Suosikki kaupunkiosia Helsingistä/Espoosta/Vantaalta/muusta suuresta kaupungista? Entä inhokit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SporttisMama

Aktiivinen jäsen
28.04.2011
2 650
0
36
Espoolaisena aloitan suosikeista kotikaupungista, eli: Lippajärvi (rauhallinen ja luonnonläheinen alue josta kuitenkin pääsee helposti hulinaan), Järvenperä+Laaksolahti+Jupperi (samat selitykset kuin Libikselläkin), Niipperi (ihmeen mukava ja kaunis vaikka himpun verran kauempana kaikesta), Laajalahti (UPEA), Tapiolan ja Haukilahden rannat varsinkin ihania, samoin Matinkylän ranta.
Varsinaisia inhokkeja ei ole mutta en haluaisi asua Lepuskissa, Kilossa tai Espoon keskuksessa.
Helsingissä rakastan Kalliota! Se tunnelma kun pari kertaa vuodessa pääsee Kallio-kierrokselle hyvien ystävien kanssa ja pääsee juttelemaan boheemien ihmisten kanssa, se tunnelma on mahtava (ellei nyt mene joihinkin ihan räkälöihin). Kaunista seutua Helsingissä on ehdottomasti Kaivopuiston alue ja Etelä-Helsinki, Kulosaari, Vuosaaressa siellä Miina Äkkijyrkän tilan luona on ihana ulkoilualue, mahtavan kaunis ranta... Yleensäkin meren lähettyvillä on kaunista, Vanha kaupunki koskineen on ihana.
Vantaa onkin mulle aikamoinen musta aukko, ei ole tullut paljoa käytyä kuin isoissa kasvukeskuksissa. Kiva yllätys oli Pähkinärinteen Lammaslammen ympäristö.

[QUOTE="viiru";23811179]haluaisin asua Munkkiniemessä merenrannalla. Mun unelma. Espoossa asutaan ihan hyvä paikka
Tuomarilassa.[/QUOTE]

Ainiin unohdin Munkkiniemen, se on kans tosi kaunis. Mulla ois haaveissa eläkeasunto Eirasta tms. Meri on niin ihana ja kaunis :)

Vantaata ja Espoota en tunne enkä kummassakaan halua asua. Uusi Itä Helsinki taas olis mun unelma alue eli Karhusaari tai Itäsalmi. Missään nimessä en haluaisi Konalaan tai Malminkartanoon jos nyt jotain pitäis valita.

Alkuperäinen kirjoittaja Veri vetää itään...;23811224:
Vantaata ja Espoota en tunne enkä kummassakaan halua asua. Uusi Itä Helsinki taas olis mun unelma alue eli Karhusaari tai Itäsalmi. Missään nimessä en haluaisi Konalaan tai Malminkartanoon jos nyt jotain pitäis valita.

Ihan outoja paikkoja nää Karhusaari ja Itäsalmi mulle, onkohan siel ulkoilualueita? Tykkään aina kierrellä uusissa paikoissa ja tutustuttaa lapsille lähiseutua ja kauneutta.

Helsingin kantakaupungissa Kruununhaka ja Katajanokka, eikä Ullanlinnassakaan mitään vikaa. Haaga on myös sympaattinen, vähän sellainen 50-luvun tunnelma, vanha Tapanila, Suutarila, Tapaninvainio, Paloheinä.
Espoossa Rastaalan pientaloalue, Suvisaaristo ja Tapiola.
Vantaata huonommin tunnen, mutta monet pientalovaltaiset alueet sympaattisia.

6. viestin vieraalta unohtui ne inhokit, eli tässä tulee: Helsingissä ehkä Tapulikaupunki. Espoossa Matinkylä (se ankeiden kerrostalojen alue, vanha Matinkylä vielä menettelee) ja Perkkaa, Vantaalla Myyrmäki ja Martinlaakso.

Helsingissä rakastan Kalliota! Se tunnelma kun pari kertaa vuodessa pääsee Kallio-kierrokselle hyvien ystävien kanssa ja pääsee juttelemaan boheemien ihmisten kanssa, se tunnelma on mahtava (ellei nyt mene joihinkin ihan räkälöihin)

Et välttämättä kyllä haluaisi asua siellä. Espoolaisena minäkin kommentoin Espoon Keskusta: se on monelle aika häilyvä käsite. Itse Keskus on toki aika epämiellyttävä asuinympäristö, mutta kilometrin, kahden sisällä siitä löytyy varsin mainioita ja rauhallisia lintukotoja.

