Suositelkaa mulle koirarotua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Räksyttävä akka:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ehdottomasti rotweiler tai dobermanni. Niin monesti olen kuullut täällä kehuttavan niitä tosi ihaniksi ja lapsiystävällisiksi :)

Milla tavaalla rotikka tai dobermanni on noutajia helpompia?

Miksi suosittelet ihmiselle joka haluaa toko koiran, palveluskoiraa? Ei sillä etteikö pk-rotuinen sovellu tokoon, mutta eiköhän siihen lajiin riitä ihan tavan seurakoira. Ymmärtänet, että ihminen jolla on kiinnostusta palveluskoiralajeihin haluaa palveluskoiran. Ja jos nyt väen väkisin aloittaja haluaa perinteisen palveluskoiran, niin suosittelen näyttelylinjaista saksanpaimenkoiraa. Ne tykkää nukkua sohvalla ja lenkkeillä, ilman että koira kaipaa kummempaa tekemistä.:)
Luin aloituksen, jossa ap kertoi haluavansa ehdotuksia isosta lapsiystävällisestä koirasta. Dobberi ja rotikkahan ovat isoja ja monen palstalaisen mielestä lapsiystävällisiä. Tilaa liikkumiseenkin kuulosti olevan sekä kokmustakin ap jo koirista omasi.

Minulla ei ole henk.koht. kokemusta koirista, joten en myöskään tiedä mitään tokoista /palveluskoirista. Minun ehdotukseni tuli suoraan siitä mitä olen tällä palstalla kuullut puhuttavan.

Ehkä pipon tiukkuus kannattaisi erittäin osuvan nikin omistavan henkilön tarkistaa.

Ei mun pipo ole tiukalla. (Vielä) En vain voi käsittää kuinka voidaan ehdottaa rottweileriä tai dobermannia, jos aloittaja pitää kultaistanoutajaa tai labukkaa vaikeana! En vain voi käsittää.

Ps. Älä usko kaikkea mitä täällä palstalla kirjoitetaan.;)
Olen nähnyt tällä palstalla kirjoittavan vain yhden nimimerkin, joka oikeasti tuntuu ymmärtävän jotain koirista. Hän vain näyttää nykyisin kirjoittelevan aivan toisella palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Whippet. Ei kuraa eikä karvaa, rakastaa lapsia, lempeä puupää =)

Tämä rotu kiinnostaa mutta onko soveltuva kotikoiraksi lapsien keskelle?Tämän koiran kanssa varmaan harrastusmahdollisuuksia olisi laidasta laitaan...

Mä voin tunnustaa etten tiedä paskaakaan eri koiramerkeistä. Mutta tollasen perusäpärän oon kasvattanu, ja se tulee kyllä toimeen lasten kanssa, ja oikeestaan ihan minkä tahansa kanssa, paitsi pimeässä vähän huonommin, kun on niin huono näkö.
Ja joskus aikaisemmin meillä oli myös samojedi joka oli kans ihan jees.
Mut miä ajattelen asian niin, että aika paljon se miten sen koiran kasvattaa ja millanen perusluonne sillä on vaikuttaa siihen miten se tulee kenenkin kanssa toimeen yms käyttäytymis juttua.
Sitten siihen päälle vielä kun laskee jos sen rotuisella on jotakin sellasia vahvoja piirteitä luonteessa.

Uusimmat

Yhteistyössä