Suositelkaa tallentavaa digiboxia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostamaan

Vieras
Meillä ei vielä ole tallentavaa digiboxia. Tänään olisi tarkoitus lähteä ostamaan sellainen. En halua mitään ökykallista laitetta, vaan sellaisen perustoimivan masiinan. Katson usein tallennuksia pikakelauksella, joten tärkeää olisi, että siinä on monta eri pikakelausnopeutta, niin että ehtisi lukea myös tekstit pikakelauksella.

Kertokaahan, jos teillä on nämä kriteerit täyttävä digiboxi. Mihin vielä kannattaa kiinnittää huomiota? Mikä on tärkeää, mikä on hyvää ja mikä mahdollisesti huonoa digiboxeissa?

no,meillä on ollut kohta neljä vuotta topfieldin 160 gigan tallentava boksi :)

koskaan ei ole ollut mitään vikaa ja tavallinenkin topfield löytyy makkarista ja sekin on ollut toimiva.

Kahdella virittimellä voi parhaimmillaan tallentaa kahta eri kanavaa ja katsoa kolmatta tai tallennusta. Meillä on sellainen. Topfield. Aikoinaan paras, uusista vertailuista en tiedä.

Mä olen kuullut pelkkää hyvää Topfieldeistä ja itsellänikin on ollut sellainen elokuusta alkaen. Hyvin on toiminut joten voin suositella. Mun boksilla voi tallentaa kahta yhtäaikaa ja katsoa kolmatta. TF5100 taitaa olla malli.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kaon. Voi tallentaa kahta, ja katsoa kolmatta yhtä aikaa.. Meillä ollut jo monta vuotta, ja pois en antais. Tosi hyvä!

sama myös topfiledissä :)

voit nauhottaa kahta kanavaa samaa aikaa ja katsoa kolmatta.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mä olen kuullut pelkkää hyvää Topfieldeistä ja itsellänikin on ollut sellainen elokuusta alkaen. Hyvin on toiminut joten voin suositella. Mun boksilla voi tallentaa kahta yhtäaikaa ja katsoa kolmatta. TF5100 taitaa olla malli.

sama meillä ja on ollut tooosi hyvä,hintansa arvoinen boksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:

sama meillä ja on ollut tooosi hyvä,hintansa arvoinen boksi :)

Juu, yksi parhaita ostoksia :)

Kiitos vinkeistä. Topfield tämän gallupin ykkösenä siis.

Äidilläni on Kaon, jossa voi myös äänittää kahta kanavaa ja katsella kolmatta samaan aikaan. Käytännössä laitteella ei kuitenkaan voi äänittää useita ohjelmia peräkanaa eri kanavilta, koska eri ohjelmien alkuun ja loppuun tulee joku varoaika ja laite katsoo tämän päällekäin meneväa ajan kahdeksi eri ohjelmaksi. Käytännössä siis sillä voi äänittää kaksi yksittäistä ohjelmaa eri kanavilta samaan aikaan tai sitten yhdeltä kanavalta peräkkäisiä ohjelmia. Onko joku muu huomannut tällaista ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
topfield!
voi siis nauhottaa 2 kanavaa ja katsoa kolmatta. :)
mahtuu älyttömästi ohjelmia ja leffoja...
Taitaa olla kaikkien tuplavirittimellisten vakkariominaisuuksia.
Meillä Humax samoilla ominaisuuksilla.

Ei oo vanhemmissa. Meillä 2 viritintä ja voi tallentaa vain yhtä ja katsoa samalla toista. pitäis pistää vaihtoon toi vehje...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
topfield!
voi siis nauhottaa 2 kanavaa ja katsoa kolmatta. :)
mahtuu älyttömästi ohjelmia ja leffoja...
Taitaa olla kaikkien tuplavirittimellisten vakkariominaisuuksia.
Meillä Humax samoilla ominaisuuksilla.

Humax näkyi voitteneen TM:n testin. Onkohan paljonkin parempi kuin Topfield?

Ongelmana kaikissa digiboxeissa taitaa olla se, ettei ohjelmia voi tallentaa DVD:lle tai helposti sellaiseen muotoon, että tallennuksia voisi lainata myös kaverille katseltavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ongelmana kaikissa digiboxeissa taitaa olla se, ettei ohjelmia voi tallentaa DVD:lle tai helposti sellaiseen muotoon, että tallennuksia voisi lainata myös kaverille katseltavaksi.
Helpoin ratkaisu on kytkeä tallentava DVD-soitin boksin perään.
Vaikka meillä tallentava DVD onkin niin silti teen mielummin niin että siirrän ohjelmat tietokoneelle jossa voin tehdä tarvittavat muokkaukset ja valikot yms. Tämä vaatii vähän enemmän perehtymistä asiaan mutta ei ole mitään rakettitiedettä kuitenkaan.

Molemmissa lopputuloksena on jokaisessa DVD-laitteessa toimiva levy.

Meillä on kohta vuoden ollut Topfield jolla voi nauhoittaa kahta ja katsoa kolmatta kanavaa. Huoltoon tarvis viedä pian ennen kuin takuu loppuu, mutta tarvis jollain konstia saada kaikki nauhoitetut ( tai tärkeimmät ) tietokoneelle boksista ennen sitä. Tuo boxi meinaan jumittuu välillä koko ajan. Esim. nauhoitukset epäonnistuu kun boxi jumii kesken kaiken. Ja kyllä se hitusen ärsyttää katsoessakin, kun vähän väliä saa olla sammuttamassa ja käynnistämässä uudelleen. Vähän ei-niin-hyvää näkökulmaakin siis ap:lle. :D

Yhteistyössä