Suosittele puhelinta.. Millainen on hyvä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menossa ostoksille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Menossa ostoksille

Vieras
Haluan jonkun uuden älypuhelimen. Hyvällä kameralla, nettiselailuun, facebookkaukseen, pelaamiseen.. Sellainen, että tietokonetta en enään juurikaan tarvitse.

Kertokaa kokemuksianne!
 
Nokia N9.

Upea ja helppokäyttöisin älypuhelin.

http://swipe.nokia.fi/?cid=ms_swipe-fw-src-na--nokian9-google-fi-fi-n9_108

Toimiva moniajo, pyyhkäisykäyttöliittymä, lisäpiuhalla saa vaikka telkkuun kiinni ja katsoa sieltä elokuvia! Loistava puhelinääni, toimii huonossakin kentässä.

Kotimainen!
 
Mitä nuo älypuhelimet maksaa? Siis noin suurinpiirtein :) Ja paljon siihen maksaa se nettiyhteys? Mulla ollut ikivanha kännykkä käytössä, joten en ole koskaan kännykällä käyttänyt nettiä..
 
Ensinnäkin, miten ihmeessä on N9 kotimainen? Samsung tehnyt näytön, muut alihankkijat loput. Joo, siinä lukee että kasattu Salossa, mutta kun kasaaminen on vähän eri juttu kun valmistaminen. Saunalahti toteaa että "Nokia N9 design on ainutlaatuinen sillä lähes kaikki komponentit on suunniteltu juuri tätä puhelinta varten". Niinpä.

Samsung Galaxy S2 taas on vielä uniikimpi. Siinä on kaikki komponentit suunniteltu sitä varten.

Pikku vertailu:

Galaxy S II N9 Malli
116g 135g Paino
Android MeeGo Käyttöjärjestelmä
Kyllä Ei Videopuhelut
4,2" 3,9" Näytön koko
Kyllä Ei TV-ulostulo
610h 450h Valmiusaika
453€ (luurinetti.com) 525€ (Gigantti-verkkokauppa) Halvin löydetty hinta

Siitä voi verrata rauhassa. Ja niin, tuohon MeeGo käyttikseenhän saa sovelluksia, tosin aika rajoitetusti, kun taas Android Marketissa on kaikki mahdollinen. Ja Angry Birds on Androidilla ilmainen.
 
[QUOTE="toinen";25320750]Mitä nuo älypuhelimet maksaa? Siis noin suurinpiirtein :) Ja paljon siihen maksaa se nettiyhteys? Mulla ollut ikivanha kännykkä käytössä, joten en ole koskaan kännykällä käyttänyt nettiä..[/QUOTE]

Mikset katso itse? Kai sulla sentään nettiyhteys on? Ei kukaan sun puolesta voi päättää, mitä paketteja tarvitset liittymääsi.
 
Ensinnäkin, miten ihmeessä on N9 kotimainen? Samsung tehnyt näytön, muut alihankkijat loput. Joo, siinä lukee että kasattu Salossa, mutta kun kasaaminen on vähän eri juttu kun valmistaminen. Saunalahti toteaa että "Nokia N9 design on ainutlaatuinen sillä lähes kaikki komponentit on suunniteltu juuri tätä puhelinta varten". Niinpä.

Samsung Galaxy S2 taas on vielä uniikimpi. Siinä on kaikki komponentit suunniteltu sitä varten.

Pikku vertailu:

Galaxy S II N9 Malli
116g 135g Paino
Android MeeGo Käyttöjärjestelmä
Kyllä Ei Videopuhelut
4,2" 3,9" Näytön koko
Kyllä Ei TV-ulostulo
610h 450h Valmiusaika
453€ (luurinetti.com) 525€ (Gigantti-verkkokauppa) Halvin löydetty hinta

Siitä voi verrata rauhassa. Ja niin, tuohon MeeGo käyttikseenhän saa sovelluksia, tosin aika rajoitetusti, kun taas Android Marketissa on kaikki mahdollinen. Ja Angry Birds on Androidilla ilmainen.

Komppaan tätä viestiä!! Samsung Galaxy S 2 löytyy ja aivan loistava puhelin! Kysyin myyjältä kumpaa suosittelee, samsungia vai N9, niin sanoi ehdottomasti Samsung! :) Olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseen!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25320759:
Mikset katso itse? Kai sulla sentään nettiyhteys on? Ei kukaan sun puolesta voi päättää, mitä paketteja tarvitset liittymääsi.

