SUOMI-SOHVA Huijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihainen

Vieras

Suomi-sohva huijaa niiden mainoksissa!

Fiona-pöytä + 6 tuolia (199e) mikä on ollut ainakin lehdissä, ei ole olemassakaan.

Mentiin ostamaan ja sitä sarjaa, mutta niin isoo pöytää mihin mahtuisi 3 tuolia vierekkäin niin kuin kuvassa ei ole olemassakaan! (sanoi rehellinen myyjä) Pöytä oli semmonen pieni mihin mahtui just ja just 4 tuolia. Muutenkin pienempi ku tavallinen 4 hengen pöytää. Turha reissu!

Sisko tilasi sieltää sängyn kuvan perusteella ja tuli joatin ihan muuta...

HUIJAUSTA!!

Ja suomalaista? Laatikossa luki Made in Malesia!?

mekin mentiin sohva ostamaan ja kupeessa luki made in china.ihanaa,taas tuettiin suomalaista kajaanilaista työtä.kotona huomattiin,niin ja sai oottaa kaksviikkoo ennekuin sai lähetyksen

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
samaten se sohva mis joku tunnettu äijä makaa, se ei oikesti ole yhtään niin iso, siinä ei edes normaalinkokoinen mies mahdu makaamaan.

Niitä sovia on eri kokoisia. Meillä on se isoin, kyllä mahtuu pötköttämään.
Mut joo, niillä on ihan harhaanjohtavia useimmat mainokset, ihmettelen ettei joku taho ole puuttunut :kieh:

Juu, kerrankin ne mainosti jenkkisänkyä, joka ainakin mun käsityksen mukaa sisältää runkosängyt, sen paksun välipatjan ja petarin niin kauppaan kun menin kyselee, niin siihen hintaan ( jolla lehdessä mainostettiin jenkkiä ) ei sisältynytkään se välipatja... öö mikäs se semmonen jenkki sit muka on?!?

Joo ite nauroin just, kun mainoksessa isolla lukee sohvaryhmä kohdalla, että aitoa nahkaa ja sit alapuolella pienellä, että alkaen kankaisena... Mitä hittoa sitä aitoa nahkaa siihen mainokseen sit edes tunkemaan, jollei se hinta yhtään koske sitä?

Tulipa selkeä selitys :D

suututtaa niin tommonen huijaaminen,
onko se laillista johtaa harhaan tolla tavalla??
Ymmärään jos olisi joku texti alla et toinen väri tai koko,
mutta jos on texti + kuva + hinta ja sit kun tulee paikalle ei ole olemassakaan!!??!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
samaten se sohva mis joku tunnettu äijä makaa, se ei oikesti ole yhtään niin iso, siinä ei edes normaalinkokoinen mies mahdu makaamaan.

Niitä sovia on eri kokoisia. Meillä on se isoin, kyllä mahtuu pötköttämään.
Mut joo, niillä on ihan harhaanjohtavia useimmat mainokset, ihmettelen ettei joku taho ole puuttunut :kieh:

Tätä ihmettelen minäkin! Minun mielestäni eivät saisi mainokset olla noin harhaanjohtavia...

Joo, kyllähän ne mainokset harhaan johtaa. Jos niitä tarkasti tutkii, niin vain ne sohvat, joissa on mainoksissa päällä joku suomi-merkki, ovat suomalaisia, muut eivät ole. Ja sitten minua ihmetyttää se jatkuva alennusmyynti/tyhjennysmyynti, mikä lie. Aina on hirveet alennukset! Näinköhän niitä huonekaluja on koskaan myyty sillä "normaali"hinnalla..?

sama homma kuvassa hienot valkoiset nahkasohvat 3 ja 2 istuttavat hinta yhteensä 899,- mentiin käymään myymälässä kuvan sohvat maksoikin melkein 2000,- siihen hintaan olis saanut keltasella "lakanakankaalla" olevat sohvat toimitusmyynti noin 2kk. arvakkaa tuliko kauppoja. koko mainonta täyttä huijausta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu aina on kauheat ALE ALE ALE. Mutta sehän onkin vain huijausta :) Tiedän yrittäjänä varsin hyvin.

Ei saisi olla jatkuvat alet. Ts. tuotetta on joskus myytävä siihen normaaliin hintaan, muuten se "ale"hinta on luokiteltavissa sen normaaliksi hinnaksi. Huijaamista.

Mä ostin kerran sieltä sohvan, myyjä näpytteli tilauksen ja värikoodin, mies vielä kysyi onko väri varmasti oikein kun sohvalla olleissa lapuissa oli eri koodi. Myyjä vakuutti kaiken olevan ok, että niitä nyt vaan on eri koodeja. Meni pari viikkoo ja tuli VÄÄRÄNVÄRINEN sohva. Marssin puhuu myymäläpäällikölle ja sain kaupan purettua. Myyjä joka myi sohvan kuikuili tolppien takana eikä voinut tulla juttusille oli niin "kiireinen" :kieh: en osta enää mitään kyseisestä puljusta.

Tiedän että suomi-sohvassa on ollut sama sohva nyt alennuksella yli 4 vuotta!!!
ja se ON laitonta!!
Suomessa voi tehdä mitään huvittaa koska kukaan ei jaksa tai viitsi puuttua asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Juu, kerrankin ne mainosti jenkkisänkyä, joka ainakin mun käsityksen mukaa sisältää runkosängyt, sen paksun välipatjan ja petarin niin kauppaan kun menin kyselee, niin siihen hintaan ( jolla lehdessä mainostettiin jenkkiä ) ei sisältynytkään se välipatja... öö mikäs se semmonen jenkki sit muka on?!?

petari ei yleensä kuulu jenkkisänyn hintaan vaan se myydään erikseen. näin on ollu ainakin 2 sängyn osalta meillä.

Joo todellakin jatkuvaa ale-myyntiä ei saisi olla. Ja eipä nuo Suomi-Soffan sohvat koskaan taidakaan sillä normaalihinnalla olla myynnissä.

Itselläni on sohvakaupassa ko. puljun kanssa tosi huono kokemus, en koskaan sieltä enää aio mitään ostaa, enkä suosittele kellekään muullekaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

petari ei yleensä kuulu jenkkisänyn hintaan vaan se myydään erikseen. näin on ollu ainakin 2 sängyn osalta meillä.

Mutta tässä tapauksessa puuttui kai välipatja, ei petari.

Me tosin ostimme jenkin pari vuotta sitten ja hintaan kuului runkosängyt, välipatja sekä petari. kaikki ne. ja jos jenkkinä mainostaa niin kyllä musta välipatja pitää ehdottomasti kuulua hintaan.

Kaikki mainokset ovat enemmän tai vähemmän harhaan johtavia.
Laitetaan kuvaan kalliimpi versio kuin se jota hinta koskee.
Tällainen huijaus/ PETOS on kaikkien mainostajien tapa.
Se koskee, niin kodinkoneita, kodin kalusteita , auton renkaita, jopa elintarvikkeitakin.

Kuluttajasuoja on täysin hampaaton tämän asian edessä.
Petkuttaminen on niin yleistä, ettei kuluttajasuojan väellä ole mitään konstia puuttua siihen. Jos niillä nyt yleensä on edes haluavat tehdä mitään.

Kuluttajasuoja puolen pitäisi paljon enemmän tiedottaa mainostajille, mitä kuluttajasuojalaki pitää sisällään. Mikä on sallittua ja mikä ei.
Mainostajien luulisi tietävän, että harhaan johtava mainos on kuluttajasuojalain vastainen ja se on silloin rikos.

Mutta on kauppiaita ja mainostajia jotka eivät tiedä juuri mitään kuluttajasuojalaista.
Samoin on tuotteiden takuu-asioissa.
Yksi esimerkki. Nokian polkupyörän renkaissa on 5 vuoden takuu, jota monet renkaita myyvät liikkeet eivät tiedä.
Nokian renkaat kestävän ihan normaalikäytössä ja suositus ilmanpaineilla maksimissaan 2-3 vuotta. Valkeasyrjäiset 1-2 vuotta. Silloin on jo renkaan sivut murtuneet. Renkaat eivät kestä pakkasta kun niiden kumiseoksessa on niin paljon muovia.
Olen lähettänyt ennen takuuajan umpeutumista normaalikäytössä murtuneet renkaat Nokialle Lieksaan ja olen saanut uudet tilalle ilman veloitusta.
Renkaat voi lähettää asiakas palautteena ilman maksua.

No SuomiSoffan palvelu ja laatu jo tiedetään. Peiliin kantsii katsoa jos sieltä jotain ostaa. Mä en astu liikkeeseen enää edes sisään. Ja samaan kategoriaan mun listalla kuuluu Sotka.

Mie en kans astu jalallani koko liikkeseen, ihan jo sillä kun ärsyynnyn noista mainoksista joissa luvataan vaikkapa se nahkasohvaryhmä siihen ja tähän hintaan, pienellä präntillä taas kerrotaan että kyseisellä hinnalla saa sohvaryhmän kankaisena ja SINISENÄ! Ja minä VIHAAN sinistä :laugh:

Hinnoittelu on taivaissa. Katseltiin joulukuussa sohvakalustoa. Ensin hinta oli yli 6000 euroa. Hintaa saatiin mukavasti alaspäin, mutta emme siltikään innostuneet tekemään kauppoja. Loppujen lopuksi saimme itse sanoa hinnan, jolla ostaisimme kaluston. Kaupantekotyyli alkoi epäilyttämään niin pahoin, että vaihdoimme toiseen liikkeeseen. Tällainen kokemus meillä.

Yhteistyössä