Suunnittele minulle kuntosaliohjelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käytössä olevat laitteet:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Käytössä olevat laitteet:

Vieras
Hei!

Käytössäni on seuraavat laitteet: kuntopyörä, crosstrainer, soutulaite, juoksumatto, penkkipunnerruspenkki ja levypainot, kahvakuulia, monitoimilaite

Olen vasta-alkaja. Salilla olen aktiivisesti käynyt yli 10v sitten ja en muista enää mitään.

Oma ohjelma pitää suunnitella, koska tuo sali on ilmainen ja lähellä.

ensin lämmittely kuntopyörällä, kyykkäys, sitten monitoimilaitteella kaikki mahdolliset pienet jalkalihakset ja soutu. toisena päivänä lämmittelyn jälkeen penkki ja sitten monitoimilaitteella ja punteilla eri käsilihakset ja ylävartalo.

mä teen aina 3 kertaa ja toistot 8-20 välillä, riipuen painosta. niin että tuntuu viimesessä sarjassa. noita määriä kannattaa muutaman viikon välein vaihdella, sekä toiston että painoja tuetenkin nostaa mieluummin muttei liikaa. ensin jalkakyykyt alotat vaikka tangolla tuon 5-8 toistoa 3kertaa ja sitten lisäät kyykkyjen määrää, sitten painoa ha vähennät alkuun vaikka toistoja.

Lämmittely kuntopyörällä 15min, venyttely

1. Jalkakyykky
2. Monitoimilaitteessa:
kaikki mahdolliset jalkaliikkeet 10-12 liikettä x3
3. Soutu
4. vatsalihakset.

Venyttely kotona

Lämmittely kuntopyörällä/ crosstrainerilla

1. Penkkipunnerrus
2. Monitoimilaitteen kaikki mahdolliset käsiliikkeet 10x3
3. punteilla käsitreeni
4. soutu
5. vatsa

venyttely kotona

Miltä kuulostaa? Ehtisin käydä salilla 3 kertaa viikossa. Kunhan lenkkikelit alkavat niin sitten tulee enemmän aerobista liikuntaakin

jos ehdit 3 kertaa viikossa niin selän voi irrottaa omaksi kokonaisuudeksi, onko siellä taljaa, soutulaitteen kanssa se on aika hyvä ja sitten sillä monitoimilaitteella selkä vielä kaikki mahdolliset ja myös ihan perusvoimiteluliikkeet myös hyviä. jalkakyykyt yms kaikki toistetaan kolme kertaa.

Mä tungen tähän ketjuun ja kysyn samalla nii ei tarvi omaa alotusta tehä :-) mä oon enemmänki laihduttaja ja ensin poljen kuntopyörää 25-30 min ja sit teen jalka, peppu ja vatsalihaksia. Tietääkö joku miten kannattaa reenata salilla kalorinpoltto päämääränä tai siis tärkeimpänä mut tietenki samalla kiinteytystä jne... alottelija myöski olen joten ei mitäänhajua mikä ois oikea ohjelma :-)