Suosittele paikkakuntaa paluumuuttajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kehu vaikka omaasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kehu vaikka omaasi

Vieras
Hei!

Olen palaamassa Suomeen vuosien ulkomailla asumisen jälkeen. Minne pääkaupunkiseudulla kannattaisi muuttaa? Asuin aikoinaan Helsingissä (sinkkuna), nyt lapsen kanssa jokin rauhallinen sijainti voisi olla hyvä mutta kuitenkin riittävän lähellä yhteyksiä (Helsinkiin). Esimerkiksi Nurmijärvi tai Vihti kiinnostaisi, miten on hoitopaikkojen laita?

Kiitos avusta!

Heippa ja tervetuloa!

Itse entisenä reissutyöläisenä olen tykännyt kotikaupungistani Hämeenlinnasta mm. sen keskeisen sijainnin ja hyvien liikenneyhteyksien vuoksi. Täällä on myös hyvä kulttuuri-, ja vapaa-ajan tarjonta.
Ihmisestä riippuen voisi pitää sekä hyvänä että huonona puolena pikkukaupunkilaisuutta; toisaalta ainakin lasten kannalta on mukavaa että välimatkat ovat suht lyhyitä ja vähän kaikki tuntevat toisensa jonkun mutkan kautta.

Kaupunki on kaunis, ja asumiskustannusten taso kohtuullinen.

Päivähoitopaikoista on kuulemma huutava pula, mutta jos yksityiset päiväkodit tulevat kyseeseen niin niitä nyt tuntuu putkahtelevan kuin sieniä sateella.

Miettinyt Tammisaarea, Turkua, Helsinkiä, Pohjois-Karjalaa mutta myös Lapin matkailukaupunkeja, että olisi edelleen kansainvälisiä turistikontakteja...etätyöläisen työpaikka kulkisi mukana joten ei siitä huolta. Pääsisipä jotenkin kaikkialle ;-)

Yhteistyössä