Suositelkaa minulle jotain tanskalaista kirjailijaa/kirjaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siperia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

siperia

Jäsen
21.10.2008
816
0
16
Huomasin, että olen viimeisen parin kuukauden aikana lukenut norjalaista, ruotsalaista, islantilaista ja suomalaista kirjallisuutta. Tanskalainen uupuu, pitänee sivistää itseään :)

Eli suositelkaa, jos tiedätte jotain suosittelemisen arvoista :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Oliko se tanskalainen, joka kirjoitti kirjan Vaimo kävi lääkärissä? En ole kyllä ihan varma, mutta kirjaa voin silti suositella.

Googlamisen mukaan hollantilainen, mutta täytyy lisätä se listaan. Jos vaikka seuraavaksi laajentaisi Benelux-maihin, kunhan sen tanskalaisen saan metsästettyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Erlend Loe. Supernaiivi

Ei kun taisikin olla norjalainen? :)

Loe on norjalainen, ja häntä on tullut jo luettua aika paljonkin :D

Joo niin muistelinkin. Mä olen myös lukenut häneltä muutaman kirjan mutta Supernaiivi oli musta tosi hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
No oliko se Lumen taju -kirjan kirjoittaja myös norjalainen? Onko Tanskasta tullut muita kirjailijoita kuin toi Andersen...???!!!!

Ei, se on kyllä tanskalainen, joku tuossa sinun jälkeesikin sitä kirjailijaa ehti suositella.

Ehkäpä hankin sitten sen käsiini. En ole lukenut Lumen tajua, tai muistaakseni muutenkaan Høegia.

Kiitos ideasta :D

Tämmönen norski vähän Loen hengessä: Buzz Aldrin - Taviksena olemisen taito, kirjoittanut
Johan Harstad.
Sit dekkarikirjailijoitahan on vaikka millä mitalla pohjoismaista.

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Joo niin muistelinkin. Mä olen myös lukenut häneltä muutaman kirjan mutta Supernaiivi oli musta tosi hyvä.

Minun mielestä paras Loen kirjoista. Siis Supernaiivi.

Juu on se mustakin paras noista jotka olen lukenut. L:n ja Tosiasioita suomesta olen vaan lukenut Supernaiivin lisäksi. L oli niin huono että olis tehnyt mieli jättää kesken..

Juu on se mustakin paras noista jotka olen lukenut. L:n ja Tosiasioita suomesta olen vaan lukenut Supernaiivin lisäksi. L oli niin huono että olis tehnyt mieli jättää kesken..

Tosiasioita Suomesta oli minun mielestä vähän raivostuttava lukea, toisaalta en niin kauhean paljon syty tuollaisista ajatusvirta-kirjoista muutenkaan. Minä tahdon välimerkkejä enemmän :D

Doppler, Naisen talloma, Volvon kuorma-autot ja Muleum oli minusta parempia kuin L tai Tosiasioita Suomesta. Muttei nekään yhtä hyviä, kuin Supernaiivi.

Yhteistyössä