Finnejä puskee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Buikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Buikko

Vieras
Kahdessa edellisessä raskaudessa iho oli alusta alkaen hehkeä ja nyt plussauksesta alaen finnejä putkahtelee päivittäin. Te, joilla iho on alkanut kukkimaan niin onko finnit liittyneet vain alkuun vai onko niitä ollut koko raskauden ajan?

Mä kärsin finneistä ihan koko raskausajan -
myös erittäin rasvoittuvasta tukasta - kun odotin tyttöä.
Poikia odottaessa iho oli hehkeä ja kuulas, tukka ihanna kiiltävä koko raskausajan.

Huomenta,

odotan esikoistani (poikaa) ja naama on kuiva kuin korppu, tukka ei juurikaan rasvoitu, mutta kiusaksi ovat tulleet selässä olevat finnit. Yököttäviä, varsinkin kun niitä ei ennen ollut.

Olen nyt yli puolen välin, joten saas nähdä saanko pitää näitä selkänäppyjä koko raskausajan...

Alkuperäinen kirjoittaja Buikko:
Kahdessa edellisessä raskaudessa iho oli alusta alkaen hehkeä ja nyt plussauksesta alaen finnejä putkahtelee päivittäin. Te, joilla iho on alkanut kukkimaan niin onko finnit liittyneet vain alkuun vai onko niitä ollut koko raskauden ajan?

Minulla kans tapahtui oikea ydinräjähdys finnirintamalla heti alkuraskaudesta. Näppylät kuitenkin hävisivät tyystin jossain raskauden puolivälissä (ikinä ollut niin hehkeä ;)). Nyt 3,5 kk tytön syntymän jälkeen taas hormonitasapaino hakee itseään ja puskee pientä näppylää. :(

kärsin aknesta ja ekan raskauden aikana iho parani raskauden edetessä. Viimeisellä kolmanneksella oli iho tosi upea, varmaan lapsena ollut viimeksi yhtä kuulas ja puhdas. Synnytyksen jälkeen lähti hiljalleen huononemaan ja imetyksen lopettamisen jälkeen huononi tosi paljon. Nyt odotetaan toista ja vielä naama kukkii (rv9) mutta toivon että kävisi kuten ekalla kerralla ja finnit häviäisivät raskauden myötä..

Iho on ollut hyvä viimeiseen kolmannekseen asti. Nyt on iskenyt joku ihme raskausrutto mun suupieleen ja leukaan... Bepanthen, Kortisonivoide, Basibact, Orionin Hyvä Salva eivätkä luontaistuotekaupan rojutkaan ole auttaneet... ilmeisesti hormooneista johtuvaa, tulee jostain sisältä päin eikä johdu siis ainakaan epäpuhtauksista. Oon putsannu, kuorinu ja desinfioinu, ei auta. Joe Blasco auttaa peittämään, jos tarttee tän karmeuden kanssa näyttäytyä yleisillä paikoilla.

Pieniä valkosia näppylöitä jotka napsahtelee kun raapii, sit on kuivaa ja punottavaa aluetta. Onkohan tää jotain aknea? Hetken jo aattelin et varmaan joku psoriasis iskeny.

Minulla atoopikkona raskaus on ollut ihollekin hyvää aikaa.

Ilmeisesti hormonitoiminta tosiaan kiihdyttää rasvaneritystä, joka sitten saattaa normaali-ihoisella olla liikaa. Älkää vaan hoitako naamaanne piloille tai käyttäkö liian tujuja aineita: kevyet aineet ovat finninaamassakin ne parhaat, ettei iho sitten taas pintakuivu ja pahene.

Minä olen myös atoopikko, ja ei mulla ainakaan iho ole parantunut raskauden aikana, odotuksessa kun ei saa vahvoja kortisoneja käyttää niin on iho täynnä ihottumaa. No, mut nyt puhuttiinkin naaman ihosta. Finnit häviää aina raskaus-ajaksi. Oli vielä joku aika sitten paljonkin pitsaa naaman pinnalla, mut nytten on aikas hyvä. Ja mitä pidemmälle raskaus viimeksikin jatkui, sen ihanampi kasvojen iho oli, ei finnin finniä. Ja tyttöä odotin. Nyt olen jälleen raskaana rv 10 ja odottelen ihon uudelleensyntyä... en usko et kauheesti vaikuttas onko tyttö vai poika tulos... joku sanoi et ku oottaa tyttöö naama räjähtää, ja jos poikaa ni on niin hehkeenä että.., mut tiedäppä noista jutuista.

Mulla oli naama ihan hirvittävä ekan raskauskolmanneksen. Siis ihan kauheuta paiseita, joista jäi ihoon pitkäaikaisia arpia. Mut sit iho onneksi parani loppuraskaudeksi. Hain sit ihoon vaikuttavat e-pillerit heti synnytyksen jälkeen (en siis voinut imettää) kun näytti, että iho alkaa puskemaan taas samanlaisia hormonifinnejä, ja onneksi iho alkoi sit taas rauhoittumaan...noi ihonalaisiet, isot paukamat on siitä ikäviä, et ne kestää tosi pitkään. Mulla on vieläkin (synnytyksestä 4 kk) jäljellä sellaisia, jotka tuli synnytyksen jälkeen.

Vielä siis selvennykseksi, ettei kukaan käsitä väärin; hain pillerit, koska imetys ei ollut mahdollista ja minulla oli siitä johtuen enemmän valinnanvaraa ehkäisyssä. En siis tietenkään jättänyt imettämättä siksi, ettei ois tarvinnut finneistä kärsiä.;)

Yhteistyössä