Suomi ja ihmisten tasapäistäminen, mielipiteitä kiitos :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rico"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="leo";22191119]Ehkä mies kuitenkin on enemmän oman tiensä kulkija - seikkailija, kuin nainen. Yleensä siis. Koulutusjärjestelmä ei ota tätä huomioon vaan rauhattomat ja erilaiset miehetkin yritetään pakottaa muiden kaltaisiksi.

Nainen sopeutuu tasapäiseksi pakottamiseenkin miestä helpommin, koska osaa hakea jaa saa apua ja tukea parempien sosiaalisten taitojensa ja naisten kehittyneemmän sosiaalisen vuorovaikutuskulttuurin takia.[/QUOTE]

Siis toihan on ihan naurettavaa sovinismikakkaa!

Jos puhutaan miesten syrjäytymisestä, minusta tietyllä tavalla ongelma on se että meidä sosiaali- ja terveydenhuolto järjestelmä on naisvaltaista. Kuten tässäkin keskustelussa huomataan nainen ja mies puhuu usein eri kieltä. Miehen voi olla helpompi puhua ongelmista miehen kanssa kun taas naisen toiselle naiselle, noin yleistäen sanottuna. Naisen on varmasti helpompi löytää apua kun hän puhuu esim. psyykkisistä tai sosiaalisista ongelmistaan. Silti minä en saa tätä asiaa yhdistettyä koulujärjestelmään muutakuin siltä osin että terveys- ja sosiaalialan koulutukseen hakeutuvista valtaosa on naisia.

Tässähän puhuttiin alunperin tasapäistämisestä ja samaan muottiin muokkaamisesta jo lapsesta alkaen. Kyllä se liittyy mielestäni enemmän koulujärjestelmään kuin terveydenhuoltoon. Myöhemmin vedettiin esiin tuo miesten syrjäytyminen, eikä siinäkään kyllä se aiheuttaja voi olla se terveydenhuolto. Pitäähän sen syrjäytymisen ensin lähteä jostain ennen kuin ollaan tekemisissä sosiaali- ja terveydenhuollon kanssa.

Kauheaa katsottava nykyajan vapaan kasvatuksen uhrit. Vanhemmilla ei ole edes yritystä olla vanhempia vaan varsinkin pojat saavat riehua miten vain ja olla itseelleenkin vaaraksi. Täällä tasapäistetään fiksuja tyhmien tasolle ja ymmärretään häiriköitä loputtomasti. Vanhemmat vierittävät kaiken vastuun muille mutta haluavat säilyttää vallan päätöksistä itsellään vaikka eivät osaa niitä tehdä. Järjestys takaisin!

Aika vitsi taas tämäkin keskustelu!
Tälläkin palstalla lähes jokainen toitottaa kuinka mies saa kaksi kertaa enemmän palkkaa ja nyt yhtäkkiä ne onkin miehet jotka on ongelmissa ja syrjäytyy eikä pärjää tässä maailmassa jnejne. Kummallista että koulujärjestelmä on mukamas naisia varten tehty ja silti miehet on korkeammin koulutettuja ja korkeammissa tehtävissä?

JA tuo että lahjakkaat tylsistyy tasapäistettävässä koulumaailmassa. .Onko vähän henkilöstä ittestään kiinni? ITsekin olen lahjakas ja mm. yläasteen englannin suoritin pois tenttimällä ja matematiikka oli kanssa lasten leikkiä. Tietysti laskin myös samat tehtävät kuin muut. Mutta mitä se nyt haittasi, mulla meni hetki siihen että laskin koko luvun tehtävät aina silloin koulutunnin aikana kun opettaja paapatti. Sitten ei ollut koskaan kotiläksyjä, ei haitannut yhtään. matikan tunnilla kun sain laskut laskettua ehdin yleensä tehdä vielä muidenkin aineiden läksyjä. Kaikki aineet voi tenttiä mitkä vaan haluaa. KAtsos kun suomessa ei ole koulupakko vaan oppivelvollisuus. Sellaista koulua ei olekaan jossa tämä ei kävisi päinsä. Mutta kn valittaa pitää.

Ja sitten vielä otsikossa että SUomi tasapäistää. Miten niin suomi?!

Itse ainakin paaaljon mieluumin laitan yhteikunnan vähiä varoja esim. terveydenhuoltoon kuin siihen että esim. muutenkin pärjäävät lahjakkaat saisivat oman tasoryhmänsä. Tasapäistävä koulujärjestelmä on minusta vallan riittävä SIINÄ VALOSSA että rahaa on rajallisesti. Eli siihen on syynsä miksi näin toimitaan ja miksi ei voi olla miljoonia eri valinnaisaineita joita sitten kolmelle oppilaalle opetettaisiin. On paaljon tärkeämpiä paikkoja mihin laittaa ne valtion rahat, siis sen jälkeen kun riittävä koulutuksen laaduntaso on saavutettu ja minusta se on näin vallan ok.

