Suomi myi itsensä Saatanalle hyväksymällä homojen avioliitot!

  • Viestiketjun aloittaja saastainen suomi
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"hmm"
Jumala, jumaluus tai jumalolento on käsite, joka tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja, joiden uskotaan hallitsevan luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita ynnä muuta.

Siis joiden uskotaan hallitsevan.
Sinäkin varmaan uskot johonkin? Vaikka siihen, että oikeus aina voittaa tmv...?
Ne asiat ovat tai eivät ole olemassa, uskoit mitä tahansa ja joku muu vaikka päinvastoin.
Jotku asiat ovat olemassa, vaikkei uskoisikaan ja jotku eivät, vaikka niiden haluaisi olevan.
Kukaan ei voi todistaa tieteellisesti Jumalan olemassaoloa, mutta siinä se jutun ydin piileekin, testataan kuka jaksaa uskoa. Se on koko uskon perusta. Jos se voitaisiin todistaa tieteellisesti, ei sitä uskoa olisi enää olemassa.
Yritän siis tässä änkyttää, ettei se välttämättä poissulje totuutta, ettei siihen asiaan joku usko.:)
 
[QUOTE="hmm";23579699]Sinäkin varmaan uskot johonkin? Vaikka siihen, että oikeus aina voittaa tmv...?
Ne asiat ovat tai eivät ole olemassa, uskoit mitä tahansa ja joku muu vaikka päinvastoin.
Jotku asiat ovat olemassa, vaikkei uskoisikaan ja jotku eivät, vaikka niiden haluaisi olevan.
Kukaan ei voi todistaa tieteellisesti Jumalan olemassaoloa, mutta siinä se jutun ydin piileekin, testataan kuka jaksaa uskoa. Se on koko uskon perusta. Jos se voitaisiin todistaa tieteellisesti, ei sitä uskoa olisi enää olemassa.
Yritän siis tässä änkyttää, ettei se välttämättä poissulje totuutta, ettei siihen asiaan joku usko.:)[/QUOTE]

Ja mä selittää vain sitä että en ole uskovainen joten raamatun asiat ei koske mua.
 
[QUOTE="hmm";23579699]
Kukaan ei voi todistaa tieteellisesti Jumalan olemassaoloa, mutta siinä se jutun ydin piileekin, testataan kuka jaksaa uskoa. Se on koko uskon perusta. Jos se voitaisiin todistaa tieteellisesti, ei sitä uskoa olisi enää olemassa.
[/QUOTE]

No, miksi Jumala olisi valinnut tällaisen (irrationaaliseen) uskoon perustuvan systeemin, sen sijaan että olisi järjestänyt maailman niin, että hyvistä teoista / ajatuksista palkittaisiin tai pahoista rangaistaisiin tai jotain. Miksi hän olisi luonut tällaisen systeemin (kristinusko), jonka lopputulos on se, että ihmiset jaetaan tuomioon ja palkintoon sen mukaan, mikä heidän mielipiteensä yhdestä historian tapauksesta on?
 
"hmm"
No, miksi Jumala olisi valinnut tällaisen (irrationaaliseen) uskoon perustuvan systeemin, sen sijaan että olisi järjestänyt maailman niin, että hyvistä teoista / ajatuksista palkittaisiin tai pahoista rangaistaisiin tai jotain. Miksi hän olisi luonut tällaisen systeemin (kristinusko), jonka lopputulos on se, että ihmiset jaetaan tuomioon ja palkintoon sen mukaan, mikä heidän mielipiteensä yhdestä historian tapauksesta on?
Se ei ole mielipideasia vaan uskonasia.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";23579756]Mielestäni kukaan ei voi sanoa, ettei koske. Jos voit todistaa, ETTEI Jumalaa ole olemassa, sitten voit noin sanoa.;)[/QUOTE]

Entä jos Koraani onkin se totuus? Sinä et voi todistaa raamatun olevan totuus..
 
[QUOTE="hmm";23579756]Mielestäni kukaan ei voi sanoa, ettei koske. Jos voit todistaa, ETTEI Jumalaa ole olemassa, sitten voit noin sanoa.;)[/QUOTE]

Voi hyvänen aika. Mä voin sanoa ja sanonkin niin. En halua eikä mun tarvitse todistaa mitään. Todista sinä se että jumala on olemassa.
 
[QUOTE="hmm";23579770]Se ei ole mielipideasia vaan uskonasia.[/QUOTE]

No, mikä seuraavassa on mielestäsi väärin (=ei uskosi mukaista):

Jumala ottaa luokseen taivaaseen ne, jotka ovat sitä mieltä, että Jeesus kuoli heidän puolestaan ristillä. Jumala lähettää helvetiin ne, jotka eivät ole sitä mieltä, että Jeesus sovitti heidän syntinsä ristillä.
 
