suonikohjuista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jyty

Jäsen
29.04.2004
581
0
16
Kuinka moni on kärsinyt niistä raskauden aikana?
ja onko niihin mitään helpotusta??
Minulle putkahtelee niitä nyt kolmatta odottaessa :'(
..ja nivusissa olevat ärsyttää eniten \|O

Myös minä olen raskausaikoinani kärsinyt noista inhottavista ja kipeista suonikohjuista.Ekassa raskaudessa ne eivät vielä pahasti haitanneet ja hävisivät suurimmaksi osaksi synnytyksen jälkeen,mutta toisen raskauden aikana ne jo vaivasivat ja käytin ihan tavallisesta kaupastakin saatavia tukisukkahousuja,joista ei paljon hyötyä ollut.Myöskään kohjut eivät kaikki hävinneetkään enää synnytyksen jälkeen ja äippäloman jälkeen kun palasin töihin ne vain pahenivat(seisomatyö) ja jouduin leikkaukseen.Kolmannen raskauteni aikani(noin 1,5 vuotta leikkauksen jälkeen) kohjut jälleen ilmestyivät,mutta nyt ostin kunnon ylös asti ulottuvat tukisukat sairaalasta(mitattiin jalan pituus ja pohkeen leveys ja sitten sen mukaan sain sopivan kokoiset sukat),lisäksi käytin aamuin illoin hiruroid voidetta ja sukat siis laitoin sängyssä ennen ylösnousua jalkaani.Auttoi kipuun ja kohjujen painontunteeseen.Nyt 1v3kk synnytyksen jälkeen jalat ovat kunnossa ja kohjuja ei juurikaan enää ole.Töissä käytän myös nyt aina tukisukkia mutta en kotona.Jotenka kokeilepa kunnollisia tukisukkia,vaikka ne ovatkin hintavat mutta kyllä niistä on myös apua(ainakin mulle oli ja on).Hae myös apteekista hiruroid voidetta sitä saa ilman reseptiä ja voi käyttää myös raskauden aikana.

Hei sinä kohjut homeopatialla voitttanut... mitä sait avuksi vaivaasi?

Itselleni kohjut paheni raskauden edetessä ja pari päivää synnytyksen jälkeen tulehtuivat. Reisissä kipeipä luumun kokoisia pahkuroita. Diagnoosina laskimotukkotulehdut ja hoitona verta ohentavat napa-pistokset 2viikon ajan aamuin illoin (en olisi kuvitellut pystyväni piikittämään itseä) ja jatkuva mahdollisen veritulpan oireiden seuraaminen. Karua aikaa "odotella" että tuleeko tästä keuhkoveritulppa vai mitä... On fiilikset edelleen sen verran tuoreessa mielessä, että hirvittää seuraava raskaus suonteni kannalta. Lisää lapsia kyllä pika puoliin haluaisimme.

joo...mullakin on ollu niitä pinnallisia laskimotukkotulehduksia, mut ei lääkärit oo ollu niistä huolissaan eikä leikkausta oo suositelleet. sanovat että ne tulee seuraavassa raskaudessa kuitenkin takaisin. oon käyttäny homeopaattista Arnicaa tulehdus ja kipulääkkeenä, sitte Hamamelistä ja Aesculusta,jotka vilkastuttaa verenkiertoa. Mut jos sulla on mahdollista käydä homeopaatin vast.otolla (ite käytin lapsia lääkärillä,joka on myös homeopaatti) niin aina paremmat ohjeet sieltä saa. Ympyrätalon farmasia Helsingissä on sellanen apteekki,jossa on myös asiantuntija langan päässä,jolta voi kysyä neuvoja(ja sieltä saa myös tilattua tuotteita).Löytyy netistä puhelinnumero,en muista sitä. mut kaikki muuhan paitsi koululääketiede on humpuukia...ainakin joidenkin mielestä.
Ite oon saanu avun myös synnytyksiin ja lastenkorvatulehduksiin ym. joten ei kai se oo paha jos muillekin suosittelee.
Aurinkoista kevättä ja vauvakuumetta =)

Yhteistyössä