Supistusten takia saikulle rv 31?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viksi

Jäsen
01.08.2008
617
0
16
Minulla on menossa toinen raskaus, ensimmäinen oli kaksosraskaus ja lapset syntyivät rv 30 pikkukeskosina.

Nyt normiraskaus menossa, rv 31+0 tänään. Olen sairastelut alkuvuonna paljon kuumeflunssia + vatsatautia ja yleiskunto on siksi aivan maassa.

Tänään en meinannut enää päästä 500 m päähän bussipysäkille kävellen, kun koko maha vetää aivan kivikovaksi ja lopulta alkoi supistaa kipeästi.

Neuvola on keskiviikkona ja tuli mieleen, että pitäiskö lopettaa työt tähän. Kysynkin, että kuinka helposti saa supistusten takia sairaslomaa? Äitiysloman alkuun on mulla vielä 3 vkoa.

Riittääkö kun kerron, etten enää pääse bussipysäkille ja bussilla (tai kahdella) kuljen kuitenkin töihin. Eli onko se riittävä syy saada loppuajaksi saikkua?

Muita vaivoja ei ole, kohdunkaula ok, verenpaineet ja sokerit ok.

On ihan riittävä syy, itse jäin vkolla 30 tästä neljännestä pois töistä, tosin mulla oli alkaneet paikat pehmetäkin. Ihan reilusti vaan sanoo, että ei enää jaksa olla töissä ja supistelee.

No täytyyhän se riittää syyksi ettei kulkemaan pääse, mutta ei välttis tule koko kolmeksi viikoksi kun voi supistukset vielä vähetäkin välillä. Ainakaan terkkahan ei edes voi sellaista määrää käsittääkseni kirjoittaa?

Sano ihmeessä tosta neuvolassa. Sain ite saikkua ekaks viikon noihin aikoihin kun alko olee tajuttoman kivuliaita supistuksia. Viikko ei riittäny vaikka lepäsin, jatku edelleen kivuliaina ja sit sain loput kaks vikkoo saikkua kun sanoin etten neuvolassa etten kykene normaaleihin toimiin enää kun alkaa supistelee kipeesti ja sit lisäsin sen että en halua ottaa mitään riskiä näitten kanssa. Koko aika ollu kuitenkin kohdunsuu kiinni ja napakka ja paikat ei oo lyhentyny, eli kaikki ollu ok. Mutta lääkäri oli kuitenkin samaa mieltä mun kanssa että parempi jäädä kotiin ja keskittyy lepoon. Ootan esikoista ja edelleen ollu joka päivä supistuksia ja kaameita monta tuntia kestäviä menkkakivun kaltasia polttoja, rv 37 nyt menossa nytten.

Mutta sanot vaan että et kykene normaaleihin toimiin kun supistelee kipeesti ja etkä halua ottaa mitään riskejä. Koska kuitenkin noilla viikoilla on hyvä että pikkunen vielä sielä masun suojissa pysyis. Uskon että kyllä varmasti saat saikkua.

AP vastaa:

Joo, pitää vamasti vain tiukasti sanoa etten enää jaksa kävellä enkä pääse töihin. Aiemmin kun olen valittanut supisteluista, on terkkarin asenne vain ollut sellainen, ettei niistä ole väliä kun kohdunkaula on kunnossa eikä lyhentynyt.

Nyt kuitenkin vatsan kovettuminen on niin ikävän tuntuista ja alkaa noin 100 m kävelyn jälkeen, että en enää halua kävellä.

Kiitos tsemppauksesta!

Yhteistyössä