Suunnitetu sektio - kokemuksia?

Hei,

Laitoin jo tuonne vauva-lehden keskustelupalstalle tällaisen viestin, mutta koetanpa täältäkin.

Olemme siis tekemässä Ylelle uutta ajankohtaisohjelmaa nimeltä Ajan henki. Kolmas lähetyksemme käsittelee keisarileikkauksia ja niiden yleistymistä.

Haluaisin kuulla suunnitellulla sektiolla synnyttäneiden kokemuksia? Oliko sektio helppo saada? Miten sinuun suhtauduttiin (lääkärit, ystävät jne.)? Miten hyvin toivuit leikkauksesta?

Soita minulle 09- 61 222 019 tai 050-5480097 tai laita sähköpostia riikka.kaihovaara@tarinatalo.fi

Kiitos!

Riikka K.
 
Poikani (reilu 2kk) syntyi suunnitellulla sektiolla. rv42+3. Minulla oli raskausdiabetes eli vauva oli aika isokokoinen 4,035kg. Ensin yritettiin käynnistellä... mutta se ei tuottanut tulosta niin sitten päätettiin leikata, mikä oli minulle suuri helpotus. :) Pelkäsin niin kauhiasti lapsen puolesta. Tärkeintä oli että vauva saadaan ulkoilmaan ennen kuin nmitään ikävää tapahtuu.
Kokemukseni itse leikkauksesta oli todella hyvät vaikka aluksi olin aivan hermona. Mieheni oli mukana leikkauksessa, mikä oli tosi hyvä juttu. Lääkärit ja hoitajat oli tosi mukavia, ei oo jääny mitään hampaankoloon =)
Olihan ne tosi kauheet kivut ensalkuun mutta kyllä ne helpotti yllattävänki äkkiä (Ensalkuun olin aivan varma etten selviäisiä ikinä sängynpohjasta ylös) Ja vauvahan oli tosi hyvä kipulääke :heart: :heart:
Minusta tuntuu että monet ei pidä minua synnyttäneenä äitinä tai synnytykseni on epäonnistunut. :( Mutta ei se haittaa tunnen synnyttäneeni ja synnytys on onnistunut kun vauva saadaan elossa mahasta pois :D
Arpi on parantunut todella hyvin onneksi. ja muutenkin se on siisti ja suorastaan huomaamaton.
Saas nähä syntyykö seuraava lapsi kans leikkauksella. Ainaki vauvan pitä olla pienempi että alasynnytys olisiminulla mahollinen.
=)
 

Yhteistyössä