löysimme ihanan kämpän, vuokra kalliimpi ja kesällä olemme aina ihan peeaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghdnndh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
te aloitte väittämään etä tilanteeni on mahdoton, siksi meni hermo. olen miettinyt tilannetta sen verran että mahdootn se ei ole joten älkää tulko niin väittämään.. kysyin olisitteko valmiita tinkimään köhän elämästä vähän lisää, en kaikkea. huoh voisi joku muukin katsoa peiliin jos minäkin joudun niin tekemään.. ei tämä nyt niin vakavaa ole kuin miltä saatte sen kuulostamaan. on sitä ennenkin ihmiset muuttaneet kalliimpiin asuntoihin. teidän mukaanne minun pitäisi elää yksiössä koska en ole lääkäri?

[QUOTE="...";29902872]te aloitte väittämään etä tilanteeni on mahdoton, siksi meni hermo. olen miettinyt tilannetta sen verran että mahdootn se ei ole joten älkää tulko niin väittämään.. kysyin olisitteko valmiita tinkimään köhän elämästä vähän lisää, en kaikkea. huoh voisi joku muukin katsoa peiliin jos minäkin joudun niin tekemään.. ei tämä nyt niin vakavaa ole kuin miltä saatte sen kuulostamaan. on sitä ennenkin ihmiset muuttaneet kalliimpiin asuntoihin. teidän mukaanne minun pitäisi elää yksiössä koska en ole lääkäri?[/QUOTE]

On toki muuttanut kalliimpiin asuntoihin, silloin kun siihen on varaa! Voisit lukea itsesi lääkäriksi, jos se kämppä on sulle niin tärkeä! Miten sä voit olettaa, että me muut ihmiset kustannetaan sun asuminen ja loisiminen ja himassa makaaminen? Et sä voisit sä mennä vaihteeksi töihin ja sossu maksaisi mun ja mun miehen lorvimisen? Vähän niin kuin vuoroin vieraissa? Saisi ne lapsesikin sitten normaalin mallin, että vanhemmat käy arkisin töissä, ei sossussa..

no se ei ole minulta pois saan kyllä opiskella. maksan minäkin joskus vielä veroja. teidän mielipiteenne perustuivat olettamuksiin asioista joita ei ollut.. esim ihminen joka sanoo ettei käytä joukkoliikennettä tulee kertomaan sen kustannuksista? ja joku kertoo omasta opiskelijaelämänsä rankkudesta kuinka ei ollut varaa mihinkään mutta on minulla aina ollut varaa mihinkään, en ole mitenkään kitunut.. ja on meillä nyt ennenkin sähköä käytetty ja toki saunan takia isompaan sähkölaskuun varauduttaisi mutta kyse on tuskin miljoonista. vesilasku ainakin laskisi. en vaan ymmärrä miksi sanotte minun uudessa kämpässä elävän yli varojeni kun elän niin periaatteessa nytkin? vanhemmillani eläisin varojeni mukaan. jos muutan kalliimpaan kämppään niin sossuhan katsoo onko se edelleen kohtuuhintainen, ei samanhintainen kuin vanha, ja jos se on kohtuullinen niin se maksaa sen rahan siihen päälle jos sopparit on jo kirjoitettu. jos ei asuntoa saada niin eri juttu.. maailmassa kun asuu varmaan ihmisiä jotka asuvat yhtä halvassa kämpässä kuin nykyinen sekä enemmän niitä jotka elävät tätä uutta vastaavassa, myös sossun asiakkaat, mekin vain väliaikaisina sossun asiakkaina. se että siirryn toisenlaiseksi sossun asiakkaaksi ei ole sen kummoisempaa. rahani menevät kuitenkin perus elämiseen, ei yleellisyyteen niinkuin ei nytkään. haluaisin vaan tietää miksi sossu ei (sossun mielestä) maksaisi tuota isompaa kämppää. jos se on sossun laskurin mukaan kohtuuhintainen. olisin voinut siihen muuttaa alunperin kun lapsia sain joten en ymmärrä miten se, että asun nyt tällaisessa halvassa murjussa välissä, tekee asiasta jotenkin oudomman? jos olisin muuttanut suoraan kaksiostani tähän rivariin niin mitä siitä sanoisitte? jos nykyistä kämppää ei olisi. tätä en ymmärrä mikä siinä on kamlaa että satun asumaan nyt superhalvassa ja tulisin muuttamaan normaalihintaiseen todella paljon parempaan kämppään jossa voisi sitten asua pidempäänkin... ja normaalilla kämpällä tarkoitan myös tuen saajalle normaalia jos sossukin pitää kohtuullisina menoina tuota 800e..

