Suomalaiset musliminaiset, kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "guest"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"guest"

Vieras
Jostain toisen ketjun välihuomautuksesta tuli mieleen, että löytyykö täältä suomalaisia Islamiin kääntyneitä naisia? Jaatteko vähän ajatuksia/ kokemuksia, miksi käännyitte, miltä tuntuu jne?

Enkä toivois tästä nyt mitään mekastusketjua puolin eikä toisin, koitetaan olla asiallisia.

Olen muslimi, tunnustin sen uskokseni reilusti yli 10v sitten. Se tuntui oikealta, uskoni on sydämessäni. En ole mitenkään harras, mutta tärkeintä minulle onkin sisin ja itsensä kunnioittaminen.

En kyllä täällä aktiivisesti palstaile mutta onhan meitä.
Minä olen myös ollut muslimi jo yli 10v, käännyin koska uskon että islam on totuus, ei siinä kummempaa.
Tuntuu muuten ihan hyvältä, mutta lapset saisivat kohta mennä nukkumaan että saisin vähän omaa aikaa ;) tavallista arkeen valmistautumista.

[QUOTE="guest";23294389]Miksi islam, miksei vaikka kristinusko?[/QUOTE]

En ole ikinä ymmärtänyt kristinuskoa, pelkkää historiallisia satuja minulle. Jeesuksen palvominen yms on minulle ihan liikaa.

Mua on aina ehkä eniten kiinnostanut se, miksi suomalainen nainen, joka on pohjoismaisen tasarvon "tuotos" lähtee islamiin. Olen kyllä koraanin lukenut ja islamiin perehtynyt, eikä se musta kovin tasa-arvoiselta vaikuta missään päin maailmaa.

Yhteistyössä