Super-Marjo teki vatsalihaksia sektion jälkeen synnärillä!

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
sintt1
Itse kyllä "jumppasin" vatsaa ihan sairaalasta saatujen ohjeiden mukaan parin päivän päästä sektiosta. Muistaakseni selälleen ollessa lantion nostoja ja jotain muita liikkeitä. Ehkä siinä tarkoitettiin ihan normaaleja jumppaliikkeitä paranemisen edistämiseksi.
 
"rocket"
[QUOTE="vieras";25868769]Mulle kyllä muistettiin molemmilla kerroille erikseen selittää kuinka vatsalihakset leikattiin poikki vaakaviiltoa tehtäessä :)[/QUOTE]

Mulle tehtiin kiireellinen sektio, ja haava ihossa vaakatasossa. Juttelin leikkauksesta sen tehneen lääkärin kanssa, joka kertoi, että vaakaviillot on ihossa, vatsanpeitteissä ja kohdussa, mutta vatsalihaksia ei leikattu poikki, vaan sisään mentiin vatsalihasten välistä, eli siellä viilto on pystyssä.

Ei synnärillä kyllä tullu mieleenkään mitään vatsalihaksia tehdä. Vaikka kuntoutuminen kävi nopeasti, niin en vieläkään ole tekemällä tehnyt vatsalihaksia, tietysti noita kaksosia hoidellessa joutuu nousemaan välillä myös suorien vatsalihasten avulla. Mutta aion odottaa varsinaisen treenaamisen kanssa juuri tuota "rakoa" peläten, sen verran suureksi maha kasvoi, että lihaksisto on ollut melko kovilla.
 
"aapee"
ja kaikki kannattaa uskoa mitä "kuulemma" on sanonut joku jossain.
voi jessus.
siksi kysyinkin onko mahdollista. itse kaksi synnyttänyt alakautta ja olisin voinut heti tehdä vatsalihaksia kunnon puolesta, mutta en kuitenkaan "jostain syystä" tehnyt.. ei ole kokemusta itsellä millainen olo on sektion jälkeen, mutta toki epäilin tota. mies oli kuullut tosta radiossa.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";25872627]Ryyppäävä, omissa menoissa hyppäävä ja vaimoa ohimennen poskelle taputteleva mieskö on sitten ihanne? Teille ei sitten mikään kelpaa.[/QUOTE]

On se osannut sitäkin tehdä.
 
"Vieras"
[QUOTE="naps";25872633]miksiköhän marjolle tehtiin sektio? kiinnostaa...

Ja itse olin kyl hyvässä kunnossa sektion jälkeen mut ei tullu mieleenkään alkaa vatsoja tekemään.[/QUOTE]

Loukkasi selkänsä hiihto-onnettomuudessa ja sen vuoksi saanut lapsensa (ilmeisesti) suunnitellulla sektiolla.
 
y
¨mulle ainakin sanottiin ettei edes saisi tehdä mitään jumpaa heti,vaan lepäillä,muuten on repeämisen vaara olemassa.eikä painavia juttuja saanu nostella ym. oli kyllä sen verran kipee mahakin että ei ois oikein onnistunukaan lihaskiikkeidenteko,saati että olisin edes uskaltanut alkaa jumppaamaan,kun mietti että sisällä oli monta kerrosta ommeltu kiinni,alkaa nyt niitä ompeleita siinä rasittamaan heti niin yökh ja auts!
 
J-t harmaana
Juu eitod. olis pystynyt kyllä sektion jälkeen tekeen vatsalihasliikkeitä..saati että se ois tullu ees mieleeen. Ja mä sentään toivuin siitä nopeesti. Mua pitivät sairaanhoitajat hulluna, kun punnasin itteni sängyssä väkisin kylkiasentoon, kun selkä oli niin hemmetin kipee siitä selällään makaamisesta.
 
nnnnnnnnnn
En oo lääkäri, mut eiks ne vatsalihakset siirry sen vauvamahan tieltä sivuu vatsan kasvaessa, joten siks niitä ei myöskään katkasta sektiossa ja siks kestää joitain aikoja, että palautuvat paikalleen raskauden jälkeen. Oikaskaa joku, jos selitän omiani. mutta silti outoa, jos on sairaalassa jo treenannut, mut toiset vaan on niin superihmisiä.
 
voe voe
Voi kuulkaas mammat jos tuntisitte tuon perheen...säälittäviä aikuisia jotka ihan oikeesti ei anna lasten olla lapsia...ja esiintymishaluisia ja ihan itse on Marjo tyrkyttänyt itsestään ohjelma...terveisin naapuri vaan jota lapset säälittää...
 
