I
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä.:Miksi "rouvan status" on niin tärkeää, jos ei kerran miehen nimikään kelpaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä.:Miksi "rouvan status" on niin tärkeää, jos ei kerran miehen nimikään kelpaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti1:Vai että omaisuuskysymykset ja perintöverot. Tarkoitatteko arvon leidit, että nainen haluaa naimisiin miehen rahojen ja perinnön vuoksi? Asia lienee miehille kovin kaukainen ja harvinainenkin, koska aniharvoin mies leskeytyy verrattuna eroon tai omaan kuolemaan ennnen puolisoaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti1:Tulipa yhtäkkiä nuorekas ja androgyyni olo lähes nelikymppiselle miehelle...
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraajana:Alkuperäinen kirjoittaja JÄÄ YKSIn:Sinun nimimerkki kertoo sinusta jo kaiken. Ei tarvitse esitellä sen enempää.
samat sanat. olet yksin ja yksin pysyt.
Alkuperäinen kirjoittaja JÄÄ YKSIN:Sinulla näyttää olevan joko paha lukihäiriö tai sitten ymmärryksesi on pahasti vialla. Todennäköisesti molempia.
Et edes niin lyhyttä lausetta ole kyennyt ymmärtämään kuin JÄÄ YKSIN). JÄÄ ei JÄÄN.
Lienee viisainta, että sinä pysytkin sivustaseuraajana. Olisit vain sillä samalla nickillä kirjoittanut millä aiemmin, raukkikset kätkeytyy usiden eri nickien taakse.
Alkuperäinen kirjoittaja mies1:Onpas mielenkiintoinen kysymys. Jos mies haluaa tulevalle vaimolleen oman sukunimensä, niin hänet leimataan vaikka miksi. Todellisuudessa mies haluaa yhtenäisen perheen, jonka jäsenet ovat samannimisiä. Ei mikään paha haave mieheltä.
Jos nainen haluaa pitää oman nimensä, niin hänelle ei kelpaa perheen yhteinen nimi.
Kumpi puolisoista sitoutuu perheeseen tiukemmin?
Siitä olen samaa mieltä, että tuo ei ole hyvä pohja avioliitolle ja olisi viisaampaa olla perustamatta perhettä, koska todellisuudessa puolisot eivät kykene ratkaisemaan asioita yhdessä.
Alkuperäinen kirjoittaja ..................:Alkuperäinen kirjoittaja mies1:Onpas mielenkiintoinen kysymys. Jos mies haluaa tulevalle vaimolleen oman sukunimensä, niin hänet leimataan vaikka miksi. Todellisuudessa mies haluaa yhtenäisen perheen, jonka jäsenet ovat samannimisiä. Ei mikään paha haave mieheltä.
Jos nainen haluaa pitää oman nimensä, niin hänelle ei kelpaa perheen yhteinen nimi.
Kumpi puolisoista sitoutuu perheeseen tiukemmin?
Siitä olen samaa mieltä, että tuo ei ole hyvä pohja avioliitolle ja olisi viisaampaa olla perustamatta perhettä, koska todellisuudessa puolisot eivät kykene ratkaisemaan asioita yhdessä.
Mikä h""""".tin perheen yhteinen nimi??? Siis miehen nimi?
Kai sen perheen yhteinen nimi voi olla naiseltakin peräisin, vai eletäänkö millä vuosisadalla???
Alkuperäinen kirjoittaja Tilastonikkari:Tämän viestiketjun perusteella tuntuu omituiselta, että edelleen, tällä uudella ja uljaalla 2000-luvullakin 80% avioituvista naisista on ottanut miehensä sukunimen. Loput 20% ovat pitäneet omansa, ottaneet yhdysnimen tai kokonaan uuden yhteisen sukunimen. Miehistä naisen nimen on ottanut 2%.
Alkuperäinen kirjoittaja mies1:Kyllä se on aivan yhtä selvää asemasotaa, jos nainen näkee oman nimensä ainoaksi mahdollisuudeksi, eikä suostu muuhun nimeen. Ei tällä asialla ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, päinvastoin.
Minusta omien nimien vaatiminen on varautumista avioeroon jollakin tasolla.
Paremmin eri nimet sopivat uusioperheille, joilla ei välttämättä ole edes yhteisiä lapsia. Ja olisi kiva, jos perheen nimistä voisi päätellä heidän historiansa.
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Omanimi:Olemme kohta 30:n pariskunta ja perheenperustaminen on alkanut pyörimään mielessämme. Puhuimme naimisiinmenosta ja selvisi, että mies olettaa minun ottavan hänen sukunimensä.
Kerroin miehelleni, että oma nimeni on minulle tärkeä. Mies ei sanonut mitään, mutta niin loppui puheet häistäkin. Mies siis aikoo viivyttää häitä niin kauan kunnes annan periksi.
Muuten meillä menee hyvin, mutta tämä nimiasia on alkanut häiritsemään minua aina vain enemmän. Haluaisin jo niin kovin naimisiin, mutten haluaisi antaa periksi. Miestäni koko asia ei tunnu kiusaavan lainkaan.
Kertokaa siskot, miten minun pitäisi edetä asiassa?
Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvon rouva:Samaa mieltä kuin "Tilastotapaus" sillä SUURELLA erolla, että kun me sitouduimme toisiimme ja muodostimme yksikkömme yhteistä sukunime myöten, mietimme MOLEMPAA vaihtoehtoa.
Eli mies oli valmis ottamaan nimeni ja minä hänen, sen verran tasa-arvoisia olemme. Mietimme yhdessä kumpi nimi olisi parempi, ja mies lopulta sanoi, että koska minun nimeni on hänen mielestään kauniimpi, hän haluaisi lapsistamme sen nimisiä. Eli hän otti minun nimeni.
En ymmärrä tuotam, että kun halutaan sitoutua ja olla samannimisä, niin automaattisesti otetaan miehen nimi. Säälittävää. Ottakaa ihmeessä miehen nimi, jos se on kivampi ja sopii hyvin nimeenne, mutta älkää sen takia ottako että se olisi ainoa tapa toimia!