Se on vaan yksi asunto, kuitenkin.
Minä sinuna oottaisin vielä enkä alkaisi pelkkää makaroonia perheelle syöttämään monta kuukautta putkeen asunnon takia. Kesällä voi nauttia luonnosta ja ulkoilmasta muuallakin kuin siinä rivitalon pienen pienessä pihassa.
Eli odota. Opiskele loppuun ja koeta saada töitä. Jospa miehesikin saisi töitä. Voisitte saada sen kivan rivitalopätkän sitten vaikka ihan ikiomaksi :)

Niihin kalliimpiin asuntoihin muutetaan vasta, kun on sitä rahaa eikä "peeaa"-vaiheessa. Jos ei ole nyt rahaa, odotatte syksyyn ja katsotte sitten, mitä teidän budjettiiin sopivaa ja parempaa on silloin tarjolla.

onneksi minä olen kuuluisa vetämään kilarit, eikä tämä kaksplus keskustelu ainakaan siitä miten naurettavia vastauksia täällä saa kysymällä mitä vaan. olette vitsi ja lehdetkin jo kirjoittavat teidän vittuilustanne kuinka teilltä menee huonosti kun puratte sitä muihin, minä puran vaan teidän vittuilunne takaisin teihin. kaksplussan bloggaritkin poistavat poustauksia takianne ja ihmiset lisäilevät keskusteluihin että "vain asiallisia kommentteja kiitos" koska olette niin täynnä itseänne ettette ymmärrä miten täällä kirjoitatte. EI MINU TAKIA tuollaista ole vielä tehty. miettikää sitä.

Mä taas en ymmärrä, miten sä et voi ymmärtää sitä että veronmaksajat eivät halua käyttää rahojaan turhaan?
Mä olen valmis maksamaan siitä, että joku kenellä ei ole rahaa, saa silti katon päänsä päälle ja ruokaa syödäkseen.
Mä en halua maksaa siitä että joku saa toteuttaa unelmansa, jokainen toteuttakoon ne itse hankkimillaan rahoilla.

Mutta mä luulen että jos sä joskus töihin pääset, niin tämänkin ymmärrät hyvinkin nopeasti!

ja voihan ihminen kesken asumisen joutua peeaaksi, niin käy monille mutta tämä köyhyys minun kohdallani on jotenkin väärää koska tiedän koska se loppuu mutta ne jotka yhtäkkiö jäävät vaikka työttömäksi ylikalliissa kämpissään eivät tiedä koska saavat rahaa niin he saavat teidän mielestänne käydä sossussa??

Miten voit sanoa tietäväsi satavarmasti, että talodellinen tilanne tästä vain paranee? En minäkään sano tietäväni, että minulla korkeakoulutettuna ja virassa olevanakaan on vuoden päästä töitä. Yt:t käynnissä ja jos irtisanomisia tulee, se voin olla minä, joka lähtee. Sitten sopeutetaan asuminen ja muut kulut ansiosidonnaisen tasolle. Ole onnellinen, että sinulla on perhe ja tälläkin hetkellä koti / katto pään päällä. Kaikilla ei ole sitäkään.