Kiltti, hiljainen, huolehtiva tossukka.
Onkohan ottanut vaimonsa sukunimen? Kun muistelisin jostain lukeneeni että Marjon äidillä oli myös sama sukunimi. :) Voihan sen sukunimen mieskin vaihtaa, mutta alkoi huvittaan että onko tuo mies ihan tossukka.

Itse en olisi voinut ajatellakaan mitään vatsalihaksia kun sektio tehtiin. Sitä oli niin kipeä ja voimaton.
 
"Hellu"
Todellinen SUPER MARJO, joka jättää hienon autonsa invapaikalle tullessaan jäähallille tuodessa tyttöään harkkoihin...ja kyllä näkyy ja kuuluu kun perhe saapuu paikalle. Haluavat olla niin kaiken keskipisteenä.


Ja Ari...huhhuh. Mikä juopottelija olet muka ollut??? Enpä huomannut, yhtä nössö olit nuorena kun olet nykyäänkin-tossun alla pahasti
 
Mamba
Kyllä minua kiinnosti vatsani palautuminen ja kropan kunto heti synnytyksen jälkeen ja olin järkyttynyt kun sektion jälkeen vatsa pysyi aika isona viikon verran. Ensimmäinen synnytys oli normaali alatiesynnytys ja toinen sektio. Tiesin molemmilla kerroilla että heti tai edes pariin kuukauteen ei saa suoria vatsalihaksia treenata mutta silti sektion jälkeen taisin aloittaa liian aikaisin. Tuloksena se, että vatsalihakseni eivät olleet ehtineet kuroutua tarpeeksi lähelle toisiaan ja niihin jäi rako. Sixpack mulla on ollut ennen lapsia ja myös lasten jälkeen (jotenkin luontaisesti minulla ei kerry rasvaa vatsaan vaan takapuoleen ja reisiin) mutta ei enää 2.lapsen syntymän jälkeen niin hyvännäköinen kun siinä on se rako. Nyt 3.kertaa raskaana ollessani olen päättänyt tehdä asiat toisin ja oikeasti malttaa tuossa palautumisessa ja treenaamisessa. Sixpack ja kroppa kondikseen on edelleen tavoitteena synnytyksen jälkeen mutta nyt teen sen maltilla ja asetan tavoitteen olla kondiksessa siihen kun lapsi on 1-vuotias. Turhalla hötkyilyllä ei tule hyvää jälkeä tässä asiassa. Enkä tosiaan minäkään usko että hän on synnärillä vatsalihaksia tehnyt. Eihän silloin päässyt edes sängystä ylös kuin hitaasti ja varovasti kyljen kautta kierähtäen ja sekin sattui aivan valtavasti.
 
"kätilö"
[QUOTE="vieras";25868589]En tiedä minkälaiset vatsalihakset sillä naisella on tai minkälainen secyio hänelle on tehty, mutta aika hankala on tehdä vatsalihasliikkeitä katkaistuilla vatsalihaksilla, jotka eivät ole vielä alkaneet edes arpeutua.

Minä tein kai liian aikaisin, vaikken edes tehnyt mitään jumppaliikevatsalihasliikkeitä, kun vatsalihasten väliin jäi iso rako.[/QUOTE]

Tota noin...sektiossa EI katkaista vatsalihaksia :) Se ihohaava voi olla poikittain (ns. bikiniviilto), mutta kyllä ne ihon alla olevat viillot on tehty pystyyn anatomisesti lihaksia mukaillen. Siellä sisällä ei edes käytetä juurikaan veistä tai saksia, tehdään vaan pieni aloitusviilto ja kudokset erotellaan ja avataan "pehmeästi" sormin....Mutta ap aiheeseen; kyllä on todellakin liian aikaista alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä heti synnärillä sektion jälkeen.
 
tulipa mieleen
[QUOTE="kätilö";25934846]Tota noin...sektiossa EI katkaista vatsalihaksia :) Se ihohaava voi olla poikittain (ns. bikiniviilto), mutta kyllä ne ihon alla olevat viillot on tehty pystyyn anatomisesti lihaksia mukaillen. Siellä sisällä ei edes käytetä juurikaan veistä tai saksia, tehdään vaan pieni aloitusviilto ja kudokset erotellaan ja avataan "pehmeästi" sormin....Mutta ap aiheeseen; kyllä on todellakin liian aikaista alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä heti synnärillä sektion jälkeen.[/QUOTE]

"Pehmeästi" tosiaan. Kamala rutina kävi :D. Jännä, miten tuo nousikin tuosta kommentista mieleen, vaikka en edes muistanut. Se rutina oli sellainen mikä teki pahaa, vaikka muuten olin sekaisin kuin seinäkello.
 

Yhteistyössä