TUHAT TARINAA
LASTEN JA NUORTEN
SYRJÄYTYMISESTÄ
LASTEN JA NUORTEN SYRJÄYTYMINEN
SOSIAALIHUOLLON ASIAKIRJOJEN VALOSSA

http://herkules.oulu.fi/isbn9789514290213/isbn9789514290213.pdf

Nuorten pitkäaikainen työttömyys, asunnottomuus, pitkäaikainen toimeentulotukiasiakkuus sekä näistä seuraava elämänhallinnan pettäminen näkyy nuorten syrjäytymisenä ja muunakin pahoinvointina.

http://www.intermin.fi/lh/etela/arvio/home.nsf/wLatest/94B42B5E1A03834DC2256C77004B49DF

http://www.kansanuutiset.fi/mielipiteet/paakirjoitus/2296043/koyhyys-syrjaytyminen-ja-alhainen-koulutus-ovat-tappava-yhdistelma

Ryynäsen ja THL:n pääjohtajan Pekka Puskan mukaan suomalaisten yleisimpiä kuolinsyitä ovat köyhyys, syrjäytyminen ja alhainen koulutustaso. Siksi rahaa pitäisi käyttää päihdehuoltoon, mielenterveysongelmaisten sosiaalipalveluihin sekä syrjäytymisen ja köyhyyden torjuntaan.

Köyhistä, mielenterveysongelmaisista ja päihdepalveluista säästämällä Jyrki Katainen on kuin se nykyrahassa viiden euron suutari, joka saa aikaan kuuden euron vahingon.

Miten Rico selität että mun työssäkäyvän korkeasti verotetun ihmisen pitäisi maksaa vielä enememmä veroja jotta osa porukkaa voi vetää viinaa ja lonkkaa?? Tätä ongelmaa ei ollut kun ei ollut tukia.

Miten Rico selität että mun työssäkäyvän korkeasti verotetun ihmisen pitäisi maksaa vielä enememmä veroja jotta osa porukkaa voi vetää viinaa ja lonkkaa?? Tätä ongelmaa ei ollut kun ei ollut tukia.

No kohta me vedetään kaikki lonkkaa kun ei ole kellään töitä. Saa nähdä kuinka pitkälle ja kuinka monelle alalle tämä pimeä työvoima tai kun ei ole samoja työehtoja suomalaisten kanssa tulee vielä ulottumaan.
Nuorisoon on vähän pakko panostaa sillä he ovat meidän toivo ja tulevaisuus, että koko yhteiskunta ei romahda.

Ja esim siivojan työ ei näille työttömille nuorille kelpaa. pitäis olla julkkis tai juontaja ja palkka yli 3 donaa ja edut päälle. Koulukaan ei kiinnosta...ei oikein mikään. Rahaa vaan pitäis jostain tulla. Alkaisin itsekin tehdä töitä pimeästi jos voisin. Niin tympääntynyt olen näihin vapaamatkustajiin joita ei työ kiinnosta.

Ja esim siivojan työ ei näille työttömille nuorille kelpaa. pitäis olla julkkis tai juontaja ja palkka yli 3 donaa ja edut päälle. Koulukaan ei kiinnosta...ei oikein mikään. Rahaa vaan pitäis jostain tulla. Alkaisin itsekin tehdä töitä pimeästi jos voisin. Niin tympääntynyt olen näihin vapaamatkustajiin joita ei työ kiinnosta.

Joo, olen myös kyllästynyt pimeään työvoimaan, eikä kunnioiteta työehtosopimuksia sekä ihmisten hyväksikäyttöön missä tehdään ilmaiseksi töitä. On se nyt helvetti jos ei työstä makseta asianmukaista korvausta, mihin on kadonnut että työmies ja nainen on palkkansa ansainnut. Kaikenmaailman kusettajia sekä välistä vetäjiä tämäkin maa pulollaan ja verottaja sekä yhteiskunta tappaa yrittämisen ilon tästä maasta.

[QUOTE="leo";22191119]Ehkä mies kuitenkin on enemmän oman tiensä kulkija - seikkailija, kuin nainen. Yleensä siis. Koulutusjärjestelmä ei ota tätä huomioon vaan rauhattomat ja erilaiset miehetkin yritetään pakottaa muiden kaltaisiksi.