Ap kuulostaa loiselta. Elä vanhassa kämpässä kunnes saat omaa, ansaittua rahaa. Toivon todella, että jos muutatte tuohon, ei sossu maksa erotusta vedoten siihen, että vanhassakin pystyi elämään. Kiva ajatella, että mäkin teen joka päivä töitä rahoittaakseni jonkun kivemman asunnon, jolle ei oo muuta perustetta kuin "astianpesukone" ihkudaa. Voi hemmetti, köyhät tiskaa käsin tai ostavat palkkatyöllään ansaitun apk:n.

Huh huh, kaikki mulle heti nyt..Käyttäydyt ap itse tosi lapsellisesti.
Itsehän miehesi on irtisanoutunut töistäkin, karenssia ei muuten tulis.
Nyt on pakko ottaa vastuuta omasta elämästä. Opiskeletko lääkäriksi vai miksi opintosi kestävät yli 5v? :)
Mut asiaan, Sähkölasku on kuukaudessa helposti 200€ talvella.

Ap, muista sitten irroittaa sieltä yksityisen vuokraamasta asunnostasi kaikki mikä irti lähtee, jalkalistat, ovenkahvat.. Sä oot ne ansainnut ja sulle ne kuuluu, onhan se asunnon omistaja kuitenkin joku sikarikas pankkiiri-lääkäri-juristi-valkokauluskapitalisti...

juu aivan.. ymmärtäkää nyt prkl menen opiskelemaan niin siksi voin sanoa varmasti tulojeni nousevan.. ja sossu ei voi vedota jälkikäteen siihen että tyhmiä olimme ja loukkaantua siitä että nyt muutimme pois jos se on jo tehty. jos jo muutimme niin he katsovat sen tilanteen mukaan eikä sen miten asiat voisivat olla.ja minä olen tyhmä? :D eri asia mitä he maksavat mutta jotain varmasti.

tyhmä ei ole se joka ei tiedä ja tietää sen vaan se joka luulee tietävänsä muttei tiedä... voisitte joskus useamminkin muistaa sen kun täälä nauratte "siis vittu onks tää joku provo".. huoh

No, jos elämänasenne on se, että kaikki mulle heti ja sossusta ulos se mikä lähtee, niin siitä vaan. Kuten joku toinen tuossa huomauttikin, niin muista ottaa vanhasta kämpästä kaikki mikä vaan irtoaa. Todellisuudessa varmaan käy niin, että sossu maksaa teille vähävaraisille uuden asunnon koska se on "kohtuullisen hintainen". Onnea Suomi, kun täällä kasvaa enemmän ja enemmän tällaisia opiskelijoita ja oman elämänsä sossusankareita.

ja mitä vittua valitatte siitä veronmaksamisesta??? älkää maksako veroja jos ei huvita..! pimeitä töitähän on suomi täynnä mutten ymmärrä tuota ainaista valitusta. kyllä niistä veroista jotain hyvääkin varmaan sauraa, miksi takerrutte noin negatiivisiin ajatuksiin..

No, jos elämänasenne on se, että kaikki mulle heti ja sossusta ulos se mikä lähtee, niin siitä vaan. Kuten joku toinen tuossa huomauttikin, niin muista ottaa vanhasta kämpästä kaikki mikä vaan irtoaa. Todellisuudessa varmaan käy niin, että sossu maksaa teille vähävaraisille uuden asunnon koska se on "kohtuullisen hintainen". Onnea Suomi, kun täällä kasvaa enemmän ja enemmän tällaisia opiskelijoita ja oman elämänsä sossusankareita.

Onhan siinä vielä toivoa, että veroeurot jotka on käytetty sossutädin koulutukseen ovat menneet oikeaan osoitteeseen ja sossu ymmärtää käyttää kohtuullisuusharkintaa koska kyseessä on uuden, kalliimman asunnon vuokraus.

Yhteistyössä