\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 07:12 mirena04 kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.
vai että miljoonasosa, kyllä sinun lapset viettävät sitten luxus-elämään
elarisi ovat 226 e/kk + lapsilistä & korotukset. Mikä on niin vaikea ymmärtää, jos lapset ovat 2 viikkoa isällään ja loput 2 viikkoa äidillään kuukaudesta on teillä ihan yhtä suuret menot lapsista. sinulle plussana tulee lapsilisät siltä kuukaudelta & mahd. muitakin tukia (?). Miksi exäsi pitäisi maksaa sinulle kuukautena kun hän hoitaa 50% lapsianne?
Toki kun olet tottunut joka kuukauden elarirahaan, siihen tulee riippuvaiseksi ja pitää siitä kiinni kynsinhampain, vaikkei sille olisi mitään perustettakaan. Voi luojan kiitos, ettet sinä kuulu tuttavapiiriini. Kuinka edes viitsit tapella rahasta.
sopimusten kirjoituksen yhteydessä ei aina tule ajatelleesi kaikkia variaatoita mitä elämä tuo tuollessaan. Mutta maalaisjärjen käyttö on kyllä sallittua. eikö tuo exäsi ehdotus ole juuri sitä maalisjärjen käyttöä
Ja missähän kohtaa olen sanonut että tappelen siitä rahasta? Lasketaanpa vaikka esikoinen, 113? elareita, lapsilisää 100? ilman korotuksia, minä pistän siihen myös 113?, yhteensä 326?. Vähennetään siitä vuokran osuus 100?, vielä on 226? "törsättävää". Harrastus 120?/kk, vielä ois tuhottavana 106?, matkakortti n.20?/kk, huisit 86? on sitten ruokaan, vaatteisiin, Linnanmäkeen, kavereitten kanssa leffaan... Ja saattaapi tuo käyttää jonkin verran sähköäkin ja pesuaineita, lääkkeitä, terveyssiteitä, meikkejä... Ai niin, ja puhelimessakin se puhuu joskus (maksan myös iskälässä soitetut puhelut). Ihan normaalilta 15-vuotiaan teinitytön elämältä kuulostaa, vai onko jotenkin luxusta? Exä ei tuon kahden viikon aikana osta vaatteita lapsilleen, ei ole tarvinnut ostaa isompaa taloa jotta kaksi lastaan mahtuisi sinne 5-6 kertaa vuodessa. Joo, ja minä itse en sitten harrasta mitään, vaatteita ostelen sillon ku on tarvis (eli kun entisiä ei enää kehtaa käyttää =)) enkä kampaajallekaan ole raahautunut 1½ vuoteen, eli minun luxuselämääni sen exän ei tarvitse kustantaa.
Ainiin, ja sopimus kirjoitettiin niin, että minä hain elatustukea kaupungilta jo isukki tahollaan sitten allekirjoitti sen. Viime vuonna alkoi itse maksamaan. Ja mainittakoon vielä, ettei meillä ole mitään joka toinen viikonloppusysteemiä, tämäkin on nyt ensimmäinen kerta kun näin pitkään ovat putkeen iskälässä. Lapset menevät isälleen silloin kun hänelle sattuu sopimaan, ei minun mielihalujeni mukaan.
Ja mistäs tiedät vaikka kuuluisitkin tuttavapiiriini? =) Tosin melkein kaikki minut tuntevat tuntevat myös exän... joten... <br><br>