Suurin osa kotiäideistä

  • Viestiketjun aloittaja provo
  • Ensimmäinen viesti
provo
on laiskoja työnvieroksujia. En tarkoita nyt niitä jotka hyvin pian ennen lapsen 3v synttäreitä aikovat palata töihin vaan niitä jotka tehtailevat lapsia kolmen vuoden välein jotta saisivat jostain vähän rahaa rahoittaakseen kotona makaamisensa.
 
vieras
Ehkä.. mun tuttu sai esikoisensa 16v:na. Toinen lapsi syntyi kun oli 18v. Kolmas kun 21v. Nyt nuorin täyttää syksyllä 3v ja kuulin yllättäen että on raskaana ja laskettu aika loppukesästä. ollut koko ajan kotiäitinä. Ehkä siinä on jo pelkoa että mitä muutakaan voisi tehdä... Peruskoulusta suoraan kotiäidiksi. Ei koulutusta, ei töitä. Ja ikää on vielä lapsia tehdä vaikka kuinka monta vuotta..
 
Mitä järkeä laittaa omat lapset hoitoon ja lähteä hoitamaan toiseen päiväkotiin toisten lapsia?
Kyllä te ootte aika tunareita, jotka ette ymmärrä toisten halua hoitaa omia lapsia kotona. Koen omille lapsilleni parhaaksi kasvualustaksi kotihoidon PISTE. En voi sille mitään, että toiset pisteyttävät muka paremmaksi työn kodin ulkopuolella vain sen tähden ettei nuppi kestä kotona.
 
Itse toivoisin että voisin pian mennä töihin kun siellä oikeasti paljon helpompaa kuin täällä kotona, mutta kuopus on vasta 3kk enkä haluaisi ainakaan laittaa hoitoon ennen kuin on 1v6kk.
Ei täällä kotona ainakaan lepäilemään kerkeä..
 
vieras
Eli automaattisesti äiti, joka tekee monta lasta peräjälkeen, on työtä vieroksuva laiskiainen? Kyse ei siis ole siitä, että haluaa tehdä lapsia ja hoitaa niitä kotona, koska kokee että lasten on parempi kasvaa kotona kuin päivähoidossa? Meidän perheessä elämänarvot nyt vaan sattuvat olemaan niin päin, että ensin perhe ja sitten työ.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mitä järkeä laittaa omat lapset hoitoon ja lähteä hoitamaan toiseen päiväkotiin toisten lapsia?
Kyllä te ootte aika tunareita, jotka ette ymmärrä toisten halua hoitaa omia lapsia kotona. Koen omille lapsilleni parhaaksi kasvualustaksi kotihoidon PISTE. En voi sille mitään, että toiset pisteyttävät muka paremmaksi työn kodin ulkopuolella vain sen tähden ettei nuppi kestä kotona.
Äläs nyt vielä vedä niitä herneitä nessuun, minä käsitin aloituksen niin että tehtaillaan niitä lapsia vain sen takia ettei tartte mennä sinne töihin!Ja niitä löytyy tästä maasta, ikävä kyllä..
 
Minä en kyllä usko, että kenelläkään perimmäinen syy lasten hankintaan on se, että saadaan olla poissa töistä!!! Voihan se osa syynä vaikuttaa, mutta jos on laiska niin luulen, että lapsien hankkiminen ei kyllä ole paras ratkaisu ;) Siis kyllä niitä lapsia varmaan halutaaan myös muista syistä, ja tosiasia on että tuo kolme vuotta on aika hyvä ikäero :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mitä järkeä laittaa omat lapset hoitoon ja lähteä hoitamaan toiseen päiväkotiin toisten lapsia?
Kyllä te ootte aika tunareita, jotka ette ymmärrä toisten halua hoitaa omia lapsia kotona. Koen omille lapsilleni parhaaksi kasvualustaksi kotihoidon PISTE. En voi sille mitään, että toiset pisteyttävät muka paremmaksi työn kodin ulkopuolella vain sen tähden ettei nuppi kestä kotona.
Tarkoitit varmaan, että on tärkeintä, että SINÄ saat hoitaa lapsia kotona. Isä ei kelpaisi... sitten se ei olisikaan niin tärkeää että lapset saavat olla kotona.
 
On niitä
Säännöllisesti tälläkin palstalla on ketjuja, joissa joku valittaa, että kun pitäisi mennä töihin kun lapsi täyttää kohta 3 ja halutaan tehdä seuraava lapsi, ettei tarvitsisi mennä töihin.
 
yhyy
Alkuperäinen kirjoittaja hemmahörö:
Minä en kyllä usko, että kenelläkään perimmäinen syy lasten hankintaan on se, että saadaan olla poissa töistä!!! Voihan se osa syynä vaikuttaa, mutta jos on laiska niin luulen, että lapsien hankkiminen ei kyllä ole paras ratkaisu ;) Siis kyllä niitä lapsia varmaan halutaaan myös muista syistä, ja tosiasia on että tuo kolme vuotta on aika hyvä ikäero :D
Kuulutko hyväuskoisiin hölmöihin vai?

Tiedän kyllä useamman. Näistä parilla ei ole edes ammattia eikä minkäänlaista työhistoriaa kun 18-vuotiaana piti alkaa niitä lapsia tehdä. Kynnys nousee niin korkeaksi että ei voi sitten 25-30 vuotiaana enää muuta tehdä kuin jatkaa lastentekoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toiset valitsee lastenteon ja kotona olemisen, toiset valitsee työnteon. Miksi sitä pitää olla kateellinen ja halveksia toisiaan?
Eihän siinä mitään, mutta niitä katraita pitäisi sitten elättää omilla rahoilla, eikä yhteiskunnan tuilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhyy:
Alkuperäinen kirjoittaja hemmahörö:
Minä en kyllä usko, että kenelläkään perimmäinen syy lasten hankintaan on se, että saadaan olla poissa töistä!!! Voihan se osa syynä vaikuttaa, mutta jos on laiska niin luulen, että lapsien hankkiminen ei kyllä ole paras ratkaisu ;) Siis kyllä niitä lapsia varmaan halutaaan myös muista syistä, ja tosiasia on että tuo kolme vuotta on aika hyvä ikäero :D
Kuulutko hyväuskoisiin hölmöihin vai?

Tiedän kyllä useamman. Näistä parilla ei ole edes ammattia eikä minkäänlaista työhistoriaa kun 18-vuotiaana piti alkaa niitä lapsia tehdä. Kynnys nousee niin korkeaksi että ei voi sitten 25-30 vuotiaana enää muuta tehdä kuin jatkaa lastentekoa.
Ilmeisesti sitten kuulun. :D

Mutta ovatko nämä ihmiset sitten oikeasti sanoneet itse, että sen takia lapsia tekevät? Siis ihan tosissaan ettei vitsinä?! Uskon kyllä, että elämänarvot ovat vain erilaiset kuin näillä "uraihmisillä". (ja tiedän kyllä että voin myös olla väärässä ;) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mitä järkeä laittaa omat lapset hoitoon ja lähteä hoitamaan toiseen päiväkotiin toisten lapsia?
Kyllä te ootte aika tunareita, jotka ette ymmärrä toisten halua hoitaa omia lapsia kotona. Koen omille lapsilleni parhaaksi kasvualustaksi kotihoidon PISTE. En voi sille mitään, että toiset pisteyttävät muka paremmaksi työn kodin ulkopuolella vain sen tähden ettei nuppi kestä kotona.
Äläs nyt vielä vedä niitä herneitä nessuun, minä käsitin aloituksen niin että tehtaillaan niitä lapsia vain sen takia ettei tartte mennä sinne töihin!Ja niitä löytyy tästä maasta, ikävä kyllä..
No Mitä väliä, jos joku haluaa tehdä lapsia 3v välein voidakseen olla kotana? Kuintenkin kun sen 3v jälkeen ne lapset joutuu silti hoitamaan!

Tämä on taas näitä kateellisten panetteluja ja niitä, kun omat resurssit ei riitä, niin yritetään saada itsetuntoa tms koheltumaan muiden asioihin puuttumisella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mitä järkeä laittaa omat lapset hoitoon ja lähteä hoitamaan toiseen päiväkotiin toisten lapsia?
Kyllä te ootte aika tunareita, jotka ette ymmärrä toisten halua hoitaa omia lapsia kotona. Koen omille lapsilleni parhaaksi kasvualustaksi kotihoidon PISTE. En voi sille mitään, että toiset pisteyttävät muka paremmaksi työn kodin ulkopuolella vain sen tähden ettei nuppi kestä kotona.
Tarkoitit varmaan, että on tärkeintä, että SINÄ saat hoitaa lapsia kotona. Isä ei kelpaisi... sitten se ei olisikaan niin tärkeää että lapset saavat olla kotona.
Jos mua niin haluat ruotia, niin olen kyllä ehdottanut miehelle osien vaihtoa. Järkimiehenä myönti ettei hänellä ole lehmän hermoja hoitamaan 4lasta kotona, vielä kun talolainakin pitäisi maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toiset valitsee lastenteon ja kotona olemisen, toiset valitsee työnteon. Miksi sitä pitää olla kateellinen ja halveksia toisiaan?
Eihän siinä mitään, mutta niitä katraita pitäisi sitten elättää omilla rahoilla, eikä yhteiskunnan tuilla.
No kerro mulle mitä tukia mä saan mitä sä et sais, josta kannattaa niin kateellinen olla?
täällä nousee tämä kateellisuus kortti turhan usein ylös.
 

Yhteistyössä