Suurin osa kotiäideistä

  • Viestiketjun aloittaja provo
  • Ensimmäinen viesti
?
Meillä on muuten lapsien ikäero melkein tarkalleen sen kolme vuotta :LOL: Tosin siinä ei ole ollut mitään tarkoituksellista, lapsia ja kolme ja yksien ikäeron syynä oli puhdas ehkäisyvahinko ja toisten ikäeron syynä on se, ettei raskaus yrityksistä huolimatta alkanut aikaisemmin.

Ap:n aloituksesta jäin ihmettelemään tätä: "En tarkoita nyt niitä jotka hyvin pian ennen lapsen 3v synttäreitä aikovat palata töihin". Miksi pitäisi hyvin pian ennen 3-vuotissynttäreitä palata töihin? Hoitovapaa jatkuu 3-vuotiaaksi asti, siihen asti on ihan hyvä hoitaa lasta kotona, jompi kumpi vanhemmista. En ymmärrä sitä, että jo normaalin hoitovapaan käyttäminen on jotain työnvieroksumista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja b-luokan luuseri siis:
Ja taas on opittu palstalla jotain uutta.
Minä olen oppinut, että on synti saada lapsensa kolmen vuoden välein. Ja olla ne välit kotiäitinä.

Voiko pahempaa luuseria ollakaan?
Voi. Äiti joka myöntää lapsensa olleen päiväkodissa ja itse kotona. Äiti joka haluaa hoitaa lapsensa kotona välittämättä toisten mielipiteistä.
Mutta jos äiti on masentunu tai muuten fyysisesti sairas???
 
puhuu pussiin
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile parivuotta niin tiiät.:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Hoidan 4 lasta kotona ja saan kk muutaman satasen vähemmän kuin mieheni jolla vakityö jo vuosien ajan. Helpommalla pääsisin, jos lapset olisivat päivähoidossa klo7-18 ja itse kuluttaisin koulun penkkejä.
Mutta mulle se ei ole oikeasti vaihtoehto laittaa lapsia hoitoon ja päästä itse helpommalla.
mitä sä tiedät helpommasta.. huh pääsetkö muka koulussa/töissä helpommalla.. kuules samat kotihommat.. ruoat, siivoukset. joudut hoitamaan joka viikko kuitenkin. ja viellä teet koulutehtävät./ työt... siinä samassa. kotiäiti kun ei tiedä mitä se on olla töissä/koulussa ja hoitaa koti samalla.. niin turha siitä silloin puhua. itse koen oloni helpommaksi kotona kuin työn ja kodin yhdistämisessä. ja olen molemman nyt kokenut. kyllä ne lapset sotkee iltapäivästäkin ja syö iltapäivästä.. vaikka päivät on tarhassa.. ja ei ne tarhassa pyykkiä pese yms.. sä ne teet töiden /koulun jälkeen. vaikka kuinka tätä jankuttaisi kotirouvat on niin itseään täynnä.. että eivät sitä tajua sitten millään..!!
:LOL: Jos lapset olisivat 7-18 hoidossa, niin kuka meillä täällä sotkisi tai tekisi pyykkiä? Ja helpolla todellakin pääsisi koska molemmat vanhemmat olisi kotona tekemässä mitä tarvitsee.
Voisin sanoa, että ihminen joka ei koe lapsen kotihoitoa tärkeänä aliarvostaa kotiäitiyttä ja osaltaan ei ehkä osaa ajatella muuta oikeaksi kuin työn teon. Ennemmin hoidan ja kasvatan itse lapseni kuin annan muiden tehdä sen!
7-18?? mikä päiväkoti ottaa lapset niin pitkäksi aikaa...?? eipä meillä kukaan kun päiväkoti avataan 7 ja suljetaan klo 17.00!!!!!! Ja suositellaan jos olet lapsen tuonut 7 haet sen jo 16.00 itse vein 7.30- 16.30. vuoropäiväkodit tietysti erikseen.. mutta on niilläkin rajat miten pitkään, lapsi saa olla kerrallaan päivässä.

Niin kuka meillä täällä sotkisi tai tekisi pyykkiä? hei halooooooo! kai sä jotain puet lapsille päiväkotiin päälle...? niitä vaatteita peset TYÖ/KOULUNJÄLKEEN. mitä päiväkodissa likaantuu.. ja siellähän likaantuu ja paljon!! ehkei teillä kukaan sotke kun talo on tyhjä.. mutta ajatteli sit että kun olette viikonlopun kotona ja sen klo 16 jälkeen.. niin mitään sotkua ei siitä tule?? silloin ei tarvitse syödä niin hän.. käydä kaupassa yms.. perusjuttuja.. leikkiä lastenkanssa, antaa niille aikaa!!
Huomaa että ei ole liikoja kokemusta. että todellakin olet tehtaillut lapset!! niin ja tuohon että kerkiää tehdä töitä myöhemminkin.... kuule nykypäivänä yli 30v ei ole kovin suosittuja työmarkkinoilla. varsinkaan ilman työkokemusta. itse en ottaisi töihin
yli 30v joka on vastavalmistunut.. ilman työkokemusta. esim, 6 lapsen äiti... rofiilista päätellen sun nuorimmat on kun olet 30v viellä aika peniä. 40v on turha edes haaveilla töitä. siivoojista on tietysti aina pula :)
Kyllä on maailman kirjat sekaisin, kun palstalainen päättää tai ainakin yrittää sanella ohjeita kuinka mun kuuluis toimia tai päikyn kuuluis toimia. Ihan tiedoks vain meillä ei edes ole päiväkotia vaan perhepäivähoitajia ja ryhmis. Toisakseen meiltä menee 1h ajaa sivistyksen pariin (kaupunkiin), joten kuinka ajattelit mun kerkeävän kaiken 7-16 välillä? Plaah.

Ne perusjutut tapahtuu meillä siinä sivussa. Niille ei erikseen tarvitse olla aikaa. Sen mitä olin lasten välillä töissä, niin todellakin oli helpompaa.

Ja kuule mulle aivan yksi lysti mitä ajattelet siitä minkä ikäinen on työmarkkinoilla huudossa. Aikansa kutakin. Mun on hyvä nyt näin. Tee niinkuin parhaaks näet ja anna muidenkin tehdä niin.
oho... itsehän sä täällä ränkytät miten lasten pitäIsI olla kotona!!! anna säkin tehdä muitten niin kun he tekevät.. tai ole HILJAA!!
 
elä suutu :( arvostan
Alkuperäinen kirjoittaja siistijä:
Vähän OT, mutta MIKSI aina siistijöitä haukutaan ja mollataan? MIKSI? Minulla ja miehelläni on erittäin hyvin menestyvä siivous- ja kiinteistönhoitoyritys. Asiakkainamme on niin pankkeja, vakuutusyhtiöitä, terveydenhoitoalan toimipisteitä sekä muita paikallisia yrityksiä että myös yksityisiä asiakkaita. Työaika on joustava minulle ja miehelleni, 4lle työntekijälle olemme tosin määritelleet työajat.

Eikö todellakaan kukaan arvosta siistejä konttoreita tai pihoja??
eihän siitä ole kyse.. vaan yleensä verrataan.. "onhan siivoojille töitä" joska se on alipalkatuin homma suomessa. mutta itse ainakin silti arvostan sitä työtä. vaikkakin en palkkaa arvosta. enkä tekisi mitään työtä siitä palkasta.. en siivoojan.. enkä muutakaan ...
 
täh
Meillä on lasten ikäero yli 3vuotta, reilu 3½. Mutta minä menin kyllä töihin heti äitiysloman jälkeen esikoisen saatuani. Miettiiköhän jotkut oikeasti toisten lasten ikäeroja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja b-luokan luuseri siis:
Ja taas on opittu palstalla jotain uutta.
Minä olen oppinut, että on synti saada lapsensa kolmen vuoden välein. Ja olla ne välit kotiäitinä.

Voiko pahempaa luuseria ollakaan?
Voi. Äiti joka myöntää lapsensa olleen päiväkodissa ja itse kotona. Äiti joka haluaa hoitaa lapsensa kotona välittämättä toisten mielipiteistä.
Mutta jos äiti on masentunu tai muuten fyysisesti sairas???
Tuo oli minulta sarkastisuutta. Olen itse laittanut lapseni päikkyyn silloin, kun tarvitsin apua masennukseni hoitoon. Se oli silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lie kenellekään epäselvää, että lasten päivähoito kunnallisessa päiväkodissa maksaa yhteiskunnalle huomattavasti paljon enemmän kuin kotihoito. Sen takia kotihoitoa pyritään rahallisesti tukemaankin.

Että ketkäs ne oikein niitä veronmaksajien rahoilla eleleviä oikein ovatkaan? Varsinkin kun kunnallisen päivähoidon kuukausittaiset kulut ylittävät reilusti työssäkäyvän äidin samassa ajassa maksamien verojen määrän.
Niin, mutta tää on ketju jossa haukutaan kotiäitejä. ;)
Ei, vaan työtä vältteleviä kotiäitejä, jotka pyöräyttävät pentuja töiltä välttyäkseen.
Missäs mä oon sanonu vieroksuvani töitä. Se oletus teillä sattui olemaan vain sen tähden, että minulla on paljon lapsia.
Kaksivitonen eikä vielä työelämässä, hmm...
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei lie kenellekään epäselvää, että lasten päivähoito kunnallisessa päiväkodissa maksaa yhteiskunnalle huomattavasti paljon enemmän kuin kotihoito. Sen takia kotihoitoa pyritään rahallisesti tukemaankin.

Että ketkäs ne oikein niitä veronmaksajien rahoilla eleleviä oikein ovatkaan? Varsinkin kun kunnallisen päivähoidon kuukausittaiset kulut ylittävät reilusti työssäkäyvän äidin samassa ajassa maksamien verojen määrän.
Niin, mutta tää on ketju jossa haukutaan kotiäitejä. ;)
Ei, vaan työtä vältteleviä kotiäitejä, jotka pyöräyttävät pentuja töiltä välttyäkseen.
Missäs mä oon sanonu vieroksuvani töitä. Se oletus teillä sattui olemaan vain sen tähden, että minulla on paljon lapsia.
Kaksivitonen eikä vielä työelämässä, hmm...
Niin? Mun pitäs laittaa lapset hoitoon, että pääsen työelämään??
 
äityliini
Mielestäni maximillianna on täysin oikeassa siinä että paras hoitopaikka lapsille on omakoti

Minä en myöskään ymmärrä ihmisiä jotka pitävät meitä lapsilleen omistaununeita kotiäitejä b-luokan kansalaisina ja luusereina jotka tehtailee lapsia tietyin väliajoin välttyäkseen työmarkkinoilta.

Se on jo kyllä todella tyhmää että ollaan kateellisia kotiäideille tuista jota saa kun hoitaa lastaan kotona, ei sitä kotihoidontukea ensinäkään voi saada ilman laillista perustetta.

Joka haukkuu kotiäitejä yhteiskunnan varoilla ja ja veronmaksajien varoilla kotona loikoilijaksi ja laiskottelijaksi kyllä erehtyy ja pahan kerran sillä kotiäidillä on kädet kotona työtä täynnä on lasten hoitoa, pyykkäystä, siivousta, ruuanlaittoa,lasten kanssa ulkoiluaja ja kaikkein paras palkka kotiäidille on kun saa antaa aikaa omille lapsilleen

(Yrittäppäs sinä kotiäitien arvostelija tehdä tämä kaikki niin voin sanoa että kyllä huomaat että ei ole kotiäiteys mitään laiskottelua)

 

Yhteistyössä