutisiaki sais lukea..

Crocus ja pikkuherra "J"
 
Nyt tulee vain kunnolla omaa napaa:
Viime yö vietetty sairaalassa. Yöllä alkoi kunnon supistukset, jotka sitten aamuksi kuitenkin hiipuivat. Ultrassa sitten selvisi, että lapsivettä on enää hyvin vähänlaisesti. Vauvan painoarvio 2,9kg, että pieneltä vaikuttaa. Kaikki käyrät ja virtaukset vauvalla oikein hyvät ja muutenkin näytti voivan hyvin, mutta tuon lapsiveden vähyyden takia lääkäri meinasi, että vauva saisi ruveta syntymään. Sain ajan ylihuomiselle, kun on la ja silloin sitten mahdollisesti käynnistetään, jos ei ennen sitä ole itse ymmärtänyt syntyä. Itsellä vähän huoli vauvasta, mutta vakuuttelivat kuitenkin synnärillä, että eivät olisi enää kotiin päästäneet, jos tilanne olisi niin huonolta näyttänyt. Mutta perjantaina viimeistään sitten.

Ihanaa kuulla Crocuksen perheen kuulumisia! :)

Ja Maaritilla onkin varmaan jo typy masun ulkopuolella. Toivottavasti kaikki on hyvin. :heart:

Lynette ja viides muru 39+5
 
Oi että! :heart: Hurjan paljon onnea Lynette ja koko perhe pikkuisen tytön syntymän johdosta!! :kiss:
Nyt vaan sitten naatiskelemaan pienestä, vauvantuoksusta ja tuhinasta, se aika menee liian äkkiä eikä kaikesta osaa ja edes ehdi nauttimaan ja tallettamaan muistoihin ku päivät vaan vilisee..
Teilläkin painoarvio meni mehtään niin sanotusti :)

Juu eipä sitten tälläkään kertaan pitemmästi...toisella hikka ja hermot menee hällä näköjään..
 
heips!

ilmottautuu mukaan hän... :D
suurperhettä pukkaaki.meillä ennestään tytöt -99 ja -00 sekä pojat -05 ja -07. sitten tyttö -09 ja poika -11 .
kuuluisin kanta-hämeen piiriin mutta anon Hyvinkäälle synnyttämään kun se on lähempänä ja olen kaikki muutkin siellä pyöräyttänyt :)

laskettuaika 8.8 ja 7.lapsi .
 
Yritetääs, jos saisin jotain synnytyskertomuksen tapaista rustailtua. :)

Eli viime keskiviikko aamuna kävin synnärillä näytillä, jossa ultrassa huomattiin, että lapsivettä oli enää kovin vähän. Lisäksi vauvan painoarvioksi saatiin vain 2,9kg. Lääkäri olisi käynnistänyt synnytyksen, mutta omasta toiveestani pääsin vielä lähtemään kotiin ja sovittiin aika perjantai aamuksi, jolloin olisi ollut laskettu aika ja silloin olisi sitten käynnistelty synnytystä. Mulla siis yksi synnytys käynnistetty ja olen kokenut nämä spontaanisti käynnistyneet synnytykset "helpommiksi", siitä siis toiveeni siihen, että ehtisi itsekseen syntyä.

Keskiviikko päivä sujui aika rauhallisesti. Otin aika rauhallisesti, käytiin kaupassa ja mun siskon luona syömässä. Koko päivän aikana tuli satunnaisia supistuksia, jotka olivat kyllä todella kipeitä, mutta niitä tuli siis koko päivän aikana vain muutama. Olin kuitenkin sopinut äitini kanssa, että tulisi meille yöksi varmuuden vuoksi, koska edelliset synnytykset mulla olleet niin nopeita, että samaa oli odotettavissa nytkin. Ja jos yöllä tulisi lähtö, olisi hyvä päästä lähtemään heti, ilman yhtään ylimääräistä odottelua. Äitini tulikin sitten illalla siinä yhdeksän kymmenen välissä. Juteltiin siinä hetken aikaa vielä ja puoli yhdentoista aikaan totesin äidille, että taidan mennä pesemään hampaat ja nukkumaan, jos saisi vaikka kunnolla levättyä.

Hetken aikaa ehdin sitten sängyssä maata, kun n.klo 23.00 alkoi kunnon supparit. Herätin miehen ja totesin, että kyllä nyt tarvitsee varmaan lähteä, kun sitä matkaakin on. Supparit lähti heti todella rajuina käyntiin ja arvasinkin, että samalla kaavalla taas mennään, eli nopeesti. Eka supistusväli oli 7min. seuraava 6min ja siteen seuraava taas 5min. jne. Ei oltu päästy miehen kanssa vielä ihan edes puolimatkaan kun supistukset tuli parin minuutin välein ja painoivat kunnolla alaspäin. Päätettiin, että parempi soittaa ambulanssi vastaan, että parempi, jos syntyy matkalla, että syntyy sitten ambulanssiin kuin omaan autoon. Ambulanssi lähti ajamaan meitä vastaa ja lennossa vaihdoin sitten kyytiä. Mies jatkoi matkaa omalla autolla. Ambulanssimies sanoi mulle, että ei hätää, jos tää syntyy tänne autoon, kun hän on kyllä ennenkin auttanut synnytyksissä. Mä olin vaan, että mennään nyt äkkiä vain sinne sairaalaan. ;)