Nainen sopeutuu tasapäiseksi pakottamiseenkin miestä helpommin, koska osaa hakea jaa saa apua ja tukea parempien sosiaalisten taitojensa ja naisten kehittyneemmän sosiaalisen vuorovaikutuskulttuurin takia.[/QUOTE]

No voi hyvä ihme sentään teidän kanssanne :laugh:

sukupuolten arpajaisissa jokaisen naisen arvassa lukee tämä arpa voittaa jonkin verran, kun taas useimmilla miehillä arvassa lukee tämä arpa ei voita mitään ja joillakin harvoilla miehillä tämä arpa on päävoitto. Tätä maailmaa eivät suinkaan dominoi miehet, vaan toiset miehet - 99% miehistä ei ikinä tule pääsemään mihinkään merkittävään asemaan. Keskimääräisen miehen elämä on hyvin rankkaa - ja paljon vaikeampaa, kovempaa, väkivaltaisempaa ja syrjitympää kuin keskimääräisen naisen. Keskimäärin miehet ovat se sorrettu ja syrjitty sukupuoli - eivät suinkaan naiset. Me naiset kuvittelemme olevamme syrjittyjä siksi, että jotkut harvat miehet dominoivat tätä maailmaa.

Naiseksi tulemiseen riittää naiseksi syntyminen. Mieheksi ei synnytä, mieheys täytyy ansaita. Ja koska miehet kilpailevat naisten suosiosta - ei koskaan toisinpäin - tämä mieheyden ansaitseminen ja lupa tulla pidetyksi miehenä pyritään osoittamaan lukemattomin eri tavoin.

Mutta tässä hirvittävässä miesten tragediassa ei ole pelkkiä häviäjiä, vaan yleensä aina joku voittaa - täyspotin. Jokainen mies on synnynnäinen häviäjä ja jokainen nainen synnynnäinen voittaja, mutta joku mies voittaa aina pääpalkinnon. Elämä ei ole reilua, ja voittaja vie kaiken. Ja tähän pätee periaate no guts - no glory. Miehet ryhtyvät juuri siksi vaarallisiin ja riskaabeleihin puuhiin - niin töissä kuin vapaa-aikanakin. Eivät nuoret kollit kaahaa autoilla ja tee älyttömiä temppuja siksi, että se olisi jotenkin miehillä verissä. He tekevät sen tehdäkseen vaikutuksen naisiin - osoittaakseen katso, minä olen rohkea, minä olen taitava, minä olen hyvä siitossonni.

Ja tämä pätee myös työelämään yleensäkin. Työnarkomaaneista 80% on miehiä. Ylitöistä 80% menee miesten piikkiin. Miehet totutetaan jo pienestä pitäen kilpailemaan ja taistelemaan ja pyrkimään koko ajan korkeammalle pallille.

http://takkirauta.blogspot.com/2009/06/onko-miehista-mihinkaan.html

"Tosielämässä kouluarvosanat ovat nollan arvoisia ja tosielämässä muodollisella pätevyydellä ei ole mitään merkitystä; merkitystä on vain pragmaattisuudella ja kyvyllä soveltaa opittua käytäntöön. Ja monelle kiltille kympin keskiarvon tytölle on hirvittävä paikka, kun pojat vetävät amispohjalta ohi. Tämä siksi, että nuo pojat ovat tottuneet kilpailemaan, taistelemaan, soveltamaan ja siihen, että mitään ei saa vaan kaikki on otettava. Heillä on heikko koulupohja, mutta he osaavat käytännön mennen tullen - ja vain sillä käytännöllä on merkitystä."

Minusta tämäkin on hyvää kohta tuosta blogista.

[QUOTE="Rico";22191501]http://www.kansanuutiset.fi/mielipiteet/paakirjoitus/2296043/koyhyys-syrjaytyminen-ja-alhainen-koulutus-ovat-tappava-yhdistelma

Ryynäsen ja THL:n pääjohtajan Pekka Puskan mukaan suomalaisten yleisimpiä kuolinsyitä ovat köyhyys, syrjäytyminen ja alhainen koulutustaso. Siksi rahaa pitäisi käyttää päihdehuoltoon, mielenterveysongelmaisten sosiaalipalveluihin sekä syrjäytymisen ja köyhyyden torjuntaan.

Köyhistä, mielenterveysongelmaisista ja päihdepalveluista säästämällä Jyrki Katainen on kuin se nykyrahassa viiden euron suutari, joka saa aikaan kuuden euron vahingon.[/QUOTE]

Voit linkittää vaikka miten paljon uutisia, joissa mainitaan syrjäytyneet, mutta siltkään et näköjään osaa vastata, miten tasapäistäminen tai ainakaan epätasa-arvo miesten kannalta johtavat noihin ongelmiin.