Tossa yläpuolella kirjottelin noita nettikauppojen hintoja noista kahdesta. Sitten sen lisäks saat vielä ns. osamaksulla elli kytkykaupalla operaattoreilta noita puhelimia.

DNA (N9) - 19€/kk/24kk
DNA (Galaxy SII) - 17€/kk/24kk

Saunalahti (N9) - alk. 21,9€/kk/24kk
Saunalahti (Galaxy SII) - alk. 19,5€/kk/24kk

TeleFinland (N9) - 21€/kk/24kk
TeleFinland (Galaxy SII) - 19€/kk/24kk

Nuo kaikki on 16GB sisäsellä muistilla. Isompiakin löytyy mutta niin hintojakin.

Netit maksaa välillä 2€ (DNA 512kbs Rajaton) - 13,90€ (Saunalahti Nopsa max 15 Mbs Rajaton). Kannattaa kuitenkin kattoa ettei sulle laiteta pakettia jossa on datarajotus, kuten Soneralta yleensä saa. Varmista että paketti on rajaton.
 
DNA nettikaupassa on tarjous, jos ottaa Samsung Galaxy S II tai Nokia N9 kytkyllä, saa koko kytkyn ajaksi (joko 12kk tai 24kk) netin täysnopeudella kaupan päälle!

Ehdottomasti suosittelen Samsungia. Mulle Galaxy on kolmas Samsungin puhelin, eikä kahdessa edellisessä ole ollut moitteen sijaa. Samsungin älypuhelimissa akku on huippuluokkaa. Näyttö on paras. Käyttö selkeää.

Jos sulla ei ole aiemmin älypuhelinta ollut, ja sellaisen aiot hankkia ja oikeasti käyttää sen ominaisuuksia, on ihan sama ostatko Samsungin, Nokian tai iPhonen koska joka tapauksessa sun täytyy käyttöohjeitten kanssa opetella käyttämään ja hyödyntämään puhelimen kaikkia ominaisuuksia.
 
[QUOTE="hippi";25320887]Jos DNA sanoo jotakin, niin kannattaa suhtautua todellakin varauksella. DNA puhuu useimmiten muunneltua totuutta.[/QUOTE]

Noh olkaa hyvä vaa ja menkää osotteisiin tele.fi, saunalahti.fi ja dna.fi, josta löydätte kaikki samat tiedot. Puhelinvertailua on käytetty puhelinten vertailuun.

Ei toki DNA ole aina paras. Omasta mielestä menee niin että jos lähtee paljon viestejä, niin sitten TeleFinland tai Saunalahti on paras ratkaisu (paitsi siinä tapauksessa jos niitä lähtee hervottomasti ja puhuu paljon myös, sillon kaikilla operaattoreilla on ne noin 12,000 yksikön (minuutit+viestit+yms) paketit, jolloin oma operaattori paras operaattori). DNA on paras siinä vaiheessa jos pölöttää joka puolelle ja paljon.

Sitten taas jos on tuttavapiiri jollain tietyllä operaattorilla ja heille tulee pää-asiassa soiteltua, kannattaa ehkä kattoa jotain tyyliin Saunalahti Tikka+ liittymän kaltasta (kk maksu jotain 5€, sis. 3000 min Elisaan ja sen tytäryhtiöihin).
 
[QUOTE="vieras";25320968]DNA nettikaupassa on tarjous, jos ottaa Samsung Galaxy S II tai Nokia N9 kytkyllä, saa koko kytkyn ajaksi (joko 12kk tai 24kk) netin täysnopeudella kaupan päälle!

Ehdottomasti suosittelen Samsungia. Mulle Galaxy on kolmas Samsungin puhelin, eikä kahdessa edellisessä ole ollut moitteen sijaa. Samsungin älypuhelimissa akku on huippuluokkaa. Näyttö on paras. Käyttö selkeää.

Jos sulla ei ole aiemmin älypuhelinta ollut, ja sellaisen aiot hankkia ja oikeasti käyttää sen ominaisuuksia, on ihan sama ostatko Samsungin, Nokian tai iPhonen koska joka tapauksessa sun täytyy käyttöohjeitten kanssa opetella käyttämään ja hyödyntämään puhelimen kaikkia ominaisuuksia.[/QUOTE]


Tottahan tuokin, mutta nuo ovat tarjouksia, jotka loppuvat jossain vaiheessa. Onhan muillakin varmaan joitain tarjouksia aina päällä. Helpointa (ja luotettavinta) on vertailla ihan perushintoja. Sitten tietää miltä meno näyttää tuon kytkyn jälkeenkin.
 
