sukupuolten arpajaisissa jokaisen naisen arvassa lukee tämä arpa voittaa jonkin verran, kun taas useimmilla miehillä arvassa lukee tämä arpa ei voita mitään ja joillakin harvoilla miehillä tämä arpa on päävoitto. Tätä maailmaa eivät suinkaan dominoi miehet, vaan toiset miehet - 99% miehistä ei ikinä tule pääsemään mihinkään merkittävään asemaan. Keskimääräisen miehen elämä on hyvin rankkaa - ja paljon vaikeampaa, kovempaa, väkivaltaisempaa ja syrjitympää kuin keskimääräisen naisen. Keskimäärin miehet ovat se sorrettu ja syrjitty sukupuoli - eivät suinkaan naiset. Me naiset kuvittelemme olevamme syrjittyjä siksi, että jotkut harvat miehet dominoivat tätä maailmaa.
Naiseksi tulemiseen riittää naiseksi syntyminen. Mieheksi ei synnytä, mieheys täytyy ansaita. Ja koska miehet kilpailevat naisten suosiosta - ei koskaan toisinpäin - tämä mieheyden ansaitseminen ja lupa tulla pidetyksi miehenä pyritään osoittamaan lukemattomin eri tavoin.
Mutta tässä hirvittävässä miesten tragediassa ei ole pelkkiä häviäjiä, vaan yleensä aina joku voittaa - täyspotin. Jokainen mies on synnynnäinen häviäjä ja jokainen nainen synnynnäinen voittaja, mutta joku mies voittaa aina pääpalkinnon. Elämä ei ole reilua, ja voittaja vie kaiken. Ja tähän pätee periaate no guts - no glory. Miehet ryhtyvät juuri siksi vaarallisiin ja riskaabeleihin puuhiin - niin töissä kuin vapaa-aikanakin. Eivät nuoret kollit kaahaa autoilla ja tee älyttömiä temppuja siksi, että se olisi jotenkin miehillä verissä. He tekevät sen tehdäkseen vaikutuksen naisiin - osoittaakseen katso, minä olen rohkea, minä olen taitava, minä olen hyvä siitossonni.
Ja tämä pätee myös työelämään yleensäkin. Työnarkomaaneista 80% on miehiä. Ylitöistä 80% menee miesten piikkiin. Miehet totutetaan jo pienestä pitäen kilpailemaan ja taistelemaan ja pyrkimään koko ajan korkeammalle pallille.
http://takkirauta.blogspot.com/2009/06/onko-miehista-mihinkaan.html