Sulatejuusto

Suomalaisten suurten valmistajien tuotteet ovat minun tietoni mukaan kaikki pastöroituja. korjatkaa jos olen väärässä. Minä olen syönyt hyvällä omallatunnolla koko raskausajan.

neuvolaan soitin tuossa yks päivä niin kysyin samalla tuosta sulatejuustosta niin neuvola täti sanoi ettei ole suositeltavaa syödä kun lämmitettynä eli ruuanlaitossa. sillä vaikka onkin tehty pästöroidusta maidosta voi listeria vaara silti olla! ajattelin laittaa tänne tämän jos on muitakin jotka miettineet asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
neuvolaan soitin tuossa yks päivä niin kysyin samalla tuosta sulatejuustosta niin neuvola täti sanoi ettei ole suositeltavaa syödä kun lämmitettynä eli ruuanlaitossa. sillä vaikka onkin tehty pästöroidusta maidosta voi listeria vaara silti olla! ajattelin laittaa tänne tämän jos on muitakin jotka miettineet asiaa.

Njoo... Neuvolantädin logiikalla listeriavaara voi olla siis tavallisessa maidossakin.
Eipä taida tuo neuvolantäti oikeasti tietää mitään sen enempää listeriasta kuin sulatejuustojen valmistuksestakaan... Ehkä sekotti tuorejuustoihin?

Täh, mä olen syönyt pastöroitua tuorejuustoa ihan hyvällä omallatunnolla. Ei mulle siitä ainakaan mitään neuvolassa sanottu kun käytiin kiellettyjä ruokia läpi. Mut tämähän on varmasti juuri niitä asioita, joissa jokainen tekee parhaaksi katsomallaan tavalla. :)

Mulle sanottiin kun kyselin noista, että jos on just avattu pakkaus niin voi huoletta syödä. Mutta kauan jääkaapissa säilytettyä ei suositella, listeria kun voi tulla tuotteeseen myös jääkaapista ja siis sen pastöroinnin jälkeen. Pehmeät juustot on listerialle suotuisia kasvupaikkoja.

Ja samoin mäkin ajattelen kun Vilmav2, että kukin varmasti tekee niin kuin parhaaksi itelleen näkee.