[QUOTE="Rico";22192306]"Tosielämässä kouluarvosanat ovat nollan arvoisia ja tosielämässä muodollisella pätevyydellä ei ole mitään merkitystä; merkitystä on vain pragmaattisuudella ja kyvyllä soveltaa opittua käytäntöön. Ja monelle kiltille kympin keskiarvon tytölle on hirvittävä paikka, kun pojat vetävät amispohjalta ohi. Tämä siksi, että nuo pojat ovat tottuneet kilpailemaan, taistelemaan, soveltamaan ja siihen, että mitään ei saa vaan kaikki on otettava. Heillä on heikko koulupohja, mutta he osaavat käytännön mennen tullen - ja vain sillä käytännöllä on merkitystä."

Minusta tämäkin on hyvää kohta tuosta blogista.[/QUOTE]

Kyllä on ristiriitaista juttua taas. Miksi pojat sitten syrjäytyvät? Siis koko keskustelun yllykkeenähän on vaan yksinkertaisesti naisviha, miehen riittämättömyydentunne ja siitä kumpuava ruikutus.

Maailman lukutaidottomista on edelleen suurin osa tyttöjä ja naisia. Naiset joutuvat miehiä useammin raiskausten uhreiksi, kuolevat synnytykseen jne. Ja täällä ruikutetaan miten miehiä syrjitään, koska korkeasti koulutetuista on ensimmäistä kertaa historian aikana muutama prosentti enemmän naisia kuin miehiä.

Tämä johtaa ilmeisesti kaikkien miesten joukkotuhoon ja koko yhteiskunnan pysähtymiseen. Ja ihan kaikki on naisten syytä...

Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;22196032:
Maailman lukutaidottomista on edelleen suurin osa tyttöjä ja naisia. Naiset joutuvat miehiä useammin raiskausten uhreiksi, kuolevat synnytykseen jne. Ja täällä ruikutetaan miten miehiä syrjitään, koska korkeasti koulutetuista on ensimmäistä kertaa historian aikana muutama prosentti enemmän naisia kuin miehiä.

Tämä johtaa ilmeisesti kaikkien miesten joukkotuhoon ja koko yhteiskunnan pysähtymiseen. Ja ihan kaikki on naisten syytä...

Ehkä miehet ovat hiukan hukassa, kun ovat pikkiriikkisenkin menettämässä sitä sortajan asemaansa? Ehkä naisia on aina ollut pakko sortaa juuri siksi, etteivät miehet mitenkään muuten pärjäisi? Siltä tämä rutkutus minusta vaikuttaa. Onneksi oma mies ei ole mikään itkuruikuttaja, vaan nauroi koko keskustelulle. Siltikään hän ei ole stereotyyppinen mies, vaan hänellä on vapaus kasvattaa orkideoita, käyttää ompelukonetta, puhua tunteista ja olla kiinnostunut resepteistä.

Miehet, jotka haluavat tiukasti pitää kiinni miehen ja naisen rooleista, eivät tule sopeutumaan tähän maailmaan.

Mikä oikeastaan oli ketjun pointti yhteiskunnan pitäisi hyväksyä mies kouluttamattomana/työttömänä, yleensä syrjäytyneenä, rahattomana "oman tiensä kulkijana", vai että etenkin miesten syrjäytymistä pitäisi ehkäistä. Kaikkea ei voi saada ...ei miehetkään. Koulutus, työ ja toimeentulo kuitenkin omalta osaltaan ehkäisee myös miesten syrjäytymistä.:)

Viimeksi muokattu:
3 pojan ja 2 pienen tytön äitinä olen kyllä aivan samaa mieltä siitä, että varsinkin alle kouluikäisten toiminnoissa, mutta myös koulussakin mennään aivan liikaa naisten/tyttöjen maailmassa. Mun vilkkaisen tyttöjen on paljon helpompi siihen sopeutua, kuin vilkkaiden poikieni.

[QUOTE="vieras";22189492]Kerro vielä millä tavalla tasapäistämistä kannatetaan? Minun mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että kaikilla on samat pelisäännöt ja esim peruskoulussa on samat sisällöt. Miten muuten on mahdollista, että nykyisellään koulu kaikkine oppiaineineen suosii tyttöjä, mutta alunperin koko laitos on tehty vain pojille. Missä kohtaa on menty sivuun?[/QUOTE]

Varmaan siinä kohdassa, kun vähintään puolet oppilaista alkoi olla tyttöjä. Me naistet ja tytöthän olemme aina niitä, jotka loppupelissä saamme tahtomme läpi, vaikka annammekin miesten luulla päättäneensä ne asiat aivan itse.