Susanna Sievisen eroraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nainen on naiselle susi, kuten taas tämä ketju osoittaa.

Voittehan itse hankkiutua naimisiin huippu-urheilijan kanssa, sitoutua hänen aikatauluihinsa, treeneihinsä, kilpailuihinsa vuosiksi eteenpäin. Jossain haastattelussa Jani tunnusti (asiallinen naistenlehti), ettei hän tähän ikään mennessä ole edes pyykkikoneen käyttöä ehtinyt/joutunut opettelemaan, vaan on saanut keskittyä täysillä urheiluun.

Toki se on ollut oma valinta, mutta erotilanteessa laitetaan vaaka tasan, ja Susanna on ollut sen 8 vuotta kotona pesemässä sitä fucken pyykkiä ja tekemässä niitä fucken sapuskoita, ihan sama mitä on tehnyt, niin ei eläkkeet ole siltä ajalta kertyneet, eikä oikein mikään muukaan. Toisen tekemästä työstä ja uhrauksesta, sen arvostamisestahan tässä on kysymys, ei mistään muusta.

Ei se Jani tähän kuole, hyvä kun ovat päässeet sopimukseen.

Ja sanottakoon vielä, ettei paljon kiinnosta kummankaan Sievisen asiat meikäläistä. MUTTA älkää aina lukeko niitä "tosiasioita" sieltä Ohosta ja Seiskasta, kannattaa muodostaa käsitykset joistain ihmisistä hiukan eritavalla, ennenkuin täällä aletaan tappelemaan ja haukkumaan VENTOVIERAITA tai heidän ratkaisujaan.

mitäs sitä enää ruikuttamaan kun se on OMA VALINTA!!!! ei kerry eläkkeet eikä saa palkkaa, varmasti susanna oli siitä tietoinen. hölmö se on joka tommoseen alkaa, ei auta itku enää eron jälkeen.

Tuossahan puolitettiin omaisuus, eli se mitä ovat AVIOLIITON AIKANA yhdessä hankkineet. Hirsitalo ja mikä lie kaupunkiasunto ovat Janin olleet ennen avioitumista.

Ihan hyvä ettei Sussu päässyt rahastamaan, kunhan ei entinen kotiäiti nyt alkais rahan vuoksi riisua vaatteitaan päältä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:

Voittehan itse hankkiutua naimisiin huippu-urheilijan kanssa, sitoutua hänen aikatauluihinsa, treeneihinsä, kilpailuihinsa vuosiksi eteenpäin. Jossain haastattelussa Jani tunnusti (asiallinen naistenlehti), ettei hän tähän ikään mennessä ole edes pyykkikoneen käyttöä ehtinyt/joutunut opettelemaan, vaan on saanut keskittyä täysillä urheiluun.

Toki se on ollut oma valinta, mutta erotilanteessa laitetaan vaaka tasan, ja Susanna on ollut sen 8 vuotta kotona pesemässä sitä fucken pyykkiä ja tekemässä niitä fucken sapuskoita, ihan sama mitä on tehnyt, niin ei eläkkeet ole siltä ajalta kertyneet, eikä oikein mikään muukaan. Toisen tekemästä työstä ja uhrauksesta, sen arvostamisestahan tässä on kysymys, ei mistään muusta.

Ja sanottakoon vielä, ettei paljon kiinnosta kummankaan Sievisen asiat meikäläistä. MUTTA älkää aina lukeko niitä "tosiasioita" sieltä Ohosta ja Seiskasta, kannattaa muodostaa käsitykset joistain ihmisistä hiukan eritavalla, ennenkuin täällä aletaan tappelemaan ja haukkumaan VENTOVIERAITA tai heidän ratkaisujaan.

Samat jutut ku Susanna se minäkin teen kotona.Pesen pyykin aINA,teen ruuan AINA,siivoan yleensä ite kaikki AINA.Mutta ei mulla tulis mieleenkään alkaa vaatiin rahaa että joudun nuo jutut tekemään.Ite on valintansa tehnyt.Ja mikä pakko se on olla edustamassa Jania tai väkisin kotona olla.

Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
vähempikin olisi varmasti riittänyt. Janihan sen oman uransa on luonut ja Susanna valinnut kotiäitiyden. Ja saahan se Susanna nyt luoda sitä omaa uraa. En käsitä miksi hänen pitäisi nyt elellä niin leveesti.

eikös se oo jo monessa mukana ja eikös varat riittäny rintoje suurennukseenki, vai luottiko liikaa erorahan suuruuteen?? kyllä mun mielest on kohtuu summa alkupesämunaksi. ois tehny duunia jos ei kotiäitiys ollu kivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Serendipity:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinkas moni teistä palstalaisita olisi valmis siihen, että mies saa koko omaisuuden erossa?? Kysynpä vaan...

no jos se on sen miehen omaisuutta alunperinkin niin minä.

Sinulle siis ei avioliiton aikana ole kertynyt miehesi kanssa yhteistä omaisuutta vai?? Tässäkin tapauksessa on ositettu vain yhdessä kerätty omaisuus, koska avio ehto oli tehty.

Kyllä mää samalla tavalla ittelleni vaatisin erotilanteessa, että pannaan rahat tasan. Vai lähtisittekö itte vaan lätkimään, mies jäisi 200-neliöiseen omakotitaloon asumaan ja itte muuttaisitte muovipussin ja lasten kanssa rivarikaksioon?

Se on sitten omaa tyhmyyttä. Kyllä itse sen verran kotiäitiyttäni arvostan, että pidän itsestäänselvyytenä tätä.

Onneksi meille ei koskaan avioerotilannetta pääse syntymään.

(Tiedän, että tähän viimeiseen lauseeseen nyt vasta tartutaankin..)

Kuinkas moni teistä palstalaisita olisi valmis siihen, että mies saa koko omaisuuden erossa?? Kysynpä vaan...

jos ne on ukon omia tienaamia niin kuka mä oon niit pois ottaan??? sen toivosin et jos toi ukko ny tos rikastus ja sit ero tulis, et huolehtis lapsistaan (sen kyllä uskonkin että tekisi).. mä oon pärjänny tähänki asti, miks sit en pärjäis?

On tosiaankin kateellisten panettelua tämä. Sen takia miehet yleensä pystyvät omaisuuttaan kartuttamaan, kun vaimo huolehtii lapsista, ei tartte edes päivähoitomaksuja maksaa. Antakaa nyt joku arvo kotiäitiydellekin.

Mutta kun täällä painaa taas enemmän nuo Seiskan kohujutut rinnansuurennusleikkauksista ja vaikka mistä. Miten ne tähän keskusteluun liittyy?

Kylähullu :attn: puhut erittäin asiaa!
Mä ymmärrän tosi hyvin ton pointin tuossa. Ei mullakaan paljon tota miestä kotona näy, pesen pyykit ja teen ruoat, herra liihottaa millon milläkin "työmatkalla". En mäkään erotilanteessa suostuisi siihen että jään opiskelijana kahden pienen lapsen kanssa onnettomaan kaupungin vuokrakaksioon!

Jos nainen tienaa enemmän kuin mies, niin onhan miehelläkin siinä tilanteessa oikeus puoleen omaisuudesta. Enkä usko yhdenkään miehen suosiolla tästä oikeudesta luopuvan. Naiset tässä taas ampuu toisiaan jalkaan.

Sinulle siis ei avioliiton aikana ole kertynyt miehesi kanssa yhteistä omaisuutta vai?? Tässäkin tapauksessa on ositettu vain yhdessä kerätty omaisuus, koska avio ehto oli tehty.

no tiedätkö sinä kuinka paljon sieviset oli keränneet? että saiko sussu liian vähän?

no tiedätkö sinä kuinka paljon sieviset oli keränneet? että saiko sussu liian vähän?

