Suunnitelkaapa mulle 20 juhlavieraan synttärikahvien menu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amatööri herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amatööri herkkusuu

Vieras
Suunnitelkaapa mulle lapsen synttärikahvien tarjoilut, kun vieraina on isovanhemmat ja muita sukulaisia, yhteensä n. 20 henkeä. Ideoita? Juhlat alkaa klo 15. Ajattelin, että tarjolla olisi sekä suolaista että kakku + jotain muuta makeeta. Mielellään HELPPOJA ja sellaisia, joita voisi valmistella jo muutamia päiviä etukäteen. KIITOS!

Anteeksi,mutta mun mielestä salaatti ei sovi kahvipöytään.

Helppoa ja yleensä ihan maistuvaa on suolaiset piirakat,tai (vielä perinteisempi?) karjalanpiirakat&munavoi. Tai tuulihatut suolaisella täytteellä,nehän voi tehä pakkaseen vaikka kuukaus ennen juhlia ja sit vaan täyttää viime tipassa.
Makeaksi kakkua,mokkapaloja,marenkeja,pikkuleipiä..

Anteeksi,mutta mun mielestä salaatti ei sovi kahvipöytään.

Helppoa ja yleensä ihan maistuvaa on suolaiset piirakat,tai (vielä perinteisempi?) karjalanpiirakat&munavoi. Tai tuulihatut suolaisella täytteellä,nehän voi tehä pakkaseen vaikka kuukaus ennen juhlia ja sit vaan täyttää viime tipassa.
Makeaksi kakkua,mokkapaloja,marenkeja,pikkuleipiä..

Mutta juhlat ovat vasta keväämmällä, jolloin ei välttämättä ole enää pakkasta?

Raikas hyydykekakkku, se savukala ja halloumisalaatti, patonkia+levitteitä, pikkuleipiä, macaronsseja, vaahtokarkkeja, hedelmälautanen, valkosuklaamansikoita ja pinaattipiirakka.

Muita viestejä lukematta:

Mä tekisin "kuppikakkuja"(vihaan tota muunnosta), juhlakalusta riippuen tekisin kuorrutteen sankarin toivomalla värillä+strösselillä, voileipäkakku ja / tai pikkupitsoja, tai kolmioleipiä kahdella eri täytteellä. Mokkapaloja, ehkä yhden kuivakakun (tiikeri). Kakuksi Lemocurd-valkosuklaarahkatäytteisen kakun.

Itseasiassa tossa on tytön tulevien synttärien tarjottavat n. 35 hengelle. Voileipäkakun korvaan "köyhänmiehenvoileipäkakulla" joka on siis pyöreitä rieskoja, tonnikala- tai kinkkutahnaa väliin + muuta kaikkea sinne väliin sopivaa... Ihan hyvää vaikkei kuulosta niin hyvältä :P

Ja siis noita listaamiani juttuja olen tehnyt kaikkia yksiin juhliin ja erikseen huvikseni, ja aina on vieraat hakeneet melkeinpä kaikkea lisää kerran jos kolmannenkin...

Eli siis meillä maukkaiksi todettuja.

Tekisin kaksi suolaista piirakkaa, toinen liha/kala ja toinen kasvis. Lisäksi cocktailtikkuun jotain kivoja yhdistelmiä, vaikka kirsikkatomaatti-mozzarella-basilikanlehti tai gouda-rypäle-lihapulla.

Makeaa voisin tehdä vaikkapa pikkuleipiä, kinderpiirakkaa ja jonkun raikkaan kakun.

Yhteistyössä