supistukset

SoulSyndicate

Jäsen
27.12.2011
284
1
16
Olen kärsinyt harjoitussuppareista jo n. rv 18 eteenpäin. Kivuttomista sellaisista. Nyt on taas supistellut kolmisen päivää, välillä säännöllisesti, välillä epäsäännöllisesti. Tänään, muutama tunti sitten tunsin menkkamaista kipua ja alaselässä jomotusta supistuksen aikana. Nyt tilanne vähän rauhoittunut, mutta tuntuu edelleen aika ajoin :/ Onko muilla ollut vähän kivuliaita harjoitussuppareita? Tiedän kyllä, etteivät nämä ole läheskään niitä "oikeita" supistuksia, kipu ei ole todellakaan yhtä paha.. Mutta tietääkseni normaalisti harjoitussupistuksien aikana ei kuuluisi tuntua oikeastaan minkäänlaista kipua, vain kiristystä, tai näin ainakin minulla on ennestään ollut. Viikkoja nyt 29+1 ja toinen raskaus siis kyseessä kuten jo varmaan selväksi kävikin..

Minulla on ollut toisinaan kivuliaitakin supistuksia raskausaikana, nyt rv. 34 menossa ja eka kivulias supistus oli jo joskus rv. 20 ja jotain.
Mulle sanoivat neuvolassa että jos kivuliaita supistuksia tulee yksi, ei tartte huolestua. Esim. jos on kovasti liikkunut tai muuten rasittanut itseä niin voi tulla. Mutta jos niitä tulee useampi niin on hyvä ottaa yhteys esim. neuvolaan.

Mulla on satunnaisesti tullut kivuliaita noiden kivuttomien lisäksi, ovat kyllä jääneet siihen yhteen kipeään supistukseen per päivä. Mutta kannattaa varmaan kysyä neuvolasta/synnäriltä/ensineuvosta tms. jos niitä nyt tullut useampia että tartteisko tulla näytille. Saapahan itse mielenrauhan. :)

Minulla nyt tullut kivuliaita n. 2-3 h ajan, äsken alkoi vihlomaan alavatsaa, vaikka ihan vain istuin.. :/ No, jospa tämä menisi ohi pelkällä levolla. Viimeksi kun oli vatsakipuja, ei niille löytynyt mitään järkisyytä äitiyspolilla, tosin tuolloin kivut eivät olleet yhteydessä supistuksiin.. :/ Ajattelin nyt seurailla vielä jonkin aikaa tilannetta ihan kotosalla, jos pahenee tai ei lopu laisinkaan illan / yön mittaan on se otettava yhteys lekuriin päin sitten.. Pelottaa vaan kun viikkoja tosiaan on vielä melko vähän. Luin vaan netistä että etinen istukka voi myöskin olla ennenaikaisen synnytyksen syy, siis jos supistukset oikeasti alkaisivatkin enteillä ennenaikaista synnytystä.. :/ Pelkoahan se vain lisäsi, kun itselläni juurikin todettiin etinen istukka ja istukan paikan tarkistus ultra olisi ensi kuun alussa..

Yhteistyössä