Suositelen tota mansikoiden itsepoimintaa muillekin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenni87

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
5 405
0
36
Meidän prismassa tänään päivän litrahinta mansikalle 5,5?.
Poimin vajaa kuusi kiloa mansikoita, maksoin niistä 26?.
Sain pakkaseen 22 puolen litran rasiaa mansikoita, eli noin 11 litraa.
Jos olisin mennyt ja ostanut prisman kesätorilta mansikat, olisivat ne maksaneet yli 60 euroa mutta kun jaksoin kyykkiä puolisen tuntia marjapellolla, sain ne 26 eurolla. ;)

Lisäksi lapset vetivät navan täyteen mansikoita.

Viikonloppuna meen hakee toisen ämpärin, ehkä kolmannenkin. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Joo ja tossa on vielä se hyvä puoli että kaikki mansikat on tuoreita ja "hyviä" ei raakoja :D

juuri näin!

mutkulalle: kyllä niitä voi poimia itekki! mie käväsin justiinsa lauantaina poimimassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Meidän 2,5 poika ei varmaan viihtyis puolta tuntia mansikkapellolla. Parka raukka vetäis itsensä ensin ähkyyn ja tylsistyis sitten.

Meille riitti just se puolituntia. Sitte alko käydä levottomaks, kun maha oli täynnä mansikkaa... joten jäi siihen yhteen ämpäriin. :)

Joka vuosi olen tuota suunnitellut ja nimenomaan niin, että itse vedän itseni täyteen mansikkaa jo pellolla. Kaupasta ostettua laatikkoa peratessa nimittäin "muutama" litra katoaa jo ennen kuin ehtii pakasterasiaan. :whistle:

Ja se poimiminen on ihanaa :) ku voi välillä napsia niitä suuhunkin :ashamed: vaikka se ei vissii kovin sallittua ole..
Miehen kanssa tuli yhtenä vuotena kerättyä 2 täyttä ämpäriä niitä ku otettiin kisaa kumpi jaksaa poimia enempi.. No liikaahan niitä sitten tuli, sillä meillä on tosi pieni pakastin (siis sellanen jääkaappi-pakastin meillä eli se alaosa pakastin) ja se oli tunkuna mansikkaa ja mustikkaa ja herukoita.. että piti sitten syödä niitä mansikoita tuoreena hirvittävä määrä ja voin kertoa että paska oli mukavan luirua pari päivää :whistle:

Ja jos poimisin pitäs tehdä niistä hilloa kun meillä on vain sellainen pieni kaappipaakstin. Joten ostan sitten tarpeen mukaan kaupan pakastealtaasta niiitä marjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Palleroinen:
Missä täällä pk-seudulla ois tollaista voisin ite käyä kyykkimäs mansikoita meidän talouteen :)

espoossa ja kirkkonummella nyt ainaskin on. Paikasllislehdissä on yleensä ilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko itsepoimintapaikkoihin vain mennä vai pitääkö varata poiminta-aika?
Suosittelen soittamaan ja kysymään mikä tilanne. Esim jos ovat jo antaneet monelle rivejä niin ei välttämättä ole mitä poimia. Eli soita ja varaa aika. Ainakin siellä missä itse olen ollut poimijana toimittiin näin.

Yhteistyössä