Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:Bussia tänään odotellessa seurasin naista joka hidasliikenteisellä tielläkään ei uskaltanut astua suojatielle vaan odotti että joku auto vihdoin pysähtyi ja oikein osoitti hänelle että nyt sopii ylittää. Suomessahan sellaista autoa saa TODELLA odottaa, suurin osa ei edes tunnu huomaavan suojateitä.
Minä, vähän liikenteen nopeudesta ja turvallisuudesta riippuen tietysti, astun epäröimättä suojatielle vaikka auto olisikin tulossa eikä näyttäisi vapaaehtoisesti hiljentävän. Siihen on minulla jalankulkijana oikeus. Kyllä ne tähän asti ovat aina pysähtyneet.
Mitenkäs te palstalaiset? Pidättekö kiinni oikeudestanne, astutteko suojatielle ja pakotatte autot pysähtymään vai odotatteko kiltisti vuoroanne?
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:ja mulle oikeesti autokoulun kakkosvaiheessa opettaja nauro ja kysy että "Ajatkos muka aina noin?" ku päästin jalankulkijan tien yli. :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hei musta on myös näyttänyt siltä että niitä on enemmän kuin ennen! Onkohan tästä ollut juttua lehdissä tai jotain?Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:Odotan, en rynni suin päin tielle ja yleensä mulla on lapsi mukana niin yritän opettaa samalla lapselle ettei sinne tielle rynnitä ihan miten sattuu. Ja mä voin ilokseni todeta et oon kohdannut nytten ihan vähälle aikaa taas paljon autoilijoita jotka laskee yli.
Liikkeellä on ulkomaalaisia. Vaikka monessa maassa ajetaan kuin mielettömät, niin niissä on kuitenkin suojatien kunnioitus kohdallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hei musta on myös näyttänyt siltä että niitä on enemmän kuin ennen! Onkohan tästä ollut juttua lehdissä tai jotain?Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:Odotan, en rynni suin päin tielle ja yleensä mulla on lapsi mukana niin yritän opettaa samalla lapselle ettei sinne tielle rynnitä ihan miten sattuu. Ja mä voin ilokseni todeta et oon kohdannut nytten ihan vähälle aikaa taas paljon autoilijoita jotka laskee yli.
Liikkeellä on ulkomaalaisia. Vaikka monessa maassa ajetaan kuin mielettömät, niin niissä on kuitenkin suojatien kunnioitus kohdallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Noo:Mun mielestä Helsingissä kun asuttiin, niin autot "kunnioitti" jalankulkijaa enkä muista koskaan pelänneeni suojatiellä auton alle jäämistä vaan pysty luottamaan aika hyvin (järkevän käytöksen rajoissa tietenkin) siihen ,että auto pysähtyy tai hidastaa. Tampereella on ihan tappomeininki, auotilijat painaa lisää kaasua, jos näytät yhtään siltä, että kehtaat ajatella astuvas suojatielleTäällä saaa oikeesti pelätä henkensä eestä. Vaunujen kanssa kulkiessa sentäs vähän paremmin huomioivat.
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:Mullekin opetettiin AJOKOULUSSA, et kääntyvänä väistän tai jos on jo kerenny suojatielle.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mä olen tähän ikään mennessä oppinut, että auton kanssa tahtoo jäädä toiseksi.
Kyllä mä päättäväisen näköisenä tepastelen siihen reunalle mutta en kyllä ylitä ennenkuin varmasti näyttää siltä että auto pysähtyy.