[QUOTE="tööt";23811325]Et välttämättä kyllä haluaisi asua siellä. Espoolaisena minäkin kommentoin Espoon Keskusta: se on monelle aika häilyvä käsite. Itse Keskus on toki aika epämiellyttävä asuinympäristö, mutta kilometrin, kahden sisällä siitä löytyy varsin mainioita ja rauhallisia lintukotoja.[/QUOTE]

En mä sinne asumaan meniskään, mutta muuten kuuluu suosikkeihin. Siis näin aikuisten rientoja jos ajatellaan :D Espoon keskusta ympäröi kyllä kivoja alueita, esim Suna on tosi kiva ja rauhallinen alue. Eikä siinä Espoon keskuksessa sinällään mitään vikaa oo, sillä on ihan turhaan pelottava maine. Itse kun oon asunut sekä Lepuskissa että Espoon keskuksessa niin Lepuski oli puolet rauhattomampi!!! Espoon keskuksessa asuu paljon mamuja jotka eivät sinällään mitään häiriöitä aiheuta. Mutta lasten kanssa en kyllä muuttaisi, en muutenkaan tykkää kerrostalolähiöistä. Paitsi Helsingin kauniit vanhat talot, nehän ovatkin taidetta!!!

Laajalahti ja Tapiola suosikkeja Espoosta. Kallio myös Helsingistä, mutta lasten kanssa en asumaan muuttaisi mistään hinnasta.

Inhokkeja Helsingissä vaikka kuinka paljon.. Pihlajisto, Pihlajamäki, Viikinmäki, Pukinmäki, Malmi, Kontula, Kivikko, Myllypuro.. voi listaa voisi jatkaa loputtomiin..
Espoossa inhokeiksi voisi mainita Espoon keskuksen seudun ja Soukan nyt ainakin.

Katajanokka, arabianranta ja viikkiä rakastan ja siellä asutaan. :)

En tykkää malmista, kalliosta enkä pohjois-haagasta.

Mun sisko asuu myös Viikissä mutta etsivät asuntoa muualta, heille tuli mitta täyteen :( Kivan näköisiä taloja mutta liian tiivistä ja vielä tiiviimmäksi menee. Päiväkodit ja koulut pursuavat niin lapsista kuin ongelmistakin. Mutta se on hyvä jos te viihdytte, jokaisellahan on omat kokemukset ja siellähän se koti on jossa on rakkautta ja lämpöä :)

Mun sisko asuu myös Viikissä mutta etsivät asuntoa muualta, heille tuli mitta täyteen :( Kivan näköisiä taloja mutta liian tiivistä ja vielä tiiviimmäksi menee. Päiväkodit ja koulut pursuavat niin lapsista kuin ongelmistakin. Mutta se on hyvä jos te viihdytte, jokaisellahan on omat kokemukset ja siellähän se koti on jossa on rakkautta ja lämpöä :)

No me ei tietysti vielä olla tuota huonoa puolta koettu, kun lapsi vasta 1v. :) Menee vielä tuonne ruotsinkieliseen joten ei pitäisi olla ehkä niin paha..tai mistäs sitä tietää. :)
Meillä siis "vain" aso täältä, etsiskellään tässä muutaman vuoden sisällä omaa asuntoa ja tuskin viikistä. En ole huomannut ongelmia täällä ja olen ainakin kuvitellut olevan hyvä lapsiperhealue.:D
Mutta voihan tuo ongelma olla kasvava asia... :(

Vantaalla Pähkis ja Kivistö. Helsingissä Jollas, Laajasalo, Herttoniemenranta (ihan se rantaosa siis), Ullanlinna ja Eira...Kulosaari? Viikki vaikuttaa aika kivalta myös. :)

Hakaniemi olisi ainakin päällisin puolin mainio.

Ari%20Laine%20-%20Hakaniemi.jpg

Inhokki voisi olla Espoon Fallåker, taloja peltojen keskellä ilman minkäänlaista ympäröivää kaupunkia.

Helsinki
Suosikit: Etelä-Haaga ( asutaan itse ), Munkkiniemi, Pajamäki, Lauttasaari, Kaivopuisto/ Ullanlinna.
Inhokit: Kontula, Itäkeskus, Malmi

Espoo
S: Tapiola, Westend, Laurinlahti
I: Suvela, Espoon keskus, Kilo

Vantaa (vaikea sanoa kun en oikein tunne/ tykkää)
S: Hämeenkylä, Hgin pitäjän kirkonkylä
I: Korso, Myyrmäki, Koivukylä, Havukoski

No me ei tietysti vielä olla tuota huonoa puolta koettu, kun lapsi vasta 1v. :) Menee vielä tuonne ruotsinkieliseen joten ei pitäisi olla ehkä niin paha..tai mistäs sitä tietää. :)
Meillä siis "vain" aso täältä, etsiskellään tässä muutaman vuoden sisällä omaa asuntoa ja tuskin viikistä. En ole huomannut ongelmia täällä ja olen ainakin kuvitellut olevan hyvä lapsiperhealue.:D
Mutta voihan tuo ongelma olla kasvava asia... :(

Itse asiassa mun sisko on opettajana siellä joten senkin suhteen haluavat alueelta pois. Ja kyllä sen levottomuuden huomaa jos viikonloppuiltaisin liikkuu siellä, paljon on teinejä ja jopa pahoinpitelyitä sattunut kun nuoret kokoontuu isoissa porukoissa. Uutena ilmiönä nämä lehdissäkin uutisoidut sovitut katutappelut ja porukalla yhden kimppuunkäymiset. Olen sitä mieltä myös muistakin lähiöistä, ei pitäisi liian tiheään rakentaa, alkaa lieveilmiöt näkymään...