"hmm"
No, mikä seuraavassa on mielestäsi väärin (=ei uskosi mukaista):

Jumala ottaa luokseen taivaaseen ne, jotka ovat sitä mieltä, että Jeesus kuoli heidän puolestaan ristillä. Jumala lähettää helvetiin ne, jotka eivät ole sitä mieltä, että Jeesus sovitti heidän syntinsä ristillä.
Mielestäni mielipide on jotain, joka kehitellään omassa päässä. Se, että sinulle kerrotaan joku valmis, vanha tarina, voit toki olla jotain mieltäkin siitä, mut enemmän kysytään et uskotko sitä vai et?
 
"aloittaja"
No, miksi Jumala olisi valinnut tällaisen (irrationaaliseen) uskoon perustuvan systeemin, sen sijaan että olisi järjestänyt maailman niin, että hyvistä teoista / ajatuksista palkittaisiin tai pahoista rangaistaisiin tai jotain. Miksi hän olisi luonut tällaisen systeemin (kristinusko), jonka lopputulos on se, että ihmiset jaetaan tuomioon ja palkintoon sen mukaan, mikä heidän mielipiteensä yhdestä historian tapauksesta on?
Kristinusko on siitä poikkeuksellinen uskonto että siinä teoilla ei pelastuta vaan armosta. Sen armon meille toi Jeesus, Jumalan ainoa poika joka kuoli ristillä kantaen maailman syntitaakan. Se joka Jeesukseen uskoo, pelastuu.
On kysymys uskosta ja se onkin vaikeaa nykypäivänä, jolloin kaikessa korostetaan tiedettä ja faktoja. Usko on jotain enemmän. Mitä sellaine usko olisi, jos kaikki olisi selvää faktaa? Eihän silloin tarvittaisi uskoa! Siinä on se salaisuuden ydin.

Tämä kohta voi valaista sitä jolla on korvat kuulla ja silmät nähdä.

"18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."

1. Kor. 1:18-24
 
"hmm"
Voi hyvänen aika. Mä voin sanoa ja sanonkin niin. En halua eikä mun tarvitse todistaa mitään. Todista sinä se että jumala on olemassa.
Sinun ei missään nimessä ole pakko uskoa.:) Saat valita aivan vapaasti.
Mutta tässä uskomisessa on reilu peli ja se on hienoa jos mikä...siis vaikket tänään uskoisi pätkääkään, mutta huomenna haluaisitkin uskoa, sinua ei rankaista siitä, ettet aina uskonutkaan. Ihan jees?:)
 
[QUOTE="hmm";23579874]Sinun ei missään nimessä ole pakko uskoa.:) Saat valita aivan vapaasti.
Mutta tässä uskomisessa on reilu peli ja se on hienoa jos mikä...siis vaikket tänään uskoisi pätkääkään, mutta huomenna haluaisitkin uskoa, sinua ei rankaista siitä, ettet aina uskonutkaan. Ihan jees?:)[/QUOTE]

juu
 
"hmm"
Saanko kertoa yhden jotenkin yliluonnollisen tarinan? Itse en haluaisi ikinä nähdä mitään yliluonnollista, mutta jotain olen kuitenkin joskus nähnyt.

Veljeni monivammainen poika tipahti kerrossängystä. Olimme siinä näköetäisyydellä, mutta emme ehtineet muuta kuin parkaista. Lattialla oli jokin isompi tavara, josta sojotti joku tanko (en enää muista oliko lasten pyörä vai mikä) suoraan ylöspäin ja tämä poika siis lähti tippumaan juuri siinä kohtaa. Sadanosasekunnin ehdimme ajatella, että nyt se kuolee.
KESKEN sen pudotuksen, poika siirtyi siinä ilmassa jonkun 10-15cm sivullepäin, siis todella käsittämättömällä tavalla, niinku joku ois vain siirtänyt poikaa, joka tipahti ihan velttona...ja mätkähti tämän tavaran viereen ja selvisi vammoitta.
Ei millään laskutekniikalla voitu selittää sitä, mitä tapahtui. Jäimme sanattomiksi.
Mikä se oli?
Siitä vain olen varma, että jos enkeleitä on olemassa, silloin on Jumalakin.
 