Hieman ennen puoltayötä ambulanssi tuli synnärin pihaan ja vauva oli onneksi vielä masun sisäpuolella. Olivat soittaneet ambulanssista synnärille etukäteen, että osasivat odottaa meitä ja olivat laittaneet salin valmiiksi. Onneksi, koska synnärillä oli ihan hirveä ruuhka ja kaikki salit täynnä. Kätilö vei mut sitten suoraan saliin ja vasta siellä riisuin vaatteet ja kätilö tarkisti tilanteen, 7cm auki. Pyysin saada ilokaasua, jonka kätilö mulle heti antoikin ja samalla antoi myös sairaalan paidan päälle. Sitten puhkaistiin kalvot ja muutaman supistuksen vetelin ilokaasua. Sitten olinkin jo täysin auki ja 00.10 sain alkaa ponnistamaan. Huomasin itse heti ponnistaessa, että nyt on jokin vähän hullusti, kun vauva ei kunnolla laskeutunut, eikä painanut oikeaan suuntaan. Parin supistuksen jälkeen vauva alkoi kuitenkin syntyä ja kätilöt huomasivat, että hän syntyy avonaisessa tarjonnassa eli siis kasvot ylöspäin. Vauvalla oli napanuora kaulan ympäri ja kun pää alkoi syntyä, vauvan sydänäänet romahtivat täysin. Kätilö sanoi mulle, että vauva on pakko saada ulos heti ja nyt on pakko ponnistaa vaikka väkisin. Mä ponnistin minkä pystyin ja toinen kätilö painoi mahan päältä. Sillä tyttö sitten syntyikin ja kun napanuora saatiin pujotettua pois kaulan ympäriltä ja vauva pääsi ahdingosta, hän alkoi heti reippaasti huutaa ja oli kovin virkeä. Ponnistuksen kestoksi tuli 6min. ja tyttö syntyi siis 0.16.

Tytön mitat olivatkin sitten kuitenkin 3520g ja 51cm, eli onneksi meni hiukan metsään tuo ultran painoarvio.

Kaikesta nopeudesta ja rajuudesta huolimatta selvisimme molemmat vaurioitta. Mulle ei tullut yhtään tikkiä ja vauva sai pisteiksi 9-9-9. Synnytyksen kokonaiskestoksi on merkitty 1h20min eli syöksysynnytys uudelleensynnyttäjällekin. Sairaalassa ehdittiin olemaan n 20min. ennen vauvan syntymää. Tuo avotarjontahan tekee sen, että vauvan pää ei muotoudu yhtään synnytyskanavassa ja sellaista on tosi vaikea ponnistaa ulos. Monta kertaa voidaan joutua turvautuun imukuppiin tai jopa sectioon, jos vauva ei virhetarjonnassa kertakaikkiaan mahdu syntymään. Mä saan siis olla kovinkin onnellinen, että vauva syntyi vasta sairaalassa ja kaikki meni niinkin hyvin. Se kuuden minuutin ponnistus vauvan ollessa siinä tarjonnassa oli kyllä aika kova homma, lisäksi kun puudutuksia ei ollut, niin sen tunsi kyllä joka solullaan, mitä koko ajan tapahtui. Mutta kaikesta huolimatta en voi muuta sanoa, kuin että helppo synnytys ja todella hyvä mieli siitä jäi. Avautumisvaihetta en pitänyt ollenkaan pahana, vaikka etenikin niin vauhdilla. Tuo ponnistus oli se tuskallisin kohta, mutta ei sekään sitten kovin kauaa kestänyt. :)

Sairaalassa olimme vähän pidempään, kun vauvan bili-arvoja seurattiin. Sunnuntaina päästiin kotiin ja maanantaina aamulla taas ottamaan verikokeita. Eilen saatiin kuitenkin iloinen puhelu sairaalasta. Tytön bilirupiini-arvot eivät olleet enää nousseet ja saimme jäädä kotiin. Ihanaa! :)

Nyt tutustutaan uuteen perheenjäseneemme kaikessa rauhassa. Voi kun tämän kaiken saisikin talletettua johonkin, josta sen voisi aina kaivaa esille ja nuuhkutella tätä ihanaa vauvan tuoksua. Tämä on parasta. :heart:

Lynette ja viides muru 5vrk
 
Oli kiva lukea Lynette synnytyskertomuksesi, kiitos! Aika paljon samoja "elementtejä" sullakin oli ja samaa mietin silloin itekkin, että mitä jos poliaikaa ei ois sillon ollu, mihin vauva ois syntynyt vai olisiko syntynyt ollenkaan.. Erittäin kiitollinen siis olen ja ihan varma että siinä oli mukana jotain suurempaa eli suunniteltu juttu :)
Kerro mullekin jos tallennustavan löydät! Tää on ihan hirveää ku tuo poitsu on jo ihan hirveän iso jo! Ei enää ollenkaan semmonen vauva vaan iso jässikkä joka sylissäki seistä tönöttää tikku suorassa ja pää pyörii ku häkkyrä ku maailma on niin ihmeellinen :kiss: on se vaan niin ihana, sulattanu täysin äitin sydänparan..
Meilläkin seurattiin noita biliarvoja tämänkin kans, just jäi suurin arvo hoidontarveen alle ja tunti ennen kotiinlähtöä arvo vihdoin lähti laskuun! Kahen kanssa valohoitoa on tarvittu..

Oikein paljon onnea Maarit tytöstä! Toivottavasti voitte molemmat hyvin rankasta alusta huolimatta! (kävin kurkkaamassa tuolla helmikuisten pinossa sun uutisia, tuli semmonen urkkijaolo, :ashamed: mutta tuli vaan tunne että pitää kattoa onko susta kuulunut mitään). Tuuhan kertoilemaan kuulumisia kunhan jaksat. Kovasti jaksuja!

Tervetuloa mukaan murona ja Millukka! Niin ja onnittelut plussasta vaikkei ne enää niin tuoreita olekaan :) ja tietty tarrasukkia ja enkeleitä matkaan mukaan!
Anteeksi etten ole aiemmin toivotuksia laitellut :ashamed: on vähän liian omanapasta tää elämä nykyään...pitäs vaan useammin ehtiä tänne jutustelemaan..

Crocus ja pikkuherra "J" perjantaina 3kk
 
Unohdin kokonaan tulla päivittelemään tännekkin kuulumisia eli meille syntyi 2.1. 2645gr. ja 44cm tyttö. Sektio meni hyvin ja istukka irtosi virtsarakosta ilman suurempia ongelmia. Verta menetin reippaat 5 litraa ja sain 11 pussia tilalle.

Neiti oli hengityskoneessa puolivuorokautta ja nenä-mahaletkussa vastasyntyneidenvalvontaosastolla 8 vrk. Kotiin päästiin yllättäen ilman letkua, kun syöminen rupesi sujumaan viimeisenä vuorokautena ilman letkuakin. Neiti on pulloruokinnassa ja syö 3-4 t välein kunnes paino nousee yli 3kg (laski alimmillaan 2340 gr. ja on nyt liki syntymäpainossa).

Itse olen toipunut hyvin ja täytyy sanoa, että kohdunpoiston myötä kun ei tarvitse kärsiä jälkivuodoista ja jälkisuppareista, niin on aika kiva fiilis. Ei olisi meille enempää lapsia voinut enää tulla, kun tämäkin raskaus oli jo iso riski. Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin :)

Lynettelle onnittelut vauvaantumisesta. Miten teillä elo on lähtenyt sujumaan?

Muille tsemppiä raskauden suhteen, itse harvemmin olen lueskelemassa käynyt kun nautin tästä viimeisestä pienokaisesta koko sydämeni pohjasta <3
 
Heissan!
Meidän odotus on päättynyt ihanan suloisen tytön syntymään <3
17.1 meille syntyi down-tyttö. Itse olen sinut asian kanssa ja nyt aloitellaan sitten vauva-arkea. Tyttö oli 6pv teholla hoidossa kun tarvitsi sokeritippaa, happiviiksiä ja nenämahaletkua aluksi, mutta pian niistä sitten kuitenkin pääsi eroon. Mitään isoja rakennejuttuja ei ole joista olen todella iloinen. Olen iloinen ja onnellinen vauvasta ja kaikesta huolimatta elämä hymyilee ja olen kiitollinen. Kaikkea hyvää teille jokaiselle!
Reppis ja tyttö
 
Apua, miten oon voinu teidät näin unohtaa!?!

Reppikselle erittäin myöhästyneet onnittelut ihanasta prinsessasta! Miten teillä on menny? Toivottavasti tytöllä kaikki on ok, eikä mitään oo myöhemminkään ilmenny..

Mitä teille muille kuuluu?? Vauvoset taitaa olla jo isoja kaikki...nyyh miten tää aika menee aina näin äkkiä...
Meidän vauva tuli viime viikolla jo puoli vuotta! Pikkuherralla oli eilen neuvolassa kokoa melkein 7,8kg ja pituuttaki 67cm ja risat. Aivan ihana on kyllä tuo poika ollu! Jos yhellä sanalla vois häntä kuvailla niin paras olisi varmaan "aurinkoinen" niin hymyileväinen ja nauravainen hän on ja niin rakas kaikille! Kovasti ryömitäänki jo eteenpäin ja kaikki pannaan suuhun, kaurapuuroa ruvettiin maistelemaan...ei ollu herkkua.. Kaikki on menny hänen kanssaan muuten hienosti, ihottumaa vaan on, enkä tiiä mistä johtuu..

Ihanaa kevään jatkoa teille kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä