Suuri ja mahtava ÄITIENPÄIVÄKYSELY!!!

  • Viestiketjun aloittaja uteliasU
  • Ensimmäinen viesti
uteliasU
A) miten heräsit / sinut herätettiin

B) mitä lahjoja sait?

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?
 
a) vauva herätti, syötin ja mies kävi hakemassa poitsun alakertaan. Sitten tunnin perästä mies tuli lasten kanssa herättämään piirustuksen kera.
b) kakun, avaimenperän (tytön hoidossa tekemän), arpoja (semmosen veikkauksen paketin) ja vitriinin. =)
c) Hyvin meni, oli ahkera päivä. Tehtiin pihahommia.
 
OmMi
A) heräsin klo 05.45 herätyskellon soittoon

B) sain lahjaksi itse väkerrettyjä kortteja, muumimukin ja jalkakylvyn sekä ruukkuruusun

C) olin töissä, tulin kotiin valmiiksi katettiin ruokapöytään. Siivosin itse astiat pois ja tasot kun mies lähti lasten kanssa pihalle. Lähdimme käymään isovanhempien luona joiden kanssa kävelimme mökille keittämään kahvit. Ilta oli kaunis ja aurinkoinen, vesi tyyni ja mieleni rauhoittui.
Olisin halunnut vanhimmankin lapsen luokseni mutta se ei ollut mahdollista, sain häneltä äitienpäivätoivottelut puhelimitse kuitenkin <3
 
"viiden äippä"
a) herätyskello herätti viiden jälkeen töihin
b) lapsilat itsemaalatut lautaset
c) äitienpäivästä jäi ontto fiilis kun ei mies ollut viitsinyt lasten kanssa yhdessä edes kahveja keittää kun tulin kotiin...
 
"Piparnakkeli"
a) lapsi nousi vuoteestaan, tassutteli vierelleni ja tuumasi totisena "nälkä", kuten joka aamu :)

b) taulun, johon oli painettu lapsen jalat, toiveenani oli normista poiketen etten saa mitään syötävää kun tahtoo herkkuja mennä vähän liikaakin :D

c) olimme kotona, mies nukkui yövuoron jäljiltä. Lapsen kanssa leivoimme ja iltasella kun mies heräsi, sain muutaman tunnin aikaa lueskella hyvää kirjaa :)
 
A) Mies tuli herättämään n. klo 9.30 (normaalisti herään viim. klo 7) ja sanoi että "kahvia on"
B) Tyttäriltä itsetehdyt kaulakorut, mieheltä Sex Pistols -kahvimukin
C) Hyvä päivä oli, vaikka olisin ehkä kaivannut enemmän hemmottelua. Tosin samalla juhlittiin tänään olevaa keskimmäisen tyttären synttäriä, joten oli pakko olla vähän taka-alalla. :)
 
a ) Heräsin puolituntia ennen herätyskellon soimista eli 8.30. Nousin ylös ja mies jäi lapsen kanssa nukkumaan. Lähdin äitini kanssa peräkonttikirpparille. 400 autonperää kierrettin.

b ) En saanut mitään varsinaisia lahjoja. Ilmoitin miehelle käyttäväni kirpparilla niin paljon rahaa kuin mieleni tekee ja teen sen hyvällä omallatunnolla (minä olen siis itse se, joka yleensä nuukailee ja tunnen huonoa omaatuntoa ostoksista). Voin siis kyllä muutenkin vapaasti käyttää rahaa, et pointti oli se, että lupasin itselleni tuon hyvän omantunnon.

c ) Hyvin meni. Lapsi antoi Mummalle ja Mummulle kortit, jotka ilostuivat niistä kovasti. Siellä kirpparilla olis voinut olla kauemminkin kuin 3h. Muuten me ulkoiltiin, pestiin pihaa jne miehen ja lapsen kanssa. Vaaka ois voinut näyttää aamulla vähemmän.
 