Itse asiassa mun sisko on opettajana siellä joten senkin suhteen haluavat alueelta pois. Ja kyllä sen levottomuuden huomaa jos viikonloppuiltaisin liikkuu siellä, paljon on teinejä ja jopa pahoinpitelyitä sattunut kun nuoret kokoontuu isoissa porukoissa. Uutena ilmiönä nämä lehdissäkin uutisoidut sovitut katutappelut ja porukalla yhden kimppuunkäymiset. Olen sitä mieltä myös muistakin lähiöistä, ei pitäisi liian tiheään rakentaa, alkaa lieveilmiöt näkymään...

Mitä hemmettiä? En ole edes huomannu moista :D:D
Ainoa mitä olen huomannut on, että joskus myöhään joku muutama teiniä tossa alhaalla on, mutta ne kyllä odottelee vaan bussia, enkä koe sitä ongelmaksi...noh..niin kauan ku pidän hyvänä alueena niin pysyn tyytyväisenä ja katselen omistusasuntoja rauhassa :p

Mitä hemmettiä? En ole edes huomannu moista :D:D
Ainoa mitä olen huomannut on, että joskus myöhään joku muutama teiniä tossa alhaalla on, mutta ne kyllä odottelee vaan bussia, enkä koe sitä ongelmaksi...noh..niin kauan ku pidän hyvänä alueena niin pysyn tyytyväisenä ja katselen omistusasuntoja rauhassa :p

Ehkä ne hieman aluekohtaisiakin ne hengailut. Nämä sovitut tappelut on tehty aina siinä valintatalon ja kappelin läheisellä aukiolla. Siskoni asuu siinä ihan lähellä ja siellä aika levotonta tosiaan. Eikä ole kiva opettajana kiva iltaisin liikkua siellä kun teinit tunnistaa ja huutelee perään, kyselee mihin on menossa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja €sbo;23811763:
Kauniainen on menossa parempaan suuntaan.

Kokemuksesta taas Espoossa Tapiola kuollut pystyyn ja koko länsiväylän varsi on täyttä lantaa ja avutonta maaseutua.

Kauniaista mä en oo koskaan ymmärtänyt. Siis se verotusjuttu tottakai, siksihän se on rikkaiden suosiossa mutta kun se on niin jumalattoman ruma paikka!!! Yks ainoa pieni lampi ja siinä on se luonnonkauneus! Keskusta on kamalan ruma ja asuntojen hinnat pilvissä vaikka näköalana olisi valintatalo ja liikenneympyrä. Ei kyllä houkuttelis yhtään muuttaa sinne!

Ehkä ne hieman aluekohtaisiakin ne hengailut. Nämä sovitut tappelut on tehty aina siinä valintatalon ja kappelin läheisellä aukiolla. Siskoni asuu siinä ihan lähellä ja siellä aika levotonta tosiaan. Eikä ole kiva opettajana kiva iltaisin liikkua siellä kun teinit tunnistaa ja huutelee perään, kyselee mihin on menossa yms.

No uskon. :/
Ärsyttävää, pitää muuttaa johonkin metsään että vältyttäis tollaselta seuralta kun oma lapsi kasvaa. Pah.. :(
Mutta nyt sekotetaan jo ketjua, sorry ap :D

Eiku kato se ap olitkin sinä, olenpas välkky :laugh:

Viimeksi muokattu:
Vantaalla Hämeenkylä on kiva (me asuttiin Pähkinärinteessä) ja Hämevaara. Ei oikein tietämystä muista.

Espoossa mukavilta vaikuttaa jo mainitut Järvenperä, Niipperi, Jupperi jne. Sitten tietysti esim. Nuottaniemi. :rolleyes:

Helsingissä olen asunut Länsi-Pasilassa (ihan rauhallinen alue, luonto lähellä jne.) ja nyt Malminkartanossa: rauhallista täälläkin, luontoa löytyy, palvelut lähellä. Yleisesti tätä pidetään kai huonona alueena, ja tuo aseman toinen puoli sitä mun mielestä onkin. :D Niin ja nää ei siis todellakaan ole parhaita alueita, kerroin vaan omat mielipiteeni.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä