suomalaiset äidit ulkomailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma 78

Vieras
Hei käykö kaks plussan sivuilla muitakin ulkomailla asuvia suomi mammoja. Itse olen puolivuotiaan pojan äitinä norjassa ja kateellisena käyn aina suomessa ruokakaupassa kun lastenruokavalikoima on sitten ihan eri sorttïa kuin täällä norjassa. kyllä suomalaiset vauvat saavat olla tyytyväisiä suureen ruoka valikoimaan. mutta onneksi taas ensi kuussa suomeen niin saa tulla taas laukut täynnä tutteleita takaisin norjaan. :flower: hyvää kevät talven jatkoo kaikille äideille niin suomeen kuin ulkomaillekin

hei! olen 4kk tytön äiti ja me asustellaan ruotsissa. en oikein vielä tiedä ruokapuolesta kun imetän vauvaa vielä mutta vaipat täällä on ainakin halvempia!! siis kuin suomessa. synnytitkö muuten siellä vai suomessa? mulla meni täällä synnytys hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut suomen päähän, esim äitiysrahan puolesta. siispä ruotsissa toimii hyvin neuvolat ym. hauskaa kevättä!!

Me emme enää asu ulkomailla. Meillä kolme poikaa, -03, -04, ja -06.
Asuimme Saksassa 2000-2005 eli kaksi vanhinta ovat syntyneet siellä.
Olihan saksassa aika erillainen ruoka kulttuuri kun täällä suomessa, mutta ollaan kyllä ihan tyytyväisiä heidän valikoimiinsa. Ja paljon tein itse lasten soseita etten edes tarvinnut ostaa kaupasta kovin useasti. Kuitenkin tiesimme ettemme saksaan jää, niin ruuat oli aika paljon suomalais tyyppisiä. Kaikkeen kuitenkin tottuu, myös huonompaan ruokavalikoimaan. ;) Mutta saas nyt nähdä, että alkaako kuopus syödä Suomessa soseita vai jossain päin maailmaa... :/ Miehen työ kun saattaa taas viedä jonnekkin pois.

Olen asunut jo viis vuotta täällä norjassa ja päätin myös synnyttää täällä. Mies kun on norjalainen niin parempi hällekkin että ymmärsi mitä ne kätilöt synnytyksen aikana sanoi. Tilasin kyllä äitiyspaketin suomesta kun täällä norjassa ei niin hyvää tarjousta ole ja siinä sitten tuli mukana ohje kirja vauvan ruoille. kovasti minä niitä olen sieltä harjoitellu ja vauvalla testannu, halvemmaksi tulee kun tekee itse. ¨Täällä norjassa kun tunnetusti ruoka on kalliimpaa mutta niinku siellä ruotsissa niin täällä norjassakin on kumma kyllä vaipat halvempia. oletko siellä ruotsissa muihin suomalaisiin yhteydessä??? miten siellä saksassa...oliko muita suomalaisia???

meitä on täällä ruotsissa nyt useampi suomalaispariskunta joten heidän kanssa tulee seurusteltua aika paljon, mutta täällä on myös tosi paljon föräldraträff:ejä neuvolan kautta joten niissä tutustuu myös paikallisiin perheisiin. meilläkin miehen työn takia asuinpaikka muuttuu melkeimpä vuosittain, mutta olisihan se kiva jäädä vielä kuitenkin ruotsiin. ja tälläisessä pienessä paikassa on mukava asua kun neuvolassakin on niin mukava fiilis kun kaikki tuntee kaikki. oliko saksassa miten järjestetty "lastenhuolto" koska tie saattaa viedä myös sinne?? ja miten sait tilattua norjaan äitiyspakkauksen? maksoiko se jotain erikseen vai oletko kirjoilla suomessa?

HEI!
Täällä tuleva norjalainen mamma,, ensimmäistä odotan. Tein tuossa puoli tuntia sitten testin ja plussaa näytti... Mies on norjalainen. Olen asunut täällä 1,5 vuotta ja saman aikaa oltu yhdessä. Lähden tästä käymään terkkarilla varaamassa aikaa ja katsotaan miten homma hoituu Norjassa.
:wave:

terve! olen muuttamassa norjaan piakkoin miehen työn perässä. laskettu aika on kesäkuun alussa, joten synnytyskin tapahtuu sitten siellä. olisi hauska kuulla lisää kommentteja norjassa synnyttämisestä ja neuvolatoiminnasta siellä päin. poikkeaako mitenkään suomen käytännöistä? minkälaista toimintaa siellä on järjestetty pikkuisille ja onko vanhemmille mitään kohtauspaikkoja? terkkuja (vielä toistaiseksi) suomesta!

Yhteistyössä