Kiva kysely :)

a) mies, pojat 4v ja 9kk tulivat sänkyyn herättelemään ja halimaan.

b)aamupalaksi kahvia, kakkua, pinkkiä kuoharia, valmiit voileivät (ja 3 vaahtosieni-karkkia :D), sit kukkia, isomman pojan askarteleman kortin ja valokuvan. Toivomani uuden sykemittarin saan kuulema ite käydä valitsemassa :)

c) Oli mun eka äitienpäivä kahden pojan äitinä :) oltiin pihalla, grillattiin ja leikittiin ahkerasti, chillattiin eikä kukaan kiukutellut :)

(Erityisenä ekstrana sain harvinaista iltapäiväseksiä, kun pienet pojat nukku päiväunia :D )
 
A) miten heräsit / sinut herätettiin
Heräsin vauvan kanssa ja mentiin sitten alakertaan jossa odotti leivät ja tee.

B) mitä lahjoja sait?
Sain lapselta jo keskiviikkona hänen koristeleman kukkaruukun ja orvokin+kaksi korttia. Ja eilen sain kuin sainkin mieheltä ja lapsilta kirsikkapuun.

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?
Hyvin meni, ei olis voinut mennä mukavammin. Puolelta päivin mentiin miehen vanhempien ja sisarusten kanssa lounaalle ja sieltä minun vanhemmille.
 
meak
A) "Äiti mä oksensin äsken"

B) Kirjanmerkin, purkkiruusun ja suklaalevyn. Toinen lapsista oli unohtanut lahjan kouluun joten jotain on vielä saamatta.

C) Olen hyvin tyytyväinen, sain kattella rauhassa formuloita ja kiekkoa.
 
"vieras"
a) herättiin rauhassa kaikki ja loikoiltiin pitkään, lapset köllöttelivät samassa sängyssä meidän kanssa ja siinä höpöteltiin kaikenlaista. Mies ja lapset nousivat sitten ensimmäisinä hakemaan minulle lahjat sänkyyn

b) lapsilta sain kerhossa tehdyt kortit ja lahjat. Miehen kanssa on sovittu, että emme osta tänä vuonna lahjoja toisillemme ollenkaan, joten mieheltä en saanut erikseen lahjaa. Kakun kylläkin olivat lasten kanssa tehneet.

c) Kiva päivä oli, vietettiin paljon aikaa yhdessä ja pääsin myös rauhassa käymään jumpassa ja sain puuhailla muitakin omia juttujani. Mies hoiti lapset ja kodin sillä aikaa.
 
"minttu"
A) Heräsin omia aikojani vähän kuuden jälkeen, aamuvirkku kun olen :)
B) Lapsen päiväkodissa askarteleman kortin ja istuttaman ruukkukukan. Mies oli ostanut mulle yhden dvd:n, jota olin haikaillut jo pitkään.
C) Päivä meni tosi kivasti. Ulkoiltiin paljon ja tehtiin pihahommia. Käytiin myös kummitytön synttäreitä juhlimassa. Mitään "ekstraa" en jäänyt kaipaamaan, oli kaikin puolin hyvä päivä.
 
romano
mä heräsin itse keitin kahvit itelleni tein ruuat ei viety ulos syömään vaikka luvattiin, ainoa piristys oli että erkkaripoika oli tehny kortin ja pöytäliinan ukko nukku koko päivän ja ihmetteli miks mökkään ja loppuja en ees kerro hyvää äitienpäivää. joo ja ollaan oltu 2 kk naimisissa.
 
A) Kuopus yritti seiskan aikaan herättää, mutta käänsin vain kylkeä, jolloin mies teki ihmeen ja nousi kuopuksen kanssa. Näin ei olisi käynyt normi pyhänä.

B) Lapsilta 3 kaulakorua kortteja ja mieheltä kahvisetti (en juo kahvia;))

C) Aamulla tosiaan nukuin pitkään ja sain aamupalan sänkyyn. Kunhan olin toipunut pitkistä unista, niin tein puutarhahommia ja pesin petivaatteita ja siivosin makkarin ja vähän muutakin.
 
nohju
Tässä mun panokseni.

A) miten heräsit / sinut herätettiin Heräsin perheestämme ensimmäisenä, koska vein 19 vkoa vanhan koiranpentumme tekemään tarpeita ulos klo 6 aikoihin. Mies ja lapset heräilivät vähän myöhemmin. Lapset toivat minulle lahjansa siinä kohtaa, kun olin syömässä aamupalaani (emme poikkeuksellisesti tänä vuonna tehneet kakkua tms., kun mamma (minä siis) on gofatgo-dieetillä :D ).

