supistukset

Olen kärsinyt harjoitussuppareista jo n. rv 18 eteenpäin. Kivuttomista sellaisista. Nyt on taas supistellut kolmisen päivää, välillä säännöllisesti, välillä epäsäännöllisesti. Tänään, muutama tunti sitten tunsin menkkamaista kipua ja alaselässä jomotusta supistuksen aikana. Nyt tilanne vähän rauhoittunut, mutta tuntuu edelleen aika ajoin :/ Onko muilla ollut vähän kivuliaita harjoitussuppareita? Tiedän kyllä, etteivät nämä ole läheskään niitä "oikeita" supistuksia, kipu ei ole todellakaan yhtä paha.. Mutta tietääkseni normaalisti harjoitussupistuksien aikana ei kuuluisi tuntua oikeastaan minkäänlaista kipua, vain kiristystä, tai näin ainakin minulla on ennestään ollut. Viikkoja nyt 29+1 ja toinen raskaus siis kyseessä kuten jo varmaan selväksi kävikin..
 
Meinasin itekki jo että jos ei rauhotu, ni pakko soittaa.. Äsken ilmaantu ihan levossa sellasia kovia vihlaisuja alavatsalla.. Viimeksi vaan kun kävin äitiyspolilla tarkistuttamassa tilanteen, pitivät kyllä yön yli muttei syytä vatsakipuihin selvinnyt (tosin silloin ei ollut yhteydessä supistuksiin).. No, jospa tätä nyt tarkkailisi vielä pienen tovin, jos vaikka pelkkä lepo auttaisikin!
 
Mulla ollut ihan samanlaisia suppareita, kun sulla..menkkajomotusta ja selkäsärkyä. Maha on tosi aran tuntunen ja välillä vihloo varsinkin oikeaan alavatsaan kipeästi..Neuvolaan soittelin tästä ja kehoitti lepäämään pari päivää. Ensi viikolla on sitten lääkäri jossa katsoo kohdunsuuntilanteen ym. Tänään ollut jo parempi päivä suppareiden suhteen..ehkä lepo on auttanut. Mutta perjantaina pitäis taas töihin lähteä ja vähän mietityttää pystynkö olemaan jos alkaa taas supistelee..
Mullakin toinen raskaus ja rv 25+6...
 
Onneksi ite en ole työelämässä tällä hetkellä, koulu loppui juuri niihin aikoihin kun sain tietää olevani taas raskaana. En voisi kuvitellakaan näiden kipujen kanssa työskentelemistä, varsinkaan fyysistä työtä :/ Tuntuu että tuo esikoisen kanssa peuhaaminen (2 v ja 4 kk) on jo tarpeeksi raskasta näiden kipujen kanssa. Välillä tuntuu että koko maha repeää, mutta onneksi ei ole mitään vuotoja tms ollut. Minulla todettiin raskauden puolivälissä etinen istukka (epäilen johtuvan esikoisen kohdalla tehdystä keisarinleikkauksesta, kuulema voi aiheuttaa etisen istukan), ja tämän myötä olen vähän peloissani josko se enteileekin ennenaikaista synnytystä. Luin myös istukan repeämisestä ja osittaisesta / kokonaan istukan irtoamisesta, jota nimenomaan voi esiintyä raskaana olevilla joilla on todettu etinen istukka. Tosin luulenpa että jos istukka repeäisi tai irtoaisi, olisi kipu jatkuvaa eikä satunnaista vihlomista.
 

Yhteistyössä