SUURI G: ymmärtääkö teidän miehet mikä on vaalea pyykki ja mikä tumma??

Ihan vaan kysyn, kun tuo apina niin vituttaa mua, että meneekö teidän ukko kullalla jakeluun, mikä on vaalean ja tumman pyykin ero?

Meillä on 3 likapyykkikoria. 1 tarkoitettu pyyhkeille, lakanoille tms. 1 on vaalealle pyykille ja 1 tummalle ja kas vittu kummaa, aina ne ryysyt kuitenkin saa lajitella....


:headwall: ei mene jakeluun millään....
 
Prof. Kaksimieli
Eikös vaaleapyykki ole se mikä näyttää suhtkoht puhtaalta mutta jostain syystä vaimo haluaa ne kuitenkin pestä, ja tumma se mikä oikeasti kaipaa jo pesua?
 
Turkilmas
No joo....tavallaan ymmärtää. Siis etenkin valkopyykin ymmärtää. Mutta kirjopyykissä sitä yleensä huolettaa että voiko esim. punaiset ja siniset vaatteet pestä samassa koneessa. Ja ainakin keltainen ja oranssi ei varmaan sovi samaan satsiin =) :heart:
 
Meitsi on antanut ohjeet: valkoiset, vaalean harmaat, vaalean siniset ( yleisimmät värit joita ukolla on vaatteissa ) vaaleisiin!!! Ja kaikki muut tummaan.... mutta ei mee perille ei.
Tänään päätin, että pesen kaikki sen ryysyt samassa koneellisessa, oli sitten mustaa ja valkoista, punaista ja sinistä.... siinäpähän oppii...
 
Ei kai. Tai varmaan ymmärtäisi, mutta ei välitä. Tummista+vaaleista mä en itsekään jaksa tällä hetkellä välittää, mutta muutama punainen vaate meillä on, jotka on ehdottomasti pestävä erillään. Pariin kertaan on jotain värjäytynyt, kun mies on laittanut niitä punaisia muun pyykin sekaan. Toisaalta kyllä mä taisin itsekin aikanaan kantapään kautta oppia lajittelemaan. Enkä mäkään ensimmäisestä, toisesta tai vielä kolmannestakaan kerrasta uskonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ai että tietää miten pyykkikone toimii :eek: :eek:
:headwall: :kieh:
kaikki se pesis samalla ohjelmalla meilläkin, 1:n ohjelman osaa laittaa käyntiin... siispä sen on paree pysytellä loitommalla koneesta. Tosin omat vaatteensa se vie kaappiin... sillonku vie. Mä en niihin koske!
 
mävaan
Joskus mullakin oli 2 koria käytössä (vaaleaa ja tummaa varten omat), mutta ajan myötä luovuin toisesta... Olen tyytyväinen kun kantavat likapyykit koriin ja puhtaat kaappiin. Mies on kerran käyttänyt pesukonetta ja sai ohjelmanappulan rikki.:D
 
Juurikin tästä, ja muutamasta muusta syystä. Meillä on pyykkikopat niin; että 1 miehen kuteille ja toinen mun ja pojan vaatteille :D :hug: Hän ei pese meijän pyykkejä, enkä minä hänen =) Ja hyvin toimii!!!
 

Yhteistyössä