"Suomen taloudessa on pisin laskukausi 150 vuoteen: Suomi on lamassa!"

  • Viestiketjun aloittaja F A N T A S T I S T A
  • Ensimmäinen viesti
vieeras
Mikäs uutinen tämä muka on! Vähänkään taloutta seuraavat ovat tienneet tilanteen jo hyvän aikaa, mutta vasta nyt joku uskaltaa sanoa julkisesti tuon kamalan LAMA-sanan.
 
ratkaisu
Köyhien ja työttömien määrä lisääntyy ja silti toimeentulotuen saajia ja työttömiä pidetään pummeina jotka elävät herroiksi.
Noh, toimeentulotukien varassa elävien määrää saa vähennettyä vähentämällä toimeentulotukia.

Tai vaihtoehtoisesti köyhien määrää vähennettyä nostamalla reippaasti toimeentulotukia.

Oisko näistä jompi kumpi hyvä ratkaisu, taikka jotain muuta edottaa?
 
Pessimisti
En äänestä kokoomusta enkä fanita Stubbia, mutta nykyisestä taloustilanteesta häntä ei voi syyttää. Vaalit on tulossa niin tuskin siihen mennessä mitään mullistavaa saadaan aikaan, mutta seuraavalla hallituksella onkin kutkuttavan hieno tilaisuus loistaa ja saada talous kuntoon. Pohjalta on hyvä ponnistaa.
 
eeeeehhhh
selittäkää minulle miten nykyinen hallitus on aiheuttanut tämän tilanteen, etenkin kokoomus? :D Perustelkaa kerrankin kunnolla niin ehkä en yhtäkkiä äänestäisikään kun teillä on niin valtavan hyvät perustelut asialle. Miten lamaa auttaa se, että annettaisiin enemmän tukia köyhille eli lisää lainaa vaan??
 
"eeeee"
selittäkää minulle miten nykyinen hallitus on aiheuttanut tämän tilanteen, etenkin kokoomus? :D Perustelkaa kerrankin kunnolla niin ehkä en yhtäkkiä äänestäisikään kun teillä on niin valtavan hyvät perustelut asialle. Miten lamaa auttaa se, että annettaisiin enemmän tukia köyhille eli lisää lainaa vaan??
Mitä niille köyhille sitten pitäis tehdä? Ottaa kaikki tuet pois ja antaa kuolla nälkään?
 
gieras
selittäkää minulle miten nykyinen hallitus on aiheuttanut tämän tilanteen, etenkin kokoomus? :D Perustelkaa kerrankin kunnolla niin ehkä en yhtäkkiä äänestäisikään kun teillä on niin valtavan hyvät perustelut asialle. Miten lamaa auttaa se, että annettaisiin enemmän tukia köyhille eli lisää lainaa vaan??
Kokoomus on ollut pm- tai vvm-puolue vuodesta 2007 lähtien ja siten suurimmassa vastuussa nykyisestä tilanteesta.

Kreikalle "lainatut" rahat olisi pitänyt käyttää kotimaan infraan ja sitä kautta työllistää suomalaisia.
 

Yhteistyössä