Kukapa tietää oliko liian vähän tai liikaa muuta kuin he kaksi itse! Pointtini olikin se, että avoieron sattuessa puolitetaan omaisuus. Tähän on oikeus Susannallakin niinkuin joka naisella suomessa.

Kukapa tietää oliko liian vähän tai liikaa muuta kuin he kaksi itse! Pointtini olikin se, että avoieron sattuessa puolitetaan omaisuus. Tähän on oikeus Susannallakin niinkuin joka naisella suomessa.

niin niin, eihän mulla sitä vastaan mitään ole. mut kun kysyit että kuka suostuisi siihen että mies saa kaiken. no minä jos se olis miehen alunperinkin. mut tosta yhteisen omaisuuden puolituksesta ei ollu puhetta, tokihan minä oman osuuteni siitä ottaisin.

Ei välttämättä ole väärin että SS saa erorahaa. Kun oikein ajattelee niin hänellä on mallinura ohi (liian vanha), parhaimmat tienestivuotensa uhrasi ukon urheilu-uraan. Ja mitä hän osaa muuta kuin olla malli? Onko hänellä mitään koulutusta jolla saisi nyt töitä? Taitaa olla hänellä opiskelujakso edessä jotta pystyy elättämään itsensä.
Eli hänen kohdallaan kotiäitivalinta ei osunut ihan nappiin.

Susanna saama summa on ihan nauretta, suoraan sanoen on jäänyt minusta puille paljaille. Noista rahoista suurin osa lienee mennyt koti-irtaimiston hankintaa.

Ottakaa huomioon, että avioehto on tehty vain hiukan ennen heidän avioeroaan. Tyhmä, tyhmä nainen, kun meni allekirjoittamaan, ilman sitä olisi hirsilinna mennyt myyntiin.

Lisäksi Susannan ammatti mallina, on kyllä sellainen, että parhaat tienaus vuotensa vietti naimisissa Janin kanssa, ja todellakin mahdollisti tämän uran, kun mies oli matkoilla ja poissa kotoa ympäri vuorokauden, siinä ei kovin helppoa ole käydä töissä.

Jopa tavalliset pulliaiset ovat vastaavien rupeamien jälkeen, jos puoliso on tehnyt uraa esim. ulkomailla, ovat saaneet parempia erorahoja!

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ei välttämättä ole väärin että SS saa erorahaa. Kun oikein ajattelee niin hänellä on mallinura ohi (liian vanha), parhaimmat tienestivuotensa uhrasi ukon urheilu-uraan. Ja mitä hän osaa muuta kuin olla malli? Onko hänellä mitään koulutusta jolla saisi nyt töitä? Taitaa olla hänellä opiskelujakso edessä jotta pystyy elättämään itsensä.
Eli hänen kohdallaan kotiäitivalinta ei osunut ihan nappiin.

No eikö se oo jonkun sortin personal traineri??Niin minä oo käsittänyt.Ja eikö sillä oo ihan yrityskin itellä??Tuskin se nyt niin PA on,ja ettei muka töitä sais.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:

Samat jutut ku Susanna se minäkin teen kotona.Pesen pyykin aINA,teen ruuan AINA,siivoan yleensä ite kaikki AINA.Mutta ei mulla tulis mieleenkään alkaa vaatiin rahaa että joudun nuo jutut tekemään.Ite on valintansa tehnyt.Ja mikä pakko se on olla edustamassa Jania tai väkisin kotona olla.

Sä sitten erossa tyytyväisenä lähtisit tyhjin käsin meneen etkä vaatis mitään? En ihan niele tuota. Toki näin on helppo kirjoittaa jos avioliitto on tasapainoinen eikä erosta ole pelkoa, mutta tosi paikan tullen kyllä kotiäiti jää melko tyhjän päälle.

Yhteistyössä