Olen kallistunut nyt Samsung galaxy s 2 puolelle.. Ei ole oikein kenelläkään pahaa sanottavaa, kun olen puhelinvertailuja lukenut. Päihittää monessa asiassa myös iphone4:sen. Näyttäisi olevan siis kelpo kapistus.

Lisää näitä kokemuksia!!
 
Olen kallistunut nyt Samsung galaxy s 2 puolelle.. Ei ole oikein kenelläkään pahaa sanottavaa, kun olen puhelinvertailuja lukenut. Päihittää monessa asiassa myös iphone4:sen. Näyttäisi olevan siis kelpo kapistus.

Lisää näitä kokemuksia!!

Kokemusta löytyy molemmista, ja henk. kohtasesti koin N9n hankalaksi. Tuo Galaxy S2 taas on itellä käytössä. Työpuhelimeks kovin tarjosivat N9ä, tästä joudun hiukan maksamaanki mut ei se mua haittaa.

Tiedän kyllä muuten N9 fanejakin, kai se on ihan että mistä tykkää.

Mut ehdottomasti jompikumpi noista, nuo minäpuhelimet on pahimmanlaatuisia leluja. Ja takuukin on 1v, kun N9 ja SII on 2. Tuttujen kokemukset sellasia että iPhone hajoaa tismalleen sillä hetkellä kun takuu umpeutuu.

P.S. jos päädyt hommaamaan N9n tai iPhonen kuitenkin, muista hommata Micro SIM kortti. Suhteellisen harmillista omistaa hieno puhelin mutta sitten ei pääse käyttämään kun SIM kortti vääränlainen.
 
Tottahan tuokin, mutta nuo ovat tarjouksia, jotka loppuvat jossain vaiheessa. Onhan muillakin varmaan joitain tarjouksia aina päällä. Helpointa (ja luotettavinta) on vertailla ihan perushintoja. Sitten tietää miltä meno näyttää tuon kytkyn jälkeenkin.

Kunhan sanoin - mä olisin ostanut itse Galaxy II, mutta koska DNAlta sen sai pinkkinä ja netin ilmaiseksi kytkyn ajaksi, otin kytkyn. Tulee mulle halvemmaksi. Puhelin tulee maksamaan kahden vuoden aikana vähemmän, kuin jos ostaisin sen kaupasta, puhelut on saman hintaisia kuin nytkin ja netti tosiaan on täysnopeudella ilmainen - säästän sillä kytkyn aikana jopa satasia.
 
[QUOTE="vieras";25321120]Kunhan sanoin - mä olisin ostanut itse Galaxy II, mutta koska DNAlta sen sai pinkkinä ja netin ilmaiseksi kytkyn ajaksi, otin kytkyn. Tulee mulle halvemmaksi. Puhelin tulee maksamaan kahden vuoden aikana vähemmän, kuin jos ostaisin sen kaupasta, puhelut on saman hintaisia kuin nytkin ja netti tosiaan on täysnopeudella ilmainen - säästän sillä kytkyn aikana jopa satasia.[/QUOTE]

Se muuten on suhteellisen räväkän näkönen pinkkinä :)
 
Me puhelinmyyjät saamme paremmat provisiot Samsungista, mutta rehellisesti sanoen N9 on parempi. Siinä on kunnollinen Linux-pohjainen käyttöjärjestelmä eikä mikään java-leikkikalu. Samsungin tyyppivikoja ovat mm. se ettei puhelut tule läpi ja netti pätkii. Ja kyllä Nokia N9 tehdään vielä Salossa, viimeinen matkapuhelin varmaan, koska e?äisänmaalliset hörhöt ostavat rupuSamppoja. Angry Birdsin täysversio maksaa 2e, hinnan säästää jo siinä että N9:ssä on navigointi mukana eikä sitä tarvitse ostaa. S2 on myös kolhompi ja vaikeakäyttöisempi.

iPhone on kaikista huonoin valinta, ei ihme, että sen myynti on Euroopassa romahtanut. Teknisesti vanhanaikainen ja ruma. Vähän ominaisuuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä