"Suomen taloudessa on pisin laskukausi 150 vuoteen: Suomi on lamassa!"

  • Viestiketjun aloittaja F A N T A S T I S T A
  • Ensimmäinen viesti
viieeas
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30244919:
Miten tuo muka auttaisi? Ihan yhtä paljon valtion rahaa kuluisi siinäkin tapauksessa, ja mahdollisesti vielä enemmän, koska pitäisi järjestää kuljetukset ja muut. Ei tuollainen näennäispuuhastelu nostaisi Suomea lamasta, melkeinpä jopa päinvastoin.
Ei se ole "näennäispuuhastelua" panna metsät tuottavaan kuntoon. Nykyään näkee ihan liikaa järkyttävässä kunnassa olevia pusikoita joista saa korkeintaan ongenvapoja.
 
jkljjl
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30244919:
Miten tuo muka auttaisi? Ihan yhtä paljon valtion rahaa kuluisi siinäkin tapauksessa, ja mahdollisesti vielä enemmän, koska pitäisi järjestää kuljetukset ja muut. Ei tuollainen näennäispuuhastelu nostaisi Suomea lamasta, melkeinpä jopa päinvastoin.
Tulisi mm puuta jota voitaisiin myydä, metsänomistajat mielellään esim itse maksaisin vaikka 20-50€ per päivä mun metsien kunnostuksesta ymym..

Joutoväki tosiaan pitäisi laittaa tuollaisiin töihin samalla osa marjanpoimintaan ja sienten.. Saatanan sairasta ett' SUomen metsissä pilaantuu n miljardin edestä syötävää vuosittain ja samaan aikaa valitetaan kun ei oo rahaa..

Kaiken huippuna ulkomaalaiset tuleevat tänne vuolemaan kultaa meidän takapihoilta.
 
tee perässä
"Näinpä"
Alkuperäinen kirjoittaja tee perässä;30245131:
Eikös se niin mennyt, että metsätilat ovat kasvaneet niin suuriksi, ettei suomalaislla ole varaa ostaa niitä?

Hölmölässä kaikki menee noin, vaikka eihän meitäkään olisi täällä, jos papan papat ei olisi osanneet ämmännurkkaa vuolla:
https://www.youtube.com/watch?v=R003l_93J0E
Saattapi olla ja tästä taas seuraapi se että niitä isoja tiloja ei hoideta mitenkään, täs minunkin naapurissa on kaupungin maita joille ei ole tehty varmaan 10v yhtään mitään käytännössä täyttä arvotonta risukkoa.
 
metsänomistaja
Tulisi mm puuta jota voitaisiin myydä, metsänomistajat mielellään esim itse maksaisin vaikka 20-50€ per päivä mun metsien kunnostuksesta ymym..
Joo, se on hyvä idea, että joku nostaisi mun omaisuuteni arvoa eikä mun tarvitsisi maksaa siitä oikeastaan mitään! Loistavaa!

Mulla on myös aikomus alkaa asuntosijoittajaksi. Voisinkin ostaa vähän huonompikuntoisen asunnon ja kun en itse viitis/jaksa sitä korjata, voisin maksaa 20-50€/päivä, että joku tulee sen remontoimaan ja sitten voisin vuokrata sen kalliimmalla tai myydä voitolla. (Ja valtio tai kunnat maksavat lopun elatuksen näille tyypeille.)

Ootas mä vähän mietin, keksin kyllä muutakin käyttöä työvoimalle, jos se maksaa tarvitsee maksaa mulla kaikkineen vain pari euroa tunti.
 
näinpä..
Alkuperäinen kirjoittaja metsänomistaja;30245728:
Joo, se on hyvä idea, että joku nostaisi mun omaisuuteni arvoa eikä mun tarvitsisi maksaa siitä oikeastaan mitään! Loistavaa!

Mulla on myös aikomus alkaa asuntosijoittajaksi. Voisinkin ostaa vähän huonompikuntoisen asunnon ja kun en itse viitis/jaksa sitä korjata, voisin maksaa 20-50€/päivä, että joku tulee sen remontoimaan ja sitten voisin vuokrata sen kalliimmalla tai myydä voitolla. (Ja valtio tai kunnat maksavat lopun elatuksen näille tyypeille.)

Ootas mä vähän mietin, keksin kyllä muutakin käyttöä työvoimalle, jos se maksaa tarvitsee maksaa mulla kaikkineen vain pari euroa tunti.
Tästähän on ollut aiemminkin puhetta ja just tollasiin pikku puuhasteluihinhan näitä voisi käyttää, kyllä mäkin voisin heti keksiä tuolta pihalta hommia pariksi kuukaudeksi jollekkin työttömälle ja maksaa vaikka täysmääräisen toimeentulotuen verran jos kunta vaikka heittäis vähän tohon päälle niin kaikki win win.. Ps noi hommat on sellaisia joihin ei muuten tule ketään ulkopuolista.
 
"Näinpä"
niin todettiin että tuossahan pitäisi aika lailla tarkkaan määritellä mitä nuo tekevät ettei tapeta yrittäjiä siinä sivussa.. Mutta yksi esim noista hyvistä hommista olisi maaseudulla piha lumityöt, vanhukset tekee nää itse ja eivät tosiaankana maksa kenellekkään 30-40€ tunti näistä.. Olisi taas win win jos tälläinen maksaisi vaikka kunnalle työttömästä 10€ kerta.
 
vierailija
Tulisi mm puuta jota voitaisiin myydä, metsänomistajat mielellään esim itse maksaisin vaikka 20-50€ per päivä mun metsien kunnostuksesta ymym..

Joutoväki tosiaan pitäisi laittaa tuollaisiin töihin samalla osa marjanpoimintaan ja sienten.. Saatanan sairasta ett' SUomen metsissä pilaantuu n miljardin edestä syötävää vuosittain ja samaan aikaa valitetaan kun ei oo rahaa..

Kaiken huippuna ulkomaalaiset tuleevat tänne vuolemaan kultaa meidän takapihoilta.
Miksi et palkkaa siihen jotakuta tekemään sitä hommaa? Siksikö että et saa siihen ketään ilmaiseksi? (20€)
 

Yhteistyössä