Susanna Sievisen eroraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haukankatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Nainen on naiselle susi, kuten taas tämä ketju osoittaa.

Voittehan itse hankkiutua naimisiin huippu-urheilijan kanssa, sitoutua hänen aikatauluihinsa, treeneihinsä, kilpailuihinsa vuosiksi eteenpäin. Jossain haastattelussa Jani tunnusti (asiallinen naistenlehti), ettei hän tähän ikään mennessä ole edes pyykkikoneen käyttöä ehtinyt/joutunut opettelemaan, vaan on saanut keskittyä täysillä urheiluun.

Toki se on ollut oma valinta, mutta erotilanteessa laitetaan vaaka tasan, ja Susanna on ollut sen 8 vuotta kotona pesemässä sitä fucken pyykkiä ja tekemässä niitä fucken sapuskoita, ihan sama mitä on tehnyt, niin ei eläkkeet ole siltä ajalta kertyneet, eikä oikein mikään muukaan. Toisen tekemästä työstä ja uhrauksesta, sen arvostamisestahan tässä on kysymys, ei mistään muusta.

Ei se Jani tähän kuole, hyvä kun ovat päässeet sopimukseen.

Ja sanottakoon vielä, ettei paljon kiinnosta kummankaan Sievisen asiat meikäläistä. MUTTA älkää aina lukeko niitä "tosiasioita" sieltä Ohosta ja Seiskasta, kannattaa muodostaa käsitykset joistain ihmisistä hiukan eritavalla, ennenkuin täällä aletaan tappelemaan ja haukkumaan VENTOVIERAITA tai heidän ratkaisujaan.

Samat jutut ku Susanna se minäkin teen kotona.Pesen pyykin aINA,teen ruuan AINA,siivoan yleensä ite kaikki AINA.Mutta ei mulla tulis mieleenkään alkaa vaatiin rahaa että joudun nuo jutut tekemään.Ite on valintansa tehnyt.Ja mikä pakko se on olla edustamassa Jania tai väkisin kotona olla.

Sä sitten erossa tyytyväisenä lähtisit tyhjin käsin meneen etkä vaatis mitään? En ihan niele tuota. Toki näin on helppo kirjoittaa jos avioliitto on tasapainoinen eikä erosta ole pelkoa, mutta tosi paikan tullen kyllä kotiäiti jää melko tyhjän päälle.

Eihän tuo oo suinkaan tyhjin käsin?!Onhan tuokin summa jo jotain ja tuskin ne kaikki tavarat ym. on pelkästään Janille jääny.Ottasin tietysti omat tavarani ja toivoisin että ero ois sopuisa niin kaikki sujuu helpommin.

erotessa exän kanssa meillä oli avioehto.ja se mikä omaisuus meillä oli erotessa jaettiin.avioehtoon ei lakisääteisesti voi kajota.erorahasta en ole kuullutkaan.
oiskos minunkin pitänyt vaatia eroraha =) kun olin lasten kanssa vuosia kotona,saaden kotihoidontuen,äitiysrahan.ei taatusti tavallinen meikäläinen mitään erorahoja olisi saanuti. aika kummaa noitten julkkisten erot nykyyään.tuntuu kuin niillä ois omat lait . naurettavaa.jos mä olisin eronut julkkiksesta tai itsekkin julkkis niin oiskos minun erosta omaisuuden jakoon ym ollut erilaista =) .varmaan taitais olla niin.

Ei ole kyseessä mitkään julkkisten erot ja omat lait. Eikä virallisesti edes mikään "eroraha", puhekielessä käytetään tätä ilmaisua. Kyseessä on KOHTUULLISTAMIS-pykälä, ihan yleisesti laissa. Näihin lakipykäliin olisi jokaisen ihan hyvä tutustua, koskaan ei tiedä mitä sattuu ja mitä tulee eteen...
Kyllä minunkin lähipiirissäni on nainen, joka avioehdoista huolimatta on saanut mieheltä rahaa juuri samaisen pykälän puitteissa. Ei se ole mikään "julkkisten juttu", ei todellakaan...

Kyllä Susanna sai ihan sen verran kuin tarvitsikin, ehkä jopa liikaakin.Itse hän kuitenkin roolinsa valitsi ja varmaan olisi ollut mahdollista palkata aikoinaan lapsenhoitaja kotiinkin...
Tuskinpa hän itse maksoi aikoinaan elämisestään juuri mitään, eiköhän lie isäntä kustantanut kaiken harrastuksia, vaatteita ja matkoja myöten!:(

MIKSI??? miksi eroraha?

korvaus rakastettuna olemisesta? lasten synnytyksestä? kodinhoidosta (johon kyllä saa KELAn tuet myös...) vai MIKSI IHMEESSÄ SE sai ne rahat? saa isommat tissit??

