[QUOTE="vieras";25405135]
Yöksi en suosittele mitään liivejä, ne vaan hiertää ja hankaloittaa yöimetystä. Kannattee ottaa sänkyyn ylimääränen vauvanharso. Sit kun makuulteen imettää toisesta rinnasta niin voi harsolla painaa toista rintaa jos siitäkin alkaa tuleen maitoa.
Isorintasena makuulteen imettäminen sujuu helposti, rinta saa levätä sänkyllä kun vauva kyljelteen imee sitä. Eikä haittaa vaikka itse nukkuu samalla

Istualteen on vaikeampi tukea runsasta rintaa, täytyy itse pysyä hereillä ja pitää rinnasta kiinni.[/QUOTE]
Me ollaan yksilöitä kaikki, tässä se taas nähdään. E-kuppilaisena en itseäni ihan pienirintaisena pidä, mutta pakko sanoa, että istumaimetys on mulle ollut aina helpompaa kuin makuulleen. Piti oikein opetella makuulleen imettämään ja kesti pitkään ennen kuin se muuttui semmoseksi, ettei satu. Istualleen oli jo alunperin parempi ote (vauvalla) eikä se sattunut. Siksi sairaalassakin imettelin istualleen.
Mitä taas herumiseen tulee... Toiset meistä heruu vähän liiankin hyvin. Mulla oli loppuun asti liivinsuojat käytössä (eka 9 kk, toka 9,5 kk), koska heruminen laukeaa helposti pienimmästäkin heilahduksesta. Ja sitä sitten tuli myös. Lopussa toki vähemmän kuin n. puoliväliin asti, mutta puolivälissä vielä, piti vaihtaa suojaa monta kertaa päivässä, koska se oli ihan täys. En siis olisi pärjännyt millään harsolla sängyssä. Pakko vielä sanoa, että sitten, kun sain tuon yöimetyksen makuullaan sujumaan, mä nukuin sen ajan. En olisi ollut hereillä pitämässä toisen tissin päällä yhtään mitään.

Siinä oli aina liivinsuoja (joka kyllä toisinaan lähti pois paikoiltaan, mutta sitten olikin toppi märkä, mutta tämä on eri tarina jo).