[QUOTE="aloittaja";23579860]Kristinusko on siitä poikkeuksellinen uskonto että siinä teoilla ei pelastuta vaan armosta. Sen armon meille toi Jeesus, Jumalan ainoa poika joka kuoli ristillä kantaen maailman syntitaakan. Se joka Jeesukseen uskoo, pelastuu.
On kysymys uskosta ja se onkin vaikeaa nykypäivänä, jolloin kaikessa korostetaan tiedettä ja faktoja. Usko on jotain enemmän. Mitä sellaine usko olisi, jos kaikki olisi selvää faktaa? Eihän silloin tarvittaisi uskoa! Siinä on se salaisuuden ydin.

[/QUOTE]

Tiedän systeemin, koska olin kymmenisen vuotta uskovainen. (Fundis, ei mikään rivikristitty.) Mutta sama pelastusmekanismi katsottuna hieman toisesta vinkkelistä näyttää siltä mielipidekysymykseltä, minkä aiemmassa viestissäni kuvasin.
 
[QUOTE="aloittaja";23579546]Ihmisten irstauden tähden tulee maailmanloppu, kyllä se olisi hyvä otsikko. Mutta siksi nostin homojen liitot esiin, koska se taisi olla viimeinen pisara kohti irstautta tai paremminkin sen hyväksymistä. Irstauttahan on jo ollut mutta kun valtio tekee irstauden lailliseksi, se on valtion loppu. Näin se vain menee.[/QUOTE]

Miksi uskovaiset ei sitten jätä tai ole jo aikaa jättäneet Suomea. Eikö Raamatussa puhuta aina siitä että uskovaiset lähtevät maanpakoon ja jättävät taakseen epäsopivan maan/alueen.
 
Tähän "todista ettei Jumalaa ole!" keskusteluun haluan vain linkittää teille Ricky Gervaisin kirjoituksen: A Holiday Message from Ricky Gervais: Why I'm An Atheist - Speakeasy - WSJ


Tää on kuin suoraan mun päästä:
This, is of course a spirituality issue, religion is a different matter. As an atheist, I see nothing “wrong” in believing in a god. I don’t think there is a god, but belief in him does no harm. If it helps you in any way, then that’s fine with me. It’s when belief starts infringing on other people’s rights when it worries me. I would never deny your right to believe in a god. I would just rather you didn’t kill people who believe in a different god, say. Or stone someone to death because your rulebook says their sexuality is immoral. It’s strange that anyone who believes that an all-powerful all-knowing, omniscient power responsible for everything that happens, would also want to judge and punish people for what they are. From what I can gather, pretty much the worst type of person you can be is an atheist. The first four commandments hammer this point home. There is a god, I’m him, no one else is, you’re not as good and don’t forget it. (Don’t murder anyone, doesn’t get a mention till number 6.)
Let’s be honest, if one person believed in God he would be considered pretty strange. But because it’s a very popular view it’s accepted. And why is it such a popular view? That’s obvious. It’s an attractive proposition. Believe in me and live forever. Again if it was just a case of spirituality this would be fine.
 
zaida
Suomi tulee kokemaan pahoja takaiskuja. Suomella ei tule menemään hyvin. Jumala näkee Suomen rappion eikä siunaa Suomea enää. Se tullaan näkemään. Jopa kirkko on myynyt sielunsa ja hyväksyy synnin harjoittamisen. Siitä ei seuraa hyvää. Jumala näkee tämän ja yhteiskunnan rappio lisääntyy, mutta tätähän tämä lopunaika on. Mutta Suomi saa vielä kurjan sadon siitä mitä on kylvänyt.
Kun Jumalan Sana on jo kirkossakin poljettu maahan,paikassa,jonka tulisu perustua Jumalan sanaan eli Raamattuun,se vaan kertoo siitä että Saatana on saanut kirkonkin koukkuihinsa mukaan.Todellakin rukoilen Suomen puolesta ,että säästyisimme Jumalan vihalta,mutta kun ihmiset on niin itseänsä täynnä ja tässä maailmassa kiinni,olen samaa mieltä kuin edellinen.Mutta lopunajat ovat käsillä ja ahdistus ja kärsimys valtaa Suomen.Sitäpaitsi on typerää vaatia kaikkia olemaan jees-ihmisiä joille kaikki arvot käyvät,heti leimataan tiukkapipoksi.KAIKKEA EI TOD. TARVITSE SUVAITA!!!!Onneksi on muutamia poliitikkoja jotka uskaltavat sanoa omat mielipiteensä homoista ja lesboista.Minä ainakin sanon suoraan mitä arvoja kannatan,jos joku niitä minulta kysyy,mielipidevapaus on kaikkien oikeus.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä