Suosittele jotain kotimaista kirjailijaa!

Aikaani tärväämään ajattelin suunnata kirjastoon (nyt kun tuo vielä on meitin kylällä,kunnanisien/-äitien suuressa viisaudessaan tehty päätös,vie senkin pois kesällä)..
Saa olla ns dekkariomaista,tapahtumarikasta..ei kuitenkaan yltiösiirappia..

Kaunis kiitos!
 
ei lainkaan
Olen aloittanut kuusi Päätalon kirjaa ja päässyt n. 30 sivua ennen kuin kuului kops. En ymmärrä, mikä suomalaisessa maaseudun ja kurjuuden kuvaamisessa on muka niin hienoa. Sama koskee Kaurismäkien elokuvia. Tuntuu, että Suomi vain ryyppää ja pääsee vankilasta tai on syrjäytynyt mielenterveyspotilas.- Todellista Suomi-vientiä parhaimmillaan.
 
ei ehkä ihan
Olen aloittanut kuusi Päätalon kirjaa ja päässyt n. 30 sivua ennen kuin kuului kops. En ymmärrä, mikä suomalaisessa maaseudun ja kurjuuden kuvaamisessa on muka niin hienoa. Sama koskee Kaurismäkien elokuvia. Tuntuu, että Suomi vain ryyppää ja pääsee vankilasta tai on syrjäytynyt mielenterveyspotilas.- Todellista Suomi-vientiä parhaimmillaan.
Siihen aikaan elämä on ollut kurjempaa kuin nykyään, jos et sellaista kestä niin voi voi!
 
ei lainkaan
Alkuperäinen kirjoittaja ei ehkä ihan;29609384:
Siihen aikaan elämä on ollut kurjempaa kuin nykyään, jos et sellaista kestä niin voi voi!
Ei kai siinä kestämisestä ole kysymys, vaan asioiden käsittelemisestä ja siitä kirjoittamisesta. Otetaan sitten joku muu kirja, vaikkapa Victor Hugon Kurjat.
Siinä kirja, joka kertoo vielä kurjemmasta ajasta, mutta on kirjoitettu kiinnostavasti ja elävästi. En vain ymmärrä, miksi JOKAISEN PITÄISI lukea joku Päätalon kirja. Miksei sitten Kalevalaa Tietysti tuo Päätalo oli vain yksi ehdotus.
 
"Ninni"
Veikko huovisen hamsterit kirja oli mulle hupaisaa luettavaa kun oon muutenkin mielenterveysalalla niin se oli jotenkin hauskan kevyt ihmiskuvaus hamstraavasta miehestä jolla ihan pikkusen meni överiksi. Jotenki ajaton kirja.
Mika waltarin sinuhe on kanssa aika hyvä klassikko jos riittää paksuun kirjaan kärsivällisyys.
Vaikka oon keskiikäinen nainen niin annan vinkin, nuorten kirjallisuuden puolella voi käydä myös 'ikinuoret'. Suomalaisista nuortenkirjoista löytyy mahtavaa luettavaa.
 
[QUOTE="Ninni";29610104]Veikko huovisen hamsterit kirja oli mulle hupaisaa luettavaa kun oon muutenkin mielenterveysalalla niin se oli jotenkin hauskan kevyt ihmiskuvaus hamstraavasta miehestä jolla ihan pikkusen meni överiksi. Jotenki ajaton kirja.
Mika waltarin sinuhe on kanssa aika hyvä klassikko jos riittää paksuun kirjaan kärsivällisyys.
Vaikka oon keskiikäinen nainen niin annan vinkin, nuorten kirjallisuuden puolella voi käydä myös 'ikinuoret'. Suomalaisista nuortenkirjoista löytyy mahtavaa luettavaa.[/QUOTE]

Mäkin olen aina tykännyt Huovisesta, Hamstereista ja Havukka-Ahon Ajattelijasta. Hamsterit oon lukenut useammankin kerran, ensimmäisen kerran joskus alakouluikäisenä kun luin vähän kaikkea mitä käsiini sain.

Anna-Leena Härkönen ei kuulu munkaan suosikkeihin.
 
Viimeksi muokattu:
"hmh"
Aloitin Päätaloja joskus. Muistan että oli syksy ja aloitin mieheni suosittelemana toisesta kirjasta iijoki-sarjaa. Se oli niin kurjaa surkeutta koko kirja, että kirjan puolenvälin tienoilla olin jo itsekin ihan depressiossa, lähes ranteet auki...

Että voin suositella Päätaloa vain todella, todella vahvahermoisille. Kurjuuden kuvausta ilman toivon hiventä. Tai en tiedä olisko se toivon hiven tullut jossain kirjassa kymmenen tai viisitoista. Minä keskeytin Päätalot siihen.
 
juurakko
[QUOTE="lulu";29610079]Pauliina Rauhalan Taivaslaulu oli hyvä.[/QUOTE]

Mä lainasin sen eilen, ja tänään aloin lukea: ei uponnut, ei.Vein takaisin kirjastoon lukematta.
 
juurakko
Joensuun Harjunpäät, Nykäsen Harrin dekkarit, Jokisen Sepon tarinat mm. noiden Lehtolaisten, Pakkasen jne.jatkoksi. Juha Vuorisen ne päiväkirjat(joku tykkää, toiset inhoo).. Yksi itkettävän surullisen ihana oli Laura Saven Paljain jaloin<3
 
[QUOTE="hmh";29610492]Aloitin Päätaloja joskus. Muistan että oli syksy ja aloitin mieheni suosittelemana toisesta kirjasta iijoki-sarjaa. Se oli niin kurjaa surkeutta koko kirja, että kirjan puolenvälin tienoilla olin jo itsekin ihan depressiossa, lähes ranteet auki...

Että voin suositella Päätaloa vain todella, todella vahvahermoisille. Kurjuuden kuvausta ilman toivon hiventä. Tai en tiedä olisko se toivon hiven tullut jossain kirjassa kymmenen tai viisitoista. Minä keskeytin Päätalot siihen.[/QUOTE]

Mun isä on lukenut kaikki Päätalot ja muistan miten sen hihitys iltaisin kuului makuuhuoneesta. :D
 
Voi räkä...niin oli kehno tarjonta,että huh huh..esim Hietaniemen kirjoja ei ainuttakaan,Pakkasen kirjojakaan ei ollut,saati monia muita joita ehdotitte.Virkailijalta kun ksyin (mielestäni nätisti),niin tympeesti vastaaa "ei me enää oo tilattu kunnan kirjastosta saati kauoungistakaan mitään"..ennen on pelittänyt toi siirtolainaus 10-arvosanalla..*höh*

Kiitos ehdotuksista,kirjottelin listaa mitä kunnan kirjastosta vois käydä kurkkimassa =)
 

Yhteistyössä