B) mitä lahjoja sait? Kolme lastamme oli kukin tehnyt minulle kortin. Lisäksi sain esikoiselta hänen tekemänsä savityön, keskimmäiseltä ruukkuun istutetun kukkasen ja 3-vuotiaalta kuopukselta itse keksimänsä sadun, jonka ihana pph:mme oli lapsen sanelusta kirjoittanut. Mieheltä tuli halit, pusut ja onnittelut.

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään? Kivasti meni, kaunis lämmin ilmakin, joten mikäs siinä oli ollessa. Menimme iltapäivällä kyläilemään mummolaan, jossa oli tarjolla ruokaa ja jos jonkinnäköisiä herkkuja. Lapset ja mies eivät siis jääneet kokonaan ilman niitä tänäkään äitienpäivänä. :D
 
A) miten heräsit / sinut herätettiin

B) mitä lahjoja sait?

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?
a) Mies ja lapset toi kortin ja aamupalaa sänkyyn syötiin siellä koko porukka :)
b) Sain mieheltä lahjan eli vei mut syömään ja päästiin kahden kesken hetkeks vaan rentoutumaan :heart:
c) Aivan loistavasti. Tuon ruokailun jälkeen mentiin vielä appivanhemmille maistelemaan juustoja ja nauttimaan päivästä :) Ei olisi voinu mennä mikään paremmin, aivan ihana päivä ja olin ton tarpeessa :)
 
- Oli mun vuoro nukkua pitkään ja heräsin lapsen ääniin vähän ennen kymppiä aamulla
- Ei lahjoja eikä onnitteluita, ei tainnut mies muistaa koko päivää
- Ei siis vietetty äitienpäivää :D Ulkoiltiin paljon päivän mittaan, ihan normaali päivä siis
 
"vieras"
1. Herättiin 2-vuotiaan kanssa yhdeksän aikoihin. Kaksivuotias iski jääkylmät varpaansa mun kylkeäni vasten, mikä tehokas herätys! :) Syötiin aamupalaksi luomukaurapuuroa ja mustikoita. Mies oli bongaamassa, joten ei ollut kotona.

2. Lahjaksi sain pitkän viikonlopun Pariisissa ystäväni kanssa sekä kukkakimpun.

3. Oikein kiva päivä oli, oltiin aamupäivällä ulkona pari tuntia ennen kuin mentiin anoppilaan (mieskin tuli sitä ennen kotiin) ja anoppilassa syötiin ja kahviteltiin ja mentiin vielä pariksi tunniksi puistoilemaan.
 
"hmm"
a)mies ja lapset tulivat herättämään , vauva oli esikoisen sylissä, paljon haleja heiltä söin, lasten tekemän aamiaisen ja oman äidin luona lounaan
b)korun ja taulun sekä kimpun valkovuokkoja
c)mukavaa oli
 
Vituttaa
Vauva herätti nälkäänsä. Mitään lahjoja en saanut, en edes korttia ja kukankin ostin käskystä itse edellisenä päivänä. Enkä olisi edes kaivannut lahjaa lahjan takia vaan jotain pientä, aamiaissämpylää ja aikanaan kuihtuvia kukkia (jotka eivät edes olleet miehen ostamia) pysyvää muistoa ensimmäisestä äitienpäivästä. Ei ole edes kuvaa koko päivästä, mies ei tajua kameraan tarttua ellen käske eikä siinä sämpylää järsiessä tullut mieleen, että hei, tätä hetkeä haluan katsella vuosien päästä albumista. Ja miksen osta itse lahjaani tänään? Koska se ei ole enää lahja vaan turha kuluerä, jonka senkin voin käyttää poikani hyväksi.

Että perseelleen meni, varsinkin kun oli ensimmäinen äitienpäivä oman lapsen kanssa. Seuraavalla kerralla ostan menolipun itselleni ja kersalle ja jätän ukon ihmettelemään kotiin. Ilmeisesti minun vuoro tulee sitten, kun poika itse ymmärtää päivästä jotain tai sitten ei kun katselee muutaman vuoden vierestä miten meillä äitienpäivää ei nähtävästi juhlita. Vaan eipä juhlita enää isäinpäivääkään.

Miten tästä pettymyksestä pääsee yli? Jos olisin vain vihainen, tiedän että olisin jo leppynyt, mutta nyt tuntuu, ettei tästä pääse yli eikä ympäri enkä siedä koko miestä silmissäni.
 
