Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja genre:http://karppaus.info/ mee tonne
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:no ei puuroa mielellään.eikä oikein leipääkään, hyvä karppauksessa hiilarimääriin mahtuu vielä muutama pala täysjyväruisleipää päivässä.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Anzkuli:Siis kaikkeahan voi syödä, riippuu ihan että millä hiilaritasolla haluu mennä! Puurossa on kyllä paljon hiilareita. Mie hyväkarppasin, eli söin 40-60 g vrk. Siihen määrään söin yhen ruispalan tai pari palaa näkkäriä tai hedelmän tai desin verran pastaa tai riisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:Alkuperäinen kirjoittaja Anzkuli:Siis kaikkeahan voi syödä, riippuu ihan että millä hiilaritasolla haluu mennä! Puurossa on kyllä paljon hiilareita. Mie hyväkarppasin, eli söin 40-60 g vrk. Siihen määrään söin yhen ruispalan tai pari palaa näkkäriä tai hedelmän tai desin verran pastaa tai riisiä.
tuo hiilarimäärä on kyllä puhtaasti alakarppia vielä!puhuisin hyväkarppauksesta kun hiilarit 70-100g/vrk. Mutta totta kaikkea voi syödä ja kukin tyylillään!
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ira:Oh, sori, meni ohi. Mun mielestäni kannattaa karppaaminen aloittaa jättämällä kokonaan hiilarit pois ja sitten voi kokeilla tuntuuko esim. kokojyvätuotteet ja erityisesti ruis hyvältä vai tekeekö huonon olon.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Täällä myös vähähiilarisella laihduttava. Onko sun karppausmotiivi mikä? Laihdutus tai jokin muu syy? Itse puhun vain laiharinäkökulmasta, jossa syön myös joskus puuroa, mutta kyllähän siinä niitä hiilareita on aikas paljon samoin kuin leivässä. Ei kuitenkaan niin "huonoa" hiilaria kuin esim pulla, pasta, valk. riisi. Itse yritän pitää hiilarit alle 50g päivässä ja laihtuupa hyvinkin. Ja painoindeksi oli jo hieman alle 25 aloittaessa, tavoite on päästä 22,5.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:no ei puuroa mielellään.eikä oikein leipääkään, hyvä karppauksessa hiilarimääriin mahtuu vielä muutama pala täysjyväruisleipää päivässä.
![]()
Mä kun mietin, ettei puurossa ja esim. wetabixissa ole ainakaan paljon sokereita, hiilarimäärää en muista.
Itsellä siis tavoitteena sokeriton kuukausi ja se kai on aika lähellä sitten karppaajien ruokavaliota, joten siks kyselen =)
Muoks, vielä että lähinä lisättyä sokeria siis aijon välttää.
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:no ei puuroa mielellään.eikä oikein leipääkään, hyvä karppauksessa hiilarimääriin mahtuu vielä muutama pala täysjyväruisleipää päivässä.
![]()
Mä kun mietin, ettei puurossa ja esim. wetabixissa ole ainakaan paljon sokereita, hiilarimäärää en muista.
Itsellä siis tavoitteena sokeriton kuukausi ja se kai on aika lähellä sitten karppaajien ruokavaliota, joten siks kyselen =)
Muoks, vielä että lähinä lisättyä sokeria siis aijon välttää.
Ei kyllä karppaus perustuu nimenomaan noihin hiilareiden pois jättämiseen/vähentämiseen.
Että jos laihduttelet sokerittomalla dieetillä ni sitten vaan tarkkailet niitä pakkauksia et miten paljon sokrua niissä on.
Jos jättää vaan sokerit pois mut mässäilee silti rasvaa ja hiilaripitoisia ruokia ni ei se taida pahemmin laihduttaa..
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:En yritä enkä halua laihduttaa vaan saada itseni irti riippuvuudesta sokeriin ja jotenkin vaan sitten jostain ymmärsin, että sokerittomuus olis lähellä karppausta, siksi kyselen karppaajilta näitä =)
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:En yritä enkä halua laihduttaa vaan saada itseni irti riippuvuudesta sokeriin ja jotenkin vaan sitten jostain ymmärsin, että sokerittomuus olis lähellä karppausta, siksi kyselen karppaajilta näitä =)
Hmm.
Okei, et siis laihduta vaan haluat olla ilman sokeria.
Siihen vinkkinä et : jätä ne sokerit pois :xmas:![]()
Mä karppaan ihan oloni takia, siis mulla on tuhat kertaa parempi olo joka päivä ilman niitä hiilarimössöjä, laihtuminen siinä sivussa on tietty jees
Mut oikeesti, jätät vaan ne sokerit pois ja unohat koko karppauksen tai sitten vähennät hiilareita reippaasti ni ei mene sekaisin nää elämäntavat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja aamutuinen:eritelkääs niitä ruokia joista saa ns. hyviä hiilareita tai huonoja hiilareita
Imetän vielä, mutta ravinto koostuu pitkälti pastasta yms..