Suositelkaa tallentavaa digiboxia

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkaa tuo aika huveta ja meillä ei ole kuin yksi digiboxi. Koska ykskään meidän antiikkisista tallennusvälineistä ei enää toimi, ajattelin ostaa junnun telkkariin tallentavan digiboxin. Millainen olisi hyvä?
 
Meillä on TOPFIELD ja siinä oli kai ööööh... tota... hmm.... no ainaki 180 gigaa kovalevyy... ja voi tallentaa yhtä ja kattoa toista.... eikun hetkinen voi tallentaa kahta ja kattoa kolmatta... joo, niin se meni... :D

Eikun tää meillä on...
http://www.digiboksikauppa.fi/www/popupcard.php?id=152
Mua häiritsi niin ,että oli pakko ettii... tosin tossa lukee uutuus, mut kyllä se on täsmälleen sama malli ku meillä.... ja onhan tuo nyt muutaman kuukauden jo ollu meillä sentään... tiiä noista...
Tosiaan se oliki uus kehitysversio tosta, eli meillä on sama malli mut vähän vanhemmilla ohjelmilla, eikä se todellakaan muuten maksanu noin paljon :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
2010 ne vissiin uudistuu kaikki joten mä en ainakaa osta mitään kallista ennen sitä.
Niinkö?? Hmmm.... hinnat on kyllä noissa aika kovia ottaen huomioon, että ilman digiboxia ei kohta telkusta näe mitään ja ohjelmatarjonta on boxista huolimatta surkea. Jos vempain pitää vielä 2,5 vuoden päästä vaihtaa uuteen, niin kannattaakohan mun tallentavaa edes hankkia?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
2010 ne vissiin uudistuu kaikki joten mä en ainakaa osta mitään kallista ennen sitä.
Niinkö?? Hmmm.... hinnat on kyllä noissa aika kovia ottaen huomioon, että ilman digiboxia ei kohta telkusta näe mitään ja ohjelmatarjonta on boxista huolimatta surkea. Jos vempain pitää vielä 2,5 vuoden päästä vaihtaa uuteen, niin kannattaakohan mun tallentavaa edes hankkia?
Mä ostan ainoastaan halvan boksin koska on toimivat videot jos jotain haluan nauhoittaa.

En muista mikä se juttu oli, mutta jossain lehdessä oli että silloin tulee joku uudistus minkä takia tv:t ja digiboksit pitää vaihtaa.
 
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=11&news_id=200710778

Myös nykyisen digi-tv:n dvb-t-pohjaiset kanavat jatkavat Risbergin mukaan toimintaansa vuoden 2010 jälkeen, jolloin pelkästään niitä katsovien ihmisten ei tarvitse vaihtaa digipäätettä.

Mitä toikin on sitten suomeksi?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Ehkä kannattaa kysyä viisaammalta kuin mä :D
Pitääkin selvitellä, mutta kiitos vinkistä. Taidan hankkia vain jonkun kansalaisboxin, ne ei näyttäny maksavan edes viittäkymppiä. Tänään soitin mutsille ja pyysin sitä laittamaan yöllä Pentagonin nauhalle, koska junnu ei voi valvoa niin myöhään aikaisen aamuherätyksen takia. Mikään ohjelma ei kuitenkaan ole junnullekaan niin tärkeä, että se olisi ihan pakko nähdä.

 
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
2010 ne vissiin uudistuu kaikki joten mä en ainakaa osta mitään kallista ennen sitä.
Niinkö?? Hmmm.... hinnat on kyllä noissa aika kovia ottaen huomioon, että ilman digiboxia ei kohta telkusta näe mitään ja ohjelmatarjonta on boxista huolimatta surkea. Jos vempain pitää vielä 2,5 vuoden päästä vaihtaa uuteen, niin kannattaakohan mun tallentavaa edes hankkia?
Mä ostan ainoastaan halvan boksin koska on toimivat videot jos jotain haluan nauhoittaa.

En muista mikä se juttu oli, mutta jossain lehdessä oli että silloin tulee joku uudistus minkä takia tv:t ja digiboksit pitää vaihtaa.
Otappa huomioon, että kun "halvan" boxin kautta nauhoitat, niin digiboxi pitää olla samalla kanavalla kuin mitä nauhoitat eli jos tulee kaksi hyvää ohjelmaa yhtäaikaa, niin sun pitää katsoa ja nauhoittaa samaa kanavaa. Siksi tallentava kahden virittimen boxi on paras vaihtoehto, jos haaveilee sujuvia nauhoituksia.
Ja tuo digoboxien ja tv:iden vaihtojuttu on ihan väärinkäsitystä. Sitä ei tule tapahtumaan. Siitä puhuu semmoiset jotka eivät tajua tekniikasta mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
2010 ne vissiin uudistuu kaikki joten mä en ainakaa osta mitään kallista ennen sitä.
Niinkö?? Hmmm.... hinnat on kyllä noissa aika kovia ottaen huomioon, että ilman digiboxia ei kohta telkusta näe mitään ja ohjelmatarjonta on boxista huolimatta surkea. Jos vempain pitää vielä 2,5 vuoden päästä vaihtaa uuteen, niin kannattaakohan mun tallentavaa edes hankkia?
Mä ostan ainoastaan halvan boksin koska on toimivat videot jos jotain haluan nauhoittaa.

En muista mikä se juttu oli, mutta jossain lehdessä oli että silloin tulee joku uudistus minkä takia tv:t ja digiboksit pitää vaihtaa.
Otappa huomioon, että kun "halvan" boxin kautta nauhoitat, niin digiboxi pitää olla samalla kanavalla kuin mitä nauhoitat eli jos tulee kaksi hyvää ohjelmaa yhtäaikaa, niin sun pitää katsoa ja nauhoittaa samaa kanavaa. Siksi tallentava kahden virittimen boxi on paras vaihtoehto, jos haaveilee sujuvia nauhoituksia.
Ja tuo digoboxien ja tv:iden vaihtojuttu on ihan väärinkäsitystä. Sitä ei tule tapahtumaan. Siitä puhuu semmoiset jotka eivät tajua tekniikasta mitään.
No mä katson tv:tä 3 h viikossa ja en ole varmaan kk mitään nauhoittanut joten enköhän mä tolla halvalla pärjää. Ja meillä on 2 tv:tä ja 2 boksia joten toista kanavaa voi katoa kun vaihtaa huonetta. ;)
 

Yhteistyössä