Susanna on myös uhrannut eläkettään hoitaessaan heidän yhteisiä lapsiaan ja mahdollistaen näin Janin menestyksen. Onkohan Jani maksanut vaimolleen myös vapaaehtoista eläkevakuutusta?

Kyllä ihmettelen miten naiset voivat olla niin julmia toisilleen. Onhan se ollut jonkun onnettoman naisparan OMA VALINTA jos on nainut vaikka vaimonhakkaajan, joten eihän väkivallastakaan pitäisi rangaista.

Ehkä Susanna on sen vuoksi seurannut lasten kanssa Jania pitkin maailmaa, että lapsetkin näkisivät isäänsä joskus. Kyllä se perhe on yhteisyritys, ei siinä lasketa vain sitä että vaimo on "saanut olla kotona" runsaskätisillä Kelan tuilla ja hoitanut kaiken itse, koska miehellä on ollut sellainen työ ettei ole ehtinyt kotiaskareita jakamaan. Jos molemmat ovat tavallisissa töissä, on ihan omaa tyhmyyttä jos ei vaadi toista tekemään osaansa. Ehkä Susannan olisi aikanaan pitänyt reilusti käyttää miehensä varoja palkatakseen lasten- ja kodinhoitajan hoitamaan yleensä toiselle puolisolle kuuluvia hommia, mutta hän on kiltisti purrut hammasta ja hoitanut hommat itse. Nyt on aika maksaa siitä joku korvaus.

Ihan käypänen korvaus siitä, että ei ole tarvinnut raahata kukonpiarasun aikaan lapsiaan tarhaan ja mennä töihin, juosta väsyneet kersat kainalossa työpäivän päätteeksi kaupassa, kokata kiireessä ruokaa ja huokaista helpotuksesta, kun nakerot nukkuvat ja alkaa sen jälkeen siivota kotia ja laittaa tarhavaatteita valmiiksi seuraavaa päivää varten. Käypänen korvaus siitäkin, ettei ole tarvinnut seistä ruuhkabussissa.

Kyllä Susanna on elänyt aika mukavaa elämää Janin kanssa. Hieno koti, matkustamista, julkisuutta, ei ole tarvinnut rahaa paljoa laskeskella. Susanna on tehnyt oman valintansa kuten muutkin kotiäidit. Nyt sitten elämä muuttuu ja Susannan on alettava töihin elääkseen kuten ns. normaalit ihmiset. Jani maksaa lisäksi elatusmaksuja lapsista, joten eiköhän tule Sussu toimeen. Tuolla erorahallakin on mahdollista tehdä vaikka mitä. Omilla rahoilla Janikin on hirsilinnansa rakentanut, joten kai Susannakin voi ponnistella saadakseen saman?

Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Kyllä Susanna on elänyt aika mukavaa elämää Janin kanssa. Hieno koti, matkustamista, julkisuutta, ei ole tarvinnut rahaa paljoa laskeskella. Susanna on tehnyt oman valintansa kuten muutkin kotiäidit. Nyt sitten elämä muuttuu ja Susannan on alettava töihin elääkseen kuten ns. normaalit ihmiset. Jani maksaa lisäksi elatusmaksuja lapsista, joten eiköhän tule Sussu toimeen. Tuolla erorahallakin on mahdollista tehdä vaikka mitä. Omilla rahoilla Janikin on hirsilinnansa rakentanut, joten kai Susannakin voi ponnistella saadakseen saman?
Totta turiset. Ja jos olisi ollut kovasti huolissaan eläkkeestään, niin ne silikonirahatkin olisi voinut halutessaan laittaa eläkevakuutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
vähempikin olisi varmasti riittänyt. Janihan sen oman uransa on luonut ja Susanna valinnut kotiäitiyden. Ja saahan se Susanna nyt luoda sitä omaa uraa. En käsitä miksi hänen pitäisi nyt elellä niin leveesti.

Ihan olen kanssasi samaa mieltä. Avioehto oli aikoinaan fiksu ratkaisu.
Jani on itse massinsa ansainnu. Turha itkeä! Näytelkööt Susanna vaikka tissejänsä lehtien palstoilla ja itkekööt kurjuuttaan/masennustaan ja hankkikoot näin vähän taskurahaa. En voi sietää tollasia muijia!!
Jani rules...

Yhteistyössä