1. Heräsin 8lta kellon soittoon, muksu nousi mukana. Miekkosen jätin sänkyyn, teki töitä myöhään yöllä. Rupesin valmistelemaan äitienpäivälounasta.

2. Sain Halo reach:in. (siis pelin..) Ja ihan itse olin kyseistä laatu-viihdettä toivonut. :) Niin ja kroksit :D

3. Päivä meni oikein mukavasti, appivanhemmat kävivät syömässä, sitten lähdettiin minun vanhemmille.
 
Vauva herätti nälkäänsä. Mitään lahjoja en saanut, en edes korttia ja kukankin ostin käskystä itse edellisenä päivänä. Enkä olisi edes kaivannut lahjaa lahjan takia vaan jotain pientä, aamiaissämpylää ja aikanaan kuihtuvia kukkia (jotka eivät edes olleet miehen ostamia) pysyvää muistoa ensimmäisestä äitienpäivästä. Ei ole edes kuvaa koko päivästä, mies ei tajua kameraan tarttua ellen käske eikä siinä sämpylää järsiessä tullut mieleen, että hei, tätä hetkeä haluan katsella vuosien päästä albumista. Ja miksen osta itse lahjaani tänään? Koska se ei ole enää lahja vaan turha kuluerä, jonka senkin voin käyttää poikani hyväksi.

Että perseelleen meni, varsinkin kun oli ensimmäinen äitienpäivä oman lapsen kanssa. Seuraavalla kerralla ostan menolipun itselleni ja kersalle ja jätän ukon ihmettelemään kotiin. Ilmeisesti minun vuoro tulee sitten, kun poika itse ymmärtää päivästä jotain tai sitten ei kun katselee muutaman vuoden vierestä miten meillä äitienpäivää ei nähtävästi juhlita. Vaan eipä juhlita enää isäinpäivääkään.

Miten tästä pettymyksestä pääsee yli? Jos olisin vain vihainen, tiedän että olisin jo leppynyt, mutta nyt tuntuu, ettei tästä pääse yli eikä ympäri enkä siedä koko miestä silmissäni.
Mä olen todennut, että on turha vihoitella miehelle asiasta, jos se ei edes tajua tehneensä mitään väärin. Siksi sanallinen arkku auki ja kerrot miehelle, miltä susta tuntuu ja mitä ajattelet asiasta. Kaks aikuista ihmistä pystyy normaalisti keskustelemaan tämmösistä asioista.

Joskus ne miehet ei vaan osaa ajatella kaikkea. Se riippuu niin rutosti esim. siitä, mihin ovat itse kasvaneet. Sitten vasta ottaisin hernarin purkkeineen nenään, jos ei keskustelunkaan jälkeen asiat muuttuisi.
 
Viimeksi muokattu:
"Rohmu"
A) miten heräsit / sinut herätettiin
Heräsin vähän vaille 10, poika oli tehnyt aamupalaleivän valmiiksi ja keitti mulle teetä.

B) mitä lahjoja sait?
Pojan istuttaman kukan, kortin ja taulun. Mies antoi mulle 50 € rahaa, voin ostaa mitä haluan... :D

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?
Hyvin meni, mummi kävi päivällisellä ja annettiin hänelle kortti & kukka. Ulkoiltiin koko perhe ja illalla kävin vielä yksinäni lenkillä koiran kanssa.
 
"Anne"
A) miten heräsit / sinut herätettiin

B) mitä lahjoja sait?

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?
a) heräsin siihen kun lapsi heräsi, minua ei herätetty.

b) en saanut lahjoja.

c) ihan hyvin, ei paljon poikennut mistään muustakaan päivästä. Käytiin vanhemmillani syömässä ja ulkoiltiin normaalia enemmän.
 
vanku
A) miten heräsit / sinut herätettiin öhinään, otin typyn tissille. Mies ja poika sitten tekivät aamupalan ja tulivat tuomaan sänkyyn.

B) mitä lahjoja sait? Tytöstä oman helan kaulakoruun.

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään? Hyvin meni, syömässä käytiin minun vanhempien kanssa ja sitten moikkaamassa vielä mummoani. Illammalla pihalla oleskelua naapureiden kansssa. Kaikenkaikkiaan tosi kiva päivä.